eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LisewoUsługi opieki wytchnieniowej dla mieszkańców Gminy Lisewo



Ogłoszenie z dnia 2025-06-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi opieki wytchnieniowej dla mieszkańców Gminy Lisewo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych w Lisewie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871567910

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Toruńska 15

1.5.2.) Miejscowość: Lisewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-230

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: 56 676 85 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@lisewo.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.cus.lisewo.com/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-33222829-1a98-45ab-aa74-cd4bc80ca91c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi opieki wytchnieniowej dla mieszkańców Gminy Lisewo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33222829-1a98-45ab-aa74-cd4bc80ca91c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00270952

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038452/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Opieka wytchnieniowa dzienna

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182164

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: CUS.271.2.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 396336,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki wytchnieniowej (zwanej dalej również: usługa), dla opiekunów osób zależnych mieszkających na terenie Gminy Lisewo.
2. Usługi polegają na czasowym zastąpieniu rodziny i opiekunów rodzinnych,
w sprawowaniu opieki nad bliskim – niesamodzielnym z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności.
3. Usługi obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację.
4. Osoba bezpośrednio świadcząca usługę posiada: Kwalifikacje do wykonywania jednego
z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub doświadczenie w realizacji usług opieki wytchnieniowej, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80 - godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.
5. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie przez osoby bezpośrednio świadczące usługi (dalej: opiekunów) następujących czynności:
1) Czynności pielęgnacyjne:
a) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych:
- odprowadzenie do toalety,
- zakładanie i zmiana pieluchomajtek, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
- mierzenie ciśnienia, poziomu cukru,
- nadzór nad przyjmowaniem leków, wg wskazań lekarza.
b) czynności z zakresu higieny osobistej:
- mycie ciała, mycie głowy, kąpiel,
- czesanie,
- golenie,
- obcinanie paznokci,
- zmiana bielizny osobistej i pościelowej.
2) Czynności żywieniowe:
a) przygotowywanie posiłków (w tym jednego gorącego) z uwzględnieniem zalecanej diety,
b) pomoc przy przygotowywaniu posiłków,
c) dostarczanie gotowych posiłków,
d) pomoc przy spożywaniu posiłków.
3) Czynności gospodarcze:
a) utrzymanie w czystości najbliższego otoczenia osoby (z wyłączeniem prac porządkowych),
4) Czynności z zakresu wspierania codziennych czynności i komunikacji:
a) organizacja wyjść z mieszkania, spacery,
b) czytanie książek, czasopism, itp.
c) towarzyszenie.
6. Opiekun nie może:
1) Wykonywać zabiegów wymagających kwalifikacji medycznych.
2) Wykonywać czynności związanych z rehabilitacją medyczną podopiecznego.
3) Wykonywać prac remontowych w domu podopiecznego np. malowanie.
4) Wykonywać ciężkich prac związanych z generalnymi porządkami w domu i ogrodzie
w tym np. przesuwanie mebli, noszenie ciężkich przedmiotów, mycie okien, sprzątanie korytarzy, klatek schodów oraz pomieszczeń gospodarczych, sprzątanie ogrodu, grabienie liści.
5) Przygotowywać posiłków dla innych niż podopieczny osób wspólnie bądź oddzielnie zamieszkałych.
7. Usługi będą świadczone dla ok. 12 podopiecznych w miejscu ich zamieszkania na terenie Gminy Lisewo, przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 7:00 do 20:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
8. Szacunkowa liczba godzin świadczenia usług opieki wytchnieniowej wynosi 160 w skali jednego miesiąca. Szacunkowa łączna liczba godzin świadczenia usług opieki wytchnieniowej w trakcie realizacji zamówienia wynosi 4800.
9. Godzina usługi jest godziną zegarową (60 minut), liczoną jako rzeczywisty czas świadczenia usług w miejscu zamieszkania podopiecznego. Do czasu świadczenia usług
nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania podopiecznego.
10. Liczba godzin świadczenia usług w sakli jednego miesiąca została podana szacunkowo i może ulec zmianie - zmniejszeniu lub zwiększeniu, zgodnie z postanowieniami Cz. III pkt 11 i 12 SWZ, ze względu na charakter przedmiotu zamówienia, którego cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia lub sytuację życiową podopiecznych. Zamawiający zapłaci jedynie za faktycznie zrealizowane godziny usług.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia szacunkowej liczby godzin stosownie do aktualnych potrzeb, przy czym zamawiający gwarantuje realizację minimum 50% szacunkowej liczby godzin usług. W takim przypadku wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie, w tym o zapłatę odszkodowania, z tytułu zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, jak również nie może być podstawą do odmowy wykonania gwarantowanego zakresu zamówienia.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji polegające na zwiększeniu maksymalnie do 20% szacunkowej liczby godzin usług, stosowanie do potrzeb, przy uwzględnieniu zaoferowanej przez wybranego wykonawcy ceny brutto za jedną godzinę świadczenia usług. Jeżeli zamawiający nie skorzysta z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania z tytułu niezrealizowania opcji lub jej części,
jak również nie może być podstawą do odmowy wykonania zamówienia.
Dodatkowy, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: SWZ oraz Wzór umowy (załącznik Nr 7 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 374400 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 374400 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 374400 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna „Wspólna Sprawa”

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Numer NIP: 8751566048

7.3.3) Ulica: ul. Dworcowa 1

7.3.4) Miejscowość: Chełmno

7.3.5) Kod pocztowy: 86-200

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 374400,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-08-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.