eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GogolinBudowa parku przy ul. Dębowej w Gogolinie - Zagospodarowanie terenu zieleni



Ogłoszenie z dnia 2025-07-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa parku przy ul. Dębowej w Gogolinie - Zagospodarowanie terenu zieleni

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gogolin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413076

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krapkowicka 6

1.5.2.) Miejscowość: Gogolin

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-320

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 77 40 76 800

1.5.8.) Numer faksu: +48 77 46 66 247

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gogolin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gogolin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-182448c1-f735-4504-90e9-2859528c63b2

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa parku przy ul. Dębowej w Gogolinie - Zagospodarowanie terenu zieleni

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-182448c1-f735-4504-90e9-2859528c63b2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00314336

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018445/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 "Zioła mają moc - odkryjmy razem potencjał natury w Aglomeracji Opolskiej" - budowa parku "Dębowe"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Zioła mają moc – odkryjmy razem potencjał natury w Aglomeracji Opolskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Priorytet FEOP.02: Fundusze Europejskie dla czystej energii i ochrony środowiska naturalnego w województwie opolskim.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00268665

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WPS.IV.271.8.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa parku przy ul. Dębowej w Gogolinie – Zagospodarowanie terenu zieleni w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności następujące elementy:
1) opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz technicznej w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, warunkami wydanych decyzji oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia,
2) uzyskanie wymaganych uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych,
3) zrealizowanie wszystkich robót niezbędnych do wykonania i dopuszczenia do użytkowania obiektu,
4) wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną.
Planowane zamówienie obejmuje zakres robót z podziałem na następujące strefy:
a) strefa placu zabaw znajdująca się we wschodniej części działki, podzielona na dwie
strefy przez aleje z kostki betonowej, na której znajduje się pergola z siedziskami dla
opiekunów. Urządzenia zabawowe zostaną zainstalowane na nawierzchni ze żwiru
płukanego o frakcji 2-8 mm oraz nawierzchni bezpiecznej o wierzchniej warstwie
z EPDM amortyzującą upadek dziecka z wysokości. Nawierzchnie należy ograniczyć
obrzeżem betonowym. Projekt przewiduje zastosowanie urządzeń zabawowych m.in.
zestawów zabawowych, bujaków, piramidy linowej, ścianki wspinaczkowej, karuzeli,
huśtawki, zjeżdżalni, tyrolki, piaskownicy, które muszą spełniać wymagania
bezpieczeństwa zgodnie z Polską Normą oraz z obowiązującymi rozporządzeniami.
b) strefa komunikacyjna o nawierzchni z kostki betonowej oraz nawierzchni mineralnej,
dostosowana do układu funkcjonalnego terenu. Ścieżka z kostki betonowej powinna
mieć szerokość min. 2 m i być ograniczona obrzeżem betonowym. Ścieżka
z nawierzchni mineralnej powinna mieć szerokość min. 1,2 m i być ograniczona
obrzeżem betonowym. Wzdłuż ciągów komunikacyjnych zlokalizowano ławki
z koszami na śmieci.
c) strefa zieleni stanowiąca min. 50% istniejącego terenu trawiastego z nasadzeniami
drzew i krzewów. W zachodniej części działki powstanie obszar typu łąka kwietna
z hotelami dla owadów zapylających, a także ogród zielny z wydzielonymi donicami na
zioła.
W zakres robót wchodzi także wykonanie przyłączy, sieci i instalacji związanych
z inwestycją, m.in. wykonanie oświetlenia oraz dwóch ujęć poboru wody.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót określa Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami, które stanowią załączniki do niniejszej SWZ.
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust.1 ustawy PZP oraz określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy PZP. W trakcie realizacji zamówienia stosowane będą standardy ochrony drzew i zieleni. W ramach zamówienia zaplanowano 1 obiekt zaopatrzony w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, ułatwiające dostęp do tych obiektów i poruszanie się po nich osobom z niepełnosprawnościami, w szczególności ruchowymi czy sensorycznymi.
Wszystkie w dokumentacji zamówienia odniesienia do norm oraz wskazane z nazwy urządzenia i materiały należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów (wyrobów) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów, nie gorszej jakości niż opisane w tej dokumentacji. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.
Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie wykonawcy.
Powody braku podziału zamówienia na części:
Podział zamówienia na części jest niecelowy. Niniejsze zamówienie nie zostało podzielone na części, gdyż jest to zamówienie jednolite i ściśle powiązane ze sobą funkcjonalnie. Taki podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Kolejnym ważnym powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest uzyskanie przez Zamawiającego gwarancji jakości na całość zamówienia, po podziale na części, byłyby kłopoty z otrzymaniem takiej gwarancji i nastąpiłoby nadmierne rozdrobnienie odpowiedzialności wśród różnych wykonawców oraz spowodowałoby zagrożenie na tle dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi. Z uwagi na zakres prac do wykonania, które są ze sobą ściśle powiązane i zależne, podział na części mógłby spowodować kłopoty z terminowością realizacji poszczególnych części i całości zamówienia. Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą swobodnie ubiegać się o zamówienie, dopuszczalne jest również podwykonawstwo, więc absolutnie nie ma mowy o naruszeniu konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE).
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na: robotach ziemnych, robotach w zakresie nawierzchni, robotach w zakresie instalacji wodociągowej i elektrycznej oraz zagospodarowania terenu. Obowiązek wykonywania w/w czynności na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, gdy są one wykonywane przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które ww. czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z Wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę nie dotyczy także osób wykonujących czynności kierownika budowy/robót, geodety oraz wykonujących czynności, które nie mieszczą się w dyspozycji art. 22 § 1 kodeksu pracy.
Wymóg zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, o którym mowa powyżej dotyczy także podwykonawców. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz sankcje za niespełnienie tych wymagań określone są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 2 do niniejszej SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw

45212140-9 - Obiekty rekreacyjne

45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji

45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45262210-6 - Fundamentowanie

45262300-4 - Betonowanie

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu

37000000-8 - Instrumenty muzyczne, artykuły sportowe, gry, zabawki, wyroby rzemieślnicze, materiały i akcesoria artystyczne

37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Jak wynika z art. 255 pkt 3 ustawy PZP – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W dniu 27.06.2025 r. przed otwarciem ofert, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 2 312 000,00zł brutto. Do upływu terminu na składanie ofert wpłynęło 5 ofert, z czego tylko jedna oferta, mieściła się w kwocie jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Następnie w wyniku badania i oceny ofert, dokonano odrzucenia oferty Wykonawcy: Q-REKBUD Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy PZP w zw. z art. 224 ust. 6 ustawy PZP. Zamawiający dokonał także badania ofert pod kątem ewentualnych omyłek rachunkowych. Po dokonaniu wewnętrznych analiz odnoszących się do możliwości podwyższenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający powziął wiedzę, że kwoty tej zwiększyć nie może.
Z uwagi na fakt, że ceny wszystkich czterech pozostałych ofert przewyższają kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy PZP. Mając na względzie powyższe okoliczności, jak również ekonomikę postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający odstąpił od dalszych czynności, w tym wezwania Wykonawcy do złożenia dokumentów (podmiotowych środków dowodowych), biorąc pod uwagę również przepis art. 128 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP, który zezwala Zamawiającemu na nieprowadzenie procedury wzywania do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia dokumentów oraz oświadczeń w przypadku, gdy zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2486226,99 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3341910,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.