Og³oszenie z dnia 2025-06-30
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00316364/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-09
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy I³owa w okresie od 01.01.2026r do 31.12.2026r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina I³owa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770853
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ¯eromskiego 27
1.5.2.) Miejscowo¶æ: I³owa
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 368 14 00
1.5.8.) Numer faksu: 68 368 14 01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ilowa@ilowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.ilowa.info.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy I³owa w okresie od 01.01.2026r do 31.12.2026r.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-043bf2a8-7c00-4503-84ce-9c5b62ef8899
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00299048
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00013164/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.4 Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy I³owa w okresie od 01.01.2026r do 31.12.2026r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-043bf2a8-7c00-4503-84ce-9c5b62ef88993.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-043bf2a8-7c00-4503-84ce-9c5b62ef8899
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami bêdzie odbywa³a siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/, oraz poczty elektronicznej, z zastrze¿eniem, ¿e oferta musi byæ z³o¿ona przy u¿yciu Platformy.
Wykonawca, który zamierza wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto „Wykonawca” na Platformie. Informacje dotycz±ce zak³adania kont podmiotów oraz zasady korzystania z Platformy okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl/ oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postêpowaniu z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie Platformy (http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulamin-serwisu).
Dat± przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji jest data ich przekazania na ePUAP.
We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postepowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê nastêpuj±cym znakiem postêpowania: ocds-148610-043bf2a8-7c00-4503-84ce-9c5b62ef8899
Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Oferty / wnioski” widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Z³ó¿ ofertê / wniosek” system prezentuje okno sk³adania oferty umo¿liwiaj±ce przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajduj± siê dwa pola „przeci±gnij” i „upu¶æ” s³u¿±ce do dodawania plików. Wykonawca dodaje uprzednio pobrany, wype³niony i podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Za³±czniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcê”), Wykonawca dodaje pozosta³e pliki stanowi±ce ofertê lub sk³adane wraz z ofert±.
System sprawdza, czy z³o¿one pliki s± podpisane i automatycznie je szyfruje. W przypadku braku podpisu system poinformuje o tym w trakcie sk³adania dokumentów, jednak¿e zostan± one przyjête przez Platformê pomimo braku podpisu.
W przypadku pozytywnego zakoñczenia procesu potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajdowaæ siê bêdzie w Elektronicznym Potwierdzeniu Przyjêcia (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). Zarówno EPP i EPO dostêpne s± dla zalogowanego Wykonawcy w zak³adce „Oferty / wnioski”
Je¿eli dokumenty przekazane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej zwieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa, Wykonawca zobowi±zany jest przekazaæ je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku „Za³±cznik stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa.
W zale¿no¶ci od formatu podpisu kwalifikowanego i jego typu Wykonawca do³±cza do Platformy uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
Dokument w formacie „pdf” nale¿y podpisaæ u¿ywaj±c formatu podpisu PAdES. Zamawiaj±cy dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf”, wtedy nale¿y u¿yæ formatu XAdES.
Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym z Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” .
We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê BZP lub ID postêpowania.
Dokumenty elektroniczne, sk³adane przez Wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do komunikacji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej: ilowa@ilowa.pl.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO -
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz I³owej ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP-I.271.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest przyjêcie do zagospodarowania oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy I³owa obs³ugiwanych przez Zak³ad Gospodarki Komunalnej Spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci± w I³owej.
3. Szacunkow± ilo¶æ odpadów komunalnych do zagospodarowania w ramach przedmiotowego zamówienia okre¶la tabela nr 1 w Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ). Ilo¶ci odpadów wskazane w tej tabeli stanowi± warto¶æ szacunkow± wyznaczon± z najwy¿sz± staranno¶ci± na podstawie informacji o odpadach dotychczas zbieranych z terenów administrowanych przez Gminê I³owa i przekazywanych do zagospodarowania, mog± one zatem ulec zmianie (zwiêkszeniu lub zmniejszeniu) tak¿e z uwagi na sytuacjê na rynku odpadów, co Wykonawca przyjmuje do wiadomo¶ci i akceptuje. Wykonawca zobowi±zuje siê zapewniæ zagospodarowanie faktycznej ilo¶ci odpadów. Niezrealizowanie zamówienia w ca³o¶ci przez Zamawiaj±cego, w tym w przypadku przekazania odpadów w mniejszej ilo¶ci ni¿ ilo¶æ podana zak³adana, nie mo¿e byæ podstaw± do roszczeñ finansowych Wykonawcy, przede wszystkim do wyp³aty przez Zamawiaj±cego dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania.
4. Szczegó³owe zasady realizacji zamówienia okre¶lono w OPZ i wzorze umowy w sprawie zamawiania publicznego, które stanowi± za³±czniki do SWZ.
5. Miejsce przekazania odpadów komunalnych przez Zamawiaj±cego (miejsce ich odbioru, prze³adunku lub przetwarzania) nie mo¿e znajdowaæ siê dalej ni¿ 50 km od siedziby Zamawiaj±cego. Odleg³o¶æ ta bêdzie mierzona w linii najkrótszego przejazdu po drogach publicznych wed³ug wskazania Google Maps z dok³adno¶ci± wskazan± w aplikacji (z zaokr±gleniem do liczby ca³kowitej – warto¶ci równe lub mniejsze od 0,50 w dó³, warto¶ci wiêksze od 0,50 w górê).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90500000-2 - Us³ugi zwi±zane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Us³ugi recyklingu odpadów
90533000-2 - Us³ugi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy
stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria oceny ofert: cena i odleglo¶c instalacji od siedziby Zamawiaj±cego
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odleglo¶æ instalacji od siedziby Zamawiaj±cego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej. Warunek w zakresie uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej bêdzie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada:1) aktualne zezwolenie na zbieranie (prze³adunek) lub przetwarzanie odpadów o kodach objêtych zamówieniem w ilo¶ci wskazanej w tabeli nr 3 w OPZ,
2) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty, produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami, o którym mowa w art. 49 i nast. ustawy o odpadach i który to rejestr stanowi element Bazy danych o Odpadach w zakresie transportu odpadów o kodach objêtych zamówieniem,
3. Warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej bêdzie spe³niony je¿eli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 900.000,00 z³.
4. Zamawiaj±cy nie stawia ¿adnych warunków w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) decyzja administracyjnea udzielaj±ca zezwolenia na zbieranie odpadów, pozwolenia zintegrowanego uwzglêdniaj±cego zbieranie odpadów albo pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzglêdniaj±cego zbieranie, prze³adunek, przetwarzanie, zagospodarowanie odpadów lub te¿ zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia zintegrowanego uwzglêdniaj±cego przetwarzanie odpadów albo pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzglêdniaj±cego przetwarzanie odpadów, przy czym w przypadku, gdy powy¿sze uprawnienia uzyskane zosta³y przed dniem 5 wrze¶nia 2018 r., i nie uzyskano ostatecznej decyzji „aktualizacyjnej”, o której mowa w art. 10 lub art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.
o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw wzglêdem nich, równie¿ o¶wiadczenie o z³o¿eniu wniosku, o którym mowa w art. 10 lub art. 14 przywo³anej ustawy wraz z kopi± pierwszej strony z³o¿onego wniosku oraz dowodem potwierdzaj±cym jego z³o¿enie nie pó¼niej ni¿ dnia 5 marca 2020 r.;
2) aktualny wpisu do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty, produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami, o którym mowa w art. 49 i nast. ustawy o odpadach i który to rejestr stanowi element Bazy danych o Odpadach w zakresie transportu odpadów o kodach objêtych zamówieniem,
3) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
- Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,- Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
- Zobowi±zanie podmiotu trzeciego w przypadku, gdy Wykonawca w celu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu bêdzie siê na takie zasoby powo³ywa³
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1 . W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia ka¿dy z wykonawców sk³ada osobno. Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu wykonawcy sk³adaj± wspólnie.2. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy okre¶lono w za³±czniku nr 3 do SWZ - wzór umowy7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-07-11 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-043bf2a8-7c00-4503-84ce-9c5b62ef8899
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 12:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-08-08
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych, wytwarzanych przez Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej im. dr. Janusza Daaba
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstaj±cych na nieruchomo¶ciach zamieszka³ych na terenie gminy Orla "
- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Rejowiec 2025-2026
- Dostawa mebli biurowych dla TJO Oddzia³u ZUS w Wa³brzychu.
- Unieszkodliwianie wyrobów zawieraj±cych azbest z terenu Gminy Koronowo w 2025 r.
- ¦wiadczenie us³ugi niszczenia elektronicznych no¶ników danych wraz z utylizacj±.
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.