Ogłoszenie z dnia 2025-06-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00210186/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługi wsparcia rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, opiekunów usamodzielnienia, rodziców biologicznych i ich otoczenia na terenie powiatu tureckiego” SZKOLENIA GRUPOWE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311022966
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łąkowa
1.5.2.) Miejscowość: Turek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63/2892406
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr.turek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.turek.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-95ec0def-4341-4627-8283-0f1a463aecbe1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Piecza zastępcza, pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługi wsparcia rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, opiekunów usamodzielnienia, rodziców biologicznych i ich otoczenia na terenie powiatu tureckiego” SZKOLENIA GRUPOWE2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95ec0def-4341-4627-8283-0f1a463aecbe
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00294242
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00068481/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługi wsparcia rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, opiekunow usamodzielnienia, rodziców biologicznych, ich otoczenia na terenie powiatu tureckiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie jest dofinansowane z projektu pn. „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie konińskim” ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Europejskiego dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027, Priorytet VI, Działanie 6.15 – Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00210186
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PCPR.OP.271.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wsparcia rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, opiekunów usamodzielnienia, rodziców biologicznych i ich otoczenia na terenie powiatu tureckiego w postaci szkoleń grupowych.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Ilość osób skierowanych na szkolenie w 2025r. – do 30 osób (3 grupy po 10 osób), przy czym Zamawiający, po uzgodnieniu z Wykonawcą, zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby uczestników o 2 osoby w każdej grupie.
2) Ilość godzin: 36 godzin (realizacja do południa, popołudniami, soboty).
3) Forma prowadzonych zajęć: zajęcia grupowe.
4) Specyfika zamówienia:
- I grupa do 10 osób; 2 szkolenia po 12 godzin – dwa dni szkoleniowe po 6 godzin;
- II grupa do 10 osób; 2 szkolenia po 12 godzin – dwa dni szkoleniowe po 6 godzin.
- III grupa do 10 osób; 2 szkolenia po 12 godzin – dwa dni szkoleniowe po 6 godzin.
5) Szkolenie nr 1 (realizacja do 30 czerwca 2025r.) – 18 godzin (3 grupy od 6 godzin) o tematyce: „Jak reagować na trudne zachowania dzieci w szczególności z FAS/FASD, ADHD, ASPERGER oraz po traumie, co się pod nimi kryje”.
6) Szkolenie nr 2 (realizacja wrzesień – październik 2025r.) – 18 godzin (3 grupy od 6 godzin) o tematyce: „Tak dla dziecka – nie dla używek”.
Zagadnienia:
1) wzmacnianie dziecka w radzeniu sobie z wyzwaniami wieku dorastania,
2) ochrona przed sięgnięciem po używki, czyli wartość wspierających relacji,
3) zasoby rodziny (w tym również samego nastolatka, takie jak np. zainteresowania, talenty, ambicje) – jak je spożytkować, by służyły bezpieczeństwu dziecka?,
4) jak rozmawiać, aby dotrzeć do nastolatka? – dialog zamiast monologu,
5) jak radzić sobie z własnymi emocjami w czasie trudnych rozmów -przykłady komunikatów, które pomogą mówić wspólnym językiem,
6) właściwe stawianie granic,
7) wskazówki pomocne w inspirowaniu dziecka do zdrowego stylu życia,
8) osoby dorosłe a używki, czyli jak być dobrym wzorem dla dziecka?,
9) nowe towarzystwo, prośby o pieniądze, zmiany w wyglądzie – czy to już powody do zmartwień?,
10) co warto wiedzieć o używkach, tj. alkohol, nikotyna, e-papierosy, energetyki, narkotyki, dopalacze?,
11) jak rozpoznać, że dziecko ma styczność z używkami?,
12) rodzicielskie interwencje: gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach i w czym pomoże specjalista?.
Usługę może realizować trener posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz kwalifikacje do wykonywania zamówienia, potwierdzone stosownymi dokumentami – spełniający łącznie poniższe wymagania:
1) ukończone studia magisterskie na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia i nauki społeczne, polityka społeczna, praca socjalna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie;
2) minimum 2 – letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia szkoleń grupowych o tematyce podobnej w przedmiocie szkoleń wskazanych w niniejszej SWZ, rozumiane jako minimum 100 godzin przeprowadzonych szkoleń grupowych w przedziale od 1 stycznia 2021r. do dnia upływu terminu składania ofert, potwierdzone stosownymi dokumentami.
Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
UZASADNIENIE PRAWNE:Zgodnie z art. 255 pkt 6 i 7 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie
w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego a Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 ustawy Pzp.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
W przedmiotowym postępowaniu w dniu 5 czerwca 2025r. Zamawiający unieważnił czynność wyboru oferty najkorzystniejszej dokonanej w dniu 28 maja 2025r. Następnie przystąpił do ponownego przeprowadzenia czynności oceny i badania pozostałych ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu. Po powtórzeniu czynności oceny i badania ofert Zamawiający
w dniu 10 czerwca 2025r. dokonał ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty. W dniu 11 czerwca 2025r. do Wykonawcy: Dejko Joanna Studium Doskonalenia Zdolności Poznawczych, Stoczek 9, 21 – 077 Spiczyn (oferta nr 1) zostało wysłane zaproszenie do podpisania umowy. W terminie
do 16 czerwca 2025r. Wykonawca został zobowiązany do dopełnienia formalności po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie przesłał wymaganych.
Zamawiający w SWZ określił, iż pierwszy warsztat dla dzieci i młodzieży przebywających w pieczy zastępczej z terenu powiatu tureckiego ma zostać zrealizowany w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2025r. Zmiana terminu realizacji zamówienia, jak i zmiana trenera dedykowanego do realizacji zamówienia dokonywana jest na etapie badania i oceny ofert i nie może być przenoszona na etap przed zawarciem umowy. Wyrażenie zgody przez Zamawiającego na zmianę osoby na stanowisku trenera będzie czynnością prowadzącą do ponownego wezwania do uzupełniania podmiotowego środka dowodowego, która nie może zostać dokonana na etapie po wyborze oferty najkorzystniejszej. Ponadto ponowne wezwanie wykonawcy do uzupełnienia tego samego dokumentu, jak i zmiana warunków SWZ poprzez wyrażenie zgody na zmianę terminu realizacji zamówienia może zostać uznane za naruszenie zasady równego traktowania Wykonawców i przejrzystości postępowania.
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności wykonanie przedmiotu zamówienia
we wskazanym terminie, tj. od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2025r. (pierwszy warsztat) stało się nierealne, ze względu na zbyt krótki czas na realizację zamówienia. Należy przy tym zauważyć, iż potencjalny kolejny Wykonawca miałby nierealny czas na wykonanie umowy, niż uprzednio wybrany Wykonawca. Zatem Zamawiający odstąpił do wezwania kolejnego w rankingu Wykonawcy, bowiem zamówienie i tak nie jest możliwe do zrealizowania z zachowaniem tożsamych warunków zamówienia.
W związku z powyższym postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt 6 i 7 w związku z art. 263 ustawy Pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego a Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7560,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17650,00 PLN
INNE PRZETARGI Z TURKU
- Organizacja i przeprowadzenie wsparcia grupowego dla dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej oraz rodziców zastępczych z terenu powiatu tureckiego w postaciwyjazduedukacyjno-szkoleniowego
- Dowóz uczniów do szkół podstawowych na terenie Gminy Turek w roku szkolnym 2025/2026
- Dostawa materiałów opatrunkowych dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
- ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE ZAJĘC DODATKOWYCH W PRZEDSZKOLU NR 7 W TURKU W RAMACH PROJEKTU PN. PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W PRZEDSZKOLACH SAMORZĄDOWYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ TUREK
- Dostawa materiałów do sterylizacji i wskaźników dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
- "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Turek w latach 2025-2026"
więcej: przetargi w Turku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć wyrównujących szanse edukacyjne - korepetycje z: matematyki, języka angielskiego, języka polskiego, języka francuskiego i historii
- "Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn.: "Spawanie MIG/MAG/TIG" dla dwóch nauczycieli z ZSZ im. Stanisława Staszica w Barlewiczkach, gdzie organem prowadzącym jest Powiat Sztumski"
- Organizacja 10 - dniowego wyjazdu dydaktyczno-rekreacyjnego dla dzieci i osób pełnoletnich przebywających w pieczy zastępczej w wieku od 7 do 25 roku życia do miejscowości nadmorskiej w Polsce
- Zakup szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa dla pracowników Głównego Inspektoratu Sanitarnego i 9 Granicznych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych
- Kurs komputerowy o standardzie ECDL BASE lub równoważny dla dla max 5 osób w wieku 15-20 lat uczestników projektu "Młodzi przyszłością regionu!" w OSiW w Grudziądzu
- Organizacja zajęć edukacyjnych "Drony - nowoczesna edukacja technologiczna".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.