Ogłoszenie z dnia 2025-08-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00221134/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn. nadbudowa oficyny B budynku A wraz z przebudową budynku A Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363190367
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tytusa Chałubińskiego 4/6
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-928
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 226301000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mi.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/infrastruktura
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-27ee7f9d-00ac-483a-a43d-3b7e41c98d451.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn. nadbudowa oficyny B budynku A wraz z przebudową budynku A Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-27ee7f9d-00ac-483a-a43d-3b7e41c98d45
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00367014
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00137411/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Pełnienie nadzoru inwestorskiego dotyczącego zadania - nadbudowa oficyny B budynku A
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221134
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BDG-5.2510.1.2025.SJ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn. nadbudowa oficyny B budynku A wraz z przebudową budynku A Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie, w podziale na następujące etapy:
1) Etap I: pełnienie nadzoru inwestorskiego na etapie opracowywania wielobranżowego projektu koncepcyjnego oraz dokumentacji projektowej;
2) Etap II: udział w charakterze biegłego w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy robót dla zadania inwestycyjnego;
3) Etap III: pełnienie nadzoru inwestorskiego na etapie realizacji robót dla Inwestycji do ich ukończenia i odbioru.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający prowadził równolegle dwa odrębne, lecz funkcjonalnie powiązane postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybach ustawy. Pierwsze z nich dotyczyło opracowania dokumentacji projektowej dot. nadbudowy oficyny B budynku A wraz z przebudową budynku A Ministerstwa Infrastruktury (…), które w dniu 26.06.2025 r. zostało unieważnione. Drugie postępowanie (to, którego dotyczy informacja) na nadzór inwestorski miało na celu zapewnienie profesjonalnego nadzoru m.in. nad procesem tworzenia tejże dokumentacji, gwarantując jej zgodność z wymogami prawnymi, technicznymi i oczekiwaniami Zamawiającego.Terminy realizacji poszczególnych etapów zamówienia na nadzór skorelowane były z równoległym procesem powstawania m.in. projektu koncepcyjnego, projektu budowlanego, a następnie pozyskiwania w imieniu Inwestora wymaganych pozwoleń, decyzji czy uzgodnień. Wyznaczenie poszczególnych terminów realizacji umowy dot. nadzoru inwestorskiego opierało się na założeniu, że obydwie ww. umowy zostaną zawarte w podobnym czasie.
Zawarcie umowy na nadzór inwestorski wymaga istnienia i rozwijania dokumentacji projektowej jako jednego z jej podstawowych przedmiotów, której, z uwagi na unieważnienie postępowania, Zamawiający nie może uzyskać. Nie ma więc fizycznego przedmiotu, który miałby być nadzorowany przez wykonawcę wyłonionego w postępowaniu na nadzór inwestorski. Brak przedmiotu nadzoru (tj. dokumentacji projektowej) czyni zamówienie na nadzór bezprzedmiotowym. Kontynuowanie tego postępowania prowadziłoby do wyboru podmiotu, który nie miałby czego nadzorować. Zawarcie umowy na nadzór nad czymś, co nie będzie istniało w zakresie i czasie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia na nadzór inwestorski, sprawia, że umowa jest de facto niemożliwa do wykonania. Niemożność zapewnienia przedmiotu nadzoru jest wadą niemożliwą do usunięcia, ponieważ jej źródło leży poza zakresem działań, które Zamawiający mógłby podjąć w ramach postępowania na nadzór inwestorski lub poprzez ewentualne zmiany umowy na nadzór inwestorski. W niniejszym przypadku „wadliwość” polega na faktycznym braku przedmiotu opisu zamówienia,
a nie na jego błędnym sformułowaniu, którego korekta mogłaby zostać przedmiotem np. aneksu.
Nawet niezwłoczne wszczęcie przez Zamawiającego postępowania mającego na celu wybór wykonawcy dokumentacji projektowej dot. nadbudowy oficyny B (…) spowoduje znaczne przesunięcie faktycznego rozpoczęcia i w konsekwencji wydłużenie terminu realizacji umowy na nadzór inwestorski co najmniej o kilka miesięcy. Dostosowanie umowy do nowego stanu faktycznego, tj. wydłużenie terminu jej wykonywania oraz zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy, stanowi istotną zmianę umowy, powodującą, zgodnie z art. 454 ust. 1 ustawy, konieczność przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.
Zawarcie umowy na nadzór inwestorski, w przypadku gdy nie ma dokumentacji projektowej do nadzorowania, doprowadzi do wydatkowania środków publicznych na usługę, która nie służy żadnemu praktycznemu celowi. Stanowiłoby to nieefektywne wykorzystanie zasobów publicznych, sprzeczne z zasadami należytego zarządzania finansami publicznymi. W konsekwencji brak dokumentacji projektowej do nadzorowania stanowi nieusuwalną wadę, która uniemożliwia zawarcie ważnej i celowej umowy w sprawie zamówienia publicznego na nadzór inwestorski.
W związku z powyższym zachodzą przesłanki do unieważnienia przedmiotowego postępowania.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Centrum Informatyki Statystycznej
- 2025.2 Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Krajowej Rady Sądownictwa
- Zakup i dostarczenie samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 dla Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego - powtórka 2
- Organizacja wydarzeń realizowanych przez Centrum Współpracy SALTO w krajach Europy Wschodniej i Kaukazu, w podziale na części.
- Świadczenie usług serwisu i konserwacji systemu i instalacji BMS w Gmachu Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej
- Sprzedaż w systemie bezgotówkowym paliw płynnych na potrzeby Akademii Wymiaru Sprawiedliwości
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Pełnienie obowiązków inżyniera kontraktu w trakcie wykonania robót budowlanych związanych z realizacją Japońskiego Ogrodu Wyobraźni w Starym ZOO wraz z robotami towarzyszącymi"
- Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru
- Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem przebudowy remontu Sali gimnastycznej Szp.Woj. w Łomży, Przedsięwzięcie "Rozwój infrastruktury diagnostyki i leczenia onkologicznego (...)"
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu/Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Sosnowiec
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru dla zadania: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 877 polegająca na budowie mostu w km 37 + 638 na rz. Wisłok (...) w m. Dąbrówki"
- Kompleksowe odpłatne pełnienie obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: Remont zabytkowych kapliczek z terenu Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





