Ogłoszenie z dnia 2021-12-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty w zakresie zmiany stałej organizacji ruchu na MPO płatnego odcinka autostrady A4 (PPO Żernica, SPO: Łany, Kleszczów, Ostropa i Bojków)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W KATOWICACH
1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01751157500050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Myśliwska 5
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-017
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami krajowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty w zakresie zmiany stałej organizacji ruchu na MPO płatnego odcinka autostrady A4 (PPO Żernica, SPO: Łany, Kleszczów, Ostropa i Bojków)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c602254c-59d8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310631
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Art. 305 pkt. 1 w zw. z art. 214 ust. 1 ustawy Pzp - ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Aktualnie obowiązująca umowa na bieżące utrzymanie autostrady A4, zawarta w dniu 21.07.2017 r. , co do zasady, obejmuje wyłącznie utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej, w zakresie wynikającym z Zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad nr 7 z dnia 19.01.2018r. Przedmiotem ww. Umowy objęto wyłącznie odtwarzanie istniejącego oznakowania pionowego lub poziomego, a nie dostawę i montaż nowego oznakowania pionowego oraz nietypowych tablic informacyjnych, podobnie jak nie objęto nim również malowania nowego oznakowania poziomego. Ciąg dalszy w sekcji 4.5.1 pkt. II
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: O.KA.D-3.2412.56.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 615449,01 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Roboty w zakresie zmiany stałej organizacji ruchu na MPO płatnego odcinka autostrady A4 (PPO Żernica, SPO: Łany, Kleszczów, Ostropa i Bojków), w związku z planowanym od dnia 1 grudnia 2021 r. wprowadzeniem przez Krajową Administrację Skarbową nowego elektronicznego systemu poboru opłat e-toli. W związku z planowanym wprowadzeniem od 1 grudnia 2021 r., przez Ministerstwo Finansów -Krajową Administrację Skarbową nowego elektronicznego systemu poboru opłat e-toll na autostradzie A4, który zastąpi dotychczas funkcjonujący manualny system poboru opłat, zachodzi natychmiastowa potrzeba wprowadzenia zmiany stałej organizacji ruchu na MPO (PPO Żernica, SPO: Łany, Kleszczów, Ostropa i Bojków). Zakres zmian organizacji ruchu obejmuje:
1. Demontaż istniejącego oznakowania pionowego, tablic informacyjnych i separatorów U-25c.
2. Likwidację istniejącego oznakowania poziomego.
3. Dostawę i montaż nowego oznakowania pionowego oraz nietypowych tablic informacyjnych.
4. Malowanie nowego oznakowania poziomego.
5. Dostawę i ustawienie nowych separatorów U-25c.
6. Opracowanie tymczasowej organizacji ruchu wraz z wdrożeniem.
II. CD z sekcji 3.1.1) - Z uwagi na to, że planowana do wykonania zmiana stałej organizacji ruchu na MPO polega na ustawieniu nowego, nietypowego oznakowania, tablic informacyjnych i urządzeń brd, opracowaniu projektu tymczasowej organizacji ruchu, czynności te wykraczają poza zakres obowiązującej umowy na bieżące utrzymanie. Niezależnie od powyższego, w chwili obecnej trwa procedura wyboru wykonawcy w postępowaniu na: „Całoroczne utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA Oddział w Katowicach, Rejon w Zabrzu" nr postępowania O.KA.D-3.2413.37.2021, w ramach którego ma być utrzymywana między innymi autostrada A4. Podkreślić należy również, że uwagi Oddziałów GDDKiA dot. projektu stałej organizacji ruchu, wykonanego na zlecenie Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej, którego wdrożenie zlecane jest w ramach niniejszego zamówienia, były zgłaszane w okresie od dnia 22.09.2021 r. do dnia 29.10.2021 r. W konsekwencji do ww. daty włącznie trwał proces uzgadniania z Ministerstwem Finansów - Krajową Administracją Skarbową ostatecznego podziału prac pomiędzy KAS a GDDKiA. Dopiero po zakończeniu przedmiotowych uzgodnień możliwe było ostateczne określenie zakresu prac stanowiących przedmiot udzielanego zamówienia, w szczególności w zakresie obejmującym aktualizację projektu, tj.: wymiarów, rodzaju i rozmieszczenia tablic oraz oznakowania e-toll na wiatach będących własnością MF-KAS i drodze. Jak wynika z powyższego, stan faktyczny sprawy jednoznacznie wskazuje na wyjątkowość zaistniałej sytuacji niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Nieprzekraczalny termin wdrożenia stałej organizacji ruchu na wszystkich MPO wyznaczono na dzień 30.11.2021 r.Według szacunków Zamawiającego czas niezbędny do wyprodukowania znaków, nietypowych tablic oraz zrealizowania dostawy ok. 1200 szt. separatorów, a także opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu to czas nie krótszy niż ok. 2 tygodnie. Czas na wyniesienie w terenie (wdrożenie) stałej organizacji ruchu to okres kolejnych ok. 1,5/2 tygodni. Biorąc pod uwagę minimalny przewidziany ustawą PZP termin na składanie ofert, w trybie podstawowym wynoszący 14 dni dla robót budowlanych, a także prawdopodobne pytania wykonawców wpływające na długość prowadzonego przez Zamawiającego postępowania, jedynym trybem umożliwiającym skuteczne wdrożenie przedmiotu zamówienia, stanowiącego warunek konieczny zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom ruchu na autostradzie A4, od dnia uruchomienia systemu e-toll przez KAS, jest zamówienie z wolnej ręki.
Uwzględniając fakt, iż ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego brak jest możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, a ww. zamówienie musi zostać udzielone przez Zamawiającego natychmiast, uznać należy, że w stanie faktycznym sprawy spełnione zostały przesłanki uzasadniające udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki tj. na podstawie art. 305 pkt. 1), zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 5) Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316210-0 - Instalowanie urządzeń kontroli ruchu drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 799920,05 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 799920,05 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 799920,05 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DROGMOL Sp. z o.o. Sp.K.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: regon 386 247 603
7.3.3) Ulica: Wolności 84,
7.3.4) Miejscowość: Pyrzowice
7.3.5) Kod pocztowy: 42-625
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
DROGMOL SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
DROGMOL SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 799920,05 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2021-11-10 do 2021-12-03SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH - MIĘSA
- Dostawa podzespołów komputerowych
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych, segregowanych, odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu z budynków Urzędu Miasta Katowice w roku 2026 r."
- Usuwanie z terenu miasta padłych dzikich zwierząt i porzuconej żywności, wywóz rannych dzikich zwierząt do Pogotowia Leśnego oraz przesiedlanie do lasu dzikich zwierząt bytujących w mieście w 2026 r.
- Przebudowa ul. Ondraszka w Katowicach
- Wykonanie projektów instalacji antenowych i elektrycznych do budowy BS systemu Tetra na obiektach niepolicyjnych
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jakość Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiększających potencjał turystyki aktywnej na Roztoczu"
- Utrzymanie istniejącego oraz wykonywanie i utrzymanie nowego oznakowania poziomego, pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na terenach będących w administrowaniu ZTP
- Przebudowa ul. Szymanowskiego w Bartoszycach etap 1
- Utrzymanie oznakowania pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z pełnieniem dyżuru pogotowia drogowego w granicach administracyjnych miasta Torunia
- Roboty związane z wykonaniem oznakowania poziomego na drogach powiatowych i wojewódzkich będących w utrzymaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Częstochowie.
- Modernizacja drogi powiatowej nr 2417W relacji Zakroczym - Nowe Trębki na odcinku o długości 670 m
więcej: Malowanie nawierzchi »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





