eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzarniaPrzebudowa drogi gminnej Micha³owo, Gmina Czarnia



Og³oszenie z dnia 2022-08-12


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej Micha³owo, Gmina Czarnia

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA CZARNIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668226

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 41

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czarnia

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-431

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostro³êcki

1.5.7.) Numer telefonu: 297727017

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czarnia.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: czarnia.samorzady.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej Micha³owo, Gmina Czarnia

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d27f133c-1a37-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00304915

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00035016/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Przebudowa drogi gminnej Micha³owo

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://czarnia.samorzady.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków,
zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza dostêpnego na
ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz udostêpnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji)
https://miniportal.uzp.gov.pl/, oraz za pomoc± poczty elektronicznej: fundusze@czarnia.com.pl / sekretariat@czarnia.com.pl.
2. W korespondencji kierowanej do Zamawiaj±cego Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem przedmiotowego postêpowania.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP.
Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do: formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz
formularza do komunikacji.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Regulaminu ePUAP.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawców bior±cych udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest
Gmina Czarnia, Czarnia 41,07-431 Czarnia.
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mog± siê Pañstwo kontaktowaæ w sprawach przetwarzania
Pañstwa danych osobowych za po¶rednictwem poczty elektronicznej: kancelaria@drmendyk.pl
Administrator bêdzie przetwarza³ Pañstwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w zw. z ustaw± z dnia 11 wrze¶nia
2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Pzp) w celu zwi±zanym z prowadzonym postêpowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego;
3) Dane osobowe mog± byæ udostêpnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a tak¿e podmiotom, z
którymi Administrator zawar³ umowê w zwi±zku z realizacj± us³ug na rzecz Administratora (np. kancelari± prawn±, dostawc±
oprogramowania, zewnêtrznym audytorem). Odbiorcami danych bêd± tak¿e osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych
(Pzp);
4) Administrator nie zamierza przekazywaæ Pañstwa danych osobowych do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowej;
5) Maj± Pañstwo prawo uzyskaæ kopiê swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
2. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, ¿e:
1) Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane przez okres wskazany w ustawie Pzp albo w przypadku zamówieñ realizowanych
w ramach projektów (np. wspó³finansowanych
ze ¶rodków Unii Europejskiej) przez okres wskazany w wytycznych w zakresie kwalifikowalno¶ci wydatków.
2) Przys³uguje Pañstwu prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a tak¿e prawo do
wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, przy czym:
a. w przypadku obowi±zków wynikaj±cych z art. 15 ust. 1-3 RODO Zamawiaj±cy ma prawo ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±
wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazw lub daty zakoñczonego
postêpowania o udzielenie zamówienia;
b. skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± oraz
nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
c. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia
tego postêpowania. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej w celu ochrony praw innej osoby fizycznej i prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
3) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak¿e niezbêdne do przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego. Konsekwencje niepodania danych okre¶la ustawa Pzp.
4) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Pañstwa dane osobowe.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: FUK.271.14.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 8299663,62 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
Przebudowa drogi gminnej Micha³owo. Gmina Czarnia
Zamówienie obejmuje:
Przebudowê drogi gminnej Micha³owo gminy Czarnia w lokalizacji:
Województwo mazowieckie, powiat ostro³êcki, gmina Czarnia
A. BRAN¯A DROGOWA
1. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA
1.D.1 Opracowanie dokumentacji projektowej do uzyskania decyzji ZRID dla drogi kl. D, wraz z podzia³em dzia³ek pod pas drogowy na d³ugo¶ci L = 8,302 km
2. ROBOTY POMIAROWE
1.D.2 Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – trasa dróg w terenie równinnym, wraz z wykonaniem dokumentacji geodezyjnej powykonawczej
3. KARCZOWANIE DRZEW – WYCINKA ZAGAJNIKÓW, KRZAKÓW I ZARO¦LI
1.D.3 Mechaniczne ¶cinanie drzew z karczowanie pni i wywiezieniem. Pozycja obejmuje koszty oczyszczenia terenu w pasie drogowym z drzew, krzaków i zaro¶li oraz zagajników. Pozycja obejmuje tak¿e usuniêcie karp po wycince. Zakres: 33 208m2.
4. ODHUMUSOWANIE TERENU – USUNIECIE WARSTWY ZIEMI URODZAJNEJ
1.D.4 Usuniêcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o grubo¶ci od 10 cm do 20 cm z za³adowaniem i wywiezieniem – zagospodarowanie po stronie wykonawcy. Zakres: 33 208 m2
5. ROBOTY ROZBIÓRKOWE – ROZBIÓRKA NAW. BITUMICZNEJ I INNYCH ELEMENTÓW NP. OGRODZEÑ, PRZEPUSTÓW
1.D.5 Rozebranie istniej±cej. nawierzchni bitumicznej grub. 4 cm z pozostawieniem w miejscu rozbiórki do ponownego wykorzystania na podbudowê. Frezowanie nawierzchni bitumicznej z pozostawieniem destruktu w miejscu rozbiórki. Zakres: odc. 1975 mb x 4 m= 7900 m2
2.D.5 Inne roboty rozbiórkowe: przepustów do przebudowy, ogrodzeñ oraz innych elementów koliduj±cych z pzt.
6. ROBOTY ZIEMNE – WYKOPY, DOWÓZ GRUNTU I FORMOWANIE NASYPÓW KORPUSU DROGOWEGO
1.D.6 Wykopy. Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiêbiernymi o poj. ³y¿ki 0.60 m3 w gr. kat. III-IV z transportem urobku samochodem samowy³adowuj±cym. Roboty ziemne w granicach projektowanej korony drogi.
2.D.6 Dostawa gruntu przepuszczalnego do formowania korpusu drogowego lub na wymianê gruntu pod³o¿a.
3.D.6 Nasypy. Formowanie i zagêszczanie nasypów – w celu uformowania korpusu drogowego lub wymiany gruntu pod³o¿a. Zakres: 8302 mx 2 x0,50m3/mb= 8302m3
7. BUDOWA KANA£U TECHNOLOGICZNEGO
1.D.7 Budowa kana³u technologicznego na d³ugo¶ci ci±gu g³ównego. Kana³ typu KTu ( profil minimalny: 1 x RO110 mm+ 1x RS 4,70 mm) Studnie typu SKR-1 Zakres: 8 172 mb
8. USUNIÊCIE KOLIZJI
1.D.8 Przestawienie s³upów napowietrznej linii sieci elektroenergetycznej koliduj±cych z proj. zagospodarowaniem pasa drogowego.
9. PRZEPUSTY
1.D.9 Przebudowa przepustu na kanale Cupel. Wykonanie przepustu z rury HDPE o ¶rednicy 100-150 cm wraz z ¿elbetowymi ¶ciankami czo³owymi na wlocie i wylocie przepustu.
10. PODBUDOWY – WZMOCNIENIE IST. NAW. ¯WIROWEJ I PODBUDOWA Z KR. £AMANEGO
1.D.10 Profilowanie i zagêszczanie pod³o¿a wykonywane mechanicznie w gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Zakres: 8302 mb x 5,50 m= 45661m2
2.D.10 Uzupe³nienie istniej±cej nawierzchni ¿wirowej mieszank± kruszywa naturalnego CNR fr. 0/31,50 mm warstw± o gr.10- 15 cm w celu wzmocnienia no¶no¶ci i uzupe³nienia na poszerzeniach wraz z profilowaniem i zagêszczeniem. Wykonanie w-wy górnej podbudowy z m. kr. ³amanego C50/30 fr. 0/31,50 mm o grubo¶ci -15 cm. Zakres: 8302 mb x 5,5 m= 45 661m2
3.D.10 Profilowanie i zagêszczenie pod³o¿a pod warstwy konstrukcyjne na zjazdach publicznych i indywidualnych
4.D.10 Uzupe³nienie istniej±cej nawierzchni ¿wirowej zjazdów publicznych i indywidualnych warstw± mieszanki kruszywa naturalnego o gr. 10-15 cm w celu wzmocnienia lub wykonania dolnej warstwy podbudowy. Wykonanie w-wy górnej podbudowy z m. kruszywa ³amanego C50/30 fr. 0/31,50 mm o grubo¶ci – 15 cm
11. NAWIERZCHNIA BITUMICZNA JEZDNI Z AC11S, OBC. RUCHEM KR 1 I ZJAZDÓW Z NAW. Z KRUSZYWA
1.D.11 Nawierzchnia - warstwa ¶cieralna jezdni drogi g³ównej z AC 11 S 50/70 grub.5 cm KR1. Wraz z oczyszczeniem i skropieniem warstwy podbudowy z kruszywa ³amanego. Zakres: 8302 mb x 5,00 m= 41 510 m2
2.D.11 Nawierzchnia - warstwa ¶cieralna zjazdów publicznych i indywidualnych z AC 11S 50/70 grub. 5 cm KR1.
3.D.11 Nawierzchni zjazdów z mieszanki kruszywa ³amanego zag. mechanicznie fr. 0/31,50 m C50/30 o gr. 15 cm
12. ROBOTY WYKOÑCZENIOWE
1.D.12 Roboty wykoñczeniowe w pasie drogowym po robotach zasadniczych budowy jezdni g³ównej i zjazdów. Plantowanie terenu, umocnienia skarp i dna rowów p³ytami eko-a¿ur, u³o¿enie nawierzchni chodnika z p³ytek betonowych 50x50x7 cm
13. ELEMENTY ORGANIZACJI RUCHU I BEZPIECZEÑSTWA NA DRODZE
1.D.13 Oznakowanie pionowe i poziome po przebudowie drogi. Wykonanie aktywnych przej¶æ dla pieszych w uzgodnionej lokalizacji.
14. POBOCZA GRUNTOWE WZMOCNIONE KRUSZYWEM £AMANYM C50/30
1.D.14 Plantowanie poboczy wykonywane mechanicznie wraz z zagêszczeniem w ci±gu drogi g³ównej i na zjazdach. Zakres: 8302 mx2x0,75 m= 12 453 m2
2.D.14 Pobocze utwardzone kruszywem ³amanym stabilizowanym mechanicznie fr. 0/31,50 mm o grub. 5 cm. Zakres; 8 302 mbx2x0,75 m= 12 453 m2.
W uzgodnionej lokalizacji monta¿ stacji rowerowej.
15. OGRODZENIA – PRZESTAWIENIE OGRODZENIA
1.D.15 Przestawienie ogrodzeñ posesji prywatnych koliduj±cych z pzt.
16. PRZESTAWIENIE KAPLICZKI / KRZY¯A PRZYDRO¯NEGO
1.D.16 Przestawienie kapliczki / krzy¿a przydro¿nego
17. BUDOWA O¦WIETLENIA ULICZNEGO
1.D.17 Lampy hybrydowa solarno - wiatrowa . O¶wietlenie skrzy¿owañ: z DW 614 oraz z DP 2509W
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia obejmuje dokumentacja PFU wraz z za³±cznikami.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45316000-5 - Instalowanie systemów o¶wietleniowych i sygnalizacyjnych

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45112500-0 - Usuwanie gleby

45233129-9 - Roboty budowlane w zakresie skrzy¿owañ dróg

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45233225-2 - Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek pieszych

45233140-2 - Roboty drogowe

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów

45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena, okres gwarancji

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
-zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a. dotycz±cej Wykonawcy:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:
− nale¿ycie wykona³ (zakoñczy³ tj. doprowadzi³ do wystawienia protoko³u odbioru lub równowa¿nego dokumentu), co
najmniej 1 zadanie (umowê) polegaj±c± na budowie lub przebudowie/remoncie lub rozbudowie drogi o nawierzchni
asfaltowej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 000 000,00 z³ brutto;
UWAGA:
Zadanie to roboty budowlane w ramach jednej umowy.
b. dotycz±cej osób:
Wykonawca musi wskazaæ osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, legitymuj±ce siê kwalifikacjami
zawodowymi odpowiednimi do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca, wska¿e osobê któr± musi mieæ dostêpn±
na etapie realizacji zamówienia, spe³niaj±c± nastêpuj±ce wymagania:
I. Kierownik budowy (minimum 1 osoba):
− posiadaj±cy uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ;
Osoba, o której mowa w pkt I powinny posiadaæ uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane zgodnie z ustaw± Prawo
budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29
kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz. U. 2019, poz. 831).
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) osoby, które
przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania
zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych
funkcji w dotychczasowym zakresie. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie okre¶lone na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie
kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi±
przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach
cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646). Zamawiaj±cy zaakceptuje uprawnienia budowlane
odpowiadaj±ce uprawnieniom wymaganych przez Zamawiaj±cego, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej
obowi±zuj±cych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w/w ustawie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub
ewidencji;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o zamówienie.
2) O¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 10 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o zamówienie.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym
dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 6 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie, Wykonawcy sk³adaj± jeden dokument – wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 7 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie Wykonawcy, sk³adaj± jeden dokument – wzór stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga w niniejszym postêpowaniu przedmiotowych ¶rodków dowodowych

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania - zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
2. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór o¶wiadczenia stanowi - za³±cznik nr 5 do SWZ.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia,
wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w Rozdziale
X SWZ. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy - zgodnie z wzorem Za³±cznika nr 4 do SWZ.
5. Orygina³ gwarancji lub porêczenia, je¶li wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz;
6. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych);
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku nr rachunku: 91 8920 0001 0000 1733 2000 0050
z dopiskiem "Wadium: Przebudowa drogi gminnej Micha³owo, Gmina Czarnia”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania na rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Czarnia, Czarnia 41, 07-431 Czarnia,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy - zgodnie z wzorem Za³±cznika nr 4 do SWZ.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±, przed podpisaniem umowy o realizacjê zamówienia, zobowi±zani s± dostarczyæ Zamawiaj±cemu umowê reguluj±c± ich wspó³pracê.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony mog± ubiegaæ siê o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia.
2. Wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy w rozliczeniu okresowym mo¿e podlegaæ waloryzacji w oparciu o wska¼nik zmian cen produkcji budowlano-monta¿owej ustalany przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego i og³aszany w Dzienniku Urzêdowym RP Monitor Polski” w przypadku, gdy zmiana cen produkcji budowlano — monta¿owej przekroczy 5% w
odniesieniu do miesi±ca zawarcia umowy.
3. Pierwsza waloryzacja mo¿e nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ po 15 miesi±cach od podpisania umowy i bêdzie wyliczona jako ¶rednia arytmetyczna ze wska¼nika, o którym mowa w ust. 2 za okres poprzednich 15 miesiêcy. Waloryzacja wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia dotyczyæ bêdzie robót niezrealizowanych do dnia z³o¿enia wniosku.
4. Ka¿da kolejna waloryzacja dokonywana bêdzie po up³ywie 3 miesiêcy od poprzedniej waloryzacji i bêdzie wyliczana jako ¶rednia arytmetyczna ze wska¼nika za okres, który up³yn±³ od poprzedniej waloryzacji.
5. Zmiana wynagrodzenia bêdzie dotyczyæ tej czê¶ci wynagrodzenia, która w kosztorysie Wykonawcy obejmuje pozycje, których warto¶æ uzale¿niona jest od cen kosztów i materia³ów, o których mowa w §24 ust. 1.
6. Maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia z przyczyn okre¶lonych w §24 ust. 1 nie mo¿e przekroczyæ 1,5 %
wynagrodzenia, o którym mowa w §9 ust. 1 umowy.
7. W celu skorzystania z uprawnienia do ubiegania siê o zmianê wynagrodzenia z przyczyn, o których mowa w §24 ust. 1,
Wykonawca wyst±pi do Zamawiaj±cego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawieraj±cym w szczególno¶ci szczegó³owe wyliczenie ca³kowitej kwoty, o jak± wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie.
8. Do wniosku o którym mowa w §24 ust. 7 Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ dokumenty, z których bêdzie wynikaæ, w
jakim zakresie zmiany cen materia³ów i kosztów maj± wp³yw na koszty wykonania umowy.
9. Zamawiaj±cy w terminie 10 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w §24 ust. 7 przeka¿e Wykonawcy informacjê o zakresie zmian wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, albo informacjê o braku podstaw do
dokonania zmian wraz z uzasadnieniem.
10. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporz±dzenie podpisanego przez Strony Protoko³u konieczno¶ci
okre¶laj±cego przyczyny zmiany oraz potwierdzaj±cego wyst±pienie okoliczno¶ci uzasadniaj±cych wprowadzenie zmian.
Protokó³ konieczno¶ci bêdzie za³±cznikiem do aneksu zmieniaj±cego niniejsz± umowê. Szczegó³y opis zmian umowy okre¶la wzór umowy bêd±cy za³±cznikiem do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-30 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego na miniPortalu. Klucz publiczny niezbêdny do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpny dla Wykonawców na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-30 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-28

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.