Ogłoszenie z dnia 2025-07-01
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach” w formule „zaprojektuj i wybuduj"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ornontowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257759
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 26a
1.5.2.) Miejscowość: Ornontowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-178
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@ornontowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ornontowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach” w formule „zaprojektuj i wybuduj"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d46339a5-9b9a-474b-b078-384d098f9f64
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00302781
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025248/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach - w formule "zaprojektuj i wybuduj"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.ornontowice.pl/procurements/132/procurement3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.ornontowice.pl/procurements/132/procurement
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Systemu E-Zamówienia Publiczne Gminy
Ornontowice (zwanego w niniejszej SWZ „Systemem E-ZP”) dostępnego pod adresem: https://e-zp.ornontowice.pl oraz przy użyciu poczty elektronicznej zp@ornontowice.pl.
Szczegóły opisano w rozdziale VIII SWZ.
Ofertę, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (E-dowód).
Szczegóły opisano w rozdziale VI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły opisano w Rozdziale I SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły opisano w Rozdziale I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZWRZP.271.00007.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania:
„Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach” w formule zaprojektuj i wybuduj - dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
1) Rodzaj zamówienia: robota budowlana.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) W ramach zamówienia podstawowego przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej dla całości zadania z podziałem na etapy (etap I – zadanie podstawowe, etap II – zadanie opcjonalne) oraz wykonanie robót dla następującego zakresu:
- wymiana wskazanych głównych i bocznych alejek pieszych z kamienia łamanego – etap I,
- modernizacja wskazanych alejek z nawierzchni mineralnej,
- wykonanie dodatkowych ścieżek rekreacyjnych,
- wymiana/ montaż elementów małej architektury (ławek, koszy na śmieci, tablice edukacyjno-informacyjne, oznakowanie pomników przyrody),
- modernizacja placu zabaw,
- modernizacja Rzeźby Anioła Stróża,
- wykonanie nasadzeń uzupełniających.
b) W ramach zamówienia opcjonalnego zakres zamówienia obejmuje:
- wymiana wskazanych głównych i bocznych alejek pieszych z kamienia łamanego – etap II.
Warunkiem udzielenia zamówienia opcjonalnego jest posiadanie przez Zamawiającego środków finansowych. Wartość zamówienia opcjonalnego nie może przekroczyć 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający podejmie decyzję o skorzystaniu z prawa opcji przed zawarciem umowy z Wykonawcą.
Podstawę do realizacji zadania oraz dokładny zakres prac określa program funkcjonalno- użytkowy dołączony do postępowania.
Dokumentacja projektowa w ramach zadnia winna uwzględniać zapisy art. 100 ustawy Pzp w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
Opracowanie dokumentacji projektowej winno być zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień, opinii i decyzji, w tym uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na budowę / zgłoszenia robót.
UWAGI:
- Wykonawca wyłoniony w postępowaniu będzie zobligowany do wykonania zadania zgodnie
z Programem Funkcjonalno Użytkowym (PFU) oraz opisem przedmiotu zamówienia.
Z uwagi na przewidziane wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zadania, zaleca się oferentom, przed złożeniem oferty, dokonać wizji lokalnej w terenie w celu weryfikacji ilości robót do wykonania,
- Wykonawca jest zobowiązany do uzgodnienia dokumentacji projektowej z Zamawiającym oraz Konserwatorem Zabytków,
- Wykonawca jest zobowiązany realizować zadanie z materiałów dopuszczonych do stosowania i zatwierdzonych przez Zamawiającego lub przez wyznaczonego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Wnioski materiałowe będą zatwierdzane w terminie do 7 dni od daty przesłania. Niekompletne lub wadliwe wnioski materiałowe składane do Zamawiającego zostaną odrzucone,
- ze względu na ogólnodostępny charakter parku Wykonawca jest obowiązany zapewnić bezpieczeństwo w rejonie prowadzonych prac,
- organizacja zaplecza budowy jak i jego likwidacja, w tym oznaczenie placu budowy oraz zlecenie nadzorów branżowych w miejscach kolizji z uzbrojeniem podziemnym leży w gestii Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest zachować porządek na miejscu budowy oraz wyjazdu na drogę publiczną,
- po zakończeniu budowy teren należy uporządkować,
- po zakończeniu wszystkich prac wykonać dokumentację powykonawczą, inwentaryzację geodezyjną,
- Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i złożenia do zatwierdzenia do Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego,
- termin realizacji zamówienia: wykonanie projektu oraz wszystkich robót budowlanych wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru końcowego 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
- Wykonawca zapewnia stały kontakt do osoby odpowiedzialnej (Kierownik Budowy lub koordynator) za realizację zdania,
- Wykonawca zadania będzie brał udział w spotkaniach z Zamawiającym na placu budowy, w tzw. „RADACH BUDOWY”, na których będzie przedstawiał przebieg postępu prac,
- Wykonawca zapewni realizację robót pod nadzorem kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności oraz kierownika prac konserwatorskich posiadającego uprawnienia
o których mowa w art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik: Opis przedmiotu zamówienia, Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU) wraz z załącznikami.
Szczegóły opisano w rozdziale II SWZ oraz załączniku nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233251-3 - Wymiana nawierzchni
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach zamówienia opcjonalnego zakres zamówienia obejmuje:- wymiana wskazanych głównych i bocznych alejek pieszych z kamienia łamanego – etap II.
Warunkiem udzielenia zamówienia opcjonalnego jest posiadanie przez Zamawiającego środków finansowych. Wartość zamówienia opcjonalnego nie może przekroczyć 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający podejmie decyzję o skorzystaniu z prawa opcji przed zawarciem umowy z Wykonawcą.
Podstawę do realizacji zadania oraz dokładny zakres prac określa program funkcjonalno- użytkowy dołączony do postępowania.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) cena ofertowa – 60 %
2) okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane oraz zainstalowane urządzenia i systemy – 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane oraz zainstalowane urządzenia i systemy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:1) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
2) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
3) W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego wraz z dowodem opłaty należnej składki
– nie mniejszą niż 150 000,00 zł (zgodnie z Załącznikiem nr 5-projektowane postanowienia umowy).
4) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie terenu będącego parkiem lub ogrodem lub inną formą zaprojektowanej zieleni o wartości zadania minimum 150 000,00 zł brutto
b) Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub architektonicznej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) i Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję Kierownika budowy.
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych w rozumieniu art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Osoba ta będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich.
U Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Zamawiający dopuszcza wykazanie przez Wykonawcę/Wykonawców jednej osoby posiadającej ww. uprawnienia pod warunkiem, że osoba ta będzie spełniać samodzielnie wymagania o których mowa powyżej w pkt 4 lit b.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, oferta składana jest pod rygorem nieważności
w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (E-dowód). Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
2) Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale IV SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale V ust. 2 pkt 1 SWZ. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
3) Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 składają odrębnie:
a) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców Wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
4) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w rozdziale V ust. 1 pkt 4 lit a),
c) zobowiązanie, o którym mowa w rozdziale I, ust. 5 pkt 3 oraz ust. 5 pkt 4 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy,
d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
e) pełnomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania zamówienia publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
f) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale I ust. 4 pkt 4 SWZ (Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na formularzu ofertowym);
5) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4 lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
6) Zapisy rozdziału V ust. 1 pkt 4 lit b) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7) Zapisy rozdziału V ust. 1 pkt 4 lit a i lit b, ust. 1 pkt 5 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Ww. wykaz stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Ww. wykaz stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
c) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego wraz z dowodem opłacenia składki.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w kwocie 7 000,00 zł(słownie: siedem tysięcy złotych i 00/100), Urząd Gminy w Ornontowicach,
ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, http://e-zp.ornontowice.pl
2. Wadium, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, należy wnieść w jednej z następujących form:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert, to jest do dnia 18.07.2025 roku, do godz. 11:00.
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść do upływu terminu składania ofert przy czym powyższe oznacza, że kwota wadium do godz. 11:00 dnia 18.07.2025 r. musi znajdować się na rachunku Zamawiającego: Gmina Ornontowice Nr rachunku: 28 8454 1053 2001 0011 0695 0009
z podaniem w tytule wpłaty: Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach w formule zaprojektuj i wybuduj, nr referencyjny: ZWRZP.271.00007.2025.
5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uważa się dzień i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego podane powyżej. Wpłynięcie wadium na rachunek Zamawiającego po upływie terminu składania ofert skutkować będzie odrzuceniem złożonej przez Wykonawcę oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
Szczegóły opisano w rozdziale VII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 i ust. 4 pkt 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do złożonej oferty w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 455 ust. 1 pkt 2 do 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy albo okoliczności przewidzianych zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i zapisami niniejszej umowy.Szczegóły opisano w § 18 - Projektowane postanowienia umowy - załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: System eZP Ornontowice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
Szczegóły opisano w rozdziale XVI SWZ oraz załączniku nr 5 do SWZ.
INNE PRZETARGI ORNONTOWICE
- Przewóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki, tj. 01 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.
- ROBOTY BUDOWLANE w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Ornontowicach w ramach Projektu grantowego nr FENIX.06.01-IP.03-0001/23 pod nazwą "Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)"
- Rewitalizacja zabytkowego Parku Gminnego w Ornontowicach" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
więcej: przetargi ORNONTOWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drenażu Zespołu Szkół w Malawie w gminie Krasne - Etap I
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy budynku Dworku Grafa wraz z remontem elewacji i zagospodarowaniem terenu.
- Rozbudowa sieci wodociągowej oraz modernizacja stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Sianów.
- Budowa budynku wielorodzinnego w gminie Iława
- REMONT POKRYCIA DACHOWEGO NA BUDYNKU PAWILONU "A" W ZAKŁADZIE KARNYM W JAŚLE
- Modernizacja boiska sportowego w Ładzyniu - etap II (budowa bieżni)
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.