Ogłoszenie z dnia 2025-06-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00255143/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-29
- 2025/BZP 00274252/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku usługowego pełniącego funkcję dziennego ośrodka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (…)wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Polance Wielkiej (…)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Polanka Wielka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181882
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 61
1.5.2.) Miejscowość: Polanka Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-607
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 338488008
1.5.8.) Numer faksu: 338488009
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@polanka-wielka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanka-wielka.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-86c30594-a06e-4503-8cc0-a0f36d84eb181.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku usługowego pełniącego funkcję dziennego ośrodka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (…)wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Polance Wielkiej (…)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-86c30594-a06e-4503-8cc0-a0f36d84eb18
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282865
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00068699/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa budynku usługowego pełniącego funkcję dziennego ośrodka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (…)wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Polance Wielkiej (…)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Działania 5.6 Infrastruktura opieki w społeczności lokalnej Priorytet 5 Fundusze europejskie wspierające infrastrukturę społeczną programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 na podstawie umowy o dofinansowanie nr FEMP.05.06-IZ.00-0163/24-00-XXI/6/FE/25 z dnia 19.02.2025 r.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00255143
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i dostaw w ramach zadania (inwestycji) pn.: „Budowa budynku usługowego pełniącego funkcję dziennego ośrodka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (…)wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Polance Wielkiej (…)”.
Zamówienie jest zamówieniem mieszanym, a jego elementy to:
a. wykonanie robót budowlanych związanych z posadowieniem budynku usługowego, pełniącego funkcję dziennego ośrodka opieki na działkach nr 693/16, 2864/19 przy ul. Południowej w miejscowości Polanka Wielka, gminie Polanka Wielka, powiecie oświęcimskim, woj. małopolskie, jako obiektu jednokondygnacyjnego (parterowego), niepodpiwniczonego, posadowionego na tradycyjnym fundamencie (ławy fundamentowe);
b. dostawy / dostawy i montaż wyposażenia, które może ingerować w elementy stałe obiektu (takie jak: ściany, podłogi, sufity, itp.) – zgodnie z zestawieniem wyposażenia ujętym w załączniku nr 1 do umowy; zabieg ten ma to na celu minimalizację potencjalnych przeróbek na etapie innego postępowania w ramach Umowy o dofinansowanie w zakresie dostaw wyposażenia do obiektu, a tym samym zapewnienie przejrzystych warunków gwarancji i rękojmi przedmiotu umowy.
Szczegółowy zakres rzeczowy robót i dostaw będących przedmiotem zmówienia oraz ich standardy jakościowe, stawiane im wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe, funkcjonalne itp. obrazują zestawienia, przedmiary, dokumentacje projektowe oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiący załącznik nr 4 i nn. do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45215221-2 - Roboty budowlane w zakresie ośrodków opieki dziennej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45215213-3 - Roboty budowlane w zakresie domów opieki
45215212-6 - Roboty budowlane w zakresie domów dla emerytów
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45000000-7 - Roboty budowlane
35121700-5 - Systemy alarmowe
39220000-0 - Sprzęt kuchenny, artykuły gospodarstwa domowego i artykuły domowe oraz artykuły cateringowe
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający: Gmina Polanka Wielka, na podstawie art. 256 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( t. jedn.: Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm., zwanej dalej „ustawą Pzp”) informuje, że – wskutek rozbieżności i braków oraz zastosowania nieostrych sformułowań w ogłoszeniu i / lub dokumentacji postępowania pn.: „Budowa budynku usługowego pełniącego funkcję dziennego ośrodka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (…)wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Polance Wielkiej (…)” (zw. dalej „postępowaniem”) prowadzonego zgodnie z art. 275 pkt 2 ustawy Pzp w trybie podstawowym – dalsze prowadzenie postępowania zgodnie z charakterem zamówienia opisanym w ww. dokumentacji jest nieuzasadnione.W związku z tym Zamawiający, zgodnie z art. 256 ustawy Pzp., unieważnia postępowanie mając na uwadze, że unieważnienie to następuje przed upływem terminu składania ofert.
Uzasadnienie faktyczne i prawne:
W prowadzonym przez Gminę Polanka Wielka postępowaniu Wykonawcy zwrócili się do Zamawiającego z wnioskami o wyjaśnienie treści SWZ. Wnioski te w sposób istotny (m.in.: por. Sygn. akt KIO/KD 37/16 w zakresie definicji istotnych zmian) wpłynęły na charakter zamówienia w obszarze jego przedmiotu, tj.: zakresu robót budowlanych, opisanych dokumentacją projektową i przedmiarami i w obszarze proceduralnym, tj. obowiązku udzielenia zamówienia w sposób konkurencyjny, zapewniający uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców oraz przejrzystość wszystkich podejmowanych przez Zamawiającego działań.
Tym samym dalsze prowadzenie postępowania zgodnie z charakterem zamówienia opisanym w ww. dokumentacji jest nieuzasadnione.
Rozwiązanie to zapewnia poszanowanie wszystkich stron postępowania:
• potencjalnych Wykonawców pozwalając na ich uchronienie przed ponoszeniem daremnych kosztów uczestnictwa w postępowaniu,
• Zamawiającemu umożliwiając zakończenie prowadzonego postępowania w sytuacji wystąpienia innych niż obowiązkowe podstaw unieważnienia postępowania, które powodują, że dalsze prowadzenie tych postępowań jest bezzasadne, co przeciwdziała pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych przez Zamawiającego świadczeń urzeczywistniając zasady celowości i efektywności wydatków publicznych; (por.: Komentarz do ustawy Pzp pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza).
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 513 pkt 1 ustawy Pzp mają Państwo prawo wnieść odwołanie.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z art. 514 ust. 1ustawy Pzp. Odwołujący jest zobowiązany przekazać zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej przed upływem terminu do wniesienia odwołania, w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu, zgodnie z art. 514 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
Jako że informacja o unieważnieniu postępowania została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i zamieszczona na stronie internetowej postępowania, to termin wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz przesłania kopii odwołania do zamawiającego - zgodnie z art. 515 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp – upływa.23.06.2025 r., czyli po 5 dniach od ukazania się informacji.
INNE PRZETARGI POLANKA WIELKA
więcej: przetargi POLANKA WIELKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa oświetlenia drogowego w m. Szczytniki nad Kaczawą dz. Nr 545, 548/1" .
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Baranowie. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku komunalnego w Baranowie. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bożej Woli. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Dostawa oraz montaż wiat przystankowych wraz z utwardzeniem powierzchni gruntu w ciągu drogi powiatowej nr 3224L "dr. kraj. 17 - Udrycze - Kolonia Dębowiec
- Budowa chłodni dla OHZ Nadleśnictwa Polanów - roboty budowlane
więcej: Systemy alarmowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.