eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzepinPełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego: "Uporządkowanie...na terenie gminy Rzepin-Budowa sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami w Kowalowie" oraz "Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułowie".



Ogłoszenie z dnia 2022-10-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego: „Uporządkowanie...na terenie gminy Rzepin-Budowa sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami w Kowalowie” oraz „Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułowie”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RZEPIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966830

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 1

1.5.2.) Miejscowość: Rzepin

1.5.3.) Kod pocztowy: 69-110

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski

1.5.7.) Numer telefonu: 95 759 62 85

1.5.8.) Numer faksu: 95 759 64 78

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rzepin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.rzepin.bip.net.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://rzepin.bip.net.pl/?c=490

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego: „Uporządkowanie...na terenie gminy Rzepin-Budowa sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami w Kowalowie” oraz „Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułowie”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82cba5e2-bb1e-11ec-97c7-b646b0ba23df

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00381920

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032299/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego „Uporządkowanie...na terenie gminy Rzepin- Budowa sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami w Kowalowie” oraz „Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułowie”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Część 1: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego na lata 2014 – 2020, Części 2: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00279590/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RGKŚI.271.1.2022.AP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 139901,51 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres nadzoru obejmuje przede wszystkim:
a) Prowadzenie wszelkich czynności Inspektora Nadzoru zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego w relacji do zakresu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, a przede wszystkim pełnienie czynności określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2021 r., poz. 2351 z późn zm.);
b) reprezentowanie Zamawiającego w miejscu realizacji inwestycji objętej nadzorem – zwanym dalej „budową”/„miejscem budowy” poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z PFU, projektami, specyfikacjami technicznymi, przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej;
c) nadzór przez inspektora, posiadającego wymagane uprawnienia budowlane,
d) sprawdzanie/kontrolę jakości wykonywanych robót i ich zgodności z dokumentacją, przepisami techniczno-budowlanymi, normami branżowymi państwowymi i europejskimi, zasadami współczesnej sztuki budowlanej oraz kontrola rodzaju wyrobów budowlanych wbudowanych, oraz przeznaczonych do wbudowania, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
e) prowadzenie narad konsultacyjnych i koordynacyjnych z udziałem Zamawiającego
i Wykonawcy min. 1 raz w miesiącu oraz opracowywanie protokołów z niniejszych spotkań – protokoły należy dostarczyć uczestnikom narad konsultacyjnych
i koordynacyjnych najpóźniej do 5-tego kolejnego dnia od daty spotkania/narady;
f) kontrolę i dbałość o terminowość realizacji robót objętych nadzorem;
g) ochronę interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych, w tym m.in. eksploatacyjnych oraz ekonomicznych w stosunku do dokumentacji projektowej, prawa budowlanego, powziętych ustaleń i uzgodnień oraz umów na realizację robót budowlanych,
h) obecność na placu budowy - w częstotliwości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru (jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu), a tym samym realizacji prac budowlanych - począwszy od dnia rozpoczęcia realizacji usługi,
i) niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego (najpóźniej w terminie 24 godzin od powstania lub uzyskania informacji) o zaistniałych w zakresie realizowanych prac nieprawidłowościach,
j) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji do odbioru i przekazaniem jej w użytkowanie, a w tym uczestnictwo w pracach komisji odbiorów częściowych i odbioru końcowego, kontrolach przeprowadzanych przez wymagane prawem Instytucje, w tym Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz nadzorowanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas przeprowadzonych kontroli,
k) uczestnictwo w przeprowadzanych przez Wykonawcę próbach, testach, badaniach, obmiarach i odbiorach technicznych,
l) ocena konieczności wykonania robót nieprzewidzianych, wnioskowanie wspólnie z Wykonawcą o akceptację zasadności ich wykonania do Zamawiającego (z wyjątkiem robót, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu lub uniknięciu strat – wówczas Inspektor sam podejmuje decyzję wiążącą Wykonawcę);
m) uczestniczenie we wszystkich przeglądach gwarancyjnych oraz naradach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących zadania w okresach rękojmi i gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót, a także sporządzanie protokołów z tych spotkań i narad.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego

71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

4.5.5.) Wartość części: 99901,51 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres nadzoru obejmuje przede wszystkim:
a) prowadzenie wszelkich czynności Inspektora Nadzoru zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego w relacji do zakresu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, a przede wszystkim pełnienie czynności określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2021 r., poz. 2351 z późn zm.);
b) reprezentowanie Zamawiającego w miejscu realizacji inwestycji objętej nadzorem – zwanym dalej „budową”/„miejscem budowy” poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z PFU, projektami, specyfikacjami technicznymi, przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej;
c) nadzór przez inspektora, posiadającego wymagane uprawnienia budowlane,
d) sprawdzanie/kontrolę jakości wykonywanych robót i ich zgodności z dokumentacją, przepisami techniczno-budowlanymi, normami branżowymi państwowymi i europejskimi, zasadami współczesnej sztuki budowlanej oraz kontrola rodzaju wyrobów budowlanych wbudowanych, oraz przeznaczonych do wbudowania, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
e) prowadzenie narad konsultacyjnych i koordynacyjnych z udziałem Zamawiającego
i Wykonawcy min. 1 raz w miesiącu oraz opracowywanie protokołów z niniejszych spotkań – protokoły należy dostarczyć uczestnikom narad konsultacyjnych
i koordynacyjnych najpóźniej do 5-tego kolejnego dnia od daty spotkania/narady;
f) kontrolę i dbałość o terminowość realizacji robót objętych nadzorem;
g) ochronę interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych, w tym m.in. eksploatacyjnych oraz ekonomicznych w stosunku do dokumentacji projektowej, prawa budowlanego, powziętych ustaleń i uzgodnień oraz umów na realizację robót budowlanych,
h) obecność na placu budowy - w częstotliwości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru (jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu), a tym samym realizacji prac budowlanych - począwszy od dnia rozpoczęcia realizacji usługi,
i) niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego (najpóźniej w terminie 24 godzin od powstania lub uzyskania informacji) o zaistniałych w zakresie realizowanych prac nieprawidłowościach,
j) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji do odbioru i przekazaniem jej w użytkowanie, a w tym uczestnictwo w pracach komisji odbiorów częściowych i odbioru końcowego, kontrolach przeprowadzanych przez wymagane prawem Instytucje, w tym Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz nadzorowanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas przeprowadzonych kontroli,
k) uczestnictwo w przeprowadzanych przez Wykonawcę próbach, testach, badaniach, obmiarach i odbiorach technicznych,
l) ocena konieczności wykonania robót nieprzewidzianych, wnioskowanie wspólnie z Wykonawcą o akceptację zasadności ich wykonania do Zamawiającego (z wyjątkiem robót, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu lub uniknięciu strat – wówczas Inspektor sam podejmuje decyzję wiążącą Wykonawcę);
m) uczestniczenie we wszystkich przeglądach gwarancyjnych oraz naradach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących zadania w okresach rękojmi i gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót, a także sporządzanie protokołów z tych spotkań i narad.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego

71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

4.5.5.) Wartość części: 40000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, zgodnie z art. 256 ww. ustawy może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
W trakcie postępowania Zamawiający w celu zmniejszenia wartości zamówienia oraz wygenerowania oszczędności podjął decyzję o zmniejszeniu zakresu podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego określonych w załączniku nr 3 – SOPZ do SWZ.
Ponadto Zamawiający jako warunek udziału w postepowaniu wskazał, że Wykonawca chcący ubiegać się o udzielenie zamówienia powinien dysponować minimum jedną osobą pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego – posiadającą jedynie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie niezbędnym do nadzorowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych. Z uwagi na określenie w załączniku nr 3 - SOPZ do SWZ jednego z obowiązków inspektora nadzoru jako „Opiniowane przedłożonej dokumentacji projektowej pod kątem zgodności z PFU oraz obowiązującym prawem„ zaistniało ryzyko, że Wykonawca może skierować do realizacji zamówienia również osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych co mogłoby się przełożyć na wzrost oferowanej kwoty oraz ograniczenie kręgu potencjalnych Wykonawców. W związku z powyższym dalsze prowadzenie postępowania w obecnym zakresie jest nieuzasadnione i Zamawiający unieważnia postepowanie na podstawie art. 256 ww. ustawy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, zgodnie z art. 256 ww. ustawy może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
W trakcie postępowania Zamawiający w celu zmniejszenia wartości zamówienia oraz wygenerowania oszczędności podjął decyzję o zmniejszeniu zakresu podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego określonych w załączniku nr 3 – SOPZ do SWZ.
Ponadto Zamawiający jako warunek udziału w postepowaniu wskazał, że Wykonawca chcący ubiegać się o udzielenie zamówienia powinien dysponować minimum jedną osobą pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego – posiadającą jedynie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie niezbędnym do nadzorowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych. Z uwagi na określenie w załączniku nr 3 - SOPZ do SWZ jednego z obowiązków inspektora nadzoru jako „Opiniowane przedłożonej dokumentacji projektowej pod kątem zgodności z PFU oraz obowiązującym prawem„ zaistniało ryzyko, że Wykonawca może skierować do realizacji zamówienia również osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych co mogłoby się przełożyć na wzrost oferowanej kwoty oraz ograniczenie kręgu potencjalnych Wykonawców. W związku z powyższym dalsze prowadzenie postępowania w obecnym zakresie jest nieuzasadnione i Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 256 ww. ustawy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.