eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie badań biologicznych w podziale na części



Ogłoszenie z dnia 2024-05-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie badań biologicznych w podziale na części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000861593

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bitwy Warszawskiej 1920 roku nr 3

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-362

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gios@gios.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/gios

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie badań biologicznych w podziale na części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bb1a874-0c47-11ef-bfd2-32fa350b5bfc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00322810

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00253373/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Wykonanie badań biologicznych w podziale na części

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz.U. poz. 2452)
Dokumentacja niniejszego postępowania została opublikowana na platformie zakupowej. W celu zapoznania się z dokumentacją postępowania Wykonawca po przejściu na dedykowany adres platformy zakupowej:
- do upływu terminu składania ofert przechodzi do zakładki „Lista ogłoszonych
postępowań”, wybiera zakładkę „Aktualne” i wyszukuje przedmiotowe
postępowanie,
- po upływie terminu składania ofert przechodzi do zakładki „Lista ogłoszonych postępowań”, wybiera zakładkę „Archiwalne” i wyszukuje przedmiotowe postępowanie 4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
tj. bezpłatnie rejestrując się lub, w przypadku posiadania konta w platformie
zakupowej, logując się, akceptuje regulamin zamieszczony na stronie internetowej:
https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz warunki korzystania z platformy
zakupowej wynikające z Instrukcji korzystania z platformy zakupowej Wykonawcy
(Instrukcja użytkownika). Instrukcja dostępna jest pod adresem:
https://zamowieniagios.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesLi
st&clientName=zamowienia-gios&USER_MENU_HOVER=publicFilesList
W celu wejścia na platformę zakupową umożliwiającą m.in. zapoznanie się z treścią
SWZ, złożenie oferty, wymagane jest uprzednie zalogowanie. Wykonawcy, którzy nie założyli konta, zobligowani są do uprzedniej, bezpłatnej rejestracji. Szczegóły
rejestracji wskazane są w Instrukcji korzystania z platformy zakupowej. Proces
rejestracji trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Zamawiający zaleca więc
Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej.
Ważne – oferta zapisana na platformie zakupowej nie oznacza, że została ona
złożona. Zapisanie oferty daje użytkownikowi czas, na wprowadzenie
ewentualnych poprawek, uzupełnień, dołączenie dodatkowych załączników.
Dopiero wybór ikony ZŁÓŻ OFERTĘ/WNIOSEK oznacza złożenie oferty/wniosku zgodnie z przepisami ustawy Pzp.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, 2) adres email inspektora ochrony danych osobowych: iod@gios.gov.pl. 3) Pani/Pana dane osobowe (w tym wszelkie dane osobowe osób zgłoszonych w ofercie oraz w trakcie realizacji umowy) przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacją w tym oraz podczas realizacji umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania, 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) oraz osoby lub podmioty współpracujące lub wykonujące działania nadzorcze w związku z realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego, 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, 8) posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników, − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 9) nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, że: udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie; udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia; w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania; w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DP-WZP.26.1.9.2024.ESJ

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

W zakres prac wchodzi: Dla części 1 (stanowiska: cieki, jeziora oraz zbiorniki zaporowe): 1) pobieranie próbek na 183 stanowiskach, gdzie dla każdego miejsca poboru wykonane zostaną, co najmniej trzy zdjęcia z geolokalizacją oraz zostanie uzupełniony właściwy protokół terenowy, 2) przebieranie próbek i oznaczanie organizmów 3) uzupełnienie formatek bazodanowych o wszystkie zawarte w nich informacje

4.2.5.) Wartość części: 251279,75 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenę końcową badanej oferty stanowić będzie suma punktów kryteriów: Cena oferty
brutto- maksymalnie 100 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dla części 2 (stanowiska: jeziora oraz zbiorniki zaporowe): 1) analiza ilościowa, jakościowa fitoplanktonu oraz oszacowanie biomasy glonów fitoplanktonowych 2) pobór 6 prób fitoplanktonu i chlorofilu „a” na zbiorniku Sulejów (przekazanie prób chlorofilu „a” do odpowiedniego Oddziału/Pracowni CLB - przed przystąpieniem do poboru wykonawca skontaktuje się z Łódzkim Oddziałem CLB w celu ustalenia sposobu przekazania próbek chlorofilu „a”

4.2.5.) Wartość części: 137436,97 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenę końcową badanej oferty stanowić będzie suma punktów kryteriów: Cena oferty
brutto- maksymalnie 100 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dla Części 3 (stanowiska: wody płynące, jezioro i zbiorniki zaporowe): 1) pobieranie próbek na 26 stanowiskach, gdzie dla każdego miejsca poboru wykonane zostaną, co najmniej trzy zdjęcia z geolokalizacją oraz zostanie uzupełniony protokół terenowy 2) wykonanie preparatów okrzemkowych (zgodnych z wyżej cytowaną metodyką), 3) oznaczanie organizmów
4) uzupełnienie formatek bazodanowych o wszystkie zawarte w nich informacje (zał. 3-5 do OPZ)

4.2.5.) Wartość części: 47906,88 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenę końcową badanej oferty stanowić będzie suma punktów kryteriów: Cena oferty
brutto- maksymalnie 100 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) badanie makrofitów w terenie na 43 stanowiskach, gdzie dla każdego stanowiska badawczego wykonane zostaną co najmniej trzy zdjęcia z geolokalizacją, a dla jezior zdjęcia synfitosocjologiczne oraz zostanie uzupełniony właściwy protokół terenowy (załącznik 2- dla rzek, załącznik 3- dla jezior do OPZ) 2) oznaczenie gatunków makrofitów do wymaganych przez metodykę grup taksonomicznych, 3) obliczenie wskaźników MIR dla rzek oraz ESMI dla jezior

4.2.5.) Wartość części: 174763,40 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenę końcową badanej oferty stanowić będzie suma punktów kryteriów: Cena oferty
brutto- maksymalnie 100 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Opis spełnienia warunku:
Dla części I
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 1 usługę, zgodne z metodykami wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2021r. w sprawie form i sposobu prowadzenia monitoringu jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych ( Dz. U. poz. 1576) lub Rozporządzeniu
Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznanym za uchylone (Dz. U. 2019 poz. 2147), obejmującą w swoim zakresie badanie makrozoobentosu na kwotę nie mniejszą niż 25 000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączy dowód potwierdzający, że usługa została wykonana należycie.
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 hydrobiologiem specjalizującym się w badaniu makrozoobentosu, z co najmniej wyższym wykształceniem przyrodniczym*, który jest autorem lub współautorem minimum 1 recenzowanej publikacji z zakresu swojej dziedziny zawierających badania związane z wpływem jakości wody na skład zespołu makrozoobentosu lub posiada doświadczenie w wykonywaniu inwentaryzacji i/lub monitoringu ekosystemów wodnych w oparciu o makrobezkręgowce bentosowe, tj. w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczył/uczestniczy w realizacji co najmniej dwóch usług obejmujących w swym zakresie inwentaryzację i/lub monitoring ekosystemów wodnych i/lub projektów badawczych, każdy prowadzony na minimum 15 stanowiskach badawczych, gdzie badano makrozoobentos z zastosowaniem metodyk zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2021 r. w sprawie form i sposobu prowadzenia monitoringu jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych (Dz. U. poz. 1576) lub Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznanym za uchylone (Dz.U. 2019 poz. 2147).
− Warunek zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest obowiązany wykazać odrębnie dla każdej z części postępowania.
− Wykonawca może wykazać te same dostawy na spełnienie warunku zdolności zawodowej dla różnych części postępowania pod warunkiem, że całkowita wartość dostaw na które powołuje się Wykonawca będzie obejmowała łączną wartość wymaganą przez Zamawiającego dla tych części na które złoży swoją ofertę.
Dla części II
a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał doświadczenie w wykonywaniu badań fitoplanktonu zgodnych z metodyką wymienioną w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2021 r. w sprawie form i sposobu prowadzenia monitoringu jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych (Dz. U. poz. 1576 ) lub Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznanym za uchylone (Dz.U. 2019 poz. 2147).
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonał co najmniej jedną usługę obejmującą w swym zakresie badanie elementu biologicznego wskazanego do badań w danej części zamówienia na łączną kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączy dowód potwierdzający, że usługa została wykonana należycie.
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami (ekspertami), o kwalifikacjach i doświadczeniu wymienionych poniżej:
• co najmniej 2 hydrobiologów specjalizujących się w badaniu fitoplanktonu (z zakresu obliczania biomasy fitoplanktonu i analizy jakościowej), z co najmniej wyższym wykształceniem przyrodniczym*,
którzy są autorami lub współautorami minimum 2 recenzowanych publikacji z zakresu swojej dziedziny,
• którzy posiadają doświadczenie w inwentaryzacji i/lub monitoringu ekosystemów wodnych, tj. każdy w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczył/uczestniczy w realizacji co najmniej dwóch projektów obejmujących w swym zakresie inwentaryzacje i/lub monitoring ekosystemów wodnych i/lub projektów badawczych dotyczących ekosystemów lub gatunków, lub grup gatunków objętych niniejszą częścią zamówienia;
Dla części III :
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki opisane poniżej, dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu;
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu;
3) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał doświadczenie w wykonywaniu badań elementów biologicznych zgodnych z metodykami wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2021 r. w sprawie form i sposobu prowadzenia monitoringu jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych (Dz. U. poz. 1576) lub Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznanym za uchylone (Dz. U. 2019 poz. 2147).
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 1 usługę, zgodne z metodyką „Wytyczne metodyczne do przeprowadzenia oceny stanu ekologicznego jednolitych części wód rzek i jezior oraz potencjału ekologicznego sztucznych i silnie zmienionych jednolitych części wód płynących Polski na podstawie badań fitobentosu z 2010r.” lub jej późniejsze aktualizacje, obejmującą w swoim zakresie badanie fitobentosu okrzemkowego na kwotę nie mniejszą niż 20 000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączy dowód potwierdzający, że usługa została wykonana należycie.
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 hydrobiologiem specjalizującym się w badaniu fitobentosu okrzemkowego, z co najmniej wyższym wykształceniem przyrodniczym*, który jest autorem lub współautorem minimum 2 recenzowanych publikacji z zakresu swojej dziedziny lub posiada doświadczenie w inwentaryzacji i/lub monitoringu ekosystemów wodnych, tj. każdy w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczył/uczestniczy w realizacji co najmniej dwóch projektów obejmujących w swym zakresie inwentaryzacje i/lub monitoring ekosystemów wodnych i/lub projektów badawczych dotyczących ekosystemów lub gatunków, lub grup gatunków, objętych niniejszą częścią zamówienia
Dla części IV:
a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał doświadczenie w wykonywaniu badań makrofitów zgodnych z metodyką wymienioną w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2021 r. w sprawie form i sposobu prowadzenia monitoringu jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych (Dz. U. poz. 1576 ) lub Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznanym za uchylone (Dz. U. 2019 poz. 2147).
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonał co najmniej dwie usługi obejmujące w swym zakresie badanie makrofitów, na łączną kwotę nie mniejszą niż 20 000 zł brutto.
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 hydrobiologami specjalizującymi się w badaniu makrofitów, z co najmniej wyższym wykształceniem przyrodniczym*, z których każdy jest autorem lub współautorem minimum 2 recenzowanych publikacji z zakresu swojej dziedziny; lub posiada doświadczenie w inwentaryzacji i/lub monitoringu ekosystemów wodnych, tj. każdy w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu ofert uczestniczył/uczestniczy w realizacji co najmniej dwóch projektów obejmujących w swym zakresie inwentaryzacje i/lub monitoring ekosystemów wodnych i/lub projektów badawczych dotyczących ekosystemów lub gatunków, lub grup gatunków, objętych niniejszą częścią zamówienia

Wykonawca bierze na siebie obowiązek uzyskania wszystkich pozwoleń niezbędnych do wykonania badań – dotyczy wszystkich części postępowania

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa
złożonego wraz z ofertą w oryginale lub w formie notarialnie potwierdzonego odpisu.
2. Pełnomocnictwo o którym mowa w ust. 1 powinno zawierać w szczególności
wskazanie:
− postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
− wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
− ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. Zakres
umocowania musi obejmować przede wszystkim: reprezentowanie Wykonawców
występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
zaciąganie w ich imieniu zobowiązań, złożenie oferty wspólnie, prowadzenie
korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych z postępowaniem o
zamówienie publiczne.
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym pełnomocnika i przez
osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze
lub ewidencji Wykonawcy.
3. Wykonawcy działający w ramach spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym
mowa w pkt 1, mogą załączyć do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z
niej wynikać zakres umocowania wspólników.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenie wstępne składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Oświadczenie te potwierdza spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z
postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
8. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 6 do SWZ.
2. Przesłanki umożliwiające dokonanie zmian postanowień umowy zawartej z wybranym wykonawcą zawierają projektowane postanowienia umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-22 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego – https://zamowieniagios. ezamawiajacy.pl. 2. Zamiana i wycofanie złożonej oferty następują na platformie zakupowej pod adresem: https://zamowieniagios. ezamawiajacy.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-22 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.