Ogłoszenie z dnia 2025-07-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci z niepełnosprawnościami (w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich) z terenu Gminy Prażmów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY PRAŻMÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386610110
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Piotra Czołchańskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Prażmów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-505
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@prazmow.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.prazmow.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci z niepełnosprawnościami (w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich) z terenu Gminy Prażmów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e71215b-30ae-4b10-970f-823698c8de35
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018871/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci z niepełnosprawnościami (w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich) z terenu Gminy Prażmów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8e71215b-30ae-4b10-970f-823698c8de353.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji, które dostępne są na Platformie w zakładce „Formularze" (kafelek „Formularz do komunikacji") w podglądzie przedmiotowego postępowania oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej cuw@prazmow.edu.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia zostały określone w „Regulaminie korzystania z Platformy e-Zamówienia". Warunki techniczne korzystania z Platformy (warunki świadczenia usług):
1) w celu prawidłowego korzystania z Platformy wymagany jest: a) komputer PC:
•parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD •zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
- MS Windows 7 lub nowszy
- OSX/Mac OS 10.10
- Ubuntu 14.04
•zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
- Chrome 66.0 lub nowsza
- Firefox 59.0 lub nowszy
- Safari 11.1 lub nowsza- Edge 14.0 i nowsze albo
b) tablet/telefon:
•parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, i OS 10.3
•przeglądarka Chrome 61 lub nowsza.
2) dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisjidanych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
3) specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: a) specyfikacja połączenia - formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny z art. 13 RODO został opisany w Rozdziale XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW.26.130.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie dowozu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Prażmów do przedszkoli, szkół lub innych placówek, dalej zwanej placówką, na trasie dom-przedszkole /szkoła/ placówka-dom.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób. Powyższe winno być udokumentowane poprzez załączenie kserokopii poświadczonej za zgodność przez osobę upoważnioną.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości min.: 200 000,00 zł. Jeżeli złożony dokument potwierdza ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej na niższą kwotę wykonawca składa zobowiązanie, że przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200 000,00 zł, co jest warunkiem podpisania ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli zapłata składki nie wynika z przedłożonego dokumentu, wówczas należy przedłożyć dowód dokonania opłacenia składki wynikającej z przedłożonego dokumentu (np. polecenie przelewu, przekaz pocztowy itp.)
4 Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się wykonawca, który spełnia warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje minimum dwie usługi w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych, o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
5 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1. Osoby proponowane do pełnienia funkcji kierowcy - minimum 2 kierowców
Wykonawca przedstawi minimum 2 kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadających uprawnienia, których obowiązek posiadania nakłada ustawa Prawo o ruchu drogowym - prawo jazdy min. Kat. B, a także aktualne zaświadczenie
o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy wydane przez uprawnionego lekarza
do badania kierowców i przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i ppoż. oraz udzielania pierwszej pomocy.
Powyższe winno być udokumentowane oświadczeniem, a dokumenty przedłożone przed podpisaniem umowy.
2. Osoby odpowiedzialne za sprawowanie opieki nad przewożonymi uczniami – minimum 2 osób (opiekunów),
Wykonawca przedstawi minimum 2 osoby (opiekunów) które posiadają właściwe kwalifikacje do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno - opiekuńczych wobec dzieci i zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie przepisów BHP i ppoż. oraz udzielania pierwszej pomocy. Uwaga: Ze względu na specyfikę świadczonej usługi osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonujący przewozu na ww. trasie.
Powyższe winno być udokumentowane oświadczeniem, a dokumenty przedłożone przed podpisaniem umowy.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował wskazaną kadrą techniczną przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
6 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy usługi w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami:
Wykonawca winien dysponować minimum 2 pojazdami do przewozu osób,
tj. samochodami specjalistycznymi przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, które winny posiadać sprzęt ułatwiający wsiadanie i wysiadanie dziecku poruszającemu się na wózku w postaci: wind lub najazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednie zabezpieczenia dla przewozu dzieci i wózków w tym: szyny mocujące wózki w podłodze pojazdu, komplety pasów do mocowania wózków inwalidzkich do szyn, pasy zabezpieczające osobę niepełnosprawną na wózku inwalidzkim w tym uchwyty i pasy bezpieczeństwa biodrowo – barkowe do przypinania dzieci znajdujących się na wózkach, najazdy z powłoką antypoślizgową umożliwiającą wprowadzanie wózków do pojazdu lub inne specjalistyczne pochylnie. Pojazdy oferowane do przewozu uczniów muszą być odpowiednio oznakowane i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2019 r. Pojazdy oferowane do przewozu uczniów muszą posiadać: a) aktualne badanie techniczne, b) opłacone polisy ubezpieczeniowe pojazdu OC i NW.
Posiadanie dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia pojazdu winno być udokumentowane oświadczeniem, a dokumenty przedłożone przed podpisaniem umowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Wykonawca/wykonawcy składają odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Dotyczy również wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości min.: 200 000,00 zł.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:1 Formularz oferty
Sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ.
2 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia
Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ.
3 Pełnomocnictwa
O ile Wykonawca ustanawia pełnomocników do wykonywania czynności w postępowaniu,
4 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy PZP. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem
5 Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
O którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy PZP, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ
6 Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów
Aktualne na dzień składania ofert zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
Wzór zobowiązania podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów stanowi Załącznik nr 4 do SWZ
7 Wykaz usług
Wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ
8 Wykaz osób
Wzór stanowi Załącznik nr 6 do SWZ
9 Wykaz sprzętu
Wzór stanowi Załącznik nr 7 do SWZ
10 Aktualna licencja na wykonywanie transportu drogowego osób
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości :4 000,00 zł ( słownie: cztery tysiące złotych 0/100)
2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
2.1. pieniądzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
Bank: Bank Spółdzielczy w Tarczynie o/Prażmów;
Nr konta: 50 800 8101 8200 1003 0014 40 028
(w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania).
5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy i ustawy pzp.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-23 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Systemu dostępnego pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-23 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-21
INNE PRZETARGI PRAŻMÓW
więcej: przetargi PRAŻMÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług transportowych dla dzieci dojeżdżających do placówek oświatowych wraz ze sprawowaniem opieki w roku 2025 w okresie 01.09.2025 r. - 31.12.2025"
- Dowóz uczniów/dzieci do szkół podstawowych oraz przedszkoli na terenie Gminy Olesno w roku szkolnym 2025/2026
- Regularny przewóz niepełnosprawnych dzieci i dorosłych zamieszkałych na terenie Gminy Oświęcim oraz 1 dziecka - mieszkańca Gminy Chełmek, na trasie dom - placówka oświatowa - dom wraz z opieką.
- Dowóz dzieci z terenu gminy Skrzyszów do Szkół Podstawowych i Przedszkola w roku szkolnym 2025/2026
- "Wykonanie usługi w zakresie dowozów i odwozów uczniów z niepełnosprawnościami z terenu Gminy Nowy Tomyśl do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026"
- Usługa transportu samochodem typu Cysterna
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.