Ogłoszenie z dnia 2025-08-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00278328/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-13
- 2025/BZP 00378996/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
PRZEWÓZ CODZIENNY UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO SZKÓŁ SPECJALNYCH NA TRASIE I - WARSZAWA W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011298318
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Księdza Zygmunta Sajny 4
1.5.2.) Miejscowość: Góra Kalwaria
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-530
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zopo.gorakalwaria.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zopo.gorakalwaria.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f1180192-b05f-4d7a-9930-463a34bcbb5a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEWÓZ CODZIENNY UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO SZKÓŁ SPECJALNYCH NA TRASIE I - WARSZAWA W ROKU SZKOLNYM 2025/20262.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f1180192-b05f-4d7a-9930-463a34bcbb5a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00378947
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00069032/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przewóz codzienny uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Warszawie w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278328
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZOPO.ZAP.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 878045,92 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 441127,89 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
PRZEWÓZ CODZIENNY UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO SZKÓŁ SPECJALNYCH NA TRASIE I - WARSZAWA W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający zapisał, że wymaga aby usługa wykonywana była dwoma busami, dostosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.Jednocześnie w treści swz pojawił się wymóg „Przewoźnik ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i opiekę w czasie przewozu. W zależności od jego oceny powinien zatrudnić dodatkowego opiekuna lub zorganizować dodatkowy transport.” W ocenie Zamawiającego zapis, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym spowodował, że wykonawcy nie mogli precyzyjnie oszacować swoich kosztów, czego potwierdzeniem może być pismo jednego z wykonawców zgłaszającego zastrzeżenia w tym temacie.
Zamawiający przyznaje, iż w okresie realizacji przedmiotu zamówienia może wystąpić sytuacja w której nastąpi konieczność zapewnienia dodatkowego busa, co w konsekwencji spowoduje wzrost kosztów, których Zamawiający nie wskazał w swz. Tym samym Zamawiający uniemożliwił wliczenie tego faktu w koszty świadczenia usługi.
Wobec nieprecyzyjnych zapisów swz, dodatkowe koszty związane z koniecznością zapewnienia dodatkowego busa wraz z obsługą mógł przewidzieć jedynie wykonawca który świadczył usługę w poprzednim roku, pozostali wykonawcy – nie mieli tej świadomości.
Jak stanowi art. 255 pkt. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający nie może naprawić swojego błędu. Wszelkie bowiem zmiany postanowień swz po upływie terminu składania ofert są niedopuszczalne. Ustawa Pzp nie zezwala także na prowadzenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji istotnych elementów oferty, a takim elementem niewątpliwie jest ilość busów wraz z obsługą.
W ocenie Zamawiającego dalsze prowadzenie postępowania w opisanym wyżej stanie faktycznym i dokonanie wyboru oferty, spowodowałoby udzielenie zamówienia z naruszeniem postanowień ustawy Pzp. Przepisy Pzp jasno bowiem stanowią, że przedmiot zamówienia musi być opisany w sposób jednoznaczny, umożliwiający złożenie porównywalnych ofert. Zawarta w ten sposób umowa podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt. 1 Pzp.
Biorąc pod uwagę powyższe, Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 6 Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 300800 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 699999,2 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dowożenie uczniów z terenu Gminy Bargłów Kościelny do szkół
- DOWOŻENIE I ODWOŻENIE NA TRENINGI SPORTOWE UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ MISTRZOSTWA SPORTOWEGO IM. KS. J. SZAFRANKA W BYTOMIU OD 07-01-2026 DO 25-06-2026
- Przewóz uczestników do Dziennego Domu Pomocy w Śliwicach
- Dowóz dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych od 02.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- Świadczenie usługi transportowej w 2026 roku
- DOWÓZ I ODWÓZ UCZESTNIKÓW DZIENNEGO DOMU POMOCY W DĘBIAKACH W GMINIE TUSZÓW NARODOWY W RAMACH PROJEKTU PN. "SŁONECZNA JESIEŃ ŻYCIA IV"
więcej: (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





