eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kłaj › Świadczenie usług opiekuńczych dla mieszkańców Gminy Kłaj w miejscu ich zamieszkania w 2022 roku



Ogłoszenie z dnia 2021-12-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla mieszkańców Gminy Kłaj w miejscu ich zamieszkania w 2022 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłaju

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357768397

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kłaj 652

1.5.2.) Miejscowość: Kłaj

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-015

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 12 284 15 66

1.5.8.) Numer faksu: 12 284 31 30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@klaj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopsklaj.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.gopsklaj.pl/index.php?menu=2003#0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych dla mieszkańców Gminy Kłaj w miejscu ich zamieszkania w 2022 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5b2a9e0-58bc-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00339949

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.271.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla mieszkańców Gminy Kłaj w miejscu ich zamieszkania w 2022 roku, zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej w okresie od 1 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku. Rzeczywista ilość wykonywanych usług będzie uzależniona od faktycznych potrzeb Zamawiającego. Liczba godzin usług może ulec zmianie. Brak jest możliwości jej dokładnego określenia ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W przypadku zmiany liczby godzin w czasie trwania umowy ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian.
2) Wykonywanie zamówienia odbywać się będzie w miejscu zamieszkania osób wymagających opieki, na terenie Gminy Kłaj, w zależności od potrzeb w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku, nie więcej niż 8 godzin pracy przypadających dziennie na jednego opiekuna. W szczególnie trudnych sytuacjach zdrowotnych potwierdzonych rodzinnym wywiadem środowiskowym i zaświadczeniem lekarskim, Zamawiający zleci Wykonawcy świadczenie usług opiekuńczych również w soboty, w niedziele i święta oraz godzinach nocnych.
3) Rozpoczęcie usług będzie następowało w terminie określonym przez Zamawiającego, po uzyskaniu przez decyzję administracyjną w sprawie przyznania pomocy w formie usług opiekuńczych waloru wykonalności.
4) Osoby skierowane przez Wykonawcę do świadczenia usług powinny być sprawne fizycznie
i intelektualnie.
5) Osoby kierowane do świadczenia usług do mieszkania świadczeniobiorcy nie powinny wprowadzać osób nieupoważnionych, własnych zwierząt, palić tytoniu, spożywać alkoholu itp.
6) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić osobom wykonującym usługi:
− dokument za zdjęciem, imieniem i nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy,
− wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (tj. rękawiczki, maseczki, fartuchy itp.)
− pomoc w organizacji transportu lub zapewnienie środka transportu niezbędnego np. w przypadku konieczności dojazdu wraz ze świadczeniobiorcą do lekarza
7) Usługi opiekuńcze
a) Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc świadczoną osobom leżącym lub mającym poważne trudności w poruszaniu się, z samoobsługą, kontaktami z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku, przede wszystkim ze względu na wiek lub ciężkie choroby, w tym: wieku starczego, nowotworowe, cukrzycę, gruźlicę, układu kostnego, trawiennego, krążenia, Parkinsona, Alzheimera, AIDS, urazy powypadkowe oraz inne.
b) Zakres usług opiekuńczych obejmuje przede wszystkim zaspokojenie codziennych potrzeb życiowych i prowadzenie gospodarstwa domowego, w szczególności:
- utrzymanie czystości i porządku mieszkania świadczeniobiorcy,
- wykonywanie zakupów,
- przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zalecanej przez lekarza,
- pomoc przy spożywaniu posiłków,
- pranie bielizny pościelowej i osobistej,
- przynoszenie wody, opału i palenie w piecu,
- mycie okien przynajmniej raz na trzy miesiące,
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych,
- opłacanie rachunków za zgodą podopiecznego,
- w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem,
- zapewnienie opieki higienicznej poprzez mycie, kąpanie, zmianę bielizny pościelowej,
- utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu domowego gospodarstwa służącego podopiecznemu,
- pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
- w razie potrzeby zamawianie wizyt lekarskich,
- nadzór nad przyjmowaniem leków zgodnie z zaleceniami lekarza,
- realizacja recept.
c) Przybliżona liczba godzin – 10052 dla średniej ilości środowisk - 13.
d) Szczegółowy zakres usług opiekuńczych dla konkretnej osoby wskazany będzie w decyzji administracyjnej przyznającej pomoc w formie usług i Wykonawca zostanie o nim poinformowany przez Zamawiającego .
e) Zamówienie winno być wykonywane przez jedną osobę - koordynatora, która będzie kontrolowała i nadzorowała proces realizacji usług opiekuńczych, posiadająca dyplom pracownika socjalnego lub dyplom pielęgniarki środowiskowej albo dyplom ukończenia szkoły asystentów osób niepełnosprawnych oraz minimum 8 opiekunek/opiekunów, posiadających wykształcenie przynajmniej podstawowe i przeszkolonych (ukończony kurs) w zakresie opieki na osobą chorą i niepełnosprawną.
f) Wykonawca powinien dysponować lokalem na biuro, wyposażonym w telefon oraz komputer. Wykonawca powinien współpracować z Zamawiającym na zasadach określonych w pkt. 7.
8) Zasady współpracy Wykonawcy z Zamawiającym:
a) Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić harmonogram pracy na dany miesiąc zawierający terminy, godziny oraz miejsce realizacji usług u poszczególnych klientów.
b) Zamawiający uprawniony będzie do kontroli jakości świadczonych usług w miejscu ich wykonywania.
c) Wykonawca zobowiązany będzie informować Zamawiającego w formie pisemnej, w możliwe jak najszybszym terminie, o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej z usług opiekuńczych mającej wpływ na ich realizację.
d) W przypadkach szczególnie uzasadnionych do zadań Wykonawcy będzie należało powołanie zespołu składającego się z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego oraz innych instytucji lub uczestnictwo w zespole powołanym przez Zamawiającego w celu szczegółowej diagnozy sytuacji klienta oraz podjęcia działań mających na celu rozwiązanie jego trudnej sytuacji.
e) Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać Zamawiającemu do wglądu do dnia 5-tego każdego miesiąca:
− karty pracy za każdy miesiąc świadczonych usług dotyczące poszczególnych Podopiecznych,
− rozliczenie realizacji zleconych usług,
f) Karta pracy przedstawiona przez Wykonawcę powinna zawierać następujące informacje:
− imię i nazwisko osoby korzystającej z usług,
− imię i nazwisko osoby świadczącej usługi,
− daty i godziny poszczególnych dyżurów.
Uwaga:
1) Wykonawca będzie obciążać Zamawiającego jedynie kosztami stanowiącymi iloczyn stawki godzinowej brutto i ilości godzin faktycznie zrealizowanych usług, z zastrzeżeniem, że do czasu świadczenia usług nie jest wliczany czas dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług.
2) Wykonawca musi zapewnić stały kontakt telefoniczny z koordynatorem usług również poza godzinami funkcjonowania biura Wykonawcy.
3) Wykonawca umożliwi regularny kontakt osób świadczących usługi opiekuńcze z Zamawiającym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu złożono 1 ofertę. Zgodnie z rozdz. XV Specyfikacji Warunków Zamówienia wykonawca winien był podać cenę ofertową brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia określonego m.in. w rozdz. III SWZ oraz cenę jednostkową brutto za 1 godzinę wykonanej usługi. Wykonawca Lemon Moon Joanna Wichłacz-Sosnowska dokonał zmiany treści formularza ofertowego, będącego integralną częścią SWZ i złożył ofertę, której treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, w szczególności wyżej wymienionymi. W związku z powyższym oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, a postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 2 tejże ustawy.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.