eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnickie PoleODBUDOWA DROGI GMINNEJ UL. KOŚCIELNA NA DZ. NR 494/3 W M. KOSKOWICE



Ogłoszenie z dnia 2025-08-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
ODBUDOWA DROGI GMINNEJ UL. KOŚCIELNA NA DZ. NR 494/3 W M. KOSKOWICE

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEGNICKIE POLE

1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA LEGNICKIE POLE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647481

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Klasztorna 20

1.5.2.) Miejscowość: Legnickie Pole

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-241

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@legnickiepole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.legnickiepole.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ODBUDOWA DROGI GMINNEJ UL. KOŚCIELNA NA DZ. NR 494/3 W M. KOSKOWICE

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4cc766e3-8752-4e50-921e-2bd993b20370

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00371008

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cc766e3-8752-4e50-921e-2bd993b20370

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz https://bip.legnickiepole.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ORG.271.22.2025.R.TP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem I części zamówienia jest „Odbudowa polegająca na przebudowie drogi gminnej (ul. Kościelna) na dz. nr 494/3 w m. Koskowice” - KOSZTY KWALIFIKOWANE - realizowane na podstawie decyzji ministra finansów w sprawie zmian w budżecie państwa na rok 2025 r. nr MF/FG5.4143.3.153.2025.MF.3342 Z DNIA 31.07.2025r.
Przebudowywana jezdnia w zakresie wykonania jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 5,0m. Projektowane prace zakwalifikowano do następujących kategorii obiektów budowlanych: XXV – drogi – dla przebudowywanych dróg;
Istniejąca droga o nawierzchni częściowo utwardzonej tłuczniem kamiennym oraz częściowy chodnik biegnący w środkowej części opracowania po północnej stronie. Włączenie do ul. Legnickiej – droga powiatowa nr 2177D poprzez istniejący wjazd o nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z istniejącym chodnikiem Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji kontraktu aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót.
Istniejąca funkcja przedmiotowych ulic nie ulegnie zmienia. Droga będzie zapewniała dojście oraz dojazd do przyległej zabudowy jednorodzinnej. Zakres przyjętych rozwiązań pokazano na rysunku PZT -Projekt Zagospodarowania Terenu.
Celem przedsięwzięcia jest przywrócenie pełnej funkcjonalności drogi, poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego oraz zwiększenie odporności nawierzchni na ekstremalne zjawiska pogodowe w przyszłości.
Przyjęto następujące założenia projektowe:
• ulica publiczna klasy L; kategoria ruchu -KR2;
• szerokość jezdni 5,0m (2x2,50m)
• obustronne pobocze tłuczniowe 2x0,75m
• pochylenie poprzeczne jezdni – daszkowe 2%
Zakres planowanych robót obejmuje:
• Rozbiórkę istniejącej, uszkodzonej konstrukcji jezdni – usunięcie warstw nawierzchni
bitumicznej oraz nienośnych warstw podbudowy w miejscach deformacji.
• Profilowanie i zagęszczenie podłoża – przygotowanie podłoża pod nową konstrukcję drogi.
• Wykonanie nowej warstwy podbudowy – zastosowanie mieszanki kruszyw łamanych o odpowiednich parametrach nośności i odporności na warunki wodno-gruntowe.
• Ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej – warstwa wiążąca i ścieralna z mieszanek
asfaltowych, dostosowanych do warunków lokalnych.
• Odtworzenie i umocnienie poboczy – profilowanie i wzmocnienie poboczy mieszanką kruszyw
Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające, w tym: ogrodzenia, poręcze, oświetlenie, sygnały i znaki ostrzegawcze oraz wszelkie inne środki niezbędne do ochrony robót, wygody społeczności i innych.
W miejscach przylegających do dróg otwartych dla ruchu, Wykonawca ogrodzi lub wyraźnie oznakuje teren budowy, w sposób uzgodniony z Inżynierem/Kierownikiem projektu.
Wjazdy i wyjazdy z terenu budowy przeznaczone dla pojazdów i maszyn pracujących przy realizacji robót, Wykonawca odpowiednio oznakuje w sposób uzgodniony z Inżynierem/Kierownikiem projektu.
Fakt przystąpienia do robót Wykonawca obwieści publicznie przed ich rozpoczęciem w sposób uzgodniony z Inżynierem/Kierownikiem projektu oraz przez umieszczenie, w miejscach i ilościach określonych przez Inżyniera/Kierownika projektu, tablic informacyjnych, których treść będzie zatwierdzona przez Inżyniera/Kierownika projektu. Tablice informacyjne będą utrzymywane przez Wykonawcę w dobrym stanie przez cały okres realizacji robót.
Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę kontraktową.
Przedmiotem II części zmówienia jest pozostała część nie uwzględniona w dokumentacje powyżej „Przebudowa odcinka drogi w miejscowości Koskowice, gm. Legnickie Pole, ul. Kościelna dz. nr 494/3, 498 , obręb Koskowice” - KOSZTY NIEKWALIFIKOWANE.
Przebudowywana jezdnia w zakresie wykonania jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 5,0m oraz chodnika z kostki betonowej o szerokości 2,0m. W ramach inwestycji zostaną również wykonane zjazdy do przyległych posesji oraz kanalizacja deszczowa.
Istniejąca droga o nawierzchni częściowo utwardzonej tłuczniem kamiennym Oraz częściowy chodnik biegnący w środkowej części opracowania po północnej stronie. Sieć kanalizacji deszczowej KD800 znajduje się w pasie drogowym drogi powiatowej nr 2177D. Włączenie do ul. Legnickiej – droga powiatowa nr 2177D poprzez istniejący wjazd o nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z istniejącym chodnikiem.
Istniejąca funkcja przedmiotowych ulic nie ulegnie zmienia. Droga będzie zapewniała dojście oraz dojazd do przyległej zabudowy jednorodzinnej. Zakres przyjętych rozwiązań pokazano na rysunku PZT -Projekt Zagospodarowania Terenu.
Ulica Kościelna w Koskowicach objęta jest w całości przedmiotowego zadania Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Legnickie Pole (uchwała nr XXII/114/2005) Zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego drogi objęte opracowaniem oznaczono symbolami I-KDg-L- teren drogi gminnej klasy lokalnej oraz I-KDW- teren dróg wewnętrznych.
Założono na całym odcinku ul. Kościelnej nawierzchnię bitumiczną, zamkniętą obustronnie krawężnikami betonowymi wystającymi ( ze światłem 10cm) lub zaniżonymi na szerokości zjazdów i przejściach dla pieszych. Przyjęto jezdnię jedno jezdniową dwupasmową (poza zawężeniem) o szerokości jezdni 5,00m (2x2,50m) i przekroju daszkowym, o pochyleniu poprzecznym 2%. Zaprojektowano chodniki o szerokości 2,0m z kostki betonowej. Nawierzchnia chodnika zamknięta od strony posesji obrzeżem betonowym. Nawierzchnia wjazdów na posesje przyległe zamknięta od strony posesji krawężnikiem betonowym wtopionym h=0cm, ułożonym z dostosowaniem wysokościowym do terenu przyległego posesji. Włączenie do ul. Legnickiej – droga powiatowa nr 2177D poprzez istniejący wjazd.
Zaprojektowano rozbudowę istniejącej sieci kanalizacji deszczowej poprzez wykonanie sieci kanalizacji deszczowej wraz przykanalikami, wykonaniem wpustów deszczowych oraz zabudową studni rewizyjnych.
Parametry sieci:
- siec kanalizacji deszczowej z rur PCV
- przykanaliki PCV200
- studnie rewizyjne włazowe betonowe 1200mm, stożek betonowy, właz klasy D400
- wpusty studnia betonowa z rusztem żeliwnym D400
Odwodnienie jezdni przewidziano powierzchniowo poprzez układ spadków poprzecznych i podłużnych w kierunku pobocza chłonnego. Ilość wód opadowych dla deszczu 15 minutowego wynosi 84 l/s. Powyższe rozwiązanie nie zmienia stosunków wodnych w porównaniu z staniem istniejącym oraz nie powoduje odprowadzenia wód opadowych na działki nie objęte opracowaniem.
Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu:
- powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego – 2 720m2
- powierzchnia chodników – 1 520m2
- powierzchnia zjazdów – 430m2
Długość przebudowywanego odcinka 508m + 72m = 580m
Zestawienie parametrów kanalizacji deszczowej:
- studnie rewizyjne -14szt
- wpusty kanalizacji deszczowej - 12szt
- siec kanalizacji deszczowej – 498m
- przykanaliki PCV200 – 54,5m
Prace powinny być wykonywane z zachowaniem wszelkich zasad BHP.
Szczegółowy zakres prac wraz z dokumentacją stanowi załącznik nr 1 do SWZ pod nazwą Odbudowa – część 1 i Przebudowa – część 2.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-14

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XIV SWZ,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek wówczas gdy:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia 500 000,00 PLN;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada minimalne zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotowym do niniejszego zamówienia,
b) warunek dotyczący zdolności zawodowej zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
− kierownik budowy - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane, w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

załącznik nr 8 do SWZ - § 12. Zmiany treści Umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-26 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-26 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.