eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Opracowanie PFU wraz z planowanymi kosztami zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa Instalacji Termicznego Przekształcenia Wstępnie Przetworzonych Odpadów Komunalnych (preRDF/RDF) w Suwałkach"



Ogłoszenie z dnia 2022-08-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie PFU wraz z planowanymi kosztami zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa Instalacji Termicznego Przekształcenia Wstępnie Przetworzonych Odpadów Komunalnych (preRDF/RDF) w Suwałkach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.

1.3.) Oddział zamawiającego: PGO w Suwałkach Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200680900

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Sejneńska, 82

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875665213

1.5.8.) Numer faksu: 875665213

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgo.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pgo.suwalki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://pgo.suwalki.pl/index.php?m=przetargi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka prawa handlowego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka odpadami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie PFU wraz z planowanymi kosztami zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa Instalacji Termicznego Przekształcenia Wstępnie Przetworzonych Odpadów Komunalnych (preRDF/RDF) w Suwałkach”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8b75e43-1f8e-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00327513

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00311679/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: K-15/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 165742,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz z planowanymi kosztami zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa Instalacji Termicznego Przekształcenia Wstępnie Przetworzonych Odpadów Komunalnych (preRDF/RDF) w Suwałkach” zgodnie z Prawem zamówień publicznych.
2. Program Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) winien być opracowany w uzgodnieniu z Zamawiającym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2021 poz. 2454) dla wyboru Wykonawcy przedmiotowego zadania inwestycyjnego.
3. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji należy opracować zgodnie z art. 35 Prawa zamówień publicznych.
4. Wykonawca zobowiązany jest do występowania po stronie Zamawiającego w ewentualnych postępowaniach przetargowych, odwoławczych i/lub kontrolnych przy wyborze Wykonawcy zadania inwestycyjnego, o którym mowa w rozdziale 3 pkt. 1-3 SWZ.
5. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowywania w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania zapytania przesłanego e-mailem merytorycznych wyjaśnień do opracowanych dokumentów określonych w rozdziale 3 pkt 1-3 SWZ na potrzeby realizacji zadania inwestycyjnego określonego w ust. 1.
6. Wykonawca własnym kosztem i staraniem uzyska wszystkie niezbędne dane, decyzje i dokumenty niezbędne do opracowania Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
7. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za merytoryczną zgodność opracowania z obowiązującym prawem a w szczególności prawem zamówień publicznych, prawem budowlanym i prawem ochrony środowiska. 8. 8. Sposób świadczenia usługi:
1) projekty dokumentów będą przedstawiane Zamawiającemu, w wersji elektronicznej z adresu Wykonawcy na adres: k.gromadzki@pgo.suwalki.pl lub p.silkowski@pec.suwalki.pl lub biuro@pgo.suwalki.pl, do analizy i akceptacji;
2) po akceptacji przez Zamawiającego, dokumenty w formie elektronicznej i papierowej zostaną przekazane Zamawiającemu protokolarnie;
3) wszystkie dokumenty ostateczne sporządzane będą w ilościach i formie wymaganej przepisami prawa i dobrą praktyką, przy czym 4 egzemplarze w formie papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD winny pozostać u Zamawiającego;
4) opracowanie winno być dostarczone w wersji edytowalnejz możliwością jego kopiowania i zapisu, obowiązujące formaty zapisów elektronicznych:
- dokumenty tekstowe: .doc lub .docx,
- rysunki i schematy: .dwg, .pdf,
- tabele: .xls lub .xlsx,
- dokumenty obce (decyzje, certyfikaty, aprobaty, DTR, protokoły, itp.): .pdf;
5) ewentualne zmiany ostatecznych dokumentów wymagają pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym;
6) wraz z przekazaniem ostatecznych wersji wytworzonych dokumentów Wykonawca przeniesie na Zamawiającego wszelkie prawa do nich, w tym autorskie prawa majątkowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dnia 19.08.2022 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację usługi pn. Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz z planowanymi kosztami zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa Instalacji Termicznego Przekształcenia Wstępnie Przetworzonych Odpadów Komunalnych (preRDF/RDF) w Suwałkach” w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp. Zgodnie z zapisami SWZ oraz ogłoszenia
o zamówienia wyznaczono termin składania ofert na dzień 31.08.2022 r. do godz. 9:00. W dniu 25 i 26.08.2022 r. do Zamawiającego wpłynęły za pośrednictwem skrzynki elektronicznej epuap dwa wnioski od jednego z potencjalnych wykonawców o wyjaśnienie i zmianę zapisów treści SWZ ww. postępowania. Wnioski zostały przysłane zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy Pzp, tj. 4 dni przed upływem terminu składania ofert, oraz zgodnie z zapisami SWZ, tj. za pośrednictwem skrzynki epuap. Zamawiający do dnia otwarcia ofert nie udzielił odpowiedzi oraz wyjaśnień na otrzymane wnioski wykonawcy oraz nie wydłużył terminu składania o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert, tym samym Zamawiający naruszył przepisy art. 284 ust. 3 ustawy Pzp.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie wyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania. Zawarcie umowy stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy, m.in. art. 457 ust. 1 pkt 1.
W związku z powyższym stwierdzona przez Zamawiającego wada jest niemożliwa do usunięcia w tym postępowaniu. Jeśli więc wady nie da się usunąć i oddziałuje ona na ważność umowy, Zamawiający obligatoryjnie unieważnia podstępowanie. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne, skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. W tym stanie należało orzec jak w sentencji.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 156210,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 180810,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 w związku z art. 459 ust. 1 pkt 2 i art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.