eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica"Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy."



Og³oszenie z dnia 2025-08-05


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o wyniku postêpowania
Roboty budowlane
„Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa nr 2 im. Polskich Olimpijczyków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367993347

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ofiar O¶wiêcimskich 30

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-105

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 746406240

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@sp2.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.sp2.swidnica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1122494

1.7.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.8.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy.”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-52a40836-9630-4cbf-a89d-70d806d60847

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00360586

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-08-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00217143/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 „Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy.”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa by³o poprzedzone og³oszeniem o zamówieniu/og³oszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00266775

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn± Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: P-2/2025

4.2.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.3.) Warto¶æ zamówienia: 182686,58 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy.
2. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o:
1) dokumentacjê projektow±, która stanowi Za³±cznik nr 9 do SWZ,
2) dokumentacjê zamówienia, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania, obejmuj±c± w szczególno¶ci SWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej, stanowi±cymi integraln± czê¶æ SWZ, wyszczególnionymi we wszystkich pismach przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego.
3. Wykonawca zobowi±zany jest do:
1) wykonania wszelkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do zrealizowania przedmiotu umowy z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami,
2) wykonania wszystkich robót budowlanych, które s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz za³±cznikami do dokumentacji,
3) obs³ugi geodezyjnej budowy, a w szczególno¶ci sporz±dzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia,
4) zorganizowania placu budowy (zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
5) zabezpieczenia terenu objêtego robotami budowlanymi w tym przed dostêpem osób postronnych,
6) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy,
7) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie, o ile bêdzie to konieczne (do 10 km) - materia³y nienadaj±ce siê do ponownego wbudowania, powinny byæ usuniête z terenu rozbiórki na sk³adowisko Wykonawcy, b±d¼ na wysypisko odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587), przy czym Wykonawca winien dostarczyæ Zamawiaj±cemu dokument potwierdzaj±cy wywiezienie odpadów na sk³adowisko,
8) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli, dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami - je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do naprawy uszkodzeñ na w³asny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeñ ze strony w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeñ i awarii spowodowanych przez Wykonawcê, co nie podlega odrêbnej zap³acie i nie jest wliczone w cenê kontraktow±,
9) uporz±dkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem,
10) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót,
11) wykonywania wszelkich innych czynno¶ci wynikaj±cych wprost z umowy, a tak¿e tych wynikaj±cych ze specyfiki danych robót,
12) wstêpnej segregacji na terenie budowy materia³ów z rozbiórki, i tak:
 materia³y nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowi±zany jest sk³adowaæ w wyznaczonym miejscu i odpowiednio zabezpieczyæ,
 materia³y nie nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, powinny byæ usuniête z terenu rozbiórki na wysypisko odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587), przy czym Wykonawca winien dostarczyæ Zamawiaj±cemu dokument potwierdzaj±cy wywiezienie odpadów na sk³adowisko,
 materia³y stalowe nale¿y zez³omowaæ a stosowny dokument wraz z wynikaj±c± z niego kwot± przekazaæ Zamawiaj±cemu.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych i dodatkowych, przy czym:
1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow±, w sytuacji gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy,
2) Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ w trakcie wykonywania robót budowalnych wprowadzenie zamiany materia³ów lub urz±dzeñ przedstawionych w ofercie, opracowanej dokumentacji projektowej lub STWiOR, pod warunkiem, ¿e zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego, bêd± to w szczególno¶ci okoliczno¶ci:
a) powoduj±ce obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy,
b) powoduj±ce poprawienie parametrów technicznych,
c) wynikaj±ce z aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów,
d) zwiêkszaj±ce bezpieczeñstwo i efektywno¶æ organizacji ruchu,
e) skracaj± czas realizacji inwestycji, w tym czas prowadzenia robót budowlanych.
3) zmiany, o których mowa w pkt. 2 lit. a-e, wymagaj± ka¿dorazowo zmiany umowy, a ich zasadno¶æ powinna byæ stwierdzona protoko³em konieczno¶ci,
4) je¿eli w toku realizacji robót budowlanych wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych (art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP), co zostanie potwierdzone protoko³em konieczno¶ci i pozytywn± opini± Inspektora Nadzoru, to Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ te roboty na dodatkowe zamówienie Zamawiaj±cego, udzielone w drodze zawarcia stosownego aneksu do niniejszej umowy,
5) w przypadku konieczno¶ci wykonania, w zwi±zku z realizacj± przedmiotu umowy, robót zamiennych lub dodatkowych ich rozliczenie nastêpowaæ bêdzie na podstawie odrêbnych dokumentów rozliczeniowych wskazanych w umowie,
6) przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej (dalej: roboty zaniechane) w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia.
5. Roboty budowlane bêd± prowadzone w czynnym obiekcie. Zamawiaj±cy wymaga, aby miejsca s±siaduj±ce z miejscem prowadzenia robót by³y codziennie porz±dkowane, a miejsce prowadzenia robót zabezpieczone i wygrodzone w sposób umo¿liwiaj±cy normalne u¿ytkowanie miejsc do niego przyleg³ych przez uczniów i pracowników szko³y.
6. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci - Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony i uzgodnienia terminu robót.
7. Wykonawca jest odpowiedzialny za:
1) termin wykonania przedmiotu umowy,
2) jako¶æ wykonanych robót budowlanych,
3) nale¿yt± staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy,
4) szkody wyrz±dzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy kosztorysów szczegó³owych, opracowanych metod± kalkulacji uproszczonej wraz z odrêbnymi wykazami cenników cenotwórczych (Rg, Kp, Z, M, S) zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20.12.2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz. U. 2021, poz. 2458 z pó¼n. zm.) Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji, gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP. Kosztorys nale¿y sporz±dziæ w uk³adzie mo¿liwie najbardziej przybli¿onym do udostêpnionego przedmiaru robót. Kosztorys winien zawieraæ elementy robót wymienione w przedmiarze, zamieszczone w takiej samej kolejno¶ci, oraz uwzglêdniaæ roboty, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.

V. GWARANCJA
1. Minimalny okres gwarancji - 36 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê krótszej gwarancji, oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP.
2. Maksymalny punktowany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji - 60 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy. W przypadku, gdy którykolwiek z Wykonawców zaoferuje gwarancjê licz±c od daty odbioru przedmiotu umowy d³u¿sz± ni¿ 60 miesi±ce do przyznania punktów w kryterium oceny ofert zostanie przyjêty okres 60 miesiêcy, natomiast w umowie zostanie wpisany deklarowany przez Wykonawcê okres gwarancji.
3. Okres rêkojmi wynosi 60 miesiêcy. Zamawiaj±cy mo¿e realizowaæ uprawnienia z tytu³u rêkojmi niezale¿nie od uprawnieñ z tytu³u gwarancji.
4. Bieg terminu gwarancji i rêkojmi rozpoczyna siê od daty odbioru przedmiotu umowy (protoko³u koñcowego).


IX. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Termin realizacji przedmiotu umowy okre¶la siê od dnia podpisania umowy do dnia 05.09.2025 r.
2. Za termin zakoñczenia realizacji robót budowlanych uwa¿a siê datê odbioru przedmiotu umowy.

4.5.3.) G³ówny kod CPV: 45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45312311-0 - Monta¿ instalacji piorunochronnej

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA

5.1.) Postêpowanie zakoñczy³o siê zawarciem umowy albo uniewa¿nieniem postêpowania: Postêpowanie/cze¶æ postêpowania zakoñczy³a siê uniewa¿nieniem

5.2.) Podstawa prawna uniewa¿nienia postêpowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna uniewa¿nienia postêpowania:

Postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego nr P-2/2025 pn. „Wymiana instalacji elektrycznej - etap IV w Szkole Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w ¦widnicy.” - prowadzone w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710) - dalej p.z.p., zosta³o uniewa¿nione na podstawie art. 255 pkt 6 p.z.p. tj. „Zamawiaj±cy uniewa¿nia postêpowanie o udzielenie zamówienia, je¿eli postêpowanie obarczone jest niemo¿liw± do usuniêcia wad± uniemo¿liwiaj±c± zawarcie niepodlegaj±cej uniewa¿nieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Uzasadnienie
Zamawiaj±cy stwierdzi³, ¿e z³o¿one dnia 02.07.2025 r., o¶wiadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz podmiotowe ¶rodki dowodowe z³o¿one dnia 09.07.2025 r., i uzupe³nione dnia 15.07.2025 r., zosta³y podpisane przez osobê nieuprawnion± do reprezentowania Wykonawcy.
Zgodnie z informacjami zawartymi w Krajowym Rejestrze S±dowym (KRS), wed³ug informacji odpowiadaj±cej odpisowi pe³nemu, dnia 26.06.2025 r., dokonano zmiany danych w rejestrze. Zmiana polega³a na wykre¶leniu z rejestru, z Dzia³u 2, Podrubryka 1 „Dane osób wchodz±cych w sk³ad organu” Pana Przemys³awa Janasika – Prezesa Zarz±du. Zgodnie z wprowadzon± zmian± Pan Janasik od dnia 26.06.2025r., nie jest ju¿ cz³onkiem zarz±du Spó³ki i tym samym straci³ uprawnienie do jej reprezentowani. Zgodnie z informacjami zawartymi w KRS, po ww. zmianie, jedyn± osob± uprawnion± do reprezentacji Spó³ki jest Pani Agata Bielawska.
Zmiana w KRS nast±pi³a w trakcie tocz±cego siê postêpowania przetargowego, o czym Wykonawca nie poinformowa³ Zamawiaj±cego, ani nie przekaza³ Zamawiaj±cemu dokumentów np. pe³nomocnictwa udzielonego Panu Przemys³awowi Janasikowi do dalszego reprezentowania spó³ki. Wobec zaistnienia zmiany w KRS oraz braku przed³o¿enia stosownego pe³nomocnictwa uznaje siê, ¿e wszystkie dokumenty z³o¿one przez Pana Janasika zosta³y z³o¿one przez osobê nieuprawnion± do reprezentowania wykonawcy.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e na tym etapie postêpowania, po wyborze oferty najkorzystniejszej i po up³ywie zwi±zania ofert±, nie ma mo¿liwo¶ci konwalidowania czynno¶ci wyboru oferty najkorzystniejszej, tak wiêc Zamawiaj±cy nie mo¿e udzieliæ zamówienia, a postêpowanie przetargowe uznane jest za obarczone niemo¿liw± do usuniêcia wad± uniemo¿liwiaj±c± zawarcie niepodlegaj±cej uniewa¿nieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od M¦P: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwach EOG innych ni¿ pañstwo zamawiaj±cego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najni¿sz± cen± lub kosztem: 219014,55 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwy¿sz± cen± lub kosztem: 224703,78 PLN

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.