eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MikołówZorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: "Kurs Pilarz - drwal", "Kurs wspinaczki drzewnej poziom A" i " Kurs Pielęgnacja drzew" dla uczniów/uczennic ZSP w Ornontowicach,



Ogłoszenie z dnia 2025-07-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: „Kurs Pilarz – drwal”, „Kurs wspinaczki drzewnej poziom A” i „ Kurs Pielęgnacja drzew” dla uczniów/uczennic ZSP w Ornontowicach,

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 4a

1.5.2.) Miejscowość: Mikołów

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolowski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-zp.mikolowski.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: „Kurs Pilarz – drwal”, „Kurs wspinaczki drzewnej poziom A” i „ Kurs Pielęgnacja drzew” dla uczniów/uczennic ZSP w Ornontowicach,

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-081bca68-a2cf-4100-aa57-003f776379be

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307681

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034695/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Przeprowadzenie kursów i doradztwa zawodowego w ramach projektu " Zawodowy Mikołowski"i

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt „Zawodowy Mikołowski – Edukacja Zawodowa w procesie transformacji w Powiecie Mikołowskim” współfinansowanego ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021–2027, Priorytet FSL.10.00 – Fundusze Europejskie na transformację, Działanie FSL.10.23 – Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00246899

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: INZ.272.10.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.2.1 Zadanie 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: „Pilarz – drwal”.

A. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Pilarz - drwal” dla 6 uczniów/uczennic (1 grupa 6-osobowa), w wymiarze minimum 56 godz. grupy.
Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. przedmiotowego kursu, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej ( Dz.U. 2006 nr 161 poz. 1141z późni.zmianami).
Kurs powinien zostać przeprowadzony w formie stacjonarnej.
Liczba uczestników ogółem – 6
Liczba grup ogółem – 1
Liczba godzin/grupę – minimum 56 godzin (w tym minimum 16 godzin zajęć teoretycznych, 40 godziny zajęć praktycznych)
Z czego:
godzina = godzina zegarowa
Termin realizacji: 10 miesięcy licząc od daty podpisania umowy.
B. Obowiązki Wykonawcy:
Zamawiający wymaga, aby program zajęć uwzględniał minimalnie poniższy zakres tematyczny:
• Zajęcia teoretyczne
o Przepisy ogólne, organizacja oraz zasady BHP
o Budowa dwusuwowych silników spalinowych i ich działanie
o Budowa pilarek spalinowych
o Charakterystyka pilarek używanych podczas pozyskania drewna
o Paliwa, oleje i smary
o Organizacja procesu technologicznego pozyskania drewna

• Zajęcia praktyczne
o Procedury związane z przystąpieniem do pracy podczas pozyskania drewna
o Codzienna obsługa pilarki
o Narzędzia oraz sprzęt pomocniczy wykorzystywany podczas pozyskania drewna
o Techniki ścinki i obalania drzew oraz usuwanie złomów i wywrotów
o Techniki okrzesywania drzew ściętych
o Techniki przerzynki kłód i dłużyc

C.Zajęcia powinny się odbywać:
• od poniedziałku do soboty,
• dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski t.j: Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach,
• Minimum 16 godzin kursów (część teoretyczna) może odbyć się w pracowniach szkolnych nieodpłatnie udostępnionych Wykonawcy w siedzibie Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1.
Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się w pracowni multimedialnej wyposażonej w ekran i projektor multimedialny udostępnionej nieodpłatnie przez szkołę.
Zajęcia teoretyczne mogą również być przeprowadzone w innym miejscu wskazanym przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem zapewnienia transportu do i z miejsca zajęć oraz zakwaterowania w przypadku przekraczania średniej odległości 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach.
• Minimum 40 godzin kursów (część praktyczna) odbędzie się na powierzchniach zrębowych zapewnionych przez Wykonawcę. Mogą to być tereny leśnych lokalnych Nadleśnictw- tereny udostępniane przez administrację Lasów Państwowych pod warunkiem posiadania przez Wykonawcę uprzedniej zgody Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych oraz Nadleśnictwa, na którego terenie szkolenie będzie realizowane.
• Zajęcia realizowane poza szkołą powinny odbywać się w promieniu 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach (na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza zmierzona przez samochód osobowy). W przypadku przekroczenia 30 km Wykonawca pokrywa koszt zakwaterowania uczestników kursu na miejscu odbywania praktycznej części kursu. Podczas zajęć praktycznych Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu, odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika (m.in. pilarki i inne narzędzia niezbędne do ścinki drzew wypożyczane na czas szkolenia). Z odzieży ochronnej Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi minimum spodnie antyprzecięciowe, kask z odpowiednimi osłonami wypożyczany na czas szkolenia.
1. Ukończenie kursu i zaliczenie egzaminu końcowego jest potwierdzone zaświadczeniem zgodnym ze wzorem MEN i uprawnia do pracy w zawodzie Pilarz-drwal, operator pilarki w kraju i za granicą.
2. Wykonawca zobowiązuje się do organizacji przewozu uczestników szkolenia z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach na miejsce praktycznej części kursu i z powrotem do Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach.
3. W trakcie realizacji kursu Wykonawca zapewnia codzienny obiad i bufet kawowy dla uczestników kursu.
4. W przypadku organizacji części praktycznej kursu w promieniu przekraczającym 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach Wykonawca zapewni zakwaterowanie dla uczestników kursu na czas szkolenia praktycznego.
5. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 5 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 3 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.
6. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej i zapewni wykwalifikowaną kadrę do przeprowadzenia kursu.
7. Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci podręcznika lub skryptu lub e-podręcznika lub e-skryptu z zakresu tematyki kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
8. Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu.
9. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu.
10. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć poszczególnych grup.
11. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich, m.in. znakowanie materiałów szkoleniowych, dokumentów.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z Wytycznymi w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027 (Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 - Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027):https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/
13. Wykonawca na koniec kursu zapewni wydanie uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu kursu, z uwzględnieniem działań promocyjnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich.
14. Wykonawca zobowiązuje się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat.
15. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty:
a. listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia,
b. program kursu oraz dziennik zajęć,
c. potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych
d. kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników,
e. dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników).
16. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2031 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego

4.5.5.) Wartość części: 13800 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego:” Kurs wspinaczki drzewnej poziom A”
A. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Kurs wspinaczki drzewnej poziom A” dla 8 uczniów/uczennic (2 grupy 4-osobowe), w wymiarze minimum 40 godz. na grupę.
Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. przedmiotowego kursu.
Kurs powinien zostać przeprowadzony w formie stacjonarnej.
Liczba uczestników ogółem – 8
Liczba grup ogółem – 2
Liczba godzin/grupę – minimum 40 godzin (w tym minimum 12 godzin zajęć teoretycznych, 28 godzin zajęć praktycznych)
Z czego:
godzina = godzina zegarowa
Termin realizacji: 10 miesięcy licząc od daty podpisania umowy.

B. Obowiązki Wykonawcy:
1.Zamawiający wymaga, aby program zajęć uwzględniał minimalnie poniższy zakres tematyczny:
1.1 Zajęcia teoretyczne:
o Zasady BHP.
o Dobór oraz podstawowe informacje na temat sprzętu stosowanego we wspinaczce drzewnej.
o Techniki dostępu linowego we wspinaczce drzewnej.
o Podstawy fizjologii, diagnostyki drzew, pielęgnacji drzew. Wycena pracy, szacowanie ryzyka, ocena otoczenia.
o Metody oraz techniki pracy narzędziami tnącymi podczas pielęgnacji drzew (piła ręczna, piła ręczna na wysięgniku).
o Podstawy przeglądu SOI wraz z wymaganiami prawnymi oraz informacje na temat rodzaju sprzętu w zależności od sposobu pracy.

1.2 Zajęcia praktyczne „
o Procedury związane z przystąpieniem do pracy na drzewie (inspekcja, organizacja).
o Węzły stosowane podczas wspinaczki drzewnej z użyciem technik dostępu linowego.
o Techniki rzucania rzutką, obsługa procy Big-Shot, techniki instalacji lin.
o Techniki wejścia na drzewo – technika pojedynczej liny (SRT/SRS).
o Techniki wejścia na drzewo – technika podwójnej liny (DRT/MRS).
o Użycie lonży.
o Ćwiczenie przepięcia z SRT na DRT
o Techniki poruszania się w koronie drzewa, oraz techniki nadawania pozycji pracy. Cięcia narzędziami tnącymi w koronie drzewa.
o Procedury oraz techniki ratowania z drzewa.
o Podstawy kontroli ładunku (Rigging).
1.3 Egzamin

1. Zajęcia powinny się odbywać:
• od poniedziałku do soboty,
• dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski t.j: Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach,
• Minimum 12 godzin kursów (część teoretyczna) może odbyć się w pracowniach szkolnych nieodpłatnie udostępnionych Wykonawcy w siedzibie Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1.
Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się w pracowni multimedialnej wyposażonej w ekran i projektor multimedialny udostępnionej nieodpłatnie przez szkołę.
Zajęcia teoretyczne mogą również być przeprowadzone w innym miejscu wskazanym przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem zapewnienia transportu do i z miejsca zajęć oraz zakwaterowania w przypadku przekraczania średniej odległości 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach.
• Minimum 28 godzin kursów (część praktyczna) odbędzie się na terenie powiatu mikołowskiego w miejscu wskazanym przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach. Może również się odbyć na powierzchniach zadrzewionych zapewnionych przez Wykonawcę.
• Zajęcia realizowane poza szkołą powinny odbywać się w promieniu 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach (na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza zmierzona przez samochód osobowy). W przypadku przekroczenia 30 km Wykonawca pokrywa koszt zakwaterowania i wyżywienia uczestników kursu na miejscu odbywania praktycznej części kursu. Podczas zajęć praktycznych Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu, odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika (m.in. sprzęt wspinaczkowy, kask ochronny, komin pod kask, okulary i rękawice ochronne - wypożyczane na czas szkolenia).
2. Ukończenie kursu i zaliczenie egzaminu końcowego jest potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu kursu wspinaczki drzewnej Poziom A. Zaświadczenie ważne bezterminowo, wydawane w j. polskim.
4. Wykonawca zobowiązuje się do organizacji przewozu uczestników szkolenia z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach na miejsce praktycznej części kursu i z powrotem do Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach.
5. W trakcie realizacji kursu Wykonawca zapewnia codzienny obiad i bufet kawowy dla uczestników kursu.
6. W przypadku organizacji części praktycznej kursu w promieniu przekraczającym 30 km od siedziby Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach Wykonawca zapewni zakwaterowanie dla uczestników kursu na czas szkolenia praktycznego wraz ze śniadaniem, obiadem, bufetem kawowym i kolacją.
7. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 5 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 3 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.
8. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej i zapewni wykwalifikowaną kadrę do przeprowadzenia kursu.
9. Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci podręcznika lub skryptu lub e-podręcznika lub e-skryptu z zakresu tematyki kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
10. Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu.
11. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć poszczególnych grup.
13. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich, m.in. znakowanie materiałów szkoleniowych, dokumentów.
14. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z Wytycznymi w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027 (Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 - Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027):
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/
15. Wykonawca na koniec kursu zapewni wydanie uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu kursu, z uwzględnieniem działań promocyjnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich.
16. Wykonawca zobowiązuje się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat.
17. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty:
• listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia,
• program kursu oraz dziennik zajęć,
• potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych
• kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników,
• dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników).
18. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2031 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 22133,28 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 3: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: „ Kurs Pielęgnacja drzew”

A. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Pielęgnacja drzew” dla 12 uczniów/uczennic (3 grupy 4-osobowe), w wymiarze minimum 24 godziny na grupę.
Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. przedmiotowego kursu.
Uzyskane w wyniku ukończenia kursu umiejętności i kwalifikacje zawodowe powinny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.2023.2175 z dnia 2023.10.10) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.08.2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy Dz.U.2018.227 t.j. z dnia 2018.01.25).
Kurs powinien zostać przeprowadzony w formie stacjonarnej.
Liczba uczestników ogółem – 12
Liczba grup ogółem – 3
Liczba godzin/grupę – minimum 24 godziny (zajęcia teoretyczno-praktyczne)
Z czego:
godzina = godzina zegarowa
Termin realizacji: 10 miesięcy licząc od daty podpisania umowy.
B. Obowiązki Wykonawcy:
1. Zamawiający wymaga, aby program zajęć uwzględniał minimalnie poniższy zakres tematyczny:
• Aspekty prawne związane z pielęgnacją i wycinką drzew
• Biologia i fizjologia drzew
• Zabezpieczanie drzew na placu budowy
• Wizualna ocena stanu zdrowotnego drzew (VTA)
• Sadzenie, przesadzanie drzew, rodzaje materiału sadzeniowego
• Zasady pielęgnacji i cięcia drzew
• Sadzanie drzew w terenie zurbanizowanym. Metody i pielęgnacja po inwestycji
• Budowa nawierzchni – wsparcie Tree Workera w procesie projektowania
• Rozpoznawanie drzew liściastych
• Rozpoznawanie podstawowych gatunków grzybów patogenicznych drzew
• Rozpoznawanie podstawowych gatunków owadów żerujących na drzewach
• Rozpoznawanie drzew iglastych

2. Zajęcia powinny się odbywać:
• od poniedziałku do soboty,
• dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski t.j: Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach,
• Część teoretyczna kursu może odbyć się w pracowniach szkolnych nieodpłatnie udostępnionych Wykonawcy w siedzibie Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1.
Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się w pracowni multimedialnej wyposażonej w ekran i projektor multimedialny udostępnionej nieodpłatnie przez szkołę.
• Część praktyczna odbędzie się na terenie gminy Ornontowice w miejscu wskazanym przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach. Wykonawca zapewni wszelkie materiały niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej kursu.
3. Ukończenie kursu i zaliczenie egzaminu końcowego jest potwierdzone zaświadczeniem zgodnym ze wzorem MEN. Uczestnik po zakończeniu kursu otrzyma dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz certyfikat w j. polskim.
4. W trakcie realizacji kursu Wykonawca zapewnia codzienny bufet kawowy dla uczestników kursu.
5. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 5 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 3 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.
6. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej i zapewni wykwalifikowaną kadrę do przeprowadzenia kursu.
7. Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci podręcznika lub skryptu lub e-podręcznika lub e-skryptu z zakresu tematyki kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
8. Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu.
9. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu.
10. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć poszczególnych grup.
11. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich, m.in. znakowanie materiałów szkoleniowych, dokumentów.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z Wytycznymi w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027 (Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 - Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027):
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/
13. Wykonawca na koniec kursu zapewni wydanie uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu kursu, z uwzględnieniem działań promocyjnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich.
14. Wykonawca zobowiązuje się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat.
15. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty:
• listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia,
• program kursu oraz dziennik zajęć,
• potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych
• kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników,
• dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników).
16. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2031 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego

4.5.5.) Wartość części: 18759,96 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 15000 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1. PROLOGOS Iwona Kuczera

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5471151190

7.3.4) Miejscowość: Bieldko-Biała

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-04-27

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.