Ogłoszenie z dnia 2021-12-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00259975/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie usług drukarskich na potrzeby Muzeum Narodowego w Gdańsku, druk czterech publikacji.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Narodowe w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Toruńska 1
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-822
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@mng.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mng.gda.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://muzeumnarodowe-gdansk.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usług drukarskich na potrzeby Muzeum Narodowego w Gdańsku, druk czterech publikacji.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73a16e9e-3ed8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00336999
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007041/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Druk publikacji
1.3.6 Druk publikacji
1.3.7 Druk publikacji
1.3.12 Druk publikacji
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00259975/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/DIM/U/15/2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 200000,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 42500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
druk książki The avant-garde hypotheses1. parametry:
1.1 format: 125 x 195 mm (pion)
1.2. liczba stron: 196
1.3. oprawa: broszurowa szyta ze skrzydełkami maksymalnej szerokości
1.4. okładka: druk 2/2: czarny + PMS 2727 C na papierze Rives Design Biały Jasny 250 g, lub równoważny tj. bezdrzewnym, niepowlekanym, matowym, z wytłoczeniem o drobnych oczkach sita, w postaci drobnych rombów, gramaturze nie mniejszej niż 250 g, barwy naturalnej bieli, nieprzeźroczystość nie mniej niż 97% (ISO 2471), lakier dyspersyjny półmatowy, hotstamping litery N folią 623 Ocean Blue lub równoważną folią błyszcząca o odcieniu ocean blue.
1.5. papier na druk środków: Pergraphica Classic Smooth 120 g/m2 lub równoważny papier niepowlekany, barwy naturalnej bieli (jasność 110% wg ISO 2470), gramaturze nie mniej niż 120 g, nieprzeźroczystości nie mniej niż 94% (ISO 2471), wolumen nie mniej niż 1,54 (ISO 534).
1.6. druk środków: offsetowy, 2/2: czerń + PMS 2727 C
1.7. nakład: 1000 egzemplarzy
4.5.3.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy
4.5.5.) Wartość części: 9900,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Widoki Gdańska na szklanych negatywach2. parametry:
2.1 format: 220 × 280 mm (pion)
2.2. liczba stron: 256
2.3. oprawa: twarda, szyta nićmi z obwolutą, grzbiet płaski, kapitałka czerwona, wstążka-zakładka czerwona
2.4. okładka: druk 1+1 (czarny), oklejka na papierze Curious Metallics Lodowe Srebro 120 g lub równoważny bezdrzewny, metalizowany papier ozdobny o odcieniu lodowego srebra z lekko chropowatą powierzchnią, o gramaturze nie mniejszej niż 120 g, grubości nie mniej niż 160 mikronów, na okładce tłoczenie wklęsłe o wymiarach 180 x 240 mm
2.5. obwoluta ze skrzydełkami o minimalnej szerokości 100 mm: druk 1+0 (czarny) z tworzywa sztucznego o wysokiej przeźroczystości i gramaturze zapewniającej odpowiednią sztywność i wytrzymałość.
2.6. wyklejka: papier Keaykolour Chilli Pepper 120 g lub równoważny papier bezdrzewny barwiony w masie, matowy, gładki, w odcieniu czerwieni chilli, o gramaturze nie mniejszej niż 120 g/ m2
2.7. papier na druk środków: LuxoArt Samt 150 g/m2 lub równoważny papier powlekany, w odcieniu naturalnej bieli (białość CIE w zakresie 80-130%, ISO 11475), o wolumenie nie mniejszym niż 1,1 (ISO 534), gramaturze 150-170 g/m2 (ISO 536), nieprzezroczystości nie mniejszej niż 96% (ISO 2471)
2.8. druk środków: offsetowy, s. 1¬6: 5+5: CMYK + Pantone Cool Gray 7C, s. 17–256: 2+2: czerń + Pantone Cool Gray 7C
2.9 pakowanie: pojedyncze egzemplarze zapakowane w folię termokurczliwą
2.10 nakład: 800 egz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy
4.5.5.) Wartość części: 9900,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
druk książki Gdańsk w obiektywie Marcela Grisarda3. parametry:
3.1 format: 200 × 200 mm
3.2. liczba stron: 256
3.3. oprawa: broszurowa szyto-klejona
3.4. okładka: oklejka na papierze Keaykolour Black 300 g lub równoważny papier bezdrzewny, gładki, barwiony w masie na czarno, matowy, o gramaturze nie mniej niż 300 g/m2, na okładkę naklejana (na przód i tył) tektura lita bielona 2 mm, nadruk na tekturze 4+0 CMYK, nadruk na grzbiecie 4+0 CMYK
3.5. papier na druk środków: Sora Matt Arte 115 g/m2 lub równoważna matowa kreda objętościowa, jednokrotnie dwustronnie powlekana, barwy naturalnej bieli (97% wg ISO 2470), nieprzeźroczystość nie mniej niż 97% (ISO 2471), wolumen nie mniej niż 1,08.
3.6. druk środków: offsetowy w kolorze 4+4 CMYK
3.7 pakowanie: pojedyncze egzemplarze zapakowane w folię termokurczliwą
3.8. nakład: 600 egzemplarzy
4.5.3.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy
4.5.5.) Wartość części: 9900,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
druk publikacji Pejzaże dźwiękowe i muzyczne wsi polskiej4. parametry:
4.1 format: 160 × 240 mm
4.2 liczba stron: 108 + 16 albumu na początku książki
4.3 oprawa: broszurowa klejona, ze skrzydełkami (maksymalnej szerokości)
4.4 druk okładki: druk w kolorach 4 + 0, lakier dyspersyjny błyszczący na zewnętrznej stronie okładki
4.5 papier na okładkę: Natural Art Silk Embossed Nano-Comb lub równoważny biały dwustronnie powlekany bezdrzewny, matowy, papier kredowy (wypełnienie 1,08), o białości nie mniejszej niż 95% (wg ISO 2469), o gramaturze nie mniejszej niż 240 g/m2 (wg CNS 1352), nieprzezroczystości nie mniejszej niż 91 (wg CNS 2387)
4.6 druk środków: dopuszczalny cyfrowy, 108 s. w kolorach 1+1, 16 s. w kolorach 4+4
4.7 papier na środki: 108 s. – Alto 1.3 Naturel lub równoważny papier bezdrzewny matowy (wypełnienie 1,3), o jasnym odcieniu kości słoniowej (białość 80% wg CIE, ISO 11475, nieprzezroczystości nie mniejszej niż 93% (ISO 2471), o wysokiej gładkości (250 wg ISO 8791-2) i gramaturze nie mniejszej niż 90 g/m2 (ISO 534);
16 s. – Sora Matt Arte lub równoważna kreda objętościowa (wypełnienie 1,1), bezdrzewna w kolorze naturalnej bieli (jasność 97% wg ISO 2470), nieprzezroczystości nie mniejszej niż 98% (ISO 2471), gładkości 100 (ISO 8791-2) i gramaturze nie mniejszej niż 135 g/m2 (ISO 534);
4.8 nakład: 150 egzemplarzy
4.5.3.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy
4.5.5.) Wartość części: 1500,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 17146,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17146,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 17146,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zapol Sobczyk Sp. J.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000096304
7.3.3) Ulica: al. Piastów 42
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-062
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 17146,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 27846,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 27846,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 27846,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zapol Sobczyk Sp. J.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000096304
7.3.3) Ulica: al. Piastów 42
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-062
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 27846,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20689,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 20689,20 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 20689,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zapol Sobczyk Sp. J.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000096304
7.3.3) Ulica: al. Piastów 42
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-062
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 20689,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8642,03 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8642,03 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 8642,03 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zapol Sobczyk Sp. J.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000096304
7.3.3) Ulica: al. Piastów 42
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-062
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8642,03 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- 2025. Utrzymanie oznakowania przystanków
- Kompleksowe utrzymanie terenu Westerplatte w Gdańsku w okresie od 01.01.2026 - 31.12.2026 r.
- Zakup paliw i produktów pozapaliwowych oraz usług samochodowych za pomocą kart flotowych
- dostawa energii elektrycznej
- Dostawa agregatów prądotwórczych
- Świadczenie usług w zakresie całodobowej, fizycznej ochrony osób i mienia w obiektach Teatru Wybrzeże w Gdańsku i w Sopocie
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Druk, pakowanie i dystrybucja poczty bezadresowej dla mieszkańców Krakowa
- Wykonanie i dostawa materiałów reklamowych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Skład, korekta tekstu, projekt graficzny okładki, druk oraz dostawa broszury i e-broszury: "Nowe gospodarstwa edukacyjne na mapie Opolszczyzny".... KSOW+
- Świadczenie usługi outsourcingu druku w zakresie drukowania, kopiowania, skanowania dokumentów oraz utrzymania przez okres 24 miesięcy kompleksowej obsługi urządzeń drukujących
- Usługi wydawnicze na potrzeby Sądu Najwyższego
- Usługi wydawnicze na potrzeby Sądu Najwyższego
więcej: Usługi drukowania i dostawy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





