eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa macierzy dyskowej dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2022-08-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa macierzy dyskowej dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001519

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rakowicka 27

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-510

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zubelm@uek.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://przetargi.uek.krakow.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa macierzy dyskowej dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef5b5e3c-221a-11ed-9071-8637ea33a6f9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00314775

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016988/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.8 Dostawa serwerów - macierze

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://uek-krakow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem. System jest dostępny pod adresem: https://uek-krakow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne oraz zasady dotyczące korespondencji określa Rozdział 11 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w Rozdziale 23 SWZ - "Informacja o przetwarzaniu danych osobowych".

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z ograniczeniem stosowania RODO zawarto w Rozdziale 23 SWZ - "Informacja o przetwarzaniu danych osobowych".

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: FZ.201.38.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 892953,24 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 604878,05 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1 Przedmiotem zamówienia jest: dostawa macierzy dyskowej w ilości i o parametrach zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia oraz ofertą stanowiącą załącznik nr 5 i 6 do SWZ, zawierającym m. in. wymagania dotyczące gwarancji, serwisu, zapewnienia wsparcia technicznego i szkolenia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 30233141-1 - Nadmiarowa macierz niezależnych dysków (RAID)

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został opisany w Rozdziale 17 SWZ. Punkty będą przyznawane wg następujących zasad 1% = 1 punkt. Maksymalna łączna liczba punktów, jaką może osiągnąć oferta, wynosi 100 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość Gwarancji (ponad wymaganą długość gwarancji minimalnej) [G]

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1. Oświadczenia, o którym mowa w §3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415) – tj. oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą niżej wymienionych przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanych usług z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia:
1. Wydruk z oficjalnego kalkulatora wydajności dla oferowanej konfiguracji macierzy zgodnie z następującymi parametrami: macierz musi zapewnić wydajność nie mniejszą niż 134 000 IOPs z włączoną deduplikacją i kompresją danych przy następującym obciążeniu: 70 % odczytów, blok 8kB, 100 % ruchu losowego, czas odpowiedzi < 1 ms, trafienia w cache < 5%.
2. Deklaracja producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta sprzętu, potwierdzająca, że oferowane urządzenia posiadają oznakowanie CE (tj. iż jego wyrób jest zgodny zasadniczymi wymaganiami zawartymi w dyrektywach dotyczących danego produktu), lub równoważny.
3. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań producenta urządzenia z normami jakościowymi, potwierdzające wdrożenie przez producenta oferowanego produktu normy PN-EN ISO 9001:2015 lub równoważnej, w zakresie zarzadzania jakością co najmniej produkcji lub projektowania lub rozwoju urządzeń lub systemów lub rozwiązań informatycznych, tj. aktualny Certyfikat ISO 9001:2015 dla producenta sprzętu (lub oświadczenie producenta o posiadaniu tego certyfikatu) lub dokument równoważny. Poprzez dokument równoważny Zamawiający rozumie certyfikat lub dokument wystawiony przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, który potwierdza spełnienie norm charakteryzujących się cechami właściwym dla normy wskazanej przez Zamawiającego - dotyczący produkcji urządzeń IT obejmujący między innymi: projektowanie i produkcję systemów komputerowych lub projektowanie, opracowywanie, wytwarzanie rozwiązań informatycznych lub projektowanie, produkcję rozwiązań informatycznych lub projektowanie i montaż systemów informatycznych lub działalność związaną z produktami informatycznym takimi jak zarządzanie projektowaniem, zarządzaniem produkcją lub produkcja i sprzedaż komputerów lub produkcja oraz wsparcie klienta z zakresu komputerów lub projektowanie, outsourcing, serwisowanie komputerów.
4. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, potwierdzające wdrożenie przez Wykonawcę normy ISO 14001:2015 lub równoważonej, w zakresie zarządzania środowiskiem, w celu zapobiegania zanieczyszczeniom i wspomaganiem ochrony środowiska odnośnie utylizacji zużytych materiałów eksploatacyjnych jak i wymienianych podzespołów w trakcje realizacji umowy tj. aktualny Certyfikat ISO 14001:2015 dla Wykonawcy (lub oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu tego certyfikatu) lub dokument równoważny. Poprzez dokument równoważny Zamawiający rozumie certyfikat lub dokument wystawiony przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, który potwierdza spełnienie norm charakteryzujących się cechami właściwym dla normy wskazanej przez Zamawiającego – dotyczący zarządzania środowiskiem, w celu zapobiegania zanieczyszczeniom i wspomaganiem ochrony środowiska odnośnie utylizacji zużytych materiałów eksploatacyjnych jak i wymienianych podzespołów w trakcje realizacji umowy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą niżej wymienionych przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanych usług z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia:
1. Wydruk z oficjalnego kalkulatora wydajności dla oferowanej konfiguracji macierzy zgodnie z następującymi parametrami: macierz musi zapewnić wydajność nie mniejszą niż 134 000 IOPs z włączoną deduplikacją i kompresją danych przy następującym obciążeniu: 70 % odczytów, blok 8kB, 100 % ruchu losowego, czas odpowiedzi < 1 ms, trafienia w cache < 5%.
2. Deklaracja producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta sprzętu, potwierdzająca, że oferowane urządzenia posiadają oznakowanie CE (tj. iż jego wyrób jest zgodny zasadniczymi wymaganiami zawartymi w dyrektywach dotyczących danego produktu), lub równoważny.
3. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań producenta urządzenia z normami jakościowymi, potwierdzające wdrożenie przez producenta oferowanego produktu normy PN-EN ISO 9001:2015 lub równoważnej, w zakresie zarzadzania jakością co najmniej produkcji lub projektowania lub rozwoju urządzeń lub systemów lub rozwiązań informatycznych, tj. aktualny Certyfikat ISO 9001:2015 dla producenta sprzętu (lub oświadczenie producenta o posiadaniu tego certyfikatu) lub dokument równoważny. Poprzez dokument równoważny Zamawiający rozumie certyfikat lub dokument wystawiony przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, który potwierdza spełnienie norm charakteryzujących się cechami właściwym dla normy wskazanej przez Zamawiającego - dotyczący produkcji urządzeń IT obejmujący między innymi: projektowanie i produkcję systemów komputerowych lub projektowanie, opracowywanie, wytwarzanie rozwiązań informatycznych lub projektowanie, produkcję rozwiązań informatycznych lub projektowanie i montaż systemów informatycznych lub działalność związaną z produktami informatycznym takimi jak zarządzanie projektowaniem, zarządzaniem produkcją lub produkcja i sprzedaż komputerów lub produkcja oraz wsparcie klienta z zakresu komputerów lub projektowanie, outsourcing, serwisowanie komputerów.
4. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, potwierdzające wdrożenie przez Wykonawcę normy ISO 14001:2015 lub równoważonej, w zakresie zarządzania środowiskiem, w celu zapobiegania zanieczyszczeniom i wspomaganiem ochrony środowiska odnośnie utylizacji zużytych materiałów eksploatacyjnych jak i wymienianych podzespołów w trakcje realizacji umowy tj. aktualny Certyfikat ISO 14001:2015 dla Wykonawcy (lub oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu tego certyfikatu) lub dokument równoważny. Poprzez dokument równoważny Zamawiający rozumie certyfikat lub dokument wystawiony przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, który potwierdza spełnienie norm charakteryzujących się cechami właściwym dla normy wskazanej przez Zamawiającego – dotyczący zarządzania środowiskiem, w celu zapobiegania zanieczyszczeniom i wspomaganiem ochrony środowiska odnośnie utylizacji zużytych materiałów eksploatacyjnych jak i wymienianych podzespołów w trakcje realizacji umowy.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

A. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę wraz ofertą:
1. Wykonawcy składają wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 5 do SWZ, a wraz z nim:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (oświadczenie wstępne);
2) Przedmiotowe środki dowodowe – (jeżeli dotyczy), zgodnie z treścią Rozdziału 6 SWZ,
3) pełnomocnictwo, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymagane jest również w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. spółki cywilnej, konsorcjum).
4) Oświadczenie Wykonawcy/ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, jakie usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy) – propozycja wzoru Oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych).
12.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
12.3. Wadium może być wnoszone – według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).

12.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, numer konta: 09 2490 0005 0000 4530 8510 4422, z adnotacją: „Dostawa macierzy dyskowej dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” FZ.201.38.2022”.
12.5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego musi nastąpić do upływu terminu składania ofert). Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.
12.6. W przypadku wniesienia wadium w formach, o których mowa w pkt 3.2. – 3.4 powyżej, winny one zawierać w szczególności:
6.1. określenie przetargu (jego nazwę i numer), nazwę Wykonawcy, określenie Zamawiającego – Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie jako beneficjenta;
6.2. wysokość gwarantowanej kwoty wadium oraz zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
6.3. termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą – z zastrzeżeniem, że pierwszym dniem związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert;
6.4. zobowiązanie wystawcy gwarancji lub poręczenia do bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty całej sumy wadium na pierwsze żądanie (wystąpienie, wniosek, wezwanie) Zamawiającego we wszystkich przypadkach powodujących zatrzymanie wadium przez Zamawiającego określonych w ustawie PZP.

12.7. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt 3.2. – 3.4. powyżej należy przekazać Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert w postaci elektronicznej, w oryginale. Zaleca się by oryginał gwarancji lub poręczania został złożony wraz ofertą.
12.8. Inne zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów), nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy Pzp.
12.9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji lub poręczenia powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
12.10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, zostanie odrzucona.
12.11. W zakresie zwrotu i zatrzymania wadium zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Powyższe wymagania zostały określone w Rozdziale 9.2. i 10. SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W par. 8 wzoru umowy (stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ) określony został rodzaj, zakres oraz warunki wprowadzenia zmian w umowie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-02 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Systemu/Platformy https://uek-krakow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html. Wykonawca składa ofertę na platformie https://uek-krakow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-02 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.