Ogłoszenie z dnia 2025-08-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00277977/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Lublińcu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/system-e-zamowienia-publiczne-powiatu-lublinieckiego-r175.html
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/procurements/246/procurement1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Lublińcu”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a220f80-d0cc-49fa-b26d-988ab1013ab2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00383717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039901/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku ZSZ w Lublińcu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”, Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej na odnawialne źródła energii”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00277977
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP.272.14.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych na budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Lublińcu, polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 150 kW, dla których nie jest wymagane uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenie, zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 3
lit. c) Prawa budowlanego.
2) Zakres prac obejmuje dostawę urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z baterią akumulatorów oraz wymianą instalacji odgromowej, zabudową przeciwpożarowego wyłącznika prądu i kompensatora mocy biernej, w tym:
a) budowa instalacji fotowoltaicznej, o łącznej mocy nieprzekraczającej 24,98 kWp wraz baterią akumulatorów 25 kWh,
b) wymiana instalacji odgromowej,
c) zabudowa przeciwpożarowego wyłącznika prądu,
d) zabudowa kompensatora mocy biernej,
e) remont połaci dachowej (roboty tylko konieczne i niezbędne do wykonania przed montażem instalacji OZE).
3) Głównym przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych. Roboty budowlane wchodzące w skład zamówienia stanowią prace akcesoryjne względem dostawy urządzeń fotowoltaicznych i są niezbędne do prawidłowego działania wszystkich urządzeń zaprojektowanych i uzgodnionych zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego.
4) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
5) W przypadku użycia w dokumentach postępowania odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne wyżej wymienionym odniesieniom. Wykonawca analizując dokumenty postępowania powinien założyć,
że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp użytemu
w dokumentach postępowania towarzyszy wyraz „lub równoważne".
6) Zaproponowane materiały do realizacji projektu, ich typy i nazwy stanowią jedynie przykład i standard rozwiązania. Dopuszcza się ich zastąpienie przez inne o parametrach nie gorszych niż zaproponowane.
7) Na bazie przyjętych parametrów obliczono odpowiednie wskaźniki, które zamawiający zobowiązany jest osiągnąć, aby prawidłowo rozliczyć przyznaną dotację z UE na przedmiotowe zadanie.
8) Dostarczone urządzenia oraz inne elementy instalacji powinny być fabrycznie nowe, nieużywane, nigdzie wcześniej nie zamontowane, objęte gwarancją i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku.
9) Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem technicznym i uwzględnić parametry urządzeń (które są ściśle powiązane z zaplanowanymi wskaźnikami i efektami ekologicznymi) w oferowanej cenie ryczałtowej.
10) Urządzenia fotowoltaiczne zostaną zabezpieczone przed wypływem energii do sieci elektroenergetycznej oraz zgłoszone przez wykonawcę do OSD Tauron Dystrybucja (Operator Systemu Dystrybucyjnego).
11) W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do kompleksowego uzgodnienia
z OSD TAURON Dystrybucja S.A wszelkich formalności niezbędnych dla wykonania przedmiotowego zakresu robót. Powyższe prace wykonawca wyceni i ujmie w cenie oferty.
12) Przedmiot zamówienia nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę/zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych.
13) W trakcie realizacji zamówienia nie ma wymogu stosowania obmiaru robót na potrzeby rozliczenia (zamówienie przewiduje bowiem wynagrodzenie ryczałtowe), pomimo zawarcia przedmiotowych zapisów w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W zakresie odbiorów robót i płatności, w przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami STWiORB a zapisami umowy, stosuje się zapisy umowne.
14) Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”, Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii” oraz z Budżetu Państwa z kontraktu programowego.
15) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają:
a) Załącznik nr 2 do SWZ – Projekt techniczny wraz z Erratą do projektu technicznego
(Tom I – Projekt budowlany dla budynku ZSZ przy ul. Klonowej 10 w Lublińcu),
b) Załącznik nr 3 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
– branża elektryczna wraz z Erratą do STWiORB - branża elektryczna (Tom I – dla budynku ZSZ przy ul. Klonowej 10 w Lublińcu),
c) Załącznik nr 4 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
– Ogólny – branża budowlana (Tom I – dla budynku ZSZ przy ul. Klonowej 10 w Lublińcu),
d) Załącznik nr 5 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
– Szczegółowy – branża budowlana (Tom I – dla budynku ZSZ przy ul. Klonowej 10 w Lublińcu),
e) Załącznik nr 6 do SWZ – Przedmiar – branża elektryczna,
f) Załącznik nr 7do SWZ – Przedmiar – branża budowlana
4.5.3.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów
45261400-8 - Pokrywanie
45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów
45261410-1 - Izolowanie dachu
45261910-6 - Naprawa dachów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 167280,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 642764,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 562650,89 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Korabud Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9691647848
7.3.3) Ulica: Tadeusza Żeleńskiego - Boya 26
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-113
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 562650,89 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-01-058.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z LUBLIŃCA
- Przebudowa i remont hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 zlokalizowanej przy ul. Sądowej 9 w Lublińcu
- Realizacja usługi cateringowej w 2026r. polegającej na przygotowaniu, dostawie i wydaniu gotowych posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 2 w Lublińcu.
- "Zakup sprzętu i środków na potrzeby zespołu zarządzania kryzysowego w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025 - 2026 z podziałem na części"
- Dostawa zestawów do technik linowych dla Jednostki Wojskowej Nr 4101 w Lublińcu
- Utrzymanie czystości ulic, chodników i placów na terenie miasta Lublińca.
- Sprzedaż wraz z sukcesywna dostawą produktów zwierzęcych, mięsa i produktów mięsnych dla DPS Zameczek w roku 2026
więcej: przetargi w Lublińcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont drogi gminnej Brzyków-Siemiechów - etap II
- Przebudowa 4 mieszkań zlokalizowanych na 2 piętrze budynku przy ul. Góry Św. Anny 21A w Zdzieszowicach
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4134W relacji Kampinos - Górki - Dąbrowa - do dr. woj. nr 579 na odcinku 2 641 m
- Bud. kabl. sieci elektroenergetycz. 15kv,konten. stacji transform. 15kV/0,4kV,kablowej sieci elektroenergetycz. 0,4kV wraz ze złącz. kabl., wiaty z inst. fotowolt. do 50 kW i mag. en. wraz z niez(...)
- REMONT I BIEŻĄCA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZNĄ WYMIANĄ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERAŁA JÓZEFA CHŁOPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Modernizacja i przebudowa budynku garażowego w Suchej Beskidzkiej na działce ewidencyjnej nr 9810/2
więcej: Instalacje słoneczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





