eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MurówOrganizacja i przeprowadzenie 1 wyjazdu aktywizacyjno - integracyjnego (kolonii letnich) dla dzieci i młodzieży z Gminy Murów oraz organizacja i przeprowadzenie siedmiu 1-dniowych wycieczek



Ogłoszenie z dnia 2025-07-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja i przeprowadzenie 1 wyjazdu aktywizacyjno – integracyjnego (kolonii letnich) dla dzieci i młodzieży z Gminy Murów oraz organizacja i przeprowadzenie siedmiu 1-dniowych wycieczek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Murowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004501934

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wolności 20/1

1.5.2.) Miejscowość: Murów

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-030

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@murow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.murow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Organizacja i przeprowadzenie 1 wyjazdu aktywizacyjno – integracyjnego (kolonii letnich) dla dzieci i młodzieży z Gminy Murów oraz organizacja i przeprowadzenie siedmiu 1-dniowych wycieczek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14f56422-b65a-4c94-af26-05c07a8e644d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00314977

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Trudny start, lepsza przyszłość 3 program wsparcia rodzin i pieczy zastępczej w mieście Opolu i gminie Murów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego na lata 2021–2027 współfinan. ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, z działania 6.7 Wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, Oś priorytetowa VI Fundusze Europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.murow.pl; www.gops.murow.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/murow

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zgodnie z punktem 8 i 12 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Murowie reprezentowany przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Murowie, przy ul. Wolności 20/1. Może się Pan/Pani z nim skontaktować drogą elektroniczną na adres e- mail: kierownik.gops@murow.pl, telefonicznie pod numerem +48 77 4214475. lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej.
2. W sprawach związanych z Pana/Pani danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem: 46-030 Murów ul. Wolności 20/1 , drogą elektroniczną na adres e- mail: gops@murow.pl, telefonicznie pod numerem +48 77 4214475.
3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Organizację i przeprowadzenie 1 wyjazdu aktywizacyjno – integracyjnego (kolonii letnich) dla dzieci i młodzieży z Gminy Murów oraz organizację i przeprowadzenie siedmiu 1-dniowych wycieczek w ramach projektu „Trudny start, lepsza przyszłość 3” – program wsparcia rodzin i pieczy zastępczej w mieście Opolu i gminie Murów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego na lata 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, z działania 6.7 Wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, Oś priorytetowa VI – Fundusze Europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim”, prowadzonym w trybie podstawowym (art. 275. pkt 1 ustawy Pzp); na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
4. W niektórych sytuacjach Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań urzędu. Będziemy przekazywać dane wyłącznie:
1) podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy przetwarzanie Pana/Pani danych;
2) innym odbiorcom danych, np. bankom, ubezpieczycielom, kancelariom prawnym.
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
6. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 7 lat od dnia wpływu ostatniej płatności na konto beneficjenta (płatności na realizację projektu), a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin.
7. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
9. Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Skorzystanie z prawa
do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
10. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych.
11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, gdy stwierdzi Pan/Pani naruszenie przetwarzania danych osobowych Pana/Pani dotyczących.
12. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będą konsekwencje wynikające z ustawy Pzp.
13. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wymagania techniczne i organizacyjne zgodnie z punktem 20 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 Organizacja i przeprowadzenie 1 wyjazdu aktywizacyjno – integracyjnego (kolonii letnich) dla dzieci i młodzieży z Gminy Murów w ramach projektu „Trudny start, lepsza przyszłość 3” – program wsparcia rodzin i pieczy zastępczej w mieście Opolu i gminie Murów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego na lata 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, z działania 6.7 Wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, Oś priorytetowa VI – Fundusze Europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim.
1. Termin realizacji: w przedziale 01.08.2025 r. – 31.08.2025 r. (9 noclegów)
2. Ilość uczestników: 25 osób
3. Wiek uczestników: od 8 lat – 16 lat (w tym dzieci z orzeczeniem
o niepełnosprawności, bez niepełnosprawności ruchowej oraz do max. 10 dzieci do 10 roku życia).
4. Miejsce: nadmorska miejscowość turystyczna – okolice.
5. Przejazd: przejazd autokarem (z klimatyzacją, regulowanymi fotelami z podnóżkami i pasami, z toaletą, z mikrofonem), autokar musi być sprawny technicznie i dostosowany do przewozu dzieci i młodzieży. Stan techniczny pojazdu oraz przygotowanie kierowcy do jazdy zostanie sprawdzone w dniu wyjazdu przez odpowiednie służby. Opłaty parkingowe i drogowe.
6. Zakwaterowanie: 9 noclegów w Ośrodku Wypoczynkowym, najlepiej położonym na ogrodzonym, bezpiecznym terenie max 1000 m od morza. Pokoje 3, 4, 5 osobowe z pełnym węzłem sanitarnym. Możliwość korzystania na terenie obiektu z: świetlicy wyposażonej w sprawny sprzęt audiowizualny, boiska sportowego, bezpłatne wi-fi działające w całym ośrodku.
7. Ubezpieczenie NNW.
8. Wyżywienie: całodzienne (3 posiłki dziennie plus podwieczorek podawany do obiadu). Posiłki mogą być serwowane do stolików. Pierwszym posiłkiem w dniu przyjazdu powinien być obiad podany nie później niż do godziny 16.00. Dopuszcza się późniejszą godzinę przyjazdu, wówczas w drodze powinien być zapewniony obiad, pierwszym posiłkiem w miejscu zakwaterowania powinien być podwieczorek. Ostatni posiłek: śniadanie w dniu wyjazdu oraz prowiant na drogę powrotną.
9. Kadra wypoczynku - minimum 2 wychowawców wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo wymagane jest, aby kadrę wspomagał psycholog lub dwa spotkania integracyjne z psychologiem.
10. W programie:
- wycieczki autokarowe poza miejsce zakwaterowania, gry terenowe, zajęcia sportowe, zajęcia artystyczne, organizacja dyskotek i ogniska, nieodpłatne dla uczestników wyjścia na kąpieliska.
Do oferty należy dołączyć ramowy program kolonii z uwzględnieniem proponowanych atrakcji.
Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców.
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55243000-5 - Usługi w zakresie obozowisk dla dzieci

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej

63510000-7 - Usługi biur podróży i podobne

63515000-2 - Usługi podróżne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2025-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe atrakcje

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 Organizacja i przeprowadzenie siedmiu 1-dniowych wycieczek w ramach projektu „Trudny start, lepsza przyszłość 3” – program wsparcia rodzin i pieczy zastępczej w mieście Opolu i gminie Murów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego na lata 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, z działania 6.7 Wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, Oś priorytetowa VI – Fundusze Europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim.
1. Termin realizacji: w przedziale 01.08.2025 r. – 15.05.2026 r.
2. Ilość uczestników: min. 42 max. 45
3. Wiek uczestników: od 7 lat – 17 lat (w tym dzieci z orzeczeniem
o niepełnosprawności, bez niepełnosprawności ruchowej)
4. Miejsce: ciekawe miejsca dóbr kultury, rekreacji (np. Muzeum Wsi Opolskiej, Energylandia, Warszawa – Centrum Nauki Kopernik, Złoty Stok i jego legendy, Jura Krakowsko – Częstochowska, itp.)
5. Przejazd: przejazd autokarem (z klimatyzacją, regulowanymi fotelami z podnóżkami i pasami, z toaletą, z mikrofonem), autokar musi być sprawny technicznie i dostosowany do przewozu dzieci i młodzieży. Stan techniczny pojazdu oraz przygotowanie kierowcy do jazdy zostanie sprawdzone w dniu wyjazdu przez odpowiednie służby. Opłaty parkingowe i drogowe.
6. Wyżywienie: suchy prowiant oraz jeden ciepły posiłek.
7. Kadra / opiekunowie - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Do oferty należy dołączyć ramowy program wycieczek z uwzględnieniem proponowanych atrakcji.
Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców.
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie

4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63510000-7 - Usługi biur podróży i podobne

63515000-2 - Usługi podróżne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2026-05-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Koordynatora usług

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu: na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 3.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp oraz nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 3.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5. SWZ, przy czym dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.2 SWZ składa każdy z nich. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 2 do oferty

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte w § 18 projektu umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/murow

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.