eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomWYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.



Ogłoszenie z dnia 2025-07-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276902504

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 207

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-914

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: akruk@srk.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.srk.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

górnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ceedc75-c2b2-4aef-9de4-0b3d432125ec

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00329239

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www. srk.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://efo.coig.biz

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Środkiem komunikacji elektronicznej możliwym do wykorzystania przy składaniu wyjaśnień, informacji lub uzupełnień jest także poczta elektroniczna, adres e-mail: akruk@srk.com.pl i przetargi@srk.com.pl
Inne wymagania techniczne w zakresie wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Zakupowej:
1) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript:
Internet Explorer wersja 10 lub 11,
Mozilla Firefox od wersji 50 (bez wsparcia dla wersji beta),
zainstalowane darmowe oprogramowanie JAVA (JRE) – zgodnie z zaleceniami ze strony dostawcy Java,
minimalna rozdzielczość ekranu wymagana do poprawnego wyświetlania 1366x786.
2) pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet;

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-BZ-0024/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.

Zadanie 1 - Wykonanie badania sprawozdania finansowego Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. za rok obrotowy 2025 i 2026, z uwzględnieniem badania prawidłowości wykorzystania i rozliczenia środków dotacji budżetowej lub innej pomocy publicznej, środków unijnych oraz obowiązków wynikających z art. 44 ustawy Prawo energetyczne.

Zadanie 2 - Wykonanie badania sprawozdań z wykorzystania w roku 2025 i 2026 środków finansowych, o których mowa w umowach objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. w dniu (i) 12 grudnia 2017 r., (ii) 21 grudnia 2017 r., (iii) 18 grudnia 2020 r, (iiii) 29 grudnia 2020 r. oraz wydania w tym zakresie opinii.

Zadanie 3 - Wykonanie badań sprawozdań końcowych z wykorzystania środków finansowych, o których mowa w umowach objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. sporządzone odrębnie odpowiednio dla umów zawartych w dniu (i) 12 grudnia 2017 r., (ii) 21 grudnia 2017 r., (iii) 31 grudnia 2018 r., (iiii) 18 grudnia 2020 r., (iiiii) 29 grudnia 2020 r, oraz wydania w tym zakresie opinii.
wraz
z prawem opcji.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79212100-4 - Usługi audytu finansowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 Ustawy Pzp.
2. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość pełnego albo częściowego zlecenia realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w części lub całości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
3. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji.
4. W przypadku skorzystania z prawa opcji, Zamawiający złoży pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji oraz specyfikuje zakres zamówienia udzielonego w ramach prawa opcji co najmniej 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia realizacji usługi.
5. Jeśli Umowa nakłada na Wykonawcę obowiązki związane z realizacją zamówienia objętego prawem opcji, wiążą one Wykonawcę z chwilą złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 4 powyżej.

Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo rozszerzenia zakresu Zamówienia o dodatkowe usługi, uwzględniające dodatkowe, bieżące potrzeby Zamawiającego (dalej: „Prawo opcji”) na następujących zasadach: zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia poprzez zwiększenie ilości badań sprawozdań.
-Wykonania badań sprawozdania finansowego Oddziałów Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. za rok obrotowy 2025 i 2026, z uwzględnieniem badania prawidłowości wykorzystania i rozliczenia środków dotacji budżetowej lub innej pomocy publicznej, środków unijnych oraz obowiązków wynikających z art. 44 ustawy Prawo energetyczne w maksymalnej ilości 5 szt.
- Wykonania badań sprawozdań z wykorzystania środków finansowych, pochodzących z zawartych w latach 2025-2026 umów objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz wydania w tym zakresie opinii w maksymalnej ilości 3 szt.
- Wykonania badań sprawozdań końcowych z wykorzystania środków finansowych, pochodzących z zawartych w latach 2025-2026 umów objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz wydania w tym zakresie opinii w maksymalnej ilości 2 szt.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 85

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: a) z udziałem powyżej 25% Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł, lub b) Spółek zależnych jednoosobowych Spółek Skarbu Państwa ze 100% własnością kapitału państwowego lub Spółki ze 100 % własnością kapitału państwowego tworzone przez państwowe osoby prawne inne niż jednoosobowe Spółki Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: c) podmiotów, które wykorzystują w swojej działalności dotację budżetową

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: d) przedsiębiorstw górniczych w rozumieniu art. 2 ust. 1) ustawy o funkcjonowaniu węgla kamiennego z dnia 7 września 2007 r

4.3.6.) Waga: 5

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wpisem do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.

2. Zamawiający uzna warunek w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem dokumentu uprawniającego go do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego potwierdzone wpisem na listę podmiotów prowadzoną przez Agencję Nadzoru Audytowego (PANA) zgodnie z art. 57 ust. 1 ustawy o biegłych rewidentach.

3. Zamawiający uzna warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności rewizji finansowej zgodnie z art. 53 ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1415).

4. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej jeżeli Wykonawca wykaże się:
1) dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. kompetentnymi pracownikami, czasem i innymi zasobami umożliwiającymi odpowiednie przeprowadzenie badania, biegłymi rewidentami, którzy spełniają warunki określone przepisami prawa tj. określone w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o biegłych – minimum dwóch biegłych rewidentów - (rozumianego jako osoba fizyczna). Wykonawca wyznacza także spośród wymaganych osób jako kluczowego biegłego rewidenta osobę wpisaną do rejestru biegłych rewidentów w celu spełnienia warunków określonych w art. 4 ust. 2-5 ustawy o biegłych rewidentach,

2) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 przedsiębiorstw górniczych w rozumieniu art. 2 ust. 1) ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego z dnia 7 września 2007 r. wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

3) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 podmiotów:

a) z udziałem powyżej 25% Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,

lub

b) Spółek zależnych jednoosobowych Spółek Skarbu Państwa ze 100% własnością kapitału państwowego lub Spółki ze 100 % własnością kapitału państwowego tworzone przez państwowe osoby prawne inne niż jednoosobowe Spółki Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,
wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

4) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 podmiotów, które wykorzystują w swojej działalności dotację budżetową wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

5) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegającą na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 1 podmiotu, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo energetyczne wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

5. Oświadczeniem, że członkowie zespołu wykonującego badanie spełniają wymogi niezależności, o których mowa w art. 69-73 ustawy o biegłych rewidentach (pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia) oraz, że nie istnieją inne zagrożenia dla ich niezależności, a także zastosowano zabezpieczenia w celu ich zminimalizowania,

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak

6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://laip-srk.coig.biz/

6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:

1. Zgodnie z art. 281 ust. 2 pkt 17 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej na zasadach określonych poniżej:
1) po dokonaniu badania złożonych ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna, jeżeli w postępowaniu złożone zostaną co najmniej dwie oferty niepodlegające odrzuceniu,
2) w toku aukcji elektronicznej stosowane będzie kryterium ofert – zgodnie
z zapisami SWZ – w toku aukcji licytowana będzie tylko cena,
3) sposób oceny ofert w toku aukcji elektronicznej będzie obejmował przeliczanie postąpień na punktową ocenę ofert, z uwzględnieniem punktacji otrzymanej przed otwarciem aukcji,
4) w trakcie aukcji każdemu Wykonawcy udostępniana jest: informacja o pozycji złożonej przez niego oferty i otrzymanej punktacji, punktacja najlepszej oferty, wartość minimalnego postąpienia, czas pozostały do zakończenia aukcji,
5) aukcja trwa 20 minut. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie ostatnich 10 minut aukcji wydłuża ją o 10 minut dogrywki. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie dogrywki wydłuża czas aukcji o kolejną 10 minutową dogrywkę. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń co do liczby dogrywek,
6) postąpienie zostanie określone na poziomie 1 % ceny całkowitej ceny brutto, określonej w ofercie ocenionej jako najkorzystniejszej.

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

6 000,00 zł

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z pkt 28 SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-24 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa EFO

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-24 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.