Ogłoszenie z dnia 2025-07-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Centrum Informatyki w Opolu
1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Informatyki w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600252
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Firmowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-594
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.ci@zus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ubezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a59d774c-86eb-4772-910e-222dbdf28ad3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00333874
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00570295/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Niszczenie elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją w podziale na części: (dopuszcza się składanie ofert częściowych) - podział i wartość w informacjach dodatkowych)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zus.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zus.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę zakupową, umożliwiającą obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Platformy zakupowej na subdomenie Zamawiającego https://zus.ezamawiajacy.pl/ lub https://oneplace.marketplanet.pl Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W zamówieniach publicznych, Zamawiający jako administrator danych osobowych, obowiązany jest do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności:
• wykonawcy będącego osobą fizyczną,
• wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
• pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
• członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK),
• osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Pozostałe szczegółowe postanowienia są zawarte w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 580000.271.102.2025-ZAP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją
Zakres terytorialny: Białystok, Biłgoraj, Lublin, Łódź 1, Płock, Radom, Siedlce, Warszawa I, Warszawa II, Warszawa III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 92512100-4 - Usługi niszczenia archiwów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym jedynym kryterium: cena „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia” podana przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” (Załącznik Nr 1 do SWZ).
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana Oferta z najniższą ceną „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją
Zakres terytorialny: Bielsko-Biała, Chrzanów, Jasło, Kielce, Kraków, Nowy Sącz, Rybnik, Rzeszów, Sosnowiec, Tarnów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 92512100-4 - Usługi niszczenia archiwów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym jedynym kryterium: cena „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia” podana przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” (Załącznik Nr 1 do SWZ).
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana Oferta z najniższą ceną „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją
Zakres terytorialny: Chorzów, Częstochowa, Gorzów Wielkopolski, Legnica, Ostrów Wielkopolski, Poznań I, Poznań II, Wałbrzych, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra.
4.2.6.) Główny kod CPV: 92512100-4 - Usługi niszczenia archiwów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym jedynym kryterium: cena „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia” podana przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” (Załącznik Nr 1 do SWZ).
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana Oferta z najniższą ceną „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją
Zakres terytorialny: Elbląg, Gdańsk, Koszalin, Łódź II, Olsztyn, Piła, Słupsk, Szczecin, Tomaszów Mazowiecki, Toruń.
4.2.6.) Główny kod CPV: 92512100-4 - Usługi niszczenia archiwów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym jedynym kryterium: cena „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia” podana przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” (Załącznik Nr 1 do SWZ).
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana Oferta z najniższą ceną „łącznej wartości brutto (zł) za całość zamówienia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4.1.1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej– dotyczy każdej z Części zamówienia:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli potwierdzi, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez niego działalności związanej z zakresem przedmiotowym zamówienia, o którym mowa w pkt. 2.1.5 SWZ - na kwotę nie niższą niż 80.000,00 zł.
4.1.1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej – dotyczy każdej z Części zamówienia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli potwierdzi, że:
4.1.1.4.1 Dysponuje urządzeniami:
4.1.1.4.1.1 Atestowanym demagnetyzerem, pozwalającym na nieodwracalne i bezpieczne usuwanie danych z nośników magnetycznych za pomocą pola magnetycznego o natężeniu powyżej 5000 Oe.
4.1.1.4.1.2 Atestowaną automatyczną niszczarką do mechanicznego niszczenia nośników danych, odpowiednio dla poszczególnej Części zamówienia, umożliwiającej spełnienie wytycznych Zamawiającego, o których mowa w Załączniku Nr 2 do Projektowanych postanowień umowy (Załącznik Nr 3 do SWZ), tj. taką, która spełnia standardy normy DIN 66399.
4.1.1.4.2 Posiada zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczeniem spełnienia przez Wykonawcę w jego organizacji standardu norm:
- PN-EN ISO 9001:2015 -10,
- PN-EN ISO 14001:2015 -09,
- PN-EN ISO/IEC 27001:2023-08,
- ze szczególnym uwzględnieniem zakresu usługi demagnetyzacji, niszczenia i usuwania danych z nośników magnetycznych.
4.1.1.4.3 W okresie ostatnich trzech lat – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, licząc od dnia składania ofert, wykonał co najmniej 4 zamówienia polegające na zniszczeniu nośników danych w postaci dysków HDD przy użyciu pola magnetycznego o natężeniu powyżej 5000 Oe oraz zgodnie z wymogami normy DIN 66399: klasa ochrony - nie niższa niż 2, stopień bezpieczeństwa - nie niższy niż 4, klasa niszczenia H-4 i potwierdzi, że usługi te zostały wykonane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 4.1.1.4.3 SWZ, Wykonawca składa wykaz wykonanych usług (umów),
w okresie ostatnich 3 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ oraz załącza dowód /-dy określający/-jące, czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj o zakres zmian umowy orz warunków ich wprowadzenia zawarto w Załączniku Nr 3 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zus.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-29 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Utrzymanie przepompowni wód opadowych wraz ze stacjami transformatorowymi w ciągu drogi S11 (obwodnica Olesna) w okresie 36 miesięcy
- Strategie rekrutacyjne podmiotów gospodarczych w województwie opolskim
- Zakup wraz z dostawą akcesoriów jednorazowego użytku do aparatury medycznej (z podziałem na 10 zadań)
- Budowa świetlicy dzielnicowej w Grotowicach
- Wymiana opraw oświetleniowych na LED w Publicznej Szkole Podstawowej nr 29 w Opolu
- Zakup i dostawa licencji oprogramowania antywirusowego z funkcjonalnością XDR - ESET PROTECT Enterprise, wraz z kompleksowym szkoleniem dla administratorów, na potrzeby USK w Opolu.
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne (popiołu) w podziale na cztery części"
- Usługi w zakresie odbioru i zniszczenia ruchomości różnego rodzaju: zużytych składników majątku ruchomego oraz wyrobów tytoniowych
- Uprzątanie i zapewnienie utylizacji zwłok zwierząt dziko żyjących na terenie m. st. Warszawy.
- Świadczenie usługi niszczenia elektronicznych nośników danych wraz z utylizacją.
- Roboty remontowe bud nr 3,6,8 w m. Nadarzyce
- Rozbiórka budynku Zakładu Opiekuńczo- Leczniczego w Warszawie przy ul. Szubińskiej 4 wchodzącego w skład SCOL Sp. z o.o.
więcej: Usuwanie i obróbka odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.