Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00305393/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-12-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług społecznych w ramach projektu pn.: Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE ŚWIDWIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330316549
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 15
1.5.2.) Miejscowość: Świdwin
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-300
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 94 365 20 58
1.5.8.) Numer faksu: 94 365 20 58
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cusswidwin@gmail.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gops.swidwin.gmina.pl/index.php?id=2&no_cache=1
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług społecznych w ramach projektu pn.: Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4286119-581b-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00324005
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00263736/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług z zakresu wsparcia rodziny i pieczy zastępczej
1.3.2 Świadczenie usług z zakresu ochrony i promocji zdrowia
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
"Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin" finansowanego z EFS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020. Numer i nazwa Osi Priorytetowej: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Numer i nazwa Działania: 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00305393/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: CUS.271.4.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I: PORADNICTWO SPECJALISTYCZNE (TERAPEUTA) W RAMACH FUNKCJONOWANIA KLUBU RODZINY, W TYM PEŁNIENIE FUNKCJI OSOBY PROWADZĄCEJ W/W GRUPĘ ORAZ KOSZTY PROWADZENIA W/W GRUPYSzczegółowy opis działania:
Realizacja zadania obejmuje w szczególności prowadzenie Klubu Rodziny, miejsc spotkań i integracji rodziców z dziećmi w tym z dziećmi z niepełnosprawnością poniżej 18 roku życia, zamieszkujących teren Gminy Świdwin.
W ramach działalności Klubu powinny być stworzone przyjazne warunki do dzielenia się doświadczeniami, problemami i dobrymi praktykami związanymi przede wszystkim
z wychowywaniem dzieci. Klub ma prowadzić także działania mające na celu podnoszenie kompetencji rodzicielskich, w tym opiekuńczo-wychowawczych, a także prowadzić zajęcia rozwijające szeroko rozumiane umiejętności i zainteresowania dzieci i rodziców.
Program zajęć Klubu winien być odpowiedzią na zapotrzebowanie rodziców oraz dzieci,
w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi oraz osób oczekujących na potomstwo.
Rekomenduje się opracowywanie programu zajęć przy udziale adresatów zadania oraz w oparciu o ich potrzeby i pomysły.
Klub realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
- pełnienie funkcji przyjaznego miejsca spotkań, integracji oraz wymiany doświadczeń;
- organizację zajęć 2 razy w miesiącu po 2,5 godz., łącznie 5 godz. w miesiącu przez okres 20 miesięcy przez terapeutę. Rekomenduje się prowadzenie Klubu także w wybrane soboty oraz organizację zajęć w tygodniu w godzinach popołudniowych./ łącznie 100 godzin
Koszt realizacji zadania zawiera wynagrodzenie terapeuty oraz koszty prowadzenia spotkania: serwis kawowy: kawa, herbata, śmietanka do kawy, cukier, ciastka, ewentualne materiały pomocnicze niezbędne do realizacji spotkań.
W Klubie dzieci mogą przebywać wyłącznie z rodzicem, który zapewnia dziecku/dzieciom opiekę. Podmiot prowadzący Klub będzie zobowiązany do przekazywania do CUS
w Świdwinie co najmniej miesięcznego harmonogramu spotkań oraz zajęć/warsztatów,
w terminie do 25 dnia miesiąca poprzedzającego okres objęty harmonogramem.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DLA CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA I - V
1. Trener powinien prowadzić zajęcia/spotkania/warsztaty w oparciu o ramowy zakres tematyczny.
2. Zajęcia/spotkania/warsztaty rozumiane są jako spotkanie bezpośrednie wykładowcy/trenera z daną grupą.
3. Zamawiający zapewnia salę do prowadzenia zajęć.
4. Czas trwania 1 godziny zajęć/spotkań/warsztatów wynosi 60 minut.
5. Termin organizacji zajęć/spotkań/warsztatów musi być dostosowany do potrzeb i możliwości osób
z nich korzystających oraz zgodny z harmonogramem realizacji projektu oraz uzgodniony
z Zamawiającym.
6. Wykładowca/Trener będzie zobowiązany do współpracy z kadrą projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin” w sprawach organizacyjnych warsztatów/ oraz dokumentacji.
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podpisanej i uzupełnionej dokumentacji, związanej z prowadzonym warsztatem, w tym listy obecności, ankiety oceniające, dokumentację zdjęciową oraz materiały wypracowane z grupą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do informowanie właściwego pracownika Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin o występujących problemach i trudnościach w realizacji zadań.
9. Wykonawca pokrywa koszty związane z dojazdem do miejsca świadczenia usług oraz ewentualnym noclegiem trenera i jego wyżywieniem.
10. Wykonawca ma obowiązek poinformowania uczestników/uczestniczek o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
11. Wykonawca zobowiązany będzie do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów oraz nie dyskryminowanie uczestników warsztatów ze względu na ich płeć, wiek, wykształcenie, obszar zamieszkania, niepełnosprawność, rasę, wyznanie, czy orientację seksualną.
12. Terminowa realizacja powierzonego zadania.
13. Prowadzenie i bieżące przekazywanie dokumentacji związanej z prowadzonym warsztatem.
14. Prowadzenie miesięcznej ewidencji godzin uwzględniającej zaangażowanie zawodowe w miesiącach wykonywania usługi i przekazywanie jej Zamawiającemu.
15. Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów posiadających umiejętności w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z rozwojem dzieci.
17. Wykonawca w zakresie realizacji zamówienia opracuje i przedstawi program zajęć.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
85312320-8 - Usługi doradztwa
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 11726,67 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II: PROWADZENIE ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH (PEDAGOG)W RAMACH FUNKCJONUJĄCEGO KLUBU RODZINY
Szczegółowy opis działania:
Realizacja zadania obejmuje w szczególności organizację zajęć z pedagogiem dla dzieci i rodziców, w tym prowadzenie zajęć pozalekcyjnych:
a) ogólnorozwojowych dla dzieci – np. zajęcia umuzykalniające, plastyczne, sensoryczne w wymiarze łącznym 117 godzin prowadzone dla trzech grup po minimum 10 osób na bazie świetlic wiejskich.
Zajęcia mają być prowadzone w oparciu o opracowany przez wykonawcę program. Prowadzący zajęcia będzie odpowiadał za przygotowanie, realizację i dokumentację zajęć dla dzieci, a działania dostosowywane będą do potrzeb odbiorców usług edukacyjnych. Minimalny zakres zajęć:
- prowadzenie prac plastycznych z dziećmi, nauka malowania farbami, uczenie kreatywności, pomoc w usprawnianiu prac manualnych, itp.
- przygotowanie z dziećmi teatrzyków, opracowanie programów występów okolicznościowych (np. Dzień Babci i Dziadka).
Grupa wiekowa odbiorców zostanie podana po wyłonieniu Wykonawcy.
b) z języka obcego przez zabawę (język angielski lub niemiecki) w wymiarze łącznym 117 godzin prowadzone dla trzech grup po minimum 10 osób na bazie świetlic wiejskich.
Zajęcia mają być prowadzone w oparciu o opracowany przez wykonawcę program. Prowadzący zajęcia będzie odpowiadał za przygotowanie, realizację i dokumentację zajęć dla dzieci, a działania dostosowywane będą do potrzeb odbiorców usług edukacyjnych.
Minimalny zakres zajęć z języka angielskiego / niemieckiego:
- poznanie przez dziecko prostych słów i zwrotów za pomocą rymowanek i piosenek;
- osłuchanie się z językiem co pomoże w późniejszej nauce języka;
- ukształtowanie poczucia rytmu za pomocą prostych instrumentów muzycznych, tańca, ruchu oraz poprzez zabawy muzyczne z użyciem piosenek, zabaw w danym języku;
- nabycie umiejętności słuchania.
Grupa wiekowa odbiorców zostanie podana po wyłonieniu Wykonawcy.
Planuje się realizacje działania w następującym wymiarze:
• w roku 2022 - od sierpnia do listopada w wymiarze 26 godzin miesięcznie, tj. 13 spotkań po 2 godziny,
• w roku 2023 - od stycznia do marca w wymiarze 26 godzin miesięcznie, tj. 13 spotkań po 2 godziny, w miesiącu kwietniu 43 godziny, 13 spotkań po 3 godziny oraz 1 spotkanie po 4 godziny, w miesiącu czerwcu w ilości 9 godzin, tj. 3 spotkania po 3 godziny.
W wycenę realizacji działania należy wliczyć koszt dojazdu do miejsca prowadzenia zajęć oraz koszt zakupu materiałów do realizacji przedmiotowych zajęć (np. materiały plastyczne, upominki dla dzieci, itp.)/ łącznie 234 godz.
Dopuszcza się zatrudnienie więcej, niż jednego pedagoga.
Rekomenduje się opracowywanie programu zajęć przy udziale adresatów zadania oraz w oparciu o ich potrzeby i pomysły.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DLA CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA I - V
1. Trener powinien prowadzić zajęcia/spotkania/warsztaty w oparciu o ramowy zakres tematyczny.
2. Zajęcia/spotkania/warsztaty rozumiane są jako spotkanie bezpośrednie wykładowcy/trenera z daną grupą.
3. Zamawiający zapewnia salę do prowadzenia zajęć.
4. Czas trwania 1 godziny zajęć/spotkań/warsztatów wynosi 60 minut.
5. Termin organizacji zajęć/spotkań/warsztatów musi być dostosowany do potrzeb i możliwości osób
z nich korzystających oraz zgodny z harmonogramem realizacji projektu oraz uzgodniony
z Zamawiającym.
6. Wykładowca/Trener będzie zobowiązany do współpracy z kadrą projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin” w sprawach organizacyjnych warsztatów/ oraz dokumentacji.
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podpisanej i uzupełnionej dokumentacji, związanej z prowadzonym warsztatem, w tym listy obecności, ankiety oceniające, dokumentację zdjęciową oraz materiały wypracowane z grupą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do informowanie właściwego pracownika Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin o występujących problemach i trudnościach w realizacji zadań.
9. Wykonawca pokrywa koszty związane z dojazdem do miejsca świadczenia usług oraz ewentualnym noclegiem trenera i jego wyżywieniem.
10. Wykonawca ma obowiązek poinformowania uczestników/uczestniczek o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
11. Wykonawca zobowiązany będzie do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów oraz nie dyskryminowanie uczestników warsztatów ze względu na ich płeć, wiek, wykształcenie, obszar zamieszkania, niepełnosprawność, rasę, wyznanie, czy orientację seksualną.
12. Terminowa realizacja powierzonego zadania.
13. Prowadzenie i bieżące przekazywanie dokumentacji związanej z prowadzonym warsztatem.
14. Prowadzenie miesięcznej ewidencji godzin uwzględniającej zaangażowanie zawodowe w miesiącach wykonywania usługi i przekazywanie jej Zamawiającemu.
15. Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów posiadających umiejętności w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z rozwojem dzieci.
17. Wykonawca w zakresie realizacji zamówienia opracuje i przedstawi program zajęć.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
85312320-8 - Usługi doradztwa
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 91630 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III: KONSULTACJE SPECJALISTYCZNE DLA RODZICÓW ZMAGAJĄCYCH SIĘ Z TRUDNOŚCIAMI/OBAWAMI PO URODZENIU DZIECKA:Szczegółowy opis działania:
Realizacja spotkań w różnorodnej formie ze specjalistami (co najmniej 5 spotkań w miesiącu
w wymiarze minimum 2,5 godz. / spotkanie przez okres 20 miesięcy) tj.: z psychologiem, psychiatrą, psychoterapeutą, położną, logopedą i innymi specjalistami w zależności od potrzeb osób korzystających z oferty. Spotkania odbywać się będą na terenie Gminy Świdwin, w tym w gospodarstwach domowych uczestników projektu lub na bazie świetlic wiejskich, istnieje możliwość organizacji spotkań na terenie miasta Świdwin w wyznaczonym miejscu.
W wycenę realizacji działania należy wliczyć koszt dojazdów do punktów spotkań./ Łącznie 250 godz.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DLA CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA I - V
1. Trener powinien prowadzić zajęcia/spotkania/warsztaty w oparciu o ramowy zakres tematyczny.
2. Zajęcia/spotkania/warsztaty rozumiane są jako spotkanie bezpośrednie wykładowcy/trenera z daną grupą.
3. Zamawiający zapewnia salę do prowadzenia zajęć.
4. Czas trwania 1 godziny zajęć/spotkań/warsztatów wynosi 60 minut.
5. Termin organizacji zajęć/spotkań/warsztatów musi być dostosowany do potrzeb i możliwości osób
z nich korzystających oraz zgodny z harmonogramem realizacji projektu oraz uzgodniony
z Zamawiającym.
6. Wykładowca/Trener będzie zobowiązany do współpracy z kadrą projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin” w sprawach organizacyjnych warsztatów/ oraz dokumentacji.
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podpisanej i uzupełnionej dokumentacji, związanej z prowadzonym warsztatem, w tym listy obecności, ankiety oceniające, dokumentację zdjęciową oraz materiały wypracowane z grupą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do informowanie właściwego pracownika Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin o występujących problemach i trudnościach w realizacji zadań.
9. Wykonawca pokrywa koszty związane z dojazdem do miejsca świadczenia usług oraz ewentualnym noclegiem trenera i jego wyżywieniem.
10. Wykonawca ma obowiązek poinformowania uczestników/uczestniczek o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
11. Wykonawca zobowiązany będzie do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów oraz nie dyskryminowanie uczestników warsztatów ze względu na ich płeć, wiek, wykształcenie, obszar zamieszkania, niepełnosprawność, rasę, wyznanie, czy orientację seksualną.
12. Terminowa realizacja powierzonego zadania.
13. Prowadzenie i bieżące przekazywanie dokumentacji związanej z prowadzonym warsztatem.
14. Prowadzenie miesięcznej ewidencji godzin uwzględniającej zaangażowanie zawodowe w miesiącach wykonywania usługi i przekazywanie jej Zamawiającemu.
15. Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów posiadających umiejętności w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z rozwojem dzieci.
17. Wykonawca w zakresie realizacji zamówienia opracuje i przedstawi program zajęć.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
85312320-8 - Usługi doradztwa
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 31510 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV: WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓWSzczegółowy opis działania:
Program warsztatów powinien być dostosowany do wspólnego uczestnictwa rodziców i dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnością.
Propozycje tematyczne warsztatów:
1. Rzodkiewki w morzu – czyli ortografia na wesoło;
2. Magia pamięci – jak być czarodziejem pamięci i dobrze bawić się sztuczkami ze swoim dzieckiem;
3. Fotografia na wesoło – warsztat fotografii dla rodziców i dzieci;
4. Eksperymentowo – warsztaty z eksperymentami i zabawy w doświadczanie;
5. “Oczko, oczko, buzia, nosek, czyli poznajemy nasze ciało” - zajęcia skoncentrowane na rozpoznawaniu, nazywaniu i wskazywaniu poszczególnych części ciała. Zabawy wspierające świadomość własnego ciała, czucie głębokie. Będą nastawione na bliski kontakt z rodzicami (głaskanie, łaskotanie, masażyki, przytulanie, itp). Elementem spotkania będzie również praca plastyczna (odrysowywanie ciała lub poszczególnych jego części i ozdabianie ich);
6. “Wyspa Skarbów” - podczas zajęć, dzieci i ich rodzice, przeniosą się w świat poszukiwaczy skarbów. Najmłodsi będą mieli okazję odkryć jak zdobyć skarb, dzięki pracy zespołowej i dobrej zabawie, symboliczna Wyspa Skarbów stanie się miejscem dla rodzinnego wypoczynku. Zajęcia będą obfitowały w opowieści ruchowe, taniec swobodny, a także proste ćwiczenia manualne.
Powinno odbyć się 17 warsztatów(jeden warsztat powinien trwać minimum 3 godz.):
- w roku 2022 – 12 warsztatów,
- w roku 2023 – 5 warsztaty.
W wycenę realizacji działania należy wliczyć koszt zakupu materiałów do realizacji przedmiotowych zajęć (np. materiały plastyczne, zaproszenie instruktora, upominki dla dzieci, serwis kawowy, poczęstunek, itp.) oraz koszt dojazdów do punktów spotkań.
Grupa wiekowa odbiorców zostanie podana po wyłonieniu Wykonawcy.
Dopuszcza się zatrudnienie więcej, niż jednej osoby odpowiedzialnej za prowadzenie warsztatów.
Miejsce realizacji zadania: na bazie świetlic wiejskich funkcjonujących na terenie Gminy Świdwin.
Rekomenduje się opracowywanie programu zajęć przy udziale adresatów zadania oraz w oparciu o ich potrzeby i pomysły.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DLA CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA I - V
1. Trener powinien prowadzić zajęcia/spotkania/warsztaty w oparciu o ramowy zakres tematyczny.
2. Zajęcia/spotkania/warsztaty rozumiane są jako spotkanie bezpośrednie wykładowcy/trenera z daną grupą.
3. Zamawiający zapewnia salę do prowadzenia zajęć.
4. Czas trwania 1 godziny zajęć/spotkań/warsztatów wynosi 60 minut.
5. Termin organizacji zajęć/spotkań/warsztatów musi być dostosowany do potrzeb i możliwości osób
z nich korzystających oraz zgodny z harmonogramem realizacji projektu oraz uzgodniony
z Zamawiającym.
6. Wykładowca/Trener będzie zobowiązany do współpracy z kadrą projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin” w sprawach organizacyjnych warsztatów/ oraz dokumentacji.
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podpisanej i uzupełnionej dokumentacji, związanej z prowadzonym warsztatem, w tym listy obecności, ankiety oceniające, dokumentację zdjęciową oraz materiały wypracowane z grupą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do informowanie właściwego pracownika Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin o występujących problemach i trudnościach w realizacji zadań.
9. Wykonawca pokrywa koszty związane z dojazdem do miejsca świadczenia usług oraz ewentualnym noclegiem trenera i jego wyżywieniem.
10. Wykonawca ma obowiązek poinformowania uczestników/uczestniczek o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
11. Wykonawca zobowiązany będzie do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów oraz nie dyskryminowanie uczestników warsztatów ze względu na ich płeć, wiek, wykształcenie, obszar zamieszkania, niepełnosprawność, rasę, wyznanie, czy orientację seksualną.
12. Terminowa realizacja powierzonego zadania.
13. Prowadzenie i bieżące przekazywanie dokumentacji związanej z prowadzonym warsztatem.
14. Prowadzenie miesięcznej ewidencji godzin uwzględniającej zaangażowanie zawodowe w miesiącach wykonywania usługi i przekazywanie jej Zamawiającemu.
15. Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów posiadających umiejętności w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z rozwojem dzieci.
17. Wykonawca w zakresie realizacji zamówienia opracuje i przedstawi program zajęć.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
85312320-8 - Usługi doradztwa
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 13650 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część V:WARSZTATY Z ZAKRESU WYCHOWANIA I EDUKACJI:Szczegółowy opis działania:
Program warsztatów powinien być dostosowany do wspólnego uczestnictwa rodziców i dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnością.
Propozycje tematyczne warsztatów:
• Łatwiej słuchać niż rozkazywać - praktyczny trening umiejętności słuchania czyli gry i zabawy dla całej rodziny
• Gdzie duża głowa rządzi tam mały człowiek nie błądzi - wspólne poszukiwanie reguł i zasad czyli gry i zabawy dla całej rodziny
• I na równej drodze można się potknąć - gry i zabawy uczące bezpiecznego wyrażania emocji
• Z rodziną dobrze nie tylko na zdjęciu - gry i zabawy spajające rodzinę
• szkolenia dotyczące opieki nad małym dzieckiem z niepełnosprawnością
• realizację innych działań według pomysłu oferenta.
Powinno odbyć się 12 warsztatów (jeden warsztat powinien trwać minimum 3 godz.):
- w roku 2022 – 8 warsztatów,
- w roku 2023 – 4 warsztaty.
W wycenę realizacji działania należy wliczyć koszt zakupu materiałów do realizacji przedmiotowych zajęć (np. materiały plastyczne, zaproszenie instruktora, upominki dla dzieci, serwis kawowy, poczęstunek, itp.) oraz koszt dojazdów do punktów spotkań.
Dopuszcza się zatrudnienie więcej, niż jednej osoby odpowiedzialnej za prowadzenie warsztatów.
Miejsce realizacji zadania: na bazie świetlic wiejskich funkcjonujących na terenie Gminy Świdwin.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia statystyk, w tym w zakresie liczby rodzin i osób korzystających z poszczególnych działań.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DLA CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA I - V
1. Trener powinien prowadzić zajęcia/spotkania/warsztaty w oparciu o ramowy zakres tematyczny.
2. Zajęcia/spotkania/warsztaty rozumiane są jako spotkanie bezpośrednie wykładowcy/trenera z daną grupą.
3. Zamawiający zapewnia salę do prowadzenia zajęć.
4. Czas trwania 1 godziny zajęć/spotkań/warsztatów wynosi 60 minut.
5. Termin organizacji zajęć/spotkań/warsztatów musi być dostosowany do potrzeb i możliwości osób
z nich korzystających oraz zgodny z harmonogramem realizacji projektu oraz uzgodniony
z Zamawiającym.
6. Wykładowca/Trener będzie zobowiązany do współpracy z kadrą projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin” w sprawach organizacyjnych warsztatów/ oraz dokumentacji.
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podpisanej i uzupełnionej dokumentacji, związanej z prowadzonym warsztatem, w tym listy obecności, ankiety oceniające, dokumentację zdjęciową oraz materiały wypracowane z grupą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do informowanie właściwego pracownika Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin o występujących problemach i trudnościach w realizacji zadań.
9. Wykonawca pokrywa koszty związane z dojazdem do miejsca świadczenia usług oraz ewentualnym noclegiem trenera i jego wyżywieniem.
10. Wykonawca ma obowiązek poinformowania uczestników/uczestniczek o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
11. Wykonawca zobowiązany będzie do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów oraz nie dyskryminowanie uczestników warsztatów ze względu na ich płeć, wiek, wykształcenie, obszar zamieszkania, niepełnosprawność, rasę, wyznanie, czy orientację seksualną.
12. Terminowa realizacja powierzonego zadania.
13. Prowadzenie i bieżące przekazywanie dokumentacji związanej z prowadzonym warsztatem.
14. Prowadzenie miesięcznej ewidencji godzin uwzględniającej zaangażowanie zawodowe w miesiącach wykonywania usługi i przekazywanie jej Zamawiającemu.
15. Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów posiadających umiejętności w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z rozwojem dzieci.
17. Wykonawca w zakresie realizacji zamówienia opracuje i przedstawi program zajęć.
18. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
85312320-8 - Usługi doradztwa
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 13490 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część VI: ZAJĘCIA Z ZAKRESU PIERWSZEJ POMOCY DLA UCZNIÓWSzczegółowy opis działania:
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usługi szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej dla minimum 80 uczestników projektu dzieci i młodzież (dzieci powyżej 5 roku życia i osoby młode między 11, a 18 rokiem życia).
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) nabycie umiejętności rozpoznawania i interpretowania pierwszych objawów zagrożenia zdrowia i życia,
b) naukę prawidłowej reakcji w przypadku:
- ataku padaczki,
- krwotoku,
- oparzenia,
- zachłyśnięcia,
- poważnego skaleczenia/zranienia/złamania,
- utraty przytomności,
- zaburzeń oddychania (akcja reanimacyjna – zajęcia na fantomie).
Wielkość zamówienia oraz łączna liczba godzin: 19 warsztatów po 3 godziny/warsztat, wg ustalonego harmonogramu, gdzie 1 godzina zegarowa to 60 minut, łącznie 57 godzin:
- w roku 2022 – 12 warsztatów,
- w roku 2023 – 7 warsztatów.
Koszt realizacji zadania zawiera wynagrodzenie specjalisty, dojazd do miejsca spotkania oraz koszty prowadzenia spotkania: materiały pomocnicze niezbędne do realizacji spotkań.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 23102,98 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część VII: ZAJĘCIA FIZYCZNE DLA 3 GRUP WIEKOWYCH – DZIECI, DOROŚLI, SENIORZYSzczegółowy opis działania:
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży, dorosłych i seniorów z Gminy Świdwin. Zajęcia mają wzmacniać zdrowie, ruchliwość i kondycję, uczyć jak dbać o sprawność i lepsze życie. Ćwiczenia ogólnorozwojowe mają poprawiać ruchliwość stawów, siłę mięśni i zapewnić lepsze funkcjonowanie układu oddechowego, nerwowego i krążenia. Zajęcia muszą być dostosowane do możliwości uczestników mając na uwadze ich schorzenia i poziom aktywności. Winny być podzielone na trzy fazy: rozgrzewkę, część główną i rozciągnie.
Wielkość zamówienia oraz łączna liczba godzin: 3 grupy, spotkanie 4 razy w miesiącu po 1 godzinie, łącznie 12 godzin w miesiącu, wg ustalonego harmonogramu, gdzie 1 godzina zegarowa to 60 minut, łącznie 240 godzin:
- w roku 2022 – 144 godziny,
- w roku 2023 – 96 godzin.
Koszt realizacji zadania zawiera wynagrodzenie specjalisty, dojazd do miejsca spotkania, zapewnienie mat do ćwiczeń (zakup lub użyczenie), zapewnienie napojów (wody niegazowanej) podczas zajęć,
Istotne warunki zamówienia:
• odpowiednie kwalifikacje (instruktor fitness, trener personalny),
• doświadczenie w pracy jako instruktor,
• dobra organizacja pracy, punktualność, rzetelność w wykonywaniu powierzonych obowiązków,
• dbanie o bezpieczeństwo, przestrzeganie regulaminów oraz kulturalne zachowanie przez ćwiczących,
• prowadzenie zajęć, instruowanie ćwiczących w zakresie wykonywanych ćwiczeń z fitness,
Instruktor fitness:
Praca w miesiącach I 2022 – VIII 2023 (łącznie 240 godz.) w tym:
• Gimnastyka dla Seniora 60+ – 80 godz.
• Zajęcia gimnastyczno-taneczne dla dzieci – 80 godz.
• Zajęcia fitness dla dorosłych – 80 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 21924,12 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część VIII: ZAJĘCIA Z DIETETYKIEMSzczegółowy opis działania:
Przedmiotem zamówienia jest udzielanie porad/konsultacji dietetycznych, ustalanie diety dla mieszkańców z Gminy Świdwin.
Wymiar zamówienia oraz łączna liczba godzin: spotkanie 3 razy w miesiącu po 1 godzinie, łącznie 3 godzin w miesiącu, wg ustalonego harmonogramu, gdzie 1 godzina zegarowa to 60 minut, łącznie 60 godzin:
- w roku 2022 – 36 godzin,
- w roku 2023 – 24 godzin.
Koszt realizacji zadania zawiera wynagrodzenie specjalisty, dojazd do miejsca spotkania.
Istotne warunki zamówienia:
• wykonawca posiada wykształcenie umożliwiające wykonywanie zadań na wymienionym stanowisku tj. dietetyk/czka;
• posiada co najmniej 12 - miesięczne doświadczenie zawodowe jako dietetyk.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 7346,89 PLN
Część 9
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IX: USŁUGI FIZJOTERAPEUTYCZNESzczegółowy opis działania:
Przedmiotem zamówienia są usługi fizjoterapeutyczne w tym masaże usprawniające dla 80 osób z Gminy Świdwin.
Zajęcia będą się odbywać na terenie Gminy Świdwin na bazie świetlic wiejskich, w gospodarstwach domowych uczestników projektu (istnieje możliwość organizacji spotkań na terenie miasta Świdwin
w wyznaczonym miejscu), w łącznym wymiarze 1920 godzin.
Harmonogram szczegółowych zajęć fizjoterapeutycznych w tym masaży usprawniających
w ilości 1920 godzin w latach 2022-2023 zostanie ustalony przez strony po wyłonieniu Wykonawcy. Zajęcia będą odbywać się w dni robocze. Zakres zajęć obejmuje przeprowadzenie wstępnej diagnozy
z każdym uczestnikiem na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub wywiadu z fizjoterapeutą, a następnie ustalenie zabiegów fizjoterapeutycznych w oparciu o indywidualne potrzeby i oczekiwania. Zajęcia z fizjoterapeutą mają na celu ogólną poprawę kondycji ruchowej, zmniejszenie bądź likwidację dolegliwości bólowych, poprawę wydolności układu oddechowego, układu krążenia, układu nerwowego, minimalizowanie ryzyka upadków, wspomaganie samodzielności, działać rozluźniająco na struktury mięśniowo-więzadłowe. Będą to działania usprawniająco– ruchowe, masaże usprawniające indywidualne.
Istotne warunki zamówienia:
a) wykształcenie wyższe kierunkowe z zakresu fizjoterapii , umożliwiające prowadzenie zajęć jako fizjoterapeuta, potwierdzone kopiami dyplomów, zaświadczeń o ukończonych studiach podyplomowych, kursów, szkoleń itp.,
b) co najmniej 12 - miesięczne doświadczenie w pracy na stanowisku fizjoterapeuty
w wymiarze miesięcznym odpowiadającym co najmniej 1 etatowi za każdy miesiąc w przedmiotowym okresie, potwierdzone stosownymi dokumentami m.in. kopiami umów o pracę, zakresu obowiązków, umów cywilnoprawnych, referencji, listów polecających, itp.
c) doświadczenie w pracy z osobami w szczególnej sytuacji życiowej, m.in.
z osobami starszymi, niepełnosprawnymi, wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym i/lub ubóstwem, potwierdzone stosownymi dokumentami,
d) doświadczenie kliniczne w pracy z osobami starszymi oraz osobami doświadczającymi trudności charakterystycznych dla podeszłego wieku (np. urazy mózgu, choroby otępienne, wylewy, udary, choroby przewlekłe układu krążenia oraz układu ruchowego),
e) zatrudniony fizjoterapeuta będzie zobowiązany prowadzić dokumentację diagnostyczną i konsultacyjną dla osoby wspieranej na podstawie której Zamawiający dokona rozliczeń finansowych za przepracowane godziny.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.5.) Wartość części: 196203,25 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 8
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
Część 9
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty
INNE PRZETARGI Z ŚWIDWINA
- ZP/13/2024 OBSŁUGA, SERWIS I KONSERWACJA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW I PRZEPOMPOWNI
- ZP/14/2024 - Dostawa urządzeń warsztatowych II
- Utworzenie żłobka miejskiego w Świdwinie.
- ZP/11/2024 Dostawa środków czystości
więcej: przetargi w Świdwinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa doradcza dla MFiPR w związku z realizacją rządowego programu Dostępność Plus i wdrażaniem ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- 39.2024 Sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej z zakresu medycyny pracy nad pracownikami Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz wydawanie orzeczeń lekarskich...
- Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego w miejscu zamieszkania osób z niepełnosprawnoscią
- Zapewnienie usług medycznych, w tym medycyny pracy, na potrzeby pracowników Sinfonii Varsovii
- Przygotowanie i przeprowadzenie świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu rehabilitacji w gabinecie dla mieszkańców Milanówka
- Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej oraz organizacja turnusu/pakietu rehabilitacyjnego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.