Og³oszenie z dnia 2025-06-27
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont dachu w budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie” – projektuj i buduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258121
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Paw³a II 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czechowice-Dziedzice
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-502
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 214 71 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.czechowice-dziedzice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.czechowice-dziedzice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Gmina Czechowice-Dziedzice – Zespó³ Obs³ugi Placówek O¶wiatowych
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276124923
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: Ligocka 1
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Czechowice-Dziedzice
1.11.5.) Kod pocztowy: 43-502
1.11.6.) Województwo: ¶l±skie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.11.9.) Numer telefonu: 32 214 71 14
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.czechowice-dziedzice.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.czechowice-dziedzice.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont dachu w budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie” – projektuj i buduj
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-86e24a62-3851-4cc5-8d5a-a04df00ab4ce
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00296993
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00041730/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.22 Remont dachu w budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie - projektuj i buduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
zp@um.czechowice-dziedzice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê (wy³±cznie poprzez Platformê przetargow±) – zobowi±zany jest zapoznaæ siê z instrukcjami u¿ytkowników Platformy przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
oraz zaakceptowaæ regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostêpny pod adresem:
https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Z³o¿enie oferty poprzez Platformê przetargow± oznacza akceptacjê regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdzia³u SWZ.
3. Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane s± na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/instrukcja.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie dzia³ania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A., ul. Legnicka 57d, lokal B/J, 54-203 Wroc³aw, nr tel. +48 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedzia³ku do pi±tku (dni robocze) w godz. 8.00 – 16.00.
5. Sposoby z³o¿enia oferty za po¶rednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia z³o¿enia oferty (w zale¿no¶ci od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zosta³y opisane w Instrukcjach u¿ytkowników Platformy przetargowej.
6. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1557 ze zm.), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
7. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku przesy³ania przez Wykonawcê dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej) dopuszczone s± wy³±cznie formaty danych wskazane w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 773) w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.
Powy¿sze oznacza, i¿ Zamawiaj±cy nie dopuszcza przysy³ania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych formatem .rar
8. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ okre¶lone w ust. 6 niniejszego rozdzia³u SWZ, przekazywane w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiaj±cego w SWZ.
9. Pozosta³e postanowienia zgodne z SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzêdzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach jest Burmistrz Czechowic-Dziedzic z siedzib± w Czechowicach-Dziedzicach pl. Jana Paw³a II 1;
administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ pod numerem telefonu 32 21 47 153;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp, osoby lub podmioty, którym na podstawie przepisów prawa przys³uguje prawo do kontroli, jak równie¿ osoby lub podmioty, którym dane zostan± udostêpnione w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001r. o dostêpie do informacji publicznej;
firma PZP24.pl Sp. z o.o. oraz Logintrade S.A. z siedzib± we Wroc³awiu przy ul. Legnickiej 57D lok. B/J, z któr± administrator zawar³ umowê na obs³ugê Platformy Przetargowej, na której prowadzone s± postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane, a nastêpnie w celach archiwalnych przechowywane bêd± przez 5 lat, chyba , ¿e przepisy szczególne bêd± stanowiæ inaczej;
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(1);
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(2);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
(1) wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
(2) wyja¶nienie: zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wyst±pienie z zadaniem o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.33.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pod nazw±: „Remont dachu w budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie” – projektuj i buduj jest opracowanie kompleksowej, pe³nobran¿owej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pe³nieniem nadzoru autorskiego, uzyskanie decyzji pozwolenia na budowê, uzyskanie wymaganych zg³oszeñ robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlano-monta¿owych, robót instalacyjnych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbêdnych zezwoleñ i decyzji administracyjnych pozwalaj±cych na u¿ytkowanie obiektu powsta³ych w wyniku realizacji zadania pod nazw± :”Remont dachu budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie”.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia wskazany zosta³ w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym (dalej PFU) stanowi±cym za³±cznik nr 11 do SWZ.
Obiekt nale¿y zaprojektowaæ i wykonaæ zgodnie z wytycznymi ujêtymi w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym (PFU).
Warunki:
Od momentu protokolarnego przejêcia terenu budowy do chwili zrealizowania przedmiotu umowy Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ na zasadach ogólnych za szkody na osobie i mieniu wynik³e w obiekcie.
Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia robót zgodnie z projektem technicznym, z zachowaniem wszystkich warunków podanych w dokumentacji, pod nadzorem osoby posiadaj±cej odpowiednie uprawnienia budowlane .
Wykonywanie robót, odbiory oraz organizacjê (bhp, p.po¿ oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót nale¿y prowadziæ w oparciu o aktualne normy i przepisy.
Wykonawca dokona wszelkich sprawdzeñ, badañ, pomiarów wykonanych robót oraz uzyska pozytywne protoko³y ich odbiorów od stosownych instytucji lub osób, je¶li jest to wymagane przepisami prawa lub innymi przepisami, niezbêdnymi do prawid³owego u¿ytkowania obiektu.
Wykonawca w rozwi±zaniach projektowych winien uwzglêdniæ planowany monta¿ paneli instalacji fotowoltaicznej na po³udniowej po³ci dachowej, w tym uchwyty pod monta¿ paneli wraz z przej¶ciem szczelnym na okablowanie instalacji PV. Monta¿ paneli realizowany bêdzie w ramach odrêbnego zadania.
INNE UWARUNKOWANIA:
1. Ze wzglêdu na charakter obiektu, w którym bêd± prowadzone roboty remontowo-budowlane Zamawiaj±cy oczekuje od Wykonawcy do¶wiadczenia w prowadzeniu robót remontowo-budowlanych w czynnym obiekcie szkolnym.
2. Wykonawca zobowi±zany jest do zaplanowania i przeprowadzenia prac w sposób gwarantuj±cy ci±g³e funkcjonowanie obiektu oraz zminimalizowanie ograniczeñ i uci±¿liwo¶ci zwi±zanych z wykonywanymi pracami.
3. Wykonawca zobowi±zany jest do zachowania szczególnej ostro¿no¶ci podczas wykonywania robót, odpowiedniego wydzielenia, zabezpieczenia i oznakowania terenu prowadzonych robót oraz odpowiedniego zabezpieczenia narzêdzi i urz±dzeñ mog±cych stwarzaæ zagro¿enie dla osób trzecich w przypadku ich dostêpno¶ci.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do utrzymania czysto¶ci terenu robót oraz ci±gów komunikacyjnych w obrêbie prowadzonych robót przez ca³y okres realizacji przedmiotu umowy.
5. Prace porz±dkowe Wykonawca bêdzie wykonywa³ na bie¿±co.
6. W przypadku wszelkich awarii i szkód powsta³ych na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowi±zany bêdzie w sposób docelowy i skuteczny do natychmiastowego ich usuniêcia.
7. Wykonawca zobowi±zany jest do naprawy wszelkich szkód, za które odpowiadaj± solidarnie Wykonawca i podmioty dzia³aj±ce w jego imieniu (Podwykonawcy). Koszty napraw wszelkich uszkodzeñ obci±¿aj± Wykonawcê.
8. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za naruszenie przepisów dotycz±cych ochrony ¶rodowiska na terenie prowadzonych robót, za zanieczyszczenie powietrza, wody i gruntu, za ochronê ptaków, nietoperzy, drzew i krzewów oraz emisjê ha³asu w stopniu ca³kowicie zwalniaj±cym od odpowiedzialno¶ci Zamawiaj±cego. Wykonawca zobowi±zany jest do wywiezienia na legalne sk³adowisko odpadów materia³ów z demonta¿u, rozbiórek, a dokumenty potwierdzaj±ce dokonanie ww. wywozu dostarczy Zamawiaj±cemu.
9. Wykonawca zobowi±zany jest do przed³o¿enia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót objêtych umow±. Harmonogram bêdzie okre¶la³ oraz wyra¼nie wskazywa³ zaawansowanie robót wraz z warto¶ciami tych robót. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje wykonanie czê¶ci robót przez podwykonawców, Wykonawca zobowi±zany jest wskazaæ w harmonogramie rzeczowo finansowym szczegó³owy zakres robót wykonywanych przez podwykonawców. Sporz±dzony harmonogram rzeczowo-finansowy musi byæ zgodny z dokumentacj± projektow± i STWiOR. Podczas opracowania harmonogramu, Wykonawca zobowi±zany jest uwzglêdniæ wszystkie czynniki, mog±ce wyst±piæ w okresie, w którym roboty bêd± wykonywane, a mog±ce ograniczyæ postêp robót.
Harmonogram bêdzie podlega³ zatwierdzeniu przez ustanowionego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.
WA¯NE:
− Wszystkie materia³y, urz±dzenia itp. u¿yte do wykonania zamówienia musz± posiadaæ dopuszczenie do stosowania w budownictwie oraz byæ pierwszego gatunku,
− Instrukcje obs³ugi przekazane Zamawiaj±cemu powinny byæ w jêzyku polskim,
− Dokumentami dopuszczaj±cymi do stosowania w budownictwie s±:
Polskie Normy - Certyfikaty zgodno¶ci z Polsk± (Europejsk±) Norm± lub równowa¿ne;
polskie aprobaty techniczne - Deklaracje zgodno¶ci z Polsk± (Europejsk±) Aprobat± Techniczn± lub równowa¿ne;
polskie specyfikacje techniczne dotycz±ce projektowania, wyliczeñ i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw - Aprobaty techniczne lub równowa¿ne w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej (Europejskiej) Normy, je¿eli nie s± objête certyfikacj±;
krajowe deklaracje zgodno¶ci oraz krajowe deklaracje w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570, z pó¼n. zm.) lub równowa¿ne.
− Jakiekolwiek materia³y, które nie spe³niaj± ww. wymagañ nie mog± zostaæ u¿yte do wykonania robót.
− Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ potwierdzone dokumenty dopuszczaj±ce wyrób do stosowania w budownictwie przed wbudowaniem wyrobu. Demonta¿ wbudowanych wyrobów nie posiadaj±cych dopuszczenia do stosowania w budownictwie dokonany bêdzie na koszt Wykonawcy.
− Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ, zgodno¶æ z warunkami technicznymi i jako¶ciowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest nale¿yta staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy.
− Wykonawca zobowi±zany jest do zaprezentowania Zamawiaj±cemu listy materia³ów, które zamierza u¿yæ podczas przebudowy, co najmniej 5 dni przed zabudow± i uzyskaæ pisemn± akceptacjê ich stosowania.
− Zamawiaj±cy ma prawo domagaæ siê od Wykonawcy do³±czenia próbek do ww. listy materia³ów oraz dokumentów potwierdzaj±cych jako¶æ, pochodzenie, w³a¶ciwo¶ci np. certyfikaty badañ itp. Wszelakie materia³y, urz±dzenia i wyroby u¿yte w ramach prowadzonej inwestycji powinny byæ fabrycznie nowe i nieu¿ywane, wolne od wad fabrycznych, najwy¿szej klasy jako¶ci, posiadaj±ce odpowiednie atesty i deklaracje zgodno¶ci. Wykonawca bierze pe³n± odpowiedzialno¶æ za jako¶æ przeprowadzonych robót, metody u¿yte przy wykonywaniu prac oraz ich zgodno¶æ z Dokumentacj± PPU i zaleceniami Zamawiaj±cego.
materia³y zamienne s± podobne konstrukcyjnie i posiadaj± nie gorsze pod ka¿dym wzglêdem parametry techniczne i jako¶ciowe,
parametry techniczne s± potwierdzone badaniami (¶wiadectwa, certyfikaty) wykonanymi przez certyfikowane jednostki badawcze,
Wykonawca uzgodni zamianê z Zamawiaj±cym i uzyska zgodê na zastosowanie urz±dzeñ i materia³ów zamiennych wydan± w formie pisemnej.
− Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy zrealizowania zamówienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, a w szczególno¶ci z zachowaniem Polskich Norm, przenosz±cych normy europejskie przenosz±cych te normy oraz zgodnie z projektami budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej.
− Materia³y, które dostarczy Wykonawca musz± odpowiadaæ, co do jako¶ci wymogom wyrobów budowlanych, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, okre¶lonych Ustawie Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017r., poz. 1332 z pó¼n. zm.) oraz Ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016r. poz. 1570 z pó¼n. zm.).
− Na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego (inspektora nadzoru), Wykonawca obowi±zany jest okazaæ w stosunku do wskazanych materia³ów i urz±dzeñ: certyfikat zgodno¶ci z Polsk± Norm± lub aprobatê techniczn± lub równowa¿ne. Atesty dostarcza Wykonawca na w³asny koszt.
− Roboty sk³adaj±ce siê na przedmiot zamówienia objête projektem nale¿y wykonaæ w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy, normy zgodnie z obowi±zuj±cym Prawem budowlanym, z nale¿yt± staranno¶ci±, bezpieczeñstwem, dobr± jako¶ci± i w³a¶ciw± organizacj±.
− Wszystkie wykonywane prace musz± byæ prowadzone w sposób nie zagra¿aj±cy bezpieczeñstwu przebywaj±cych tam osób.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki do SWZ, tj.:
Program funkcjonalno-u¿ytkowy (PFU) – za³±cznik nr 11 do SWZ;
projektowane postanowienia umowy – za³±cznik nr 12 do SWZ;
które stanowi± integraln± czê¶æ specyfikacji warunków zamówienia.
Warunki dotycz±ce gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
Zamawiaj±cy wymaga udzielenia min. 36 miesiêcznej* gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot zamówienia, w tym u¿yte materia³y i zamontowane urz±dzenia, licz±c od daty dokonania przez Strony protokolarnego odbioru koñcowego przedmiotu umowy. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowi±zany jest do wykonywania nieodp³atnego przegl±du, konserwacji zamontowanych urz±dzeñ w zakresie niezbêdnym do zachowania gwarancji i rêkojmi udzielonej przez producenta tych urz±dzeñ.
*UWAGA:
W zwi±zku z zastosowaniem kryterium oceny ofert – okres gwarancji, Zamawiaj±cy wymaga okre¶lenia okresu gwarancji zgodnie z pkt 2 Rozdzia³u XXVII SWZ - Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami i ich wagami:
Kryterium oceny ofert: Waga:
1) cena (Kc): 60%
2) okres gwarancji (Kg): 40%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego spo¶ród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp.:1.1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
1.2. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
1.3.1. Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej nie mniejszej ni¿ w wysoko¶ci: 400 000,00 z³
1.4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
1.4.1. Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± (1) robotê odpowiadaj±c± swoim rodzajem i warto¶ci± robocie stanowi±cej przedmiot zamówienia tj.:
• wykonanie roboty dekarskiej polegaj±cej na remoncie albo wykonaniu nowego dachu o warto¶ci min. 400 000,00 brutto
UWAGA:
Je¿eli zakres robót przedstawionych w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, ¿e roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone jest szerszy od powy¿ej okre¶lonego przez Zamawiaj±cego nale¿y w wykazie robót budowlanych podaæ warto¶æ robót odpowiadaj±cych zakresowi warunku.
W przypadku, gdy wykazywane roboty budowlane s± czê¶ci± wiêkszego zamówienia, dotycz±cego szerszego zakresu robót, nale¿y podaæ w wykazie robót budowlanych tylko informacje potwierdzaj±ce spe³nianie ww. warunku.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji roboty budowlano wykonawczej wspólnie z innymi wykonawcami, nale¿y wykazaæ robotê budowlan±, w której Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
Warto¶ci podane w dokumentach potwierdzaj±cych spe³nianie warunku w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego nale¿y przeliczyæ wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzêdu Zamówieñ Publicznych.
1.4.2. Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: posiadaj±cymi przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418) i Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831), tj.:
• min. jedn± osob±, która przy realizacji zamówienia bêdzie pe³ni³a funkcjê Projektanta bran¿y konstrukcyjno-budowlanej, zdoln± do wykonywania zamówienia, posiadaj±c± prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ;
• min. jedn± (1) osob±, która przy realizacji zamówienia bêdzie pe³ni³a funkcjê Kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi, w specjalno¶ci:
o konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ,
• min. jedn± (1) osob±, która przy realizacji zamówienia bêdzie pe³ni³a funkcjê pe³ni³a funkcjê Kierownika robót, posiadaj±c± odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
o instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ.
Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na ³±czenie powy¿szych funkcji.
lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, oraz zrzeszonymi we w³a¶ciwym samorz±dzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 551),
lub spe³niaj±cymi warunki, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2025 r., poz. 418), tj. osob±/osobami, której/których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych lub spe³niaj±c± wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa („¶wiadczenie us³ug transgranicznych”).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ;
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u
w postêpowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w ust. 3 niniejszego rozdzia³u SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
3.1. o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie).
3.2. o¶wiadczenie Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. (je¶li dotyczy)
Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie).
4. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania Wykonawców, wobec których zachodz± przes³anki wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514)
4.1. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, z pó¼n. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685 i 1863) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
2.1.2. Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 4.1.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w ust. 3 niniejszego rozdzia³u SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1.1. o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie).
1.2. o¶wiadczenie Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie).
1.3. w celu wykazania spe³niania warunku dot. sytuacji ekonomicznej
dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej
z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia wraz z potwierdzeniem op³acenia polisy.
1.4. w celu wykazania spe³niania warunku dot. zdolno¶ci technicznej wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ.
1.5. w celu wykazania spe³niania warunku dot. zdolno¶ci zawodowej
wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 10 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych w przedmiotowym postêpowaniu.W przypadku zastosowania materia³ów, urz±dzeñ, wyrobów lub rozwi±zañ równowa¿nych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowi±zany jest do ich wskazania w ofercie oraz do z³o¿enia wraz z ofert± kart technicznych lub innych równowa¿nych dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e oferowana oferta/rozwi±zania równowa¿ne spe³niaj± wymagania Zamawiaj±cego opisane w przedmiocie zamówienia.
Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y ww. dokumentów lub z³o¿one dokumenty bêd± niekompletne (nie potwierdzaj±c w ten sposób równowa¿no¶ci oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do ich z³o¿enia/uzupe³nienia.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Ofertê nale¿y sporz±dziæ na formularzu oferty lub wed³ug takiego samego schematu, stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ. Ofertê nale¿y z³o¿yæ pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2. Oferta wraz z za³±cznikami musi byæ z³o¿ona za po¶rednictwem Platformy przetargowej. Zamawiaj±cy zaleca, aby oferta zosta³a utworzona w formacie .pdf oraz podpisana wewnêtrznym kwalifikowanym podpisem Elektronicznym. W przypadku zastosowania podpisu zewnêtrznego nale¿y pamiêtaæ o obowi±zku do³±czenia do pliku stanowi±cego ofertê tak¿e pliku
podpisuj±cego, który generuje siê automatycznie podczas z³o¿enia podpisu.
3. Wraz z ofert± (dotyczy oferty sk³adanej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu) nale¿y z³o¿yæ:
3.1. O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w SWZ. W przypadku powo³ywania siê na zasoby podmiotu trzeciego Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach technicznych lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o
którym wy¿ej mowa, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby za³±cznik nr 4 do SWZ.
3.2. O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zapozna³ siê z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, ¿e przyjmuje ich tre¶æ bez ¿adnych zastrze¿eñ – zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ.
3.3. Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i
opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub notariusz.
3.4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp) – wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
3.5. O¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ustawy Pzp – za³±cznik nr 6 do SWZ.
3.6. Tabelê elementów rozliczeniowych (TER) – za³±cznik nr 2 do SWZ, przekazuje siê wraz z ofert± w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.7. Wniesienie Wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wykonawca winien wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert w wysoko¶ci: 7 000,00 z³ (s³ownie: siedem tysiêcy z³otych 00/100);6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej,
o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – (nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê).
Pe³nomocnictwo, mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, o¶wiadczenie
o którym mowa w art. 125 ustawy (rozdzia³ XVI SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
5.1. O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5.2. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o zamówienie. Obowi±zek z³o¿enia ww. o¶wiadczenia odnosiæ nale¿y równie¿ do wykonawców, prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej – za³±cznik nr 6 do SWZ .
7. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
8. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych
w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa
w Rozdziale XI, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, zawiera za³±cznik nr 12 do SWZ (projektowane postanowienia umowy).1.1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp) w za³±czniku nr 12 do SWZ (projektowane postanowienia umowy).
2. Przed zawarciem umowy nale¿y dope³niæ formalno¶ci, które zosta³y wskazane w Rozdziale XXIX SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-07-15 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy przetargowej: https://czechowice-dziedzice. logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-15 12:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIATermin rozpoczêcia: od dnia zawarcia umowy
Termin zakoñczenia: do 100 dni od dnia zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem w tym terminie decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie)
Przedmiotowe ¶rodki dowodowe:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych w przedmiotowym postêpowaniu.
W przypadku zastosowania materia³ów, urz±dzeñ, wyrobów lub rozwi±zañ równowa¿nych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowi±zany jest do ich wskazania w ofercie oraz do z³o¿enia wraz z ofert± kart technicznych lub innych równowa¿nych dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e oferowana oferta/rozwi±zania równowa¿ne spe³niaj± wymagania Zamawiaj±cego opisane w przedmiocie zamówienia.
Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y ww. dokumentów lub z³o¿one dokumenty bêd± niekompletne (nie potwierdzaj±c w ten sposób równowa¿no¶ci oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do ich z³o¿enia/uzupe³nienia.
Rozwi±zania równowa¿ne.
1. Je¿eli Zamawiaj±cy w opisie przedmiotu zamówienia wskaza³ znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê, dopuszcza siê zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jako¶ciowych oraz funkcjonalnych itp.
2. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajd± siê odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne.
Wymagania w zakresie zatrudniania przez wykonawcê lub podwykonawcê osób na podstawie stosunku pracy art. 95 ustawy Pzp.
1. Zamawiaj±cy wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 1465) w ramach realizacji umowy czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z przedmiotem umowy by³y wykonywane przez osoby zatrudnione na umowê o pracê niezale¿nie od tego, czy prace te bêdzie wykonywa³ Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Zamawiaj±cy wymaga, aby w szczególno¶ci ni¿ej wymienione czynno¶ci w ramach realizacji niniejszej umowy by³y wykonywane przez osoby zatrudnione na umowê o pracê:
- roboty budowlane;
- roboty instalacyjne;
- roboty murarskie i tynkarskie;
- roboty dekarskie.
Wymóg ten nie dotyczy osób kieruj±cych budow±/robotami, dostawców materia³ów budowlanych.
2. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, oraz uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w pkt 5.1. powy¿ej oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cym za³±cznik do SWZ.
3. Zamawiaj±cy nie okre¶la dodatkowych wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z CZECHOWIC-DZIEDZIC
- "Remont dachu w budynku Szko³y Podstawowej nr 2 w Ligocie" - projektuj i buduj
- "Budowa nowego uk³adu komunikacyjnego uzupe³niaj±cego istniej±cy uk³ad dróg publicznych w rejonie projektowanego wiaduktu w ci±gu DK-1" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- "Lokalnie na rzecz transformacji podregionu bielskiego" - wykonanie parku kieszonkowego przy ul. Zamkowej w Czechowicach-Dziedzicach
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa infrastruktury elektroenergetycznej 15/0,4kV zasilaj±cej ³adowarki mobilne do zasilania autobusów elektrycznych - w formule zaprojektuj i wybuduj
- "Poprawa efektywno¶ci energetycznej obiektów edukacyjnych w Gminie Pa³ecznica"
- Realizacja zadania pn. "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o sta³ej konstrukcji przy Szkole Podstawowej w Zalesiu"
- Wykonanie czterech projektów wraz z kosztorysami
- Modernizacja instalacji elektrycznej w zabytkowym Parku w ¦wierklañcu
- Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku szko³y podstawowej w Lanckoronie - etap I
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.