Ogłoszenie z dnia 2025-07-16
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276902504
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 207
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-914
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: akruk@srk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.srk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ceedc75-c2b2-4aef-9de4-0b3d432125ec
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00329239
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www. srk.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://efo.coig.biz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Środkiem komunikacji elektronicznej możliwym do wykorzystania przy składaniu wyjaśnień, informacji lub uzupełnień jest także poczta elektroniczna, adres e-mail: akruk@srk.com.pl i przetargi@srk.com.pl
Inne wymagania techniczne w zakresie wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Zakupowej:
1) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript:
Internet Explorer wersja 10 lub 11,
Mozilla Firefox od wersji 50 (bez wsparcia dla wersji beta),
zainstalowane darmowe oprogramowanie JAVA (JRE) – zgodnie z zaleceniami ze strony dostawcy Java,
minimalna rozdzielczość ekranu wymagana do poprawnego wyświetlania 1366x786.
2) pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-BZ-0024/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.
Zadanie 1 - Wykonanie badania sprawozdania finansowego Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. za rok obrotowy 2025 i 2026, z uwzględnieniem badania prawidłowości wykorzystania i rozliczenia środków dotacji budżetowej lub innej pomocy publicznej, środków unijnych oraz obowiązków wynikających z art. 44 ustawy Prawo energetyczne.
Zadanie 2 - Wykonanie badania sprawozdań z wykorzystania w roku 2025 i 2026 środków finansowych, o których mowa w umowach objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. w dniu (i) 12 grudnia 2017 r., (ii) 21 grudnia 2017 r., (iii) 18 grudnia 2020 r, (iiii) 29 grudnia 2020 r. oraz wydania w tym zakresie opinii.
Zadanie 3 - Wykonanie badań sprawozdań końcowych z wykorzystania środków finansowych, o których mowa w umowach objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. sporządzone odrębnie odpowiednio dla umów zawartych w dniu (i) 12 grudnia 2017 r., (ii) 21 grudnia 2017 r., (iii) 31 grudnia 2018 r., (iiii) 18 grudnia 2020 r., (iiiii) 29 grudnia 2020 r, oraz wydania w tym zakresie opinii.
wraz
z prawem opcji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79212100-4 - Usługi audytu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 Ustawy Pzp.2. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość pełnego albo częściowego zlecenia realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w części lub całości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
3. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji.
4. W przypadku skorzystania z prawa opcji, Zamawiający złoży pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji oraz specyfikuje zakres zamówienia udzielonego w ramach prawa opcji co najmniej 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia realizacji usługi.
5. Jeśli Umowa nakłada na Wykonawcę obowiązki związane z realizacją zamówienia objętego prawem opcji, wiążą one Wykonawcę z chwilą złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 4 powyżej.
Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo rozszerzenia zakresu Zamówienia o dodatkowe usługi, uwzględniające dodatkowe, bieżące potrzeby Zamawiającego (dalej: „Prawo opcji”) na następujących zasadach: zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia poprzez zwiększenie ilości badań sprawozdań.
-Wykonania badań sprawozdania finansowego Oddziałów Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. za rok obrotowy 2025 i 2026, z uwzględnieniem badania prawidłowości wykorzystania i rozliczenia środków dotacji budżetowej lub innej pomocy publicznej, środków unijnych oraz obowiązków wynikających z art. 44 ustawy Prawo energetyczne w maksymalnej ilości 5 szt.
- Wykonania badań sprawozdań z wykorzystania środków finansowych, pochodzących z zawartych w latach 2025-2026 umów objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz wydania w tym zakresie opinii w maksymalnej ilości 3 szt.
- Wykonania badań sprawozdań końcowych z wykorzystania środków finansowych, pochodzących z zawartych w latach 2025-2026 umów objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym, zawartych pomiędzy Skarbem Państwa a Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz wydania w tym zakresie opinii w maksymalnej ilości 2 szt.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: a) z udziałem powyżej 25% Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł, lub b) Spółek zależnych jednoosobowych Spółek Skarbu Państwa ze 100% własnością kapitału państwowego lub Spółki ze 100 % własnością kapitału państwowego tworzone przez państwowe osoby prawne inne niż jednoosobowe Spółki Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: c) podmiotów, które wykorzystują w swojej działalności dotację budżetową
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie ilości sporządzonych sprawozdań finansowych tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie tj: d) przedsiębiorstw górniczych w rozumieniu art. 2 ust. 1) ustawy o funkcjonowaniu węgla kamiennego z dnia 7 września 2007 r
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wpisem do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.2. Zamawiający uzna warunek w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem dokumentu uprawniającego go do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego potwierdzone wpisem na listę podmiotów prowadzoną przez Agencję Nadzoru Audytowego (PANA) zgodnie z art. 57 ust. 1 ustawy o biegłych rewidentach.
3. Zamawiający uzna warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności rewizji finansowej zgodnie z art. 53 ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1415).
4. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej jeżeli Wykonawca wykaże się:
1) dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. kompetentnymi pracownikami, czasem i innymi zasobami umożliwiającymi odpowiednie przeprowadzenie badania, biegłymi rewidentami, którzy spełniają warunki określone przepisami prawa tj. określone w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o biegłych – minimum dwóch biegłych rewidentów - (rozumianego jako osoba fizyczna). Wykonawca wyznacza także spośród wymaganych osób jako kluczowego biegłego rewidenta osobę wpisaną do rejestru biegłych rewidentów w celu spełnienia warunków określonych w art. 4 ust. 2-5 ustawy o biegłych rewidentach,
2) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 przedsiębiorstw górniczych w rozumieniu art. 2 ust. 1) ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego z dnia 7 września 2007 r. wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
3) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 podmiotów:
a) z udziałem powyżej 25% Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,
lub
b) Spółek zależnych jednoosobowych Spółek Skarbu Państwa ze 100% własnością kapitału państwowego lub Spółki ze 100 % własnością kapitału państwowego tworzone przez państwowe osoby prawne inne niż jednoosobowe Spółki Skarbu Państwa, których obroty w badanym okresie wyniosły nie mniej niż 500 mln zł,
wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
4) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 2 podmiotów, które wykorzystują w swojej działalności dotację budżetową wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5) należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegającą na badaniu sprawozdania finansowego nie mniej niż 1 podmiotu, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo energetyczne wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5. Oświadczeniem, że członkowie zespołu wykonującego badanie spełniają wymogi niezależności, o których mowa w art. 69-73 ustawy o biegłych rewidentach (pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia) oraz, że nie istnieją inne zagrożenia dla ich niezależności, a także zastosowano zabezpieczenia w celu ich zminimalizowania,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak
6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://laip-srk.coig.biz/
6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:
1. Zgodnie z art. 281 ust. 2 pkt 17 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej na zasadach określonych poniżej:1) po dokonaniu badania złożonych ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna, jeżeli w postępowaniu złożone zostaną co najmniej dwie oferty niepodlegające odrzuceniu,
2) w toku aukcji elektronicznej stosowane będzie kryterium ofert – zgodnie
z zapisami SWZ – w toku aukcji licytowana będzie tylko cena,
3) sposób oceny ofert w toku aukcji elektronicznej będzie obejmował przeliczanie postąpień na punktową ocenę ofert, z uwzględnieniem punktacji otrzymanej przed otwarciem aukcji,
4) w trakcie aukcji każdemu Wykonawcy udostępniana jest: informacja o pozycji złożonej przez niego oferty i otrzymanej punktacji, punktacja najlepszej oferty, wartość minimalnego postąpienia, czas pozostały do zakończenia aukcji,
5) aukcja trwa 20 minut. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie ostatnich 10 minut aukcji wydłuża ją o 10 minut dogrywki. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie dogrywki wydłuża czas aukcji o kolejną 10 minutową dogrywkę. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń co do liczby dogrywek,
6) postąpienie zostanie określone na poziomie 1 % ceny całkowitej ceny brutto, określonej w ofercie ocenionej jako najkorzystniejszej.
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
6 000,00 zł6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z pkt 28 SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-24 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa EFO
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-24 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-22
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z BYTOMIA
- WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.
- Dostawa wyrobów medycznych - uzupełnienie
- Aktualizacja oprogramowania oraz świadczenie usług serwisu technicznego, napraw bieżących, przeglądów okresowych Systemu sterowania, wizualizacji i diagnostyki Pompowni "Pstrowski" dla SRK S.A. CZOK.
- Wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usług kompleksowego wielobranżowego nadzoru inwestorskiego związku z realizacją projektu pn. "Modernizacja infrastruktury Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu".
- "Aktywny Zakątek" - Budowa atrakcji linowych w Szkole Podstawowej nr 45 w Bytomiu
- Dostawa środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego oraz ubioru firmowego (6 zadań)
więcej: przetargi w Bytomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Audyt rekompensaty otrzymanej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu Sp. z o. o., z tytułu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2024 r.
- WYKONANIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO SPÓŁKI RESTRUKTURYZACJI KOPALŃ S.A.
- Wykonanie badania rocznych sprawozdań finansowych za lata 2025 i 2026 - postępowanie powtórzone
więcej: Usługi audytu finansowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.