Ogłoszenie z dnia 2023-08-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00222423/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-18
- 2023/BZP 00235515/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
SUKCESYWNA DOSTAWA ODZIEŻY, OBUWIA I ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ DLA PRACOWNIKÓW GDDKIA ODDZIAŁU W KATOWICACH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W KATOWICACH
1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01751157500050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Myśliwska 5
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-017
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariatkatowice@gddkia.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gddkia.eb2b.com.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami krajowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
SUKCESYWNA DOSTAWA ODZIEŻY, OBUWIA I ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ DLA PRACOWNIKÓW GDDKIA ODDZIAŁU W KATOWICACH2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-762eaabf-f4ae-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00334339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00130516/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Sukcesywna dostawa odzieży, obuwia i środków ochrony indywidualnej dla pracowników GDDKiA Oddziału w Katowicach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00222423
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: O/KA.D-3.2421.17.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywne dostawy odzieży ochronnej i roboczej, obuwia ochronnego i roboczego oraz środków ochrony indywidualnej:
1) dla pracowników GDDKiA Oddziału w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice
2) dla pracowników Wydziału Technologii i Jakości Budowy Dróg z siedzibą w Jaworznie, ul. Drogowców 6, 43-600 Jaworzno
3) dla pracowników Rejonu w Częstochowie ul. Dmowskiego 3, 42-200 Częstochowa
4) dla pracowników Rejonu w Zabrzu, ul. Chudowska 1, 41-810 Zabrze
5) dla pracowników Rejonu w Lublińcu, ul. klonowa 3, 42-700 Lubliniec
6) dla pracowników Rejonu w Pszczynie, z siedzibą w Porębie, ul. Wodzisławska 78, 43-200 Poręba
7) dla pracowników Rejonu w Wysokim Brzegu, ul. Drogowców 6 43-600 Jaworzno
8) dla pracowników Rejonu w Zawierciu z siedzibą w Ożarowicach, ul. Grzybowa 1, 42-625 Ożarowice.
4.5.3.) Główny kod CPV: 18000000-9 - Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
18141000-9 - Rękawice robocze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie obarczone jest wadą ponieważ przedmiot zamówienia opisany w SWZ TOM III zawiera błąd. Zgodnie z SWZ TOM III OPZ, Zamawiający wymagał:„3.1. Rękawice robocze - rodzaj 1. Rękawica dziana z poliamidu Spandex 100%. Powłoka z nitrylu i poliuretanu na stronie chwytnej i końcach palców. W nadgarstku elastyczny ściągacz. Strona grzbietowa z dostępem powietrza. MATERIAŁY: Rękawica: minimum 50% bawełna. Powłoka: lateks naturalny. Grubość: 1,7 mm.”Przedstawiony sposób opisania przedmiotu zamówienia w pkt 3.1 OPZ dot. rękawic roboczych rodzaj 1, jest niejasny i nieprecyzyjny oraz uniemożliwia zaoferowanie wykonawcom przedmiotowej rękawicy ponieważ na rynku nie występuje produkt spełniający wymogi zawarte w ww. punkcie OPZ. Brak jest bowiem rękawicy, która jest jednocześnie dziana z poliamidu 100% spandex i zawiera minimum 50% bawełny. Wada powyższych zapisów w OPZ nie jest możliwa do usunięcia na podstawie reguł interpretacyjnych (wykładni oświadczeń woli). Wprawdzie w OPZ zawarto informację, że „Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych rozwiązań, produktów, materiałów bądź technologii niż wskazane w dokumentacji, lecz muszą one spełniać wszystkie normy wskazane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia”, jednak w ocenie Zamawiającego żaden produkt nie będzie mógł być uznany w niniejszym przypadku za równoważne rozwiązanie z uwagi na brak takiego produktu, który spełniałaby wymogi zawarte w ww. punkcie OPZ. W konsekwencji, nie sposób uznać, by istniał produkt „o równoważnych rozwiązaniach, produktach, materiałach bądź technologii”. Taki sposób opisu przedmiotu zamówienia jest sprzeczny z art. 99 ust. 1 ustawy Pzp, który ustanawia wymóg jednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający pismem z dnia 07-06-2023 r. wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych. Z przedłożonej przez Wykonawcę karty produktu wynikało, że oferowane przez Wykonawcę rękawice:
- powlekane są lateksem.
- wykonane są z materiału: dzianina poliestrowo – bawełniana, w części dłoniowej powlekane naturalną gumą o chropowatej strukturze.
W odpowiedzi na powyższe wezwanie Wykonawca wyjaśnił m.in., iż: „Zamawiający opis rękawicy stworzył z opisu różnych rękawic. Na wstępie ma być Rękawica dziana z poliamidu Spandex 100% a na końcu opisu Rękawica: minimum 50% bawełna. Bądź Powłoka z nitrylu i poliuretanu na stronie chwytnej i końcach palców a na końcu opisu Powłoka: lateks naturalny. Opis jest nie spójny i uniemożliwia dobranie takiej rękawicy ponieważ taki produkt nie istnieje. Nie może być rękawica jednocześnie dziana z poliamidu 100% spandex i minimum 50% bawełna. (….)”.
Wobec powyższego, Zamawiający dopiero po terminie składania ofert dostrzegł nieprecyzyjności opisu przedmiotu zamówienia ww. zakresie.
Wada postępowania, o której mowa wyżej mogłaby spowodować, że zawarta w jego wyniku umowa podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp.
Z brzmienia art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp wynika, że umowa podlega unieważnieniu, jeżeli udzielenie zamówienia nastąpiło z naruszeniem ustawy. Niejasny i nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia ww. zakresie stanowi naruszenie art. 99 ust. 1 ustawy Pzp w związku z art. 16 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp, które ma oczywiste i zasadnicze znaczenie dla oceny i porównywalności ofert, a więc umowa zawarta w wyniku takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Skoro tak, to nie można po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawrzeć umowy niepodlegającej unieważnieniu, a zatem zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania, na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- REMONT 4 OBIEKTÓW MOSTOWYCH W CIĄGU DW 944 OBEJMUJĄCYCH (...)
- Przygotowanie oraz przeprowadzenie 1 badania ewaluacyjnego i 3 analiz Części: I, II, III, IV
- Wybór wykonawcy świadczącego usługę terapii EEG Biofeedback dla dzieci - uczestników projektu "Skoordynowane wsparcie pre i post adopcyjne".
- Dostawa energii elektrycznej dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach.
- Dostawa urządzeń do ogrzewania pacjenta
- "Świadczenie usług lekarskich na rzecz osób zatrzymanych/doprowadzonych przez Policję" - KMP Rybnik
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- (16A) Sukcesywne dostawy odzieży, obuwia roboczego i ochronnego, rękawic roboczych i ochronnych, ochron indywidualnych
- Usługa zorganizowania wyprawy Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej do Stacji Polarnej Calypsobyen
- "Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz odzieży BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników biura Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie".
- Dostawa odzieży roboczej w 2025 r.
- "Dostawa sortów mundurowych leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Augustów w 2025 roku.-II postępowanie"
- Dostawa Odzieży ochronnej, obuwia zawodowego dla pracowników Zespołu Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.