Og³oszenie z dnia 2025-07-03
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug pralniczych na potrzeby SP ZOZ w £apach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAK£AD OPIEKI ZDROWOTNEJ W £APACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050644804
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: JANUSZA KORCZAKA 23
1.5.2.) Miejscowo¶æ: £apy
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitallapy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://szpitallapy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦wiadczenie us³ug pralniczych na potrzeby SP ZOZ w £apach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4231aca0-d540-4a98-83d0-bc0409769eed
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00306363
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00039081/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 Us³ugi pralnicze
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mog± ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 2) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 3) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 4) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 5) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 6) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 7) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 8) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 9) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 10) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4231aca0-d540-4a98-83d0-bc0409769eed3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze”
(„Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ
i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc±
poczty elektronicznej, email: przetargi@szpitallapy.pl, nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu). Wiêcej rozdz. 6 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia. Szczeg. Inf. na temat zak³adania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostêpny na https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporz±dzenia i przekazywania dokumentów elektron. lub dokumentów elektron. bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozp. w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych).
3. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozp. Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci”), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
4. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
5. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
6. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowanie na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia (w szczególno¶ci SWZ) wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
8. Min. wymagania tech. dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy
Wiêcej informacji rozdz. 6 i 10 SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 19 SWZ - INFORMACJA DOTYCZ¡CA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 19 SWZ - INFORMACJA DOTYCZ¡CA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/46/2025/TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne kompleksowe ¶wiadczenie us³ug pralniczych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej w £apach, ul. J. Korczaka 23, 18-100 £apy.
Szacunkowa ¶rednia ilo¶æ prania w skali 36 miesiêcy wynosi ok. 139 307 kg, a w skali jednego miesi±ca wynosi ok. 3 870 kg prania.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku nr 6 do SWZ – Szczegó³owy Opis Przedmiotu zamówienia oraz w projekcie umowy stanowi±cym za³±cznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98310000-9 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98311000-6 - Us³ugi odbierania prania
98315000-4 - Us³ugi prasowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
Na podstawie art. 441, Zamawiaj±cy w przedmiotowym postêpowaniu przewiduje zastosowanie prawa opcji polegaj±cegona mo¿liwo¶ci zwiêkszenia zakresu realizacji us³ug pralniczych w sytuacji wyczerpania okre¶lonej ilo¶ci (kg) zamówienia w
ilo¶ci nieprzekraczaj±cej 20% wielko¶ci okre¶lonej
w niniejszej specyfikacji przedmiotu zamówienia. Przy ustalaniu wielko¶ci granicznej opcji Zamawiaj±cy celem realizacji
zamówienia bêdzie ka¿dorazowo zaokr±gla³ w górê wyliczenie do pe³nej jednostki wagowej asortymentu objêtego umow±.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
SWZ Rozdzia³ 13 WARUNKI UDZIA£U I PODSTAWY WYKLUCZENIA:b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
1. posiada zezwolenie na pranie bielizny szpitalnej (lub pozytywna opinia) w³a¶ciwego organu sanitarno-epidemiologicznego
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany postanowieñ zawartej umowy w § 13 za³±cznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-07-11 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza ofertowego udostêpnionego przez Zamawiaj±cego na Platformie e-Zamówienia. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w rozdziale 10 SWZ OPIS PRZYGOTOWANIA OFERTY.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-08-09
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
SWZ Rozdzia³ 4 TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA4.1. Wykonawca jest obowi±zany realizowaæ przedmiot zamówienia w terminie 36 miesiêcy od 01.08.2025 r. lub od dnia zawarcia umowy w pó¼niejszym terminie.
INNE PRZETARGI Z £AP
- ¦wiadczenie us³ug cateringowych w ramach projektu "Sukces w dzia³aniu - reintegracja spo³eczno - zawodowa mieszkañców £ap"
- Modernizacja budynku Ochotniczej Stra¿y Po¿arnej w Uhowie wraz z zagospodarowaniem terenu, na dzia³ce o nr. geod. 165/1, gmina £apy.
wiêcej: przetargi w £apach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug pralniczych z przekazaniem do u¿ywania kompletów po¶cieli dla SP ZOZ w Radzyniu Podlaskim wraz z najmem pomieszczenia
- "Us³uga pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Spo³ecznej w R±bieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundacjê F.O.S.A."
- Us³uga pralnicza obejmuj±ca pranie i dezynfekcjê wraz z transportem oraz leasingiem po¶cieli i ubrañ
- Wynajem i serwisu odzie¿y roboczej dla pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach
- ¦wiadczenie us³ugi w zakresie prania oraz wynajmu odzie¿y i po¶cieli
- Sukcesywna 12 miesiêczna dzier¿awa bielizny szpitalnej wraz ze ¶wiadczeniem kompleksowej us³ugi pralniczej dla Zamawiaj±cego i jego jednostek organizacyjnych
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.