Ogłoszenie z dnia 2025-07-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00340167/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-23
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane obejmujące wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz platformy schodowej dla osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wyższy Urząd Górniczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332245
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 31
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-055
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zakupy@wug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wug.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
nadzór górniczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane obejmujące wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz platformy schodowej dla osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e8e8e37-9316-45c5-883c-fd064b617ec2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312653
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060105/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w budynku WUG przy ul. Poniatowskiego 31 w Katowicach.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wug.ezamawiajacy.pl/pn/wug/demand/220426/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy Pzp, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://wug.ezamawiajacy.pl, zwanej dalej „platformą”.
Tym samym z uwagi, iż zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikacji niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, nie precyzuje informacji, o której mowa w art. 281 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp.
Instrukcja dla wykonawcy w zakresie funkcji i obsługi platformy dostępna jest pod adresem:
https://wug.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=wug&USER_MENU_HOVER=publicFilesList.
Natomiast w przypadku gdy powyższe hiperłącze nie będzie działać instrukcję można pobrać z platformy z zakładki „baza wiedzy”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ogólne zasady korzystania z platformy:
a) zamawiający poprzez platformę zapewnia pełny, bezpośredni i nieograniczony dostęp do dokumentów postępowania,
b) przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na platformie, ani logowania do platformy,
c) do udziału w postępowaniu wymagane jest zalogowanie się wykonawcy do platformy, które odbywa się na subdomenie Wyższego Urzędu Górniczego; https://wug.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
d) wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;
e) rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
- podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym), lub
- kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu, lub
- jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych,
f) zarejestrowanie i utrzymywanie konta na platformie oraz korzystanie z platformy jest bezpłatne,
g) wykonawca w celu wyjaśnienie treści SWZ zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ do zamawiającego za pomocą
platformy poprzez:
• opcję „zadaj pytanie (dostęp nieograniczony), lub
• przy użyciu zakładki „korespondencja” (dla użytkowników zarejestrowanych).
Pytanie w opcji „zadaj pytanie” odbywa się klikając lewym przyciskiem myszy w ikonę „ZADAJ PYTANIE”. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka wykonawca klika klawisz „POTWIERDŹ”, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane",
i) treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, zamawiający udostępnia za pośrednictwem platformy,
j) korespondencja oraz przekazywanie dokumentów odbywać się będzie za pośrednictwem platformy,
k) niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
l) dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt,
docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z,
html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
m) kodowanie i czas przekazania i odbioru danych:
- plik załączony przez wykonawcę na platformie i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8.
Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
- oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, 40- 055 Katowice, ul. Poniatowskiego 31.
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@wug.gov.pl, telefonicznie 32 7361857 lub pisemnie na adres siedziby administratora: Inspektor Ochrony Danych, Wyższy Urząd Górniczy, 40-055 Katowice, ul. Poniatowskiego 31,
Ponadto odbiorcą osobowych będzie również spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Domaniewskiej 49 (00-672 Warszawa), wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000041441 NIP 5262535153 REGON 017282436, jako właściciel Systemu, za pomocą którego zamawiający prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującą w Wyższym Urzędzie Górniczym Instrukcją Kancelaryjną i przepisami o archiwizacji dokumentów – kategoria B przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
Jednocześnie Zamawiający, informuje iż pełna treść klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pełna treść klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BAG/07/2025/TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz platformy
schodowej dla osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi w budynku biurowym Wyższego Urzędu
Górniczego mieszczącym się przy ulicy Poniatowskiego 31 w Katowicach.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) wydzielenie pożarowe 2 klatek schodowych od poziomych dróg ewakuacyjnych,
b) podzielenie obiektu na 2 strefy pożarowe,
c) prace w zakresie stolarki i ślusarki budowlanej,
d) wyposażenie budynku w przeciwpożarowy wyłącznik prądu,
e) wykonanie instalacji wodociągowej przeciwpożarowej z przesunięciem hydrantów poza wydzielone klatki schodowe,
f) wyposażenie części okien na parterze i piętrze w kurtyny przeciwpożarowe w klasie odporności ogniowej EW 60,
g) wyposażenie kominków wentylacyjnych piwnicy w klapy przeciwpożarowe,
h) wyposażenie obiektu w system sygnalizacji pożaru: pełna ochrona całego budynku
z przekazywaniem alarmu pożarowego do jednostki ratowniczo-gaśniczej PSP i centralki SSP, system instalacji
oddymiającej w klatkach schodowych, system sygnalizacji świetlnej i akustycznej, sterowanie otwieraniem ewakuacyjnych
drzwi napowietrzających, klap oddymiających, okna napowietrzającego oraz zamykaniem kurtyn okiennych i klap
przeciwpożarowych,
i) wyposażenie poziomych oraz pionowych dróg ewakuacyjnych w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne,
j) zabudowę platformy schodowej dla osób niepełnosprawnych w obrębie tylnej klatki schodowej wraz z podkuciem ścian i
zabezpieczeniem konstrukcyjnym, wymianą drzwi zewnętrznych i montażem wideodomofonu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 2 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
31625000-3 - Alarmy przeciwpożarowe
31625200-5 - Systemy przeciwpożarowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45262700-8 - Przebudowa budynków
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45410000-4 - Tynkowanie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Roboty budowlane będą realizowane w ramach:1) zamówienia podstawowego (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca zobowiązany będzie do:
- wykonania ścian oddzielenia przeciwpożarowego (ściany wydzielające klatki schodowe), montażu okna napowietrzającego, montażu stolarki i ślusarki budowlanej, montażu klap oddymiających oraz klap odcinających, adaptacji pomieszczenia rozdzielni elektrycznej;
- wykonania oświetlenia awaryjnego i przeciwpożarowego wyłącznika prądu.
2) zamówienia objętego prawem opcji (część objęta prawem opcji), w ramach którego wykonawca zobowiązany będzie do:
- zabudowy platformy dla osób niepełnosprawnych w obrębie tylnej klatki schodowej wraz z robotami towarzyszącymi;
- wykonania systemu sygnalizacji pożaru i oddymiania;
- montażu kurtyn przeciwpożarowych;
- wykonania instalacji hydrantowej, zabezpieczenia przepustów instalacji sanitarnych istniejących oraz wbudowanej instalacji hydrantowej wraz z robotami towarzyszącymi.
Zamawiający, korzystając z prawa opcji, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia – zakres podstawowy (część gwarantowana) dotyczy robót budowlanych wskazanych w pkt 1 i załączniku nr 2 do SWZ. Zakres przedmiotu zamówienia objęty prawem opcji (część objęta prawem opcji) dotyczy robót budowlanych wskazanych w pkt 2 i załączniku nr 2 do SWZ. Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte tym prawem. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieskorzystania lub skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie. Warunkiem uruchomienia przez zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli o korzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji, tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nastąpi najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2026 roku. Oświadczenie, to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie z zachowaniem wskazanego terminu. Postanowienia SWZ odnoszące się do części gwarantowanej przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 98 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert będzie dokonywana według następujących kryteriów:
- cena za realizację zamówienia podstawowego: znaczenie procentowe kryterium 50%
- cena za realizację zamówienia objętego prawem opcji: znaczenie procentowe kryterium 50%
2. Kryterium „cena za realizację zamówienia podstawowego” rozpatrywane będzie według zaoferowanej przez wykonawcę łącznej
ceny brutto za realizację zamówienia podstawowego:
Punkty będą liczone wg wzoru:
CP= (CP1/CP2) x 100% x 50
gdzie:
CP – ilość punktów uzyskanych przez badaną ofertę,
CP1 – cena brutto oferty z najniższą ceną spośród ofert nieodrzuconych/ niepodlegających odrzuceniu,
CP2 – cena brutto oferty badanej.
Wyliczenie punktów w zakresie powyższego kryterium zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z
matematycznymi zasadami zaokrąglania.
3. Kryterium „cena za realizację zamówienia objętego prawem opcji” rozpatrywane będzie według zaoferowanej przez wykonawcę łącznej ceny brutto za realizację zamówienia objętego prawem opcji:
Punkty będą liczone wg wzoru:
CO= (CO1/CO2) x 100% x 50
gdzie:
CO – ilość punktów uzyskanych przez badaną ofertę,
CO1 – cena brutto oferty z najniższą ceną spośród ofert nieodrzuconych/ niepodlegających odrzuceniu,
CO2 – cena brutto oferty badanej.
Wyliczenie punktów w zakresie powyższego kryterium zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie zmatematycznymi zasadami zaokrąglania
4. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów w ww. kryteriach (łącznie).
5. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym
zaoferowanej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie zdolności technicznej:
wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty co najmniej 2 zamówienia obejmujące wykonanie/montaż/instalację czynnych i biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, zawierających co najmniej jeden element czynnych zabezpieczeń przeciwpożarowych i co najmniej jeden element biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, każde z zamówień o wartości co najmniej 200 000 zł brutto.
Poprzez czynne zabezpieczenia przeciwpożarowe zamawiający rozumie
rozwiązania, które uruchamiają się natychmiast po wykryciu pożaru w budynku, np. system sygnalizacji pożaru (SSP), dźwiękowy system ostrzegawczy (DSO), system oddymiania, system detekcji gazów toksycznych i wybuchowych, oświetlenie awaryjne i ewakuacyjno- kierunkowe.
Poprzez bierne zabezpieczenia przeciwpożarowe zamawiający rozumie
rozwiązania mające na celu zwiększenie odporności elementów budynku
i ograniczenie jego rozprzestrzeniania się, np. montaż przeciwpożarowych okien, drzwi, kurtyn, itp.
Uwaga: W przypadku podania wartości robót budowlanych w walutach innych niż wskazane przez zamawiającego, dla potwierdzenia spełniania warunku zamawiający dokona przeliczenia tej waluty na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym mowa powyżej, musi zostać spełniony w całości przez minimum jednego z wykonawców lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się wykonawca.
W przypadku, gdy wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego w ramach konsorcjum (przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że bezpośrednio (faktycznie) wykonywał tę część zamówienia, która będzie odpowiadała zakresowi określonemu przez zamawiającego.
b) w zakresie zdolności zawodowej:
wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, tj.:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, uczestniczącą w realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót budowlanych,
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami instalacyjnymi, uczestniczącą w realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót, w tym co najmniej roczne doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi obejmującymi wykonanie/ montaż instalacji z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami instalacyjnymi, uczestniczącą w realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót.
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania przez nią wymaganych uprawnień budowlanych oraz kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał osobowy.
Uwaga:
Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w SWZ przez zamawiającego - wg załącznika nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych chyba, że wykonawca oferujerozwiązanie równoważne, wówczas zobowiązany jest złożyć dokumenty wskazane przez zamawiającego, tj. wykaz równoważności zawierający nazwy (typy, rodzaje) i producentów, przyjętych do wyceny i zastosowanych przy realizacji zamówienia, oferowanych materiałów i/ lub urządzeń, i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim), opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
Wykaz równoważności powinien być opatrzony takim samym podpisem elektronicznym jak oferta.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W razie wątpliwości zamawiający może wymagać złożenia dodatkowych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązanie równoważne.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą wykonawca zobowiązany jest złożyć:a) kosztorys ofertowy dla zamówienia podstawowego i zamówienia objętego prawem opcji sporządzony zgodnie z zasadami
określonymi w pkt XIV.2 SWZ.
b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z pkt IX.1 SWZ,
c) pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy,
d) dokument stwierdzający ustanowienie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnika do
reprezentowaniu ich do udziału w przedmiotowym postępowaniu – jeżeli dotyczy, zgodnie z pkt X.3 SWZ,
e) oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie – jeżeli dotyczy, zgodnie z pkt X.6 SWZ,
f) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy, zgodnie z pkt XI.3 SWZ,
g) dokumenty w przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego – jeżeli dotyczy, zgodnie z pkt V.15 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając wspólną ofertę, w takim przypadku ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.2. Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia mogą występować jako:
a) spółka cywilna – w rozumieniu przepisów art. 860-875 k.c.,
b) wykonawcy, którzy zawarli porozumienie w celu wspólnego ubiegania się
o udzielenie zamówienia, nie będący spółką cywilną w rozumieniu przepisów k.c., np.: tak zwane „konsorcjum” dwóch lub więcej wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
4. Zgodnie z pkt IX SWZ oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz podmiotowe środki dowodowe składane na okoliczność potwierdzenia braku podstaw wykluczenia składa odrębnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
5. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w pkt VIII.1.4 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których zdolności są wymagane.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Szczegółowe warunki, na podstawie których zawarta zostanie umowa w sprawie zamówienia publicznego określonezostały w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie
uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami lub dokumentami należy złożyć za pomocą platformy https://wug.ezamawiajacy.pl, zgodnie z instrukcją zawartą w pkt XIII SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-23 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W zakresie pkt 4.2.10 dotyczącego okresu realizacji zamówienia albo umowy ramowej, zamawiający informuje, że podany termin dotyczy realizacji zamówienia podstawowego. W ramach rozszerzenia powyższej informacji Zamawiający informuję, że wymaga wykonania przedmiotu zamówienia w terminie:1) zamówienie podstawowe – 14 tygodni od dnia przekazania wykonawcy terenu robót,
2) zamówienie objęte prawem opcji –
• 16 tygodni od dnia przekazania wykonawcy terenu robót dla zadania dotyczącego:
wykonania systemu sygnalizacji pożaru i oddymiania;
montażu kurtyn przeciwpożarowych;
wykonania instalacji hydrantowej, zabezpieczenia przepustów instalacji sanitarnych istniejących oraz wbudowanej instalacji hydrantowej wraz z robotami towarzyszącymi;
zabudowy platformy dla osób niepełnosprawnych w obrębie tylnej klatki schodowej wraz z robotami towarzyszącymi;
albo
• 10 tygodni od dnia przekazania wykonawcy terenu robót - w przypadku, gdy zamawiający złoży oświadczenie o uruchomieniu prawa opcji dla pojedynczego ww. zadania objętego prawem opcji.
W sytuacji, gdy zamawiający uruchomi prawo opcji jednocześnie dla co najmniej dwóch zadań zastosowanie ma 16 tygodniowy termin realizacji zamówienia.
Teren robót zostanie przekazany w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, a w przypadku zamówienia objętego prawem opcji, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia oświadczenia przez zamawiającego o skorzystaniu z tego prawa.
Poprzez ustawę Pzp w niniejszym ogłoszeniu zamawiający rozumie ustawę Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r.,poz. 1320, z póżn. zm.).
Poprzez SWZ w niniejszym zamówienie zamawiający rozumie Specyfikację Warunków Zamówienia.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa systemu do planowania i leczenia stereotaktycznego
- Dostawa aparatury medycznej - Aparatu do tlenoterapii z wysokim przepływem
- Przeprowadzenie kursu ,,Spawania metodą MAG-135" dla uczniów w ramach projektu ,,Nowoczesne kształcenie zawodowe szansą na lepszy start" w Zespole Szkół nr 7 im. Stanisława Mastalerza w Katowicach
- Sukcesywna dostawa żaluzji pionowych, poziomych, rolet wewnętrznych i zewnętrznych wraz z montażem
- Przebudowa nawierzchni chodnika w ciągu ul. Chorzowskiej w Katowicach
- Modernizacja schodów terenowych w rejonie ul. Sokolskiej 51 w Katowicach
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Kołbiel
- "Utworzenie Izby Przyjęć dla dzieci na potrzeby Ponadregionalnego Ośrodka Onkologii Dziecięcej w Centrum Kliniczno - Dydaktycznym przy ul. Pomorskiej 251 w Łodzi na potrzeby SP ZOZ CSK UM w Łodzi"
- Modernizacja sali gimnastycznej i zaplecza w Szkole Podstawowej w Gniewoszowie-Etap II
- Dostawa i montaż agregatów prądotwórczych
- "Zwiększenie dostępności toalet w Wawerskim Centrum Kultury"
- "Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108800L dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Chrzanów Czwarty"
więcej: Alarmy przeciwpożarowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.