eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomDostawa pomocy dydaktycznych dla bytomskich przedszkoli



Ogłoszenie z dnia 2025-07-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa pomocy dydaktycznych dla bytomskich przedszkoli

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255269

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bytom.pl/bip/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umbytom.logintrade.net/zapytania_email,203028,df31b81d27926ce69eef105d853fd89c.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa pomocy dydaktycznych dla bytomskich przedszkoli

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-965b4138-7b44-409a-a2dc-877b35a474ca

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00343026

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039667/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.9 Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach edukacji przedszkolnej w Bytomiu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt „Razem możemy więcej - wsparcie dla Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 i Przedszkola Miejskiego nr 63 im. Janusza Korczaka z Oddziałami Integr” (dotyczy 1. części zamówienia). Projekt „Trampolina do sukcesu w szkole - wsparcie rozwoju edukacji przedszkolnej w bytomskich Przedszkolach Miejskich nr 33 i 58” (dotyczy 2. części zamówienia)

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305190

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PA.271.1.31.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 173682,93 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

część 1 pn. Dostawa pomocy dydaktycznych do Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 i Przedszkola Miejskiego nr 63 im. Janusza Korczaka z Oddziałami Integracyjnymi.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa (zakup + transport + wniesienie) sprzętu/ urządzeń/narzędzi, na potrzeby dydaktyczne wskazanych Przedszkoli Miejskich w Bytomiu.
Część 1 obejmuje dostawę pomocy dydaktycznych określonych w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik 4a do Specyfikacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.5.) Wartość części: 63623,58 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

część 2 pn. Dostawa pomocy dydaktycznych do Przedszkola Miejskiego nr 33 i Przedszkola Miejskiego nr 58.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa (zakup + transport + wniesienie) sprzętu/ urządzeń/narzędzi, na potrzeby dydaktyczne wskazanych Przedszkoli Miejskich w Bytomiu.
Część 2 obejmuje dostawę pomocy dydaktycznych określonych w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik 4b do Specyfikacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.5.) Wartość części: 110059,35 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W treści Specyfikacji warunków zamówienia wskazano, iż Zamawiający przyjął 23 % stawkę podatku VAT (vide cz. XVII pkt 7 SWZ). Zgodnie z pkt 1 cz. XVII SWZ Wykonawca winien skalkulować oferowaną cenę (z VAT) uwzględniając wszystkie informacje podane w treści niniejszej specyfikacji i załącznikach do niej.
W formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ wymagano od Wykonawcy wskazania stawki podatku VAT.
Na niniejszą część złożono w wyznaczonym terminie dwie oferty.
W ofercie złożonej przez firmę Tronus Polska sp. z o.o. wskazano 23% stawkę podatku VAT, natomiast w ofercie złożonej przez firmę ALTARE sp. z o.o. wskazano Vat 8 i 23%.
Zamawiający wezwał wykonawcę, który wskazał stawki 8 i 23 % do złożenia wyjaśnień treści oferty w zakresie zastosowanych stawek podatku VAT i uzyskał wyjaśnienie, iż towar zaproponowany w poz.14 (formularz cenowy dotyczący Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 63) jest wyrobem medycznym zgodnie z wymaganiami dla wyrobów medycznych i w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych i w związku z tym dla tego towaru zastosowano obowiązującą stawkę podatku VAT 8% zgodnie z załącznikiem nr 3 poz. 13 ustawy o VAT. Wyjaśniono również, że pozostałe towary zaproponowane w ofercie są objęte podstawową stawką 23% VAT.
Zamawiający uznał niniejsze wyjaśnienia za prawidłowe, a tym samym stwierdził błąd polegający na wskazaniu w SWZ stawki Vat 23%. Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych treść specyfikacji warunków zamówienia może być zmieniona w uzasadnionych przypadkach wyłącznie przed upływem terminu składania ofert (art. 286 ust. 1 pzp), co powoduje brak możliwości dokonania zmiany treści swz wobec zauważenia błędu po upływie terminu składania ofert.
Wobec złożenia w postępowaniu ofert nieporównywalnych, ze względu na wskazanie rożnych stawek podatku VAT, oraz błędnym wskazaniem stawki Vat w Specyfikacji warunków zamówienia, a w konsekwencji brakiem możliwości dokonania poprawy omyłek w treści oferty polegających na wskazaniu nieprawidłowej stawki Vat, unieważnienie niniejszego postępowania jest zasadne i konieczne na podstawie jak wskazano powyżej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 96610,08 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 373060,59 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W treści Specyfikacji warunków zamówienia wskazano, iż Zamawiający przyjął 23 % stawkę podatku VAT (vide cz. XVII pkt 7 SWZ). Zgodnie z pkt 1 cz. XVII SWZ Wykonawca winien skalkulować oferowaną cenę (z VAT) uwzględniając wszystkie informacje podane w treści niniejszej specyfikacji i załącznikach do niej.
W formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ wymagano od Wykonawcy wskazania stawki podatku VAT.
Na niniejszą część złożono w wyznaczonym terminie trzy oferty.
W ofertach złożonych przez firmy: Tronus Polska sp. z o.o. i ALTARE sp. z o.o. wskazano 23% stawkę podatku VAT, natomiast w ofercie złożonej przez firmę SALTAR Group sp. z o.o. wskazano Vat 8 i 23%.
Zamawiający wezwał wykonawcę, który wskazał stawki 8 i 23 % do złożenia wyjaśnień treści oferty w zakresie zastosowanych stawek podatku VAT i uzyskał wyjaśnienie, iż w poz.31 (formularz cenowy dot. Przedszkola Miejskiego nr 58) wskazano podwiesie do SI z akcesoriami zastosowano stawki Vat 8 i 23% gdyż pozycja składa się z produktów objętych stawką Vat 8% (produkty medyczne) i produktów ze stawką 23%. Na potwierdzenie wyjaśnienia wskazano linki do stron z produktami objętymi 8% stawką podatku Vat. Zamawiający uznał niniejsze wyjaśnienia za prawidłowe, a tym samym stwierdził błąd polegający na wskazaniu w SWZ jednolitej 23% stawki Vat. Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych treść specyfikacji warunków zamówienia może być zmieniona w uzasadnionych przypadkach wyłącznie przed upływem terminu składania ofert (art. 286 ust. 1 pzp), co powoduje brak możliwości dokonania zmiany treści SWZ wobec zauważenia błędu po upływie terminu składania ofert.
Wobec złożenia w postępowaniu ofert nieporównywalnych, ze względu na wskazanie różnych stawek podatku VAT, oraz błędnym wskazaniem stawki Vat w Specyfikacji warunków zamówienia, a w konsekwencji brakiem możliwości dokonania poprawy omyłek w treści oferty polegających na wskazaniu nieprawidłowej stawki Vat, unieważnienie niniejszego postępowania jest zasadne i konieczne na podstawie jak wskazano powyżej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 121359,04 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 404320,99 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.