eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Usługa ochrony fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-18

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA ŚLĄSKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276878007

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Rady Europy 1

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-021

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bs.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bs.katowice.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa ochrony fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6fffbc0-fae5-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00290578

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00216222/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Usługa ochrony fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/bibliotekaslaska

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są elektronicznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/bibliotekaslaska i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert).
2. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: przetargi@bs.katowice.pl (nie dotyczy składania ofert).
3. Korzystanie z platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
Szczegóły w Rozdziale 12 SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający - Biblioteka Śląska - informuje, że:
1. administratorem danych osobowych jest Biblioteka Śląska z siedzibą w Katowicach (40-021) przy Pl. Rady Europy 1, adres email: iodo@bs.katowice.pl, telefon: +48 32 20 83 726.
2. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego,
3. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
4. dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres obowiązywania Umowy. Okresy te dotyczą również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi wykonawcami Umowy).
5. obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osób fizycznych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7. osoba fizyczna posiada:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania jej danych osobowych;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
8. osobie fizycznej nie przysługuje:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9. W przypadku, gdy dla należytej realizacji zamówienia, konieczne będzie przetwarzanie danych osobowych, Strony zachowają w tym zakresie wszelkie wymagania wynikające z przepisów prawa polskiego oraz z przepisów bezpośrednio stosowanego prawa Unii Europejskiej w tym z przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781). Jednocześnie w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Strony zawartych Umów zawrą dodatkowe umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych wykonawcy i podwykonawców bez dodatkowego (tj. wykraczającego poza wskazane w zawartych Umowach) wynagrodzenia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DTZ.201.4.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na bezpośredniej stałej ochronie fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach, znajdujących się na nieruchomościach przy Placu Rady Europy 1, ul. Ligonia 7 i ul. Francuskiej 12 w Katowicach.
1. Obiekt Biblioteki Śląskiej w Katowicach, Plac Rady Europy 1, który podlega obowiązkowej ochronie – umieszczony w ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne, wpisany do ewidencji pod numerem WOJ-15, polegającej na:
1) całodobowej ochronie osób i mienia znajdującego się na terenie ochranianego obiektu;
2) organizacji służby ochronnej w oparciu o system posterunków stałych, doraźnych, uzbrojonego stanowiska interwencyjnego grupy interwencyjnej;
3) strzeżeniu powierzonego pod ochronę mienia, urządzeń wspomagających ochronę, zabezpieczeniu ich przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem na terenie Biblioteki;
4) uniemożliwieniu nielegalnego wejścia (wjazdu) osób postronnych (pojazdów) na tereny ochranianego obiektu;
5) ochronie bezpośredniej obiektu poprzez obserwację, patrolowanie obiektu, w tym również terenu zewnętrznego oraz uruchomienie uzbrojonego stanowiska interwencyjnego i grupy interwencyjnej, która przybędzie i wzmocni ochronę obiektu w czasie nie dłuższym niż 15 minut (lub czasie krótszym zadeklarowanym przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym”) od otrzymania sygnału od dowódcy zmiany ochrony;
6) utrzymywaniu współpracy w zakresie ochrony osób i mienia z Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej, Strażą Miejską i innymi podmiotami;
7) wykonywaniu innych zadań wynikających z „Planu ochrony Biblioteki Śląskiej”;
8) udzielaniu w razie konieczności pierwszej pomocy przedmedycznej.
Liczba pracowników ochrony – całodobowo 8 pracowników według wyszczególnienia:
1) 5 (pięciu) pracowników, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, posiadających legitymacje osoby dopuszczonej do posiadania broni – w czasie udostępniania zbiorów, co do zasady:
2) 3 (trzech) pracowników, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, posiadających legitymacje osoby dopuszczonej do posiadania broni – poza czasem udostępniania zbiorów.
Wykonawca, w ramach zaoferowanej ceny, musi zapewnić środki łączności (radiotelefon) po 2 szt. na każdym stałym posterunku w obiekcie przy pl. Rady Europy 1, czyli w sumie 6 szt. Wymienione środki łączności powinny prawidłowo działać pomiędzy posterunkami w obiekcie przy pl. Rady Europy 1.
Wykonawca, w ramach zaoferowanej ceny, musi zapewnić trzy przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie przekraczającej 10 mA.
1.1 Organizacja służby ochrony Biblioteki Śląskiej.
1) Posterunek stały Nr 1
a) służba pełniona w składzie dwuosobowym przez całą dobę, w systemie dwunastogodzinnym;
b) ubiór pracownika ochrony – czarne lub granatowe spodnie + marynarka (bluza), koszula biała lub niebieska, czarne obuwie. Wszyscy pracownicy ochrony muszą być oznaczeni zgodnie z wymogami określonymi w art. 20 ustawy o ochronie osób i mienia.
2) Posterunek stały nr 2
a) służba pełniona w składzie dwuosobowym w godzinach otwarcia Biblioteki dla czytelników, tj. co do zasady: w poniedziałki od godz. 12.00 do godz. 20.00, od wtorku do piątku od godz. 08.00 do godz. 20.00, w soboty od godz. 08.00 do godz. 15.00;
b) ubiór pracownika ochrony jak na posterunku stałym nr 1.
3) Posterunek nr 3
a) służba pełniona przez jednego pracownika przez całą dobę w systemie dwunastogodzinnym;
b) ubiór pracownika ochrony jak na posterunku stałym nr 1.
4) Posterunek doraźny - obsada dobowa i czas pełnienia służby zależny od przyczyny wystawienia (spoza obsady dobowej SUFO realizującej ochronę Biblioteki).
5) Grupa Interwencyjna - w skład grupy interwencyjnej wchodzić będzie minimum 2 pracowników ochrony na zmianę (czterech na dobę), wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, ubiór służbowy wraz z identyfikatorem zgodnie z art. 20 i 21 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz. 1995).
6) Uzbrojone stanowisko interwencyjne – usytuowane poza ochranianym obiektem. W skład uzbrojonego stanowiska interwencyjnego wchodzić będzie minimum 1 kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej na zmianę (dwóch pracowników na dobę), wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Konieczne jest wyposażenie obiektu w system przesyłania sygnałów alarmowych do prawidłowego działania uzbrojonego stanowiska interwencyjnego.
1.2 Do obowiązków dowódcy zmiany ochrony należy:
1) nadzór nad właściwym pełnieniem służby przez wszystkich pracowników ochrony wchodzących w skład zmiany, zgodnie z „Planem ochrony Biblioteki Śląskiej”;
2) kontrola jakości pełnienia służby ochronnej na posterunkach przez podległych pracowników ochrony;
3) przeprowadzenie instruktażu z pracownikami ochrony pełniącymi służbę ochronną w ochranianym obiekcie;
4) prowadzenie dokumentacji służby ochrony, określonej w „Planie ochrony Biblioteki Śląskiej”, tj.:
a) grafik służb;
b) dziennik zmiany;
c) książka stanu uzbrojenia;
d) książka wydania-przyjęcia broni i amunicji;
e) dziennik wydarzeń;
f) książka służby na posterunku – tylko na posterunku nr 3;
5) obsługa urządzeń sygnalizacji włamania i napadu, monitoringu cyfrowego oraz urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w pomieszczeniu dyspozytorni (portierni) przy wejściu administracyjnym do ochranianego obiektu;
6) nadzór nad technicznymi środkami wspomagającymi ochronę fizyczną oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich awarii ww. środków do kierownika działu technicznego lub specjalisty ds. obronnych i ppoż. Biblioteki Śląskiej.
2. Obiektu Biblioteki Śląskiej w Katowicach, ul. Ligonia 7, polegającej na:
1) całodobowej ochronie osób i mienia znajdującego się na terenie ochranianego obiektu;
2) organizacji służby ochronnej w oparciu o jeden posterunek stały, połączony z funkcją patrolowania wewnętrznej części budynku oraz wydawania i przyjmowania kluczy od pomieszczeń służbowych;
3) strzeżeniu powierzonego pod ochronę mienia, urządzeń wspomagających ochronę, zabezpieczeniu ich przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem na terenie Biblioteki;
4) uniemożliwienie nielegalnego wejścia osób postronnych na tereny ochranianego obiektu;
5) uniemożliwienie wyniesienia przedmiotów będących własnością Biblioteki bez zgody Dyrektora Biblioteki lub osób do tego upoważnionych;
6) utrzymywaniu współpracy w zakresie ochrony osób i mienia z dowódcą zmiany ochrony, pełniącym służbę w budynku Biblioteki Śląskiej przy Placu Rady Europy 1, z Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej, Strażą Miejską;
7) udzielaniu w razie konieczności pierwszej pomocy przedmedycznej.
2.1 Organizacja służby ochrony Biblioteki Śląskiej, ul. Ligonia 7.
1) Posterunek stały Nr 1
a) służba pełniona w składzie jednoosobowym przez całą dobę przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Nie ma konieczności posiadania przez te osoby dopuszczenia do posiadania broni.
b) ubiór pracownika ochrony – czarne lub granatowe spodnie + marynarka (bluza), koszula biała lub niebieska, ciemny krawat, czarne obuwie. Wszyscy pracownicy ochrony muszą być oznaczeni zgodnie z wymogami określonymi w art. 20 ustawy o ochronie osób i mienia.
c) Całodobowo: 1 pracownik
W obiekcie tym usytuowane są również biura innych instytucji.
Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia, na własny koszt, wszystkich pracowników, realizujących niniejszy przedmiot zamówienia, z zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, tak aby w razie konieczności pracownicy mogli udzielić takiej pomocy potrzebującym.
3. Obiektu Biblioteki Śląskiej w Katowicach, ul. Francuska 12, polegającej na:
1) całodobowej ochronie osób i mienia znajdującego się na terenie ochranianego obiektu;
2) organizacji służby ochronnej w oparciu o jeden posterunek stały, połączony z funkcją patrolowania wewnętrznej części budynku, oraz wydawania i przyjmowania kluczy od pomieszczeń służbowych oraz obsługi szatni;
3) strzeżeniu powierzonego pod ochronę mienia, urządzeń wspomagających ochronę, zabezpieczeniu ich przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem na terenie Biblioteki;
4) uniemożliwienie nielegalnego wejścia osób postronnych na tereny ochranianego obiektu;
5) uniemożliwienie wyniesienia przedmiotów będących własnością Biblioteki bez zgody Dyrektora Biblioteki lub osób do tego upoważnionych;
6) utrzymywaniu współpracy w zakresie ochrony osób i mienia z dowódcą zmiany ochrony, pełniącym służbę w budynku Biblioteki Śląskiej przy Placu Rady Europy 1, z Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej, Strażą Miejską;
7) udzielaniu w razie konieczności pierwszej pomocy przedmedycznej.
3.1 Organizacja służby ochrony Biblioteki Śląskiej, ul. Francuska 12.
1) Posterunek stały Nr 1
a) służba pełniona w składzie jednoosobowym przez całą dobę przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Nie ma konieczności posiadania przez te osoby dopuszczenia do posiadania broni.
b) ubiór pracownika ochrony – czarne lub granatowe spodnie + marynarka (bluza), koszula biała lub niebieska, ciemny krawat, czarne obuwie. Wszyscy pracownicy ochrony muszą być oznaczeni zgodnie z wymogami określonymi w art. 20 ustawy o ochronie osób i mienia.
c) Całodobowo: 1 pracownik
W obiekcie tym usytuowane są również biura innych instytucji.
Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia, na własny koszt, wszystkich pracowników, realizujących niniejszy przedmiot zamówienia, z zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, tak aby w razie konieczności pracownicy mogli udzielić takiej pomocy potrzebującym.
Szczegóły w załączniku nr 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-01 do 2025-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych w postępowaniu, która przedstawia najwyższy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia określonych w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu grupy interwencyjnej

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 r. poz. 1995 z późn. zm.).
Uwaga nr 1: Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony przez każdego z Wykonawców samodzielnie w przypadku gdy każdy z Wykonawców będzie wykonywać usługę ochrony.
Uwaga nr 2: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa:
1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi, polegające na świadczeniu usług w zakresie ochrony osób i mienia, przez okres minimum 12 miesięcy, o wartości minimum 1 500 000,00 złotych (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) brutto każda.
Uwaga nr 1: W przypadku usług będących w trakcie wykonywania, wymagania w zakresie wartości i czasu wykonywania danej usługi dotyczą części umowy już zrealizowanej tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania usługi do upływu terminu składania ofert i te dane (wartość i czas) wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie usług.
Uwaga nr 2: Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony przynajmniej przez jednego z Wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, winien wykazać, że samodzielnie spełnia ten warunek w całości – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
Uwaga nr 3: W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności. Wykonawca wykazuje doświadczenie w zakresie faktycznego, bezpośredniego udziału Wykonawcy w realizacji zamówienia w ramach danego zamówienia.
Uwaga nr 4: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy– zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
2) Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej 12 kwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej, posiadającymi co najmniej 6-cio miesięczny staż pracy w ochronie, wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
Uwaga nr 1: Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy). Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie przez Wykonawców warunku dotyczącego osób, którymi dysponują.
Uwaga nr 2: Zamawiający przypomina, że spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu nie należy utożsamiać z warunkiem należytego wykonywania zadania. Oznacza to, że Wykonawca w trakcie realizacji zadania zobowiązany jest dysponować taką ilością osób, która zapewni prawidłowe i terminowe wykonywanie zadania.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1), 2) i 4) oraz art. 109 ust. 1 pkt 2) i 3) ustawy PZP, sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ;
3) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 3, art. 108 ust. 1 pkt 6, art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8, 10 ustawy PZP - zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w celu wykazania spełniania warunku dot. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
aktualną koncesję, wydaną przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
2) w celu wykazania spełniania warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności. Wykonawca wykazuje doświadczenie w zakresie faktycznego, bezpośredniego udziału Wykonawcy w realizacji zamówienia w ramach danego zamówienia.
4) w celu wykazania spełniania warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej:
wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w prowadzonym postępowaniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 48 000,00 zł (czterdzieści osiem tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).

Szczegóły w Rozdziale 22 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (ust. 4 pkt 2 rozdziału 16 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie.
5. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („(…), z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.”).
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według zasad określonych w umowie, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego. W takim przypadku wartość wynagrodzenia netto nie ulega zmianie, jedynie wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Zmiana wynagrodzenia odnosić się będzie do części przedmiotu umowy niezrealizowanej, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających lub wprowadzających oraz do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego.
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo zmiany wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana ta będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie tych przepisów. Kwota wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń osób świadczących usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, bądź minimalnej stawki godzinowej z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana ta będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio dokonujących zmian w zakresie zasad podleganiu ubezpieczeniu społecznemu lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy. Zmiana ta będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku ze zmianą zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
5) wystąpienia po okresie pierwszych 6 miesięcy obowiązywania umowy, zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (umowy) w rozumieniu art. 439 ustawy Pzp.
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy zawiera załącznik nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-26 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/bibliotekaslaska

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-26 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.