eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1512C WILCZE-WIERZCHUCIN KRÓLEWSKI W ŁĄSKU WIELKIM



Ogłoszenie z dnia 2022-09-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1512C WILCZE-WIERZCHUCIN KRÓLEWSKI W ŁĄSKU WIELKIM

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387399775

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: KONARSKIEGO 1-3

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-066

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 52 5835434

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@powiat.bydgoski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/653295

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1512C WILCZE-WIERZCHUCIN KRÓLEWSKI W ŁĄSKU WIELKIM

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8dbc3685-1efb-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00344979

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009571/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Rozbudowa drogi powiatowej 1512C Wilcze - Wierzchucin Królewski w Łąsku Wielkim (budowa)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00311095/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: JO-III.271.1.19.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Rozbudowa drogi powiatowej nr 1512C Wilcze-Wierzchucin Królewski w miejscowości Łąsko Wielkie będzie realizowana na odcinku o długości ca. 0,8 km i obejmować będzie: korektę geometrii wraz z poszerzeniem istniejącej jezdni, budowie zatok autobusowych i ronda na skrzyżowaniu z drogą gminną, wykonaniu chodnika z kostki betonowej o szerokości zmienne od 2 do 2,5 metra oraz wykonaniu odwodnienia w systemie mieszanym i oświetlenia ulicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje również usuniecie kolizji branż: telekomunikacyjnej i energetycznej.
2) Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (obejmuje łącznie Etap I i II) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiOR), stanowiące załączniki do niniejszej SWZ.
3) Dokumentacja projektowa stanowiąca podstawę wykonania przedmiotu zamówienia posiada wydaną decyzję ZRID WN.673.17.2022 z 11.07.2022 r.
4) Wykonawca zapewni kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia(branże sanitarna i elektryczna), doświadczenie gwarantujące jego należyte wykonanie oraz aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa
5) Zamawiający wymaga, by Wykonawca przygotowując harmonogram realizacji zamówienia brał pod uwagę fakt, iż będzie ono realizowane w okresie zimowym m.in. listopad-marzec, w którym warunki klimatyczne mogą ograniczyć możliwość zgodnego z STWiORB wykonywania robót, jak również w okresie wzmożonej aktywności wirusa SARS-CoV-2 i możliwych, zwiększonych absencji pracowników. Należy tak zaplanować i zorganizować roboty, by oba te czynniki miały minimalny wpływ na terminowość wykonania zamówienia.
6) Zamawiający posiada opracowane i zatwierdzone projekty stałej i czasowej organizacji ruchu na przedmiotowe zadanie. Wykonawca może ewentualnie na swój koszt i swoimi siłami zmodyfikować je w zakresie dat ich wprowadzenia lub sposobu wykonania tymczasowej organizacji.
7) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 i 3 ustawy Pzp – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy.
8) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do:
a) zapewnienia obsługi geodezyjnej,
b) realizacji zawartych w dokumentacji projektowej uzgodnień z gestorami sieci, w szczególności wykonania prac związanych z przebudową istniejącej infrastruktury oświetlenia drogowego, w tym wykonania wszystkich nałożonych na Zamawiającego przez ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. obowiązków, zgodnie z umową zawartą pomiędzy ENEA Operator sp. z o.o. a Zarządem Dróg Powiatowych w Bydgoszczy z dnia 01.03.2022 roku, nr 4096/Z/BN/2022/P na przebudowę infrastruktury oświetlenia drogowego w celu usunięcia kolizji na terenie dp 1512C w m. Łąsko Wielkie.
c) zabezpieczenia i ochrony znaków geodezyjnych znajdujących się na placu budowy,
d) wprowadzenia na czas prowadzenia robót tymczasowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem,
e) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
9) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia jest obowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie wykonywania niniejszej Umowy ze szczególnym uwzględnieniem wymogów określonych na podstawie art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.). tj. oznaczyć teren prowadzenia prac (na odcinkach, gdzie obecnie jest zlokalizowany chodnik) w sposób widoczny i nie budzący wątpliwości co do ich charakteru, zapewnić niezbędną pomoc osobom niepełnosprawnym, w szczególności niewidomym i poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Tymczasowe ciągi piesze należy wyznaczać tak by były pozbawione przeszkód poziomych i pionowych (może to oznaczać konieczność budowy tymczasowych ramp i pochylni, których nachylenie nie może przekraczać 6%). Uwzględniając osoby niewidome i słabowidzące należy wyznaczać tymczasowe ciągi piesze przy pomocy zapór drogowych dwu lub trzylistwowych (U-20c lub U-20d). Niedozwolone jest wyznaczanie tymczasowych ciągów pieszych przy pomocy taśm ostrzegawczych. Pomosty i kładki tymczasowe należy wyposażyć w balustrady oznaczone kolorem białym i czerwonym
10) Zamawiający wskazuje, że spełnienie standardów dostępności może być przedmiotem weryfikacji na etapie kontroli przedmiotowej inwestycji.
11) Zamawiający informuje, że materiał z rozbiórek oraz zdjęty humus, nieprzewidziany do ponownego wbudowania, jest własnością Wykonawcy. Zagospodarowanie pozyskanych w trakcie rozbiórek ww. materiałów musi nastąpić zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, uzyskanymi uzgodnieniami gestorów oraz poleceniami Zamawiającego.
12) W przypadku wycinki drzew Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do dokonania przez uprawnioną osobę klasyfikacji i wyceny pozyskanego drewna. Ustaloną w ten sposób kwotę, Wykonawca przeleje na rachunek bankowy Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233128-2 - Roboty budowlane w zakresie rond

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o zapis art. art. 255 pkt 3) ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz.U.2022 poz. 1710) – dalej: ustawa Pzp.

Uzasadnienie faktyczne i prawne
Do dnia 07 września 2022 r. do godziny 10:00 na publiczne ogłoszenie nr 2022/BZP 00311095/01 z dnia 2022-08-18 wpłynęła jedna oferta. Cena oferty brutto wynosi 5.102.180,59 zł. Zamawiający przed otwarciem ofert ogłosił kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia tj. 3.600.000,00 zł brutto.
Zamawiający zgodnie z zapisem art. 255 pkt 3) ustawy Pzp unieważnienia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż jedyna oferta złożona w postępowaniu przewyższa obecne możliwości Zamawiającego.
Zamawiający w oparciu o zapis art. 255 pkt. 3) ustawy Pzp unieważnia postępowanie z uwagi na fakt, iż cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5102180,59 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5102180,59 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.