eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MakówŚwiadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków



Ogłoszenie z dnia 2025-08-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Maków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148331

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akacjowa 2A

1.5.2.) Miejscowość: Maków

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-124

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 46 8310846

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminamakow.info

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ugmakow.nv.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae8157e7-f325-4c72-ba34-fcb60ce76d48

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00363516

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055004/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług przygotowania i dostarczenia posiłków dla szkół w Gminie Maków

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://asystent.postepowania.pl/org/gminamakow/postepowania/1853

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w
Ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (za pomocą platformy „Asystent Postępowania”, dostępnej pod adresem https://postepowania.pl/ oraz poczty elektronicznej), przy czym ofertę można złożyć tylko za pomocą platformy „Asystent
postępowania”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.4. W niniejszym postępowaniu
komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a
wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (za
pomocą platformy „Asystent Postępowania”, dostępnej pod adresem https://postepowania.pl/ oraz poczty elektronicznej), przy czym
ofertę można złożyć tylko za pomocą platformy „Asystent postępowania”.
11.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto
na platformie „Asystent postępowania” oraz zaakceptować Regulamin korzystania ze wskazanej platformy. Instrukcja założenia
konta dla Wykonawcy i złożenia oferty oraz wskazany Regulamin znajduje się pod wskazanym w pkt 11.4. adresem.
11.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, 11.4. W niniejszym
postępowaniu komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej (za pomocą platformy „Asystent Postępowania”, dostępnej pod adresem https://postepowania.pl/ oraz poczty
elektronicznej), przy czym ofertę można złożyć tylko za pomocą platformy „Asystent postępowania”.
11.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto
na platformie „Asystent postępowania” oraz zaakceptować Regulamin korzystania ze wskazanej platformy. Instrukcja założenia
konta dla Wykonawcy i złożenia oferty oraz wskazany Regulamin znajduje się pod wskazanym w pkt 11.4. adresem.
11.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, wycofania oferty oraz do
komunikacji wynosi 150 MB. Pozostałe wymogi techniczne wskazane są w Regulaminie dostępnym pod adresem wskazanym w pkt.
11.4.
11.7. Za datę przekazania oferty w formie elektronicznej, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformie „Asystent
postępowania”.
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Pozostałe wymogi techniczne wskazane są w Regulaminie dostępnym pod
adresem wskazanym w pkt. 11.4.
11.7. Za datę przekazania oferty w formie elektronicznej, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformie „Asystent
postępowania”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 23.2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Maków, ul. Akacjowa 2A, 96-124 Maków, e-mail: urząd@gminamakow.info;
a) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Makowie jest Mateusz Szenbek, adres e-mail: mateuszszenbek@bodo24.pl;
a) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków” prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie ustawy z 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych.
a) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania.
a) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa.
a) Posiada Pani/Pan:
1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
1. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z obowiązującymi przepisami oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
1. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
1. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
a) Nie przysługuje Pani/Panu:
1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
1. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 23.2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Maków, ul. Akacjowa 2A, 96-124 Maków, e-mail: urząd@gminamakow.info;
a) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Makowie jest Mateusz Szenbek, adres e-mail: mateuszszenbek@bodo24.pl;
a) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków” prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie ustawy z 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych.
a) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania.
a) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa.
a) Posiada Pani/Pan:
1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
1. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z obowiązującymi przepisami oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
1. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
1. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
a) Nie przysługuje Pani/Panu:
1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
1. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OW.271.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn.: Świadczenie usług przygotowania i dostarczania posiłków dla szkół w gminie Maków w roku szkolnym 2025-2026.

Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie jednego ciepłego posiłku dziennie:
Obiad jednodaniowy: zupa lub drugie danie na przemian / w tygodniu 2 razy drugie danie i 3 razy zupa,
w następnym tygodniu 3 razy drugie danie i 2 razy zupa/ dla dzieci w oddziałach przedszkolnych oraz uczniów klas
I –VIII.

1. Ilość uczniów (minimalna i maksymalna):
a) SP Maków- 80-155 uczniów
b) SP Pszczonów- 30-50 uczniów
c) SP Słomków- 15-20 uczniów
d) SP Wola Makowska- 20-45 uczniów

Szacunkowe ilość posiłków mają jedynie charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowią ze strony Zamawiającego, zobowiązania do zakupu podanej ilości posiłków. Liczba wydawanych posiłków uzależniona będzie od frekwencji dzieci w poszczególnych szkołach.
Zamawiający gwarantuje realizację zamówień w ilości 70% wskazanych wartości. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje względem Zamawiającego jakiegokolwiek roszczenie majątkowe, w tym możliwość dochodzenia od Zamawiającego odszkodowania tytułem utraconych korzyści.

2. Określenie, gdzie i kiedy mają być dostarczane posiłki:
2.1. SP Maków- 96-124 Maków, ul. Akacjowa 2, godz. 11:00
2.2. SP Pszczonów- 99-420 Łyszkowice, Pszczonów 53 godz. 11:00
2.3. SP Słomków, 96-124 Maków, ul. Głowna 68 w Słomkowie, godz. 10:30
2.4. SP Wola Makowska, 96-124 Maków, Wola Makowska 25b, godz. 10:30

3. Dzienną ilość posiłków Zamawiający ustali z Wykonawcą w danym dniu do godziny 9:00.

4. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności posiłków w ciągu jednego tygodnia. Sporządzanie odpowiedniej liczby posiłków obiadowych odbywać się będzie na podstawie dziennego zamówienia dostarczonego
Wykonawcy do godz. 9:00 przez dyrektora szkoły.

5. Wykonawca będzie dostarczał posiłki w pojemnikach zgodnie z obowiązującymi przepisami w opakowaniach do kontaktu z żywnością oraz certyfikatem, gwarantujących utrzymanie odpowiedniej
temperatury i jakości przewożonych potraw. Posiłki tj. zupa, drugie danie pakowane będą dla każdego ucznia/dziecka w oddzielnym pojemniku. Pozostałe posiłki tj. śniadania i podwieczorki powinny być dostarczane w pojemnikach gwarantujących utrzymanie temperatury i jakości przewożonych potraw. Posiłki będą wydawane dzieciom przez personel szkoły w wyznaczonych miejscach.

6. Posiłki dostarczane będą przez Wykonawcę własnym transportem w przenośnych termosach z utrzymaniem odpowiedniej temperatury posiłków. O czystość termosów dbać będzie dostawca posiłków. Dostawa musi odbywać się w naczyniach przystosowanych do przewozu żywności i zapewniających właściwą ochronę, temperaturę oraz środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno – higieniczne, dostarczane posiłki muszą być gotowe do spożycia bez konieczności dodatkowych przygotowań.

7. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien zapewnić stały kontakt telefoniczny, fax-em bądź e-mail w godzinach pracy zamawiającego z upoważnionym pracownikiem Wykonawcy.

8. Zupa o pojemności nie mniejszej niż 350 gram,

9. Drugie danie o gramaturze nie mniejszej niż 470 gram:
9.1. ziemniaki/kasza/ryż/makaron (200 g)
9.2. mięso/ryba (120 g)
9.3. surówka (150 g) dopuszcza się również na drugie danie: pierogi, naleśniki, kopytka, krokiety itp.

10. Zamawiający wymaga, aby:
10.1. w ciągu tygodnia drugie danie obejmowało 3 razy lub 2 /zależnie od tygodnia/ :danie mięsne, 1 danie jarskie (pierogi, naleśniki, kopytka, makaron itp.), 1 danie rybne. Zamawiający nie dopuszcza dań rybnych z przetworzonej ryby. Dopuszczalne jest jedynie dania zawierające filet rybny. Ponadto kompot albo sok.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-19

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1. Zamawiający będzie oceniał oferty według następującego kryterium:
1) Cena - waga 60%
2) Termin płatności faktury - waga 40%

17.2. Punkty przyznawane za podane w pkt. 16.1. kryteria będą liczone według następujących wzorów:
1) Cena:
(Cmin/Cof) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
- Cof - cena podana w ofercie badanej

2) Termin płatności faktury :
W ramach przedmiotowego kryterium wykonawca uzyska punkty według następującej reguły:
0 pkt – za zaoferowanie terminy płatność faktury minimum 7 dni
20 pkt - za zaoferowanie terminy płatność faktury płatność faktury 14 dni
40 pkt - za zaoferowanie terminy płatność faktury płatność faktury 21 dni

17.3. Oferta złożona przez wykonawcę może otrzymać 100 pkt.

17.4. W toku dokonywania badania i oceny ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawcę wyjaśnień treści złożonych
przez niego ofert.

17.5. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy tj. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ (składane do oferty),

b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2 2025r. poz. 514) – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ (składane do oferty),

c) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania (składane do oferty) (Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia niniejszych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże Zamawiającemu dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

14.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje mocodawca lub notariusz.

10.1. Do oferty wykonawca dołącza oświadczenie z art. 125 ust. 1 Ustawy tj. oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu, oraz oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy).

10.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia

6.2. Sposób spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 7. Zmiana Umowy
1. Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy.
W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w razie ziszczenia się co najmniej jednej z poniżej wskazanych okoliczności w następującym zakresie oraz na następujących warunkach:
1) w przedmiocie sposobu wykonania Przedmiotu Umowy:
i. jeżeli zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych, mających wpływ na wykonanie zamówienia lub decyzji organów administracji publicznej, w tym poprzez zwiększenie, zmniejszenie zakresu świadczenia lub zmiany metody, technologii realizacji Przedmiotu Umowy, w zakresie koniecznym do dostosowania do nowych przepisów prawa, wytycznych lub decyzji,
ii. jeżeli zmiany produktów będą korzystne dla zamawiającego, a w szczególności spowodują obniżenie kosztu realizacji Przedmiotu Umowy, poprawią warunki realizacji Umowy i wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, pod warunkiem, że zmiany te nie spowodują obniżenia jakości usług realizowanych w ramach Przedmiotu Umowy,
iii. w przypadku gdy Wykonawca nie jest w stanie nabyć na rynku zaoferowanego w przedłożonej Zamawiającemu ofercie surowca lub produktu niezbędnego do realizacji usług w ramach Przedmiotu Umowy np.: w związku z opóźnieniem dostaw nie z winy Wykonawcy lub wycofaniem z obrotu, poprzez dokonanie zamiany w zakresie Przedmiotu Umowy; zaoferowane przez Wykonawcę zamienniki muszą charakteryzować się takimi samymi albo wyższymi lub lepszymi parametrami jakości niż wymagane były w SWZ i OPZ;
2) w przedmiocie zmiany terminów wykonania Umowy:
i. w przypadku wystąpienia siły wyższej, pod pojęciem której rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez stronę lub strony Umowy, a zaistniałe po zawarciu Umowy, w szczególności takie jak: wojny, działania wojenne, inwazje, terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe, rozruchy, z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników wykonawcy lub jego podwykonawców lub zamawiającego, zanieczyszczenie i inne podobne niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyjątkiem tych, które mogą być przypisane użyciu przez wykonawcę, działania sił przyrody, w tym huragany lub powodzie, a którym Strona Umowy nie mogła zapobiec, stan nadzwyczajny (np. stan klęski żywiołowej, stan wojenny, stan wyjątkowy), Zamawiający dopuszcza zmianę terminu zakończenia realizacji Przedmiotu Zamówienia, poprzez przedłużenie terminu realizacji Umowy o liczbę dni odpowiadającą okresowi niemożności lub wydłużenia realizacji prac. Okoliczności, o których mowa powyżej muszą zostać udokumentowane;
ii. zmiana terminu wykonania Umowy w związku na rynku zaoferowanego w przedłożonej Zamawiającemu ofercie surowca lub produktu niezbędnego do realizacji usług w ramach Przedmiotu Umowy np.: w związku z opóźnieniem dostaw nie z winy Wykonawcy lub wycofaniem z obrotu, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do zapewnienia zamienników, niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy,
3) w przedmiocie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy:
i. jeżeli ze względu na przyczyny i zmiany, o których mowa w pkt. 1 i 2 powyżej, konieczna będzie zmiana zakresu Przedmiotu Umowy poprzez jego zwiększenie, dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy poprzez zwiększenie jego kwoty; w takim przypadku zmieniona wartość wynagrodzenia odpowiadać będzie wartości Przedmiotu Umowy po uwzględnieniu zmian jego zakresu i obliczona zostanie poprzez doliczenie wartości niezbędnych nakładów pracy lub różnicy cen materiałów lub elementów ustalonych w oparciu o średnie stawki i ceny rynkowe dla danych prac, materiałów i elementów, i następnie zaakceptowanych przez Zamawiającego,
(...) Szczegółowe dopuszczalne zmiany umowy zawarte są w załączniku nr 4 do SWZ - wzór umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma "Asystent postępowania", miejsce otwarcia: Urząd Gminy w Makowie, ul. Akacjowa 2A, 96-124 Maków

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-14 10:20

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-12

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z postępowania wyklucza się Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 z późn. zm).

W celu poświadczenia, iż brak jest podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507) – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ (składane do oferty).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.