eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stryszawa › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stryszawa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181965

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stryszawa 17

1.5.2.) Miejscowość: Stryszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-205

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stryszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.stryszawa.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/stryszawa

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90b10556-f955-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00273151

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063334/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00228877

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IPP.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości
2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) na:
- finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w wysokości 2 116 386,34 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 383 613,66 zł,
z terminem spłaty począwszy od stycznia 2028 r. do grudnia 2031 r.
Uruchomienie kredytu od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r. w wysokości 2 500 000,00 zł.
Spłata zaciągniętego zobowiązania nastąpi w 4 ratach płatnych w terminie od dnia 01 stycznia 2028 r. do dnia 31 grudnia 2031 r., zgodnie z harmonogramem zamieszczonym w punkcie II SWZ.
Termin spłaty poszczególnych rat ustala się do dnia 31 grudnia danego roku.
Źródłem spłaty kredytu będą dochody budżetowe Gminy z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.
Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek. Spłata odsetek następować będzie na koniec każdego kwartału, począwszy od 2023 roku. W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni).
Okres finansowania: do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć, iż finansowanie kredytem nastąpi od dnia 31.12.2023 r. do momentu jego ostatecznej spłaty, a więc do dnia 31.12.2031 r.
Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego.
Zabezpieczenie wierzytelności: weksel in blanco z deklaracją wekslową.
Pozostałe informacje Zamawiającego istotne z punktu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni).
Do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 23.05.2023 roku.
Na zabezpieczenie spłaty zostanie złożona deklaracja wekslowa do weksla in blanco.
Na wekslu i ewentualnej deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.
Zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa bankowego, do wysokości 200 % kwoty kredytu.
Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.
Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
Nie posiadamy zaległych zobowiązań finansowych w bankach.
W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec nas za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Nie posiadamy zaległych zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Urzędu Skarbowego.
W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu naszą jednostkę.
Na rachunkach w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
Gmina Stryszawa nie posiada podmiotów powiązanych takich jak szpital/-le SPZOZ.
W przeszłości nie wystąpiły lub nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez Gminę Stryszawa zadłużenia.
- po podmiocie, dla którego Gmina była podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia.
W ofercie należy wskazać wysokość przyjętej stawki WIBOR 3M oraz marży kredytowej.
Zamawiający nie dopuszcza zastosowania jakichkolwiek dodatkowych opłat i/lub prowizji poza marżą.
Zamawiający oświadcza, iż do dnia 31.12.2023 r. wykorzysta całą kwotę planowanego do zaciągnięcia kredytu.
2. Zamawiający nie przewiduje określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań zawiązanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Dostępność dla osób niepełnosprawnych:
Ze względu na charakter przedmiotu zamówienia nie określa się wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1351631,82 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1351631,82 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1351631,82 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Beskidzki Bank Spółdzielczy Oddział w Wadowicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000496314

7.3.3) Ulica: Lwowska 72A

7.3.4) Miejscowość: Wadowice

7.3.5) Kod pocztowy: 34-100

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1351631,82 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.