Ogłoszenie z dnia 2025-08-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00312371/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rybno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000543670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubawska 15
1.5.2.) Miejscowość: Rybno
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-220
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminarybno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-158bcb71-3681-4f47-9da6-bd580c9a8bb01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-158bcb71-3681-4f47-9da6-bd580c9a8bb0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00379478
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312371
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PIK.271.20.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno”.
2. Zamówienie inwestycyjne dofinansowane jest: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
3. Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie, załadunek oraz transport i unieszkodliwianie na składowisku odpadów niebezpiecznych wyrobów zawierających azbest zgromadzonych na nieruchomościach (zdemontowanych wcześniej lub składowanych) objętych programem usuwania azbestu z terenu Gminy Rybno. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych/elewacji do odbioru, załadunku, transportu oraz unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych zgodnie z wnioskami właścicieli budynków została określona na około 12.200 m2, tj. 183,00 Mg (masę wyrobów zawierających azbest obliczono przy założeniu, że średnia masa 1 m2 płyty azbestowo – cementowej waży 15 kg (0,015 Mg) zgodnie z Programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno). W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023r. poz. 1587) z zastosowaniem ewidencji odpadów w systemie BDO (Baza Danych o Odpadach).
4. Ważenie odbieranych wyrobów azbestowych ma odbywać się w obecności oddającego odpad niebezpieczny - zawierający azbest, przedstawiciela Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu własnych urządzeń. Z przeprowadzonej czynności ważenia Wykonawca każdorazowo ma obowiązek spisać protokół.
5. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest w 2025 roku, z Wykonawcą i po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, przy czym Zamawiający zastrzega sobie, że
w trakcie realizacji zadania wykaz ten może ulec zmianie. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości z Zamawiającym. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie od poniedziałku do piątku tylko w godzinach pracy urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem urzędu. Harmonogram należy dostarczyć Zamawiającemu.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy a także ze względu na fakt wycofania się właściciela nieruchomości z wykonania usługi. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisku odpadów.
7. Udokumentowanie Zamawiającemu przekazania odpadu na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest - dowodu unieszkodliwiania odpadów tj.: karty przekazania odpadów, protokołów odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest od osób uprawnionych, kwitów wagowych, potwierdzających wagę odebranych wyrobów zawierających azbest od osób uprawnionych.
8. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność i poniesie koszty naprawy ewentualnych zniszczeń spowodowanych na szkodę Zamawiającego i osób trzecich, których dopuścił się podczas wykonywania usługi.
9. Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich koszów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy usługi.
10. Zakres usługi obejmuje ważenie wyrobów zawierających azbest osobno na każdej posesji. Zważenie wyrobów i ich łączna waga winny być potwierdzona podpisami przedstawiciela wykonawcy wykonującego tę czynność, posiadacza nieruchomości, i przedstawiciela Zmawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru z posesji.
11. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 3 lub 4 fotografie z każdej posesji) – przed pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku). Każde zdjęcie powinno być opisane adresem nieruchomości.
12. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m.in.:
1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587),
2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024r. poz. 54),
3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2020r. poz. 1680 ze zm. ),
4) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2024r. poz. 643 ze zm.)
5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824),
6) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.),
7) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011r. Nr. 8, poz. 31),
8) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010r. Nr 162 poz. 1089),
9) Wykonawca zamówienia stanie się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych – powstałych w wyniku prowadzenia prac,
10) Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwo nieszczęśliwych wypadów dotyczących pracowników i osób trzecich powstałych w związku z prowadzonymi robotami.
13. Podstawą do wystawienia faktury będzie:
1) pozytywny, bezusterkowy protokół odbioru prac na terenie nieruchomości podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Wykonawcy – po zakończeniu prac na danej posesji/budynku, potwierdzający ilość odebranego pokrycia dachowego lub ilości wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest w m2 i Mg, zgodnie z załącznikiem nr ….. do postępowania (zawierającym czytelne imię i nazwisko właściciela nieruchomości, podpis właściciela nieruchomości (lub podpis osoby upoważnionej wraz z załączonym upoważnieniem), pieczęć firmową, w przypadku gdy właścicielem nieruchomości jest osoba prawna lub wspólnota mieszkaniowa, adres nieruchomości, z której usunięto azbest, rodzaj odpadów, wskazanie ilości usuniętego azbestu wyrażonej w m2 lub mb oraz w Mg, datę podpisania protokołu, podpis przedstawiciela Zamawiającego, podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji, pieczęć firmową wykonawcy (wykonawca zważy i zarejestruje ciężar odpadu usuwanego z danej nieruchomości, czynności ważenia Wykonawca dokona i udokumentuje w obecności i z podpisem właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela zamawiającego) - w 3 egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego, jeden dla właściciela posesji i jeden dla Wykonawcy,
2) karta przekazania odpadu wystawiona na właściciela nieruchomości (posiadacza) przez Wykonawcę określającą ilość przekazanych odpadów w Mg - w 3 egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego, jeden dla właściciela posesji i jeden dla Wykonawcy,
3) karta przekazania odpadu przez Wykonawcę na składowisko określającą ilość przekazanych odpadów w Mg (oryginały kart ze wskazaniem składowiska, na które odpad przyjęto),
4) pisemne oświadczenia Wykonawcy o prawidłowości wykonania prac i oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (oryginał do wglądu),
5) protokoły potwierdzające wykonanie pracy na poszczególnych posesjach,
6) sprawozdanie z realizacji zadnia z wykazem posesji, z których usunięto odpady zawierające azbest i informacja o ilości unieszkodliwionych odpadów,
7) pisemnym oświadczeniem właściciela nieruchomości o zakończeniu prac i braku uwag.
14. Końcowy protokół odbioru zadania pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w 2 egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy będzie zawierał:
1) Czytelne imię i nazwisko oraz podpis upoważnionego do odbioru prac przedstawiciela Zamawiającego ze wskazaniem pełnionej funkcji,
2) Pieczęć Gminy,
3) Czytelne imię i nazwisko oraz podpis Wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez Wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,
4) Pieczęć firmową wykonawcy,
5) Wykaz obiektów z których usunięto wyroby zawierające azbest,
6) Ilość zutylizowanych materiałów zawierających azbest, zdemontowanych zdeponowanych przez właścicieli posesji tj. powierzchnia w m2 oraz waga w Mg,
7) Datę podpisania protokołu (data podpisania protokołu nie jest tożsama z datą sporządzenia protokołu).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262660-5 - Usuwanie azbestu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90650000-8 - Usługi usuwania azbestu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 263 ustawy Prawo Zamówień Publicznych(Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), Zamawiający informuje o unieważnienie przedmiotowego postępowania.
Uzasadnienie faktyczne:
Dnia 06.08.2025 r. Zamawiający przesłał informację o wyborze oferty najkorzystniejszej dla wyżej ww. postępowania. Dnia 12.08.2025 r. Wykonawca oferty uznanej za najkorzystniejszą, tj. RNV – INVEST Sp. z o.o. Łódź przesłał pismo informujące o rezygnacji z podpisania umowy na realizację zadania.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający działając na podstawie art. 255 ust. 7, który mówi o tym, że: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263” unieważnia ww. postępowanie.
INNE PRZETARGI RYBNO
więcej: przetargi RYBNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Likwidacja wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych, inwentarskich i gospodarczych na terenie powiatu złotowskiego w latach 2025-2026
- Roboty budowlane polegające na rozbiórce dwóch budynków gospodarczych zlokalizowanych na dz. nr 7/52 obr. Starogard gmina Resko
- Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Łomazy
- Modernizacja energetyczna budynku Ochotniczej Straży Pożarnej Jednostki Poszukiwawczo-Ratowniczej w Złotoryi.
więcej: Usuwanie azbestu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





