eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Dostawa precyzyjnej frezarki dla Wydziału Elektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów w ramach projektu NLPQT - Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych.



Ogłoszenie z dnia 2023-07-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa precyzyjnej frezarki dla Wydziału Elektroniki, Fotoniki
i Mikrosystemów w ramach projektu NLPQT - Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WROCŁAWSKA

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zakupów i Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001614

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: wyb. Stanisława Wyspiańskiego 27

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 50-370

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mateusz.synowka@pwr.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przetargi.pwr.edu.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fc4751a9-fb93-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa precyzyjnej frezarki dla Wydziału Elektroniki, Fotoniki
i Mikrosystemów w ramach projektu NLPQT - Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc4751a9-fb93-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00320885

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00004898/34/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.150 FREZARKA

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Przedmiot zamówienia dofinansowany został z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 - 2020 – projekt: "NLPQT – Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych”, Nr projektu: POIR.04.02.00-00-B003/18.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00236019

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SZP/242-151/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 512000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa precyzyjnej frezarki dla Wydziału Elektroniki, Fotoniki
i Mikrosystemów w ramach projektu NLPQT - Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych.
Przedmiot zamówienia dofinansowany został z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Działania 4.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 - 2020 – projekt: "NLPQT – Narodowe Laboratorium Fotoniki i Technologii Kwantowych”, Nr projektu: POIR.04.02.00-00-B003/18.

2. Kod CPV: 42623000-9 Frezarki.
3. Miejsce dostawy: Politechnika Wrocławska, Janiszewskiego 11-17, 50-372 Wrocław, Wydział Elektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów bud. C-4, pok. 036.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 3 do SWZ – OPZ.
5. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 42623000-9 - Frezarki

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna:
art. 255 pkt 5 uPzp.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Uzasadnienie faktyczne:
W maju bieżącego roku przystąpiono do prac związanych z przeprowadzeniem postepowania na dostawę precyzyjnej frezarki. Dokonano rozeznania rynku poprzez pozyskanie i analizę ofert urządzeń spełniających założenia funkcjonalno-użytkowe niezbędne do realizacji prowadzonego projektu.
Z uwagi na złożony charakter przedsięwzięcia dokonano wstępnej analizy możliwości dostawy urządzenia o znacznych gabarytach i wadze. W tym celu wstępnie zbadano możliwości wprowadzenia urządzenia do budynku drogą transportową, a następnie poprzez otwór drzwiowy bezpośrednio do miejsca docelowego w budynku C-4 pom. 038. Ze względu na napięty harmonogram zakupów, konieczność wydatkowania środków w projekcie ( wnioski o płatność muszą zostać dostarczone Liderowi Konsorcjum do 10.12.2023r) i wiążące się z tym zagrożenie realizacji projektu zdecydowaliśmy się na ogłoszenie postępowania przetargowego. Na podstawie posiadanej wiedzy na temat przyszłej lokalizacji dla frezarki CNC, rozeznania rynku w zakresie dostępnych na rynku urządzeń sformułowano opis przedmiotu zamówienia z którego wynika, że zaoferowana obrabiarka musi zostać wstawiona w wyznaczone miejsce przez bramę (otwór drzwiowy) o wymiarach 220cm (wysokości) i 170 cm (szerokość). Powyższe zostało oparte o przeświadczenie (poparte wstępną analizą wykonana przez pracowników Działu Inwestycji i Remontów PWR) o możliwości dostosowania wewnętrznej drogi transportowej i otworu drzwiowego do wymagań określonych w SWZ poprzez wykonanie drobnych przeróbek budowlanych. Niestety dopiero w dniu 6 lipca 2023 r. otrzymaliśmy oficjalną opinię techniczną z której wynika, że o ile nie ma problemu z dostosowaniem wewnętrznej drogi transportowej w przyziemiach budynku C4 do dostawy tego typu urządzenia, o tyle nie ma możliwości dostosowania otworu drzwiowego w miejscu docelowym co całkowicie uniemożliwia wprowadzenie tam urządzenia. Powiększenie otworu wiązałoby się z koniecznością ingerencji w konstrukcję nośną budynku, polegającą na rozbiórce żelbetowych prefabrykatów i wstawieniu stalowej ramy na co konieczne jest wykonanie projektu budowlanego oraz uzyskanie uzgodnień ppoż. i pozwolenia na budowę. W obecnej sytuacji nie ma możliwości wykonania powyższych prac do końca bieżącego roku (szacowany termin uzyskania pozwoleń i wykonania prac przekracza 20 miesięcy) i to bez względu na koszt, który prawdopodobnie mógłby podwoić koszt zakupionego urządzenia. Jednocześnie z uwagi na znaczne gabaryty i wagę urządzenia, a także specyfikę pracy nie ma możliwości wygospodarowania na terenie Uczelni jakiegokolwiek pomieszczenia, które spełniałoby wymagania techniczne i pozwoliło na realizację projektu.
Mając powyższe na uwadze w opinii Zamawiającego zasadnym jest unieważnienie postępowania. Jest to jedyne rozwiązanie dla terminowej realizacji projektu inwestycyjnego o znacznej wartości. Zamawiający dokona zmiany specyfikacji technicznej, która będzie dostosowana do realiów posiadanego pomieszczenia (bez konieczności wykonywania prac budowalnych, otwór drzwiowy 120 x 195 cm) i zostanie wszczęte nowe postepowanie. O ponownym wszczęciu postępowania poinformowani zostaną wszyscy Wykonawcy biorący udział w pierwotnym postępowaniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 319000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 428600,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.