eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gronowo Elbląskie"Przebudowa dróg gminnych w gminie Gronowo Elbląskie dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego"



Ogłoszenie z dnia 2025-07-22

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg gminnych w gminie Gronowo Elbląskie dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRONOWO ELBLĄSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748070

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Łączności 3

1.5.2.) Miejscowość: Gronowo Elbląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-335

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminagronowo@gminagronowo.pl,

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminagronowo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa dróg gminnych w gminie Gronowo Elbląskie dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2aa6baf2-3944-41b5-a71b-b64d87b31069

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00339020

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041599/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Przebudowa drogi gminnej Nr 102091N w miejscowości Kopanka Druga

1.1.10 Przebudowa drogi gminnej Nr 102054N w miejscowości Mojkowo gmina Gronowo Elbląskie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://gminagronowo.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywać
się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://gminagronowo.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomość” kierujący do modułu korespondencja.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w
terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne
wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
• Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
• Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej;
• Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Ofertę składa się w języku polskim, w formie danych doc, docx, pdf, xis, xlsx, odt.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Gronowo Elbląskie z
siedzibą przy ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, reprezentowana przez Wójta Gminy Gronowo Elbląskie.
1) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych kontakt: Pan Andrzej Wiśniewski, kontakt: listownie na adres: ul.
Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, e-mail: iod@gminagronowo.pl
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZRGo.271.6.2025 „Przebudowa dróg gminnych w gminie Gronowo Elbląskie dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego” w trybie podstawowym art. 275 pkt 2 ustawy Pzp,
3) Pani/Pan dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych
na podstawie przepisów prawa, szczególności odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 2 celów, a po tym czasie
przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa,
5) Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Szczegółowe informację w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZRGo.271.6.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa dróg gminnych w gminie Gronowo Elbląskie dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego” o załączoną dokumentację projektową oraz Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zwanej dalej STWiORB.
2. Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżetu Województwa Warmińsko Mazurskiego.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje niżej podane zadania:
Zadanie 1: „Przebudowa drogi gminnej nr 102091N w miejscowości Kopanka Druga”
Zadanie obejmuje między innymi:
• Przebudowę istniejącej drogi gminnej z zastosowaniem nawierzchni z płyt drogowych betonowych pełnych gr. 15cm podwójnie zbrojonych prętami 12mm i 8mm. W celu uzyskania projektowanej szerokości jezdni wynoszącej 5,00m przyjęto wzdłużny układ płyt o dwóch szerokościach 1,50m oraz 1,00m tj.: 1x1,50m +2x1,00m +1x1,50m. Długość płyt drogowych 3,00m. W celu zapewnienia sztywności wzdłużnej płyt drogowych betonowych należy zastosować dwie warstwy zbrojenia. Przy czym średnica prętów zbrojenia głównego nie może być mniejsza niż 12mm a średnica prętów rozdzielczych nie mniejsza niż 8mm.
• wykonanie rozbiórki całkowicie zdegradowanej istniejącej nawierzchni drogi bitumicznej,
• usunięcie kolizji sieci kablowych teletechnicznych z nowoprojektowaną jezdnią,
• montaż rur osłonowych na sieciach teletechnicznych w miejscach skrzyżowań z układem drogowym,
• wykonanie wzmocnienia istniejącego podłoża materacami z kruszyw,
• usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami teletechnicznymi,
• wykonanie nowej konstrukcji drogi dla kategorii ruchu KR2 o nawierzchni z płyt drogowych betonowych pełnych gr. 15cm o szer. 5,00m,
• wykonanie nowej konstrukcji zjazdów o nawierzchni z płyt betonowych pełnych gr 15cm,
• wykonanie poboczy z kruszywa betonowego z recyklingu
• wymianę oznakowania pionowego,
• wykonanie miejsc mijania pojazdów.
Z uwagi na niekorzystne warunki gruntowe pod konstrukcją drogi gminnej zaprojektowano wzmocnienie słabego podłoża. Konstrukcja ulepszonego podłoża została zaprojektowana w systemie stabilizacji warstwy bądź kilku warstw kruszywa stabilizowanego georusztem lub georusztami (ang. Mechanically Stabilised Layer - MSL). MSL jest to technologia, wykorzystująca funkcję stabilizacyjną georusztu, w ramach której następuje poprawa parametrów warstwy kruszywa (mieszanki niezwiązanej) dzięki ograniczeniu możliwości przemieszczeń ziaren kruszywa pod działaniem obciążenia. Ograniczenie to jest efektem działania mechanizmu zazębienia ziaren w sztywnym oczku georusztu. W niniejszym opracowaniu warstwa kruszywa stabilizowanego georusztem składa się z dwóch podstawowych elementów tj. georusztu wielokształtnego i kruszywa. Rozwiązanie to pozwalana wzmocnić istniejące podłoże do E2 ≥ 80 MPa.

Przed przystąpieniem do wykonywania robot, należy wykonać następujące roboty przygotowawcze:
- wykonanie wykopu do poziomu spodu konstrukcji ulepszenia podłoża,
- dogęszczenie występujących gruntów,
- ewentualne obniżenie poziomu terenu pod wpływem zagęszczenia uzupełnić gruntem zasypowym.
- w przypadku nieuzyskania wymaganej nośności dowieźć i zawałować około 0,30 m gruzu z rozbiórki drogi.

Zastosowanie ulepszenia słabego podłoża gruntowego w postaci Mechanically Stabilised Layer (MSL) z użyciem mieszanki niezwiązanej stabilizowanej georusztem wielokształtnym, wiąże się ze znaczącym polepszeniem właściwości funkcjonalnych pod konstrukcją nawierzchni:
- osiągnięciem wymaganej nośności;
- stworzeniem platformy o jednorodnych właściwościach;
- osiągnięciem wyższego wskaźnika zagęszczenia warstwy kruszywa;
- jednorodnością i równomiernością ewentualnych osiadań całej konstrukcji.

UWAGA
Na etapie realizacji Wykonawca może zastosować alternatywną technologię zapewniającą osiągnięcie wymaganych nośności z zastosowaniem georusztow ze sztywnymi oczkami. Nie dopuszcza się stosowania geosiatek/georusztow w węzłach przeplatanych, zgrzewanych, klejonych. Na zastosowaną technologię Wykonawca winien wykonać projekt technologiczny i zatwierdzić przez Inwestora.

• KONSTRUKCJA WZMOCNIENIA ISTNIEJĄCEGO PODŁOŻA POD KONSTRUKCJĄ DROGI
- uzyskanie wtórnego modułu odkształcenia 80MPa
- mieszanka niezwiązana kruszyw C50/30, 0/31,5 – gr. 25cm
- georuszt wielokształtny typu N1
- mieszanka niezwiązana kruszyw C50/30, 0/31,5 – gr. 25cm
- georuszt wielokształtny typu N1
- istniejące podłoże E2 ≥ 10 MPa (rodzime lub z zawałowaniem grubego gruzu z rozbiórki drogi)

• KONSTRUKCJA JEZDNI DROGI GMINNEJ
- płyty drogowe betonowe pełne podwojnie zbrojone 100x300 i 150x300 - grub. 15cm
- podsypka z piasku 0-4 - grub 4cm
- podbudowa z mieszanki niezwiązanej kruszyw C90/3, 0/31,5 - grub. 10cm

• KONSTRUKCJA ZJAZDÓW
- płyty drogowe betonowe pełne podwojnie zbrojone 100x300 i 150x300 - grub. 15cm
- podsypka z piasku 0-4 - grub 4cm
- podbudowa z mieszanki niezwiązanej kruszywa bet. z recyklingu 0/31,5 - grub. 20 cm

• SPRAWDZENIE WARUNKU MROZOODPORNOŚCI PROJEKTOWANYCH KONSTRUKCJI:
Z uwagi na występowanie bezpośrednio pod konstrukcją projektowanej drogi gruntów spoistych w stanie plastycznym oraz gruntów niespoistych w stanie luźnym (warstwa nr II) będących gruntami wysadzinowymi sprawdzono pełnienie warunku mrozoodporności.

• Przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej OPL oraz HAWE, PCSS

Szczegółowy zakres robót do wykonania został określony w:
1. Projekt techniczny (BRANŻA DROGOWA) – załącznik nr 1 do SWZ,
2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zwanej dalej STWiOR – załącznik nr 2 do SWZ.
3. Przedmiar robot (pomocniczo - BRANŻA DROGOWA) – załącznik nr 3 do SWZ
4. Projekt techniczny (BRANŻA TELETECHNICZNA) – załącznik nr 4 do SWZ,
5. Przedmiar robot (pomocniczo – BRANŻA TELETECHNICZNA) – załącznik nr 5 do SWZ

Zadanie 2: „Przebudowa drogi gminnej nr 102054N w miejscowości Mojkowo, gmina Gronowo Elbląskie”.
Zadanie obejmuje między innymi:
• oznakowanie robót
• rozbiórkę istniejącej nawierzchni z płyt typu IOMB
• korytowanie pod całą szerokość jezdni
• ułożenie geotkaniny wzmacniającej
• wykonanie dolnych warstw konstrukcyjnych jezdni
• ułożenie nawierzchni z płyt drogowych
• wypełnienie środkowej części jezdni płytami IOMB w miejscach mijanek i na zjazdach
• utwardzenie poboczy oraz środkowego pasa drogi kruszywem betonowym

Szczegółowy zakres robót do wykonania został określony w:
1. Projekt techniczny – załącznik nr 6 do SWZ,
2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zwanej dalej STWiOR – załącznik nr 7 do SWZ.
3. Przedmiar robot (pomocniczo) – załącznik nr 8 do SWZ
4. Projekt Zagospodarowania Terenu z zaznaczonym odcinkiem do przebudowy – załącznik nr 9 do SWZ
UWAGA:
Przebudowę drogi należy wykonać tylko na odcinku A-B 0 długości 170 m tj. od km 1+162,00 do 1+332,00
Szczegółowy opis zadania w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
a) cena (brutto) - 60 % (max 60 pkt),
b) okres gwarancji jakości - 40 % (max. 40 pkt)
Łącznie, oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Sposób oceny ofert:
a) w kryterium cena (brutto):
Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt, natomiast pozostałe oferty będą obliczone wg następującego wzoru:
najniższa cena brutto spośród złożonych ważnych ofert
liczba punktów w kryterium cena = ---------------------------------------------------- x 60
cena brutto oferty badanej

b) w kryterium okres gwarancji:
Podczas oceny ofert Zamawiający w celu przyznania punktów rozpatrywać będzie okres gwarancji jakości zaoferowany przez Wykonawcę w formularzu oferty.
Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę musi zostać podany w pełnych miesiącach. Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 36 miesięcy i nie może przekroczyć 60 miesięcy, dla ofert z dłuższym okresem gwarancji niż 60 miesięcy przyjmowany będzie dla oceny ofert okres gwarancji równy 60 miesięcy. W przypadku wyznaczenia przez Wykonawcę terminu gwarancji krótszego niż 36 miesięcy Zamawiający odrzuci ofertę.
Oferta z najdłuższym okresem gwarancji otrzyma 40 pkt., natomiast pozostałe oferty będą obliczone wg następującego wzoru:
okres gwarancji oferty badanej
liczba punktów w kryterium gwarancja jakości = ---------------------------------------------- x 40
60 miesięcy (najdłuższy okres gwarancji)

c) obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zastosowaniu matematycznych reguł zaokrąglania liczb.

2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów.
3. Oferowane wartości poszczególnych kryteriów oceny ofert należy wskazać w Formularzu oferty.
4. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w taki sposób, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV, XVa i XIX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
• Zamawiający uzna ww warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającej na budowie, rozbudowie, przebudowie bądź remoncie dróg z zastosowaniem betonowych płyt drogowych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto oraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego robota ta została wykonana oraz załączeniem dowodu określającego czy ta robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodem, o którym mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o złożony przez Wykonawcę - wykaz robót budowlanych.
oraz
• Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami o specjalności drogowej lub równoważnej, która musi posiadać:
- minimum 3-letnie doświadczenie jako kierownik robót drogowych,
- wymagane uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o złożony przez Wykonawcę - wykaz osób.
Uwaga!
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego. Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającej na budowie, rozbudowie, przebudowie bądź remoncie dróg z zastosowaniem betonowych płyt drogowych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, dat i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego robota ta została wykonana oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodem, o którym mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga:
a) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 15 do SWZ – wykaz robót budowlanych.
b) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
c) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia wykonywania robót, podając datę i kurs.
d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten z Wykonawców, który w imieniu wszystkich wykazywać będzie spełnianie warunku określonego Rozdziale XX ust. 1 pkt 4 SWZ, lub wykonali wspólnie (spółka cywilna).
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności: kierownika robót o specjalności drogowej lub równoważnej, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, numer uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA:
a) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 16 do SWZ,
b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument Wykonawcy składają wspólnie,
c) Wykonawca, który polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami
w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - załącznik nr 14 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Formularz ofert, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby( jeżeli dotyczy), oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp ( jeżeli dotyczy), pełnomocnictwo jeżeli dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:
a) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia,
b) w przypadku, o którym mowa powyżej Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i
składają wraz z ofertą pełnomocnictwo,
c) w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców.
d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami projektu umowy stanowiącego załącznik do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminagronowo.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-08 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-06

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Termin rozpoczęcia wykonania przedmiotu umowy rozpoczyna się z dniem protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawcy – nie później niż 7 dni od daty podpisania umowy.
2. Termin zakończenia robót będących przedmiotem umowy nastąpi w terminie
• Zadanie 1: Przebudowa drogi gminnej nr 102091N w miejscowości Kopanka Druga – 8 miesięcy od daty podpisania umowy,
• Zadanie 2: Przebudowa drogi gminnej nr 102054N w miejscowości Mojkowo , gmina Gronowo Elbląskie – 2 miesiące od daty podpisania umowy.
3. Terminem wykonania przedmiotu zamówienia jest data zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego robót budowlanych, o ile przedmiot zamówienia nie będzie miał wad istotnych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.