Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00241442/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 850 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIRÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223847
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mirów Stary 27
1.5.2.) Miejscowość: Mirów Stary
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-503
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 486283889
1.5.8.) Numer faksu: 486283889
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@mirow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mirow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mirow.pl/bip1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 850 000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99a28672-fd0d-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00281011
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00035950/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 850 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00241442/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BG.271.11.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 476629,01 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 850 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
1. Kwota kredytu 850 000,00 zł;
2. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2032 r.;
3. Okres karencji w spłacie kapitału do 30.01.2031 r.;
4. Zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel „In blanco” wraz z deklaracją wekslową;
5. Uruchomienie kredytu: na wniosek Zamawiającego w terminie do 30.09.2022 r.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
Spłata kredytu następować będzie w ratach miesięcznych do ostatniego dnia każdego miesiąca po okresie karencji (w 2031 roku I rata płatna do 31.01.2031 r. w kwocie 43 500,00 zł, 11 rat po 41 500 zł; w 2032 roku I rata płatna do 31.01.2032 r. w kwocie 31 000,00, 11 rat po 29 000,00 zł).
Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do ostatniego dnia każdego miesiąca /bez karencji/. Do wyliczenia i spłaty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w roku w poszczególnych miesiącach.
Oprocentowanie kredytu oparte o stawkę WIBOR 1M liczone jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy, powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia ofert – marża stała w okresie kredytowania.
Marża banku jest wartością stałą w okresie obowiązywania umowy
Zamawiający nie przewiduje żadnych prowizji bankowych z tytułu uruchomienia kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia, wydłużenia terminów spłat rat kredytu jak również zmiany wysokości kwot w poszczególnych ratach, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji.
Kredyt może być realizowany w transzach, w terminach i kwotach określonych przez Zamawiającego. Kredyt będzie udostępniony dla Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji w ciągu 2 dni od chwili zapotrzebowania przez Zamawiającego określonej kwoty
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie wpłynęły dwie oferty:1. Bank Spółdzielczy w Halinowie
ul. Piłsudskiego 36,
05-074 Halinów Cena oferty: 536 156,49 zł
2. Bank Spółdzielczy w Radomiu
ul. Czachowskiego 21A, 26-600 Radom Cena oferty: 584 256,00 zł
Druga z wymienionych ofert została odrzucona z powodu jej niezgodności z wymogami SWZ; pierwsza – po wezwaniu Wykonawcy do złożenia wymaganych dokumentów oraz po ich ocenie – została wybrana za najkorzystniejszą. Następnie, pismem z dnia 22.07.2022 r., Wykonawca został wezwany do podpisania umowy z zastrzeżeniem, że niestawiennictwo będzie traktowane jako uchylanie od zawarcia umowy.
W dniu 26.07.2022 r. Zamawiający otrzymał od wybranego Wykonawcy oświadczenie, iż z powodu błędu w złożonej ofercie nie jest możliwe zawarcie umowy kredytu.
Wobec powyższego wyczerpane zostały przesłanki uniemożliwiające zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego – określone w art. 255 ust. 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 536156,49 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 584256,00 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych".
- Pozyskanie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł dla Gminy Ostrów
- Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu długoterminowego w 2024 r.
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.