Ogłoszenie z dnia 2025-06-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
PRACE PODWODNE POLEGAJĄCE NA CZYSZCZENIU ZBIORNIKÓW ODRARIUM I BASENU FOK W ZOO WROCŁAW SP. Z O.O.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZOO WROCŁAW SP. Z O.O.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021125219
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Z. Wróblewskiego
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-618
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.kosior@zoo.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoo.wroclaw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ogrody zoologiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRACE PODWODNE POLEGAJĄCE NA CZYSZCZENIU ZBIORNIKÓW ODRARIUM I BASENU FOK W ZOO WROCŁAW SP. Z O.O.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a969451-b3b4-424d-b09a-ff831a849bdb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00268099
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zoo-wroclaw.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami na platformie zakupowej
https://zoo-wroclaw.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono szczegółowo w SWZ (rozdział V).
1. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami jest Platforma dostępna pod adresem:
https://zoo-wroclaw.ezamawiajacy.pl
1.1. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
2. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
3.1. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiającego: https://zoo-wroclaw.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
3.2. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl gdzie zostanie poinformowany o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując odpowiednio kroki procesu rejestracyjnego, podaje adres e-mail, ustanawia hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin i klika polecenie zarejestruj się.
3.3. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
3.4. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
4. Zamawiający zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz.2452) określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
4.1. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
4.2. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
5. Zamawiający na podstawie § 11 cyt. wyżej Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
5.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
5.2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
5.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
5.4. Włączona obsługa JavaScript;
5.5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
6. Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. 7. Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta została złożona”. O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje Rozdział XVIII SWZ (znak sprawy: 10/TP/U/202)
Zmawiający informuje, zgodnie z art. 13 i 14 RODO:
1. Administratorem danych osobowych jest ZOO WROCŁAW Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (51-618) ul. Wróblewskiego 1-5, tel. +48 71 348 30 24, fax +48 71 348 37 68.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w ZOO WROCŁAW Sp. z o.o. jest Pani Monika TYBOROWSKA, e-mail: iod@zoo.wroc.pl
3. Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej .
4.1. Odbiorcą danych osobowych będą także upoważnieni pracownicy ZOO WROCŁAW Sp. z o.o. oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49.
5. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania.
6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Na podstawie art. 15 RODO przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych.
9. Na podstawie art. 16 RODO przysługuje prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych.
10. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania.
11. Na podstawie art. 18 RODO przysługuje prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
12. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
13. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
14. Wykonawca winien wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał.
Wykonawca winien wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO względem osób fizycznych których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane bezpośrednio pozyskał.
15. Zgodnie z art. 8a ust. 5 Zamawiający informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania,
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku udostępnienia protokołu z postępowania już zakończonego wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): OGRANICZENIA:
1. W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych.
2. Nie przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
3. Na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 10/TP/U/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa usługa czyszczenia zbiorników Odrariumi i basenu fok, znajdujących się w ZOO WROCŁAW SP. Z O.O.
Usługa czyszczenia zbiorników i basenu obejmuje następujący zakres:
1) czyszczenie z wszelkich zabrudzeń (w tym glonów) od strony wody: szyb, paneli akrylowych oraz dekoracji w zbiornikach: Odra górna, Odra środkowa, Starorzecze i ujście Zalewu Szczecińskiego w obiekcie Odrarium,
2) czyszczenie z wszelkich zabrudzeń (w tym glonów), od strony wody: szyb i bulaja akrylowego, w basenie fok.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90913100-1 - Usługi czyszczenia zbiorników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
a) Cena (C) za wykonanie serwisów – 100%
- Kryterium Cena (C) – oznacza łączną cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia tj. Serwisów 1 i 2 w okresie obowiązywania umowy. W niniejszym kryterium oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów - 100 pkt, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C - liczba punktów w kryterium cena (wynagrodzenie) za wykonanie serwisów
Cn - najniższa cena ofertowa spośród zaoferowanych
Cb - cena badanej oferty
W - waga = 100
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (max. 100) w oparciu o przyjęte kryterium, tj. Zamawiający obliczy wartość punktową dla poszczególnych ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Szczegółowe informacje zawarte w rozdziale IV SWZ:Wykonawcy, winni wykazać, że spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1.1. Wykonawca musi wykazać się posiadaniem wymaganych prawem uprawnień do wykonywania prac podwodnych tj. winien posiadać certyfikat potwierdzający spełnianie wymagań systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, wydany przez jednostkę certyfikującą, zgodnie z przepisami o certyfikacji, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 17 października 2003r. o wykonywaniu prac podwodnych (t.j. Dz.U. 2021 poz.612).
2. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
2.1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje z należytą starannością minimum:
- dwie (2) usługi polegające na wykonywaniu prac podwodnych polegających na czyszczeniu obiektów/zbiorników pod wodą typu np. basen fok, wydr w obecności bytujących w nim zwierząt o wartości min. 90 000,00 zł (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda.
2.2. dysponuje osobami (wskazane później) posiadającymi uprawnienia do wykonywania prac podwodnych zgodnie z obowiązującymi przepisami:
a) Dwóch (2) nurków klasy III lub wyżej uprawniający do wykonywania prac podwodnych na małych głębokościach posiadających doświadczenie zawodowe w realizacji usług (min. jedna) czyszczenia pod wodą, przy czym osoby te wykonywały takie usługi w okresie ostatnich 5 lat.
Każdy z nurków powinien posiadać:
• aktualny dyplom, świadectwo oraz książeczkę nurka;
• aktualne orzeczenie lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych;
b) Kierownika prac podwodnych klasy III lub wyższej, posiadającego doświadczenie zawodowe w realizacji usług czyszczenia pod wodą (min. jedna), przy czym osoby te wykonywały takie usługi w okresie ostatnich 5 lat.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w SWZ (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp). Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składnia ofert, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (art. 125 ust. 3 ustawy Pzp).
(Wzór oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 4 DO SWZ).
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby:
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w SWZ (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp);
b) składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (art. 118 ust. 3 Pzp).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (spółki cywilne i konsorcja):
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w SWZ (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp).
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 2, 3 i 4 Pzp) – Załącznik Nr 6 do SWZ.
4. Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
- art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
5. Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(Wzór oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 10 do SWZ)
6. Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (Wzór oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 11 do SWZ).
7. Odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
8. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2025.514) - Wzór oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 4 DO SWZ.
-> w dokumencie dot. przesłanek wykluczenia na podstawie art.125 ust. 1 Pzp, zawarta jest również treść oświadczenia dot. przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu wykazania, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności winien złożyć dokument, z którego wynikało będzie, że Wykonawca uprawniony jest do wykonywania prac podwodnych – w postaci certyfikatu potwierdzającego spełnianie wymagań systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, wydanego przez jednostkę certyfikującą, zgodnie z przepisami o certyfikacji, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (t.j. Dz.U. 2021 poz.612).
2) W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca złoży:
a) Wykaz (usług) tj. wykonanych prac podwodnych zrealizowanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich (3) trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu i rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, wraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane/są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty np. oświadczenie wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
(Wzór wykazu zrealizowanych usług – ZAŁĄCZNIK NR 7 do SWZ);
b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
(Wzór wykazu osób – ZAŁĄCZNIK NR 8 do SWZ)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)1) Pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę – jeżeli jest podpisywana przez pełnomocnika
2) W przypadku składnia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, musi być złożone w oryginale i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w postaci dokumentu elektronicznego albo cyfrowego odwzorowania tego dokumentu poświadczonego za zgodność z oryginałem (wg art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. Prawo o notariacie - Dz.U.2022.1799).
2. Dokumenty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych oświadczeń lub dokumentów.
Jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji dokumentem właściwym jest odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub dokumenty na podstawie których dokonuje się wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji, np. uchwała właściwego organu Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagania dot. wadium -Rozdział VIII SWZ1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych, 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert określonym w SWZ i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j Dz.U.2025.98)
4. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (art. 97 ust. 10 Pzp) tj. oryginał elektronicznego dokumentu wadialnego opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, jak niżej:
a) dla przelewów krajowych:
PKO BP S.A. I O/WROCŁAW,
Nr rach. 61 1020 5226 0000 6102 0416 4208
z dopiskiem: Wadium – PRACE PODWODNE, znak sprawy 10/TP/U/2025
b) dla przelewów zagranicznych:
PKO BP S.A. I O/WROCŁAW, SWITF: BPKOPLPW,
Nr IBAN PL 61 1020 5226 0000 6102 0416 4208
z dopiskiem: Wadium – PRACE PODWODNE, znak sprawy 10/TP/U/2025
Zaleca się dowód wniesienia wadium załączyć do oferty
6. Wadium wnoszone w pieniądzu (przelewem bankowym) Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium zostanie uznana/zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać co najmniej:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta poręczenia/gwarancji (Zamawiającego), poręczyciela/gwaranta oraz wskazanie ich siedzib: Beneficjentem poręczenia/gwarancji jest: ZOO WROCŁAW Sp. z o.o., ul. Wróblewskiego 1-5, 51-618 Wrocław
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem/gwarancją,
3) kwotę wadium,
4) termin ważności poręczenia/gwarancji – nie krótszy niż termin związania ofertą,
5) zobowiązanie poręczyciela/gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo, nieodwołalnie, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
Informacje nt zwrotu i zatrzymania wadium reguluje ustawa Pzp.
Szczegółowe informacje w Rozdziale VIII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (spółki cywilne i konsorcja):a) oświadczenie, o którym mowa w pkt 1), składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust. 4 Pzp).
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 2, 3 i 4 Pzp) – Załącznik Nr 6 do SWZ.
c) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
-> postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
-> wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
-> ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy (tj. projektowane postanowienia umowy) stanowi załącznik nr 9 do SWZ.2. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w załączniku nr 9 do SWZ: Wzoru umowy tj.: projektowanych postanowień umowy.
3. Zmiany wynagrodzenia w formie aneksu (opisane w par 7 wzoru umowy) oraz wynikające z art. 439 Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy: https://zoo-wroclaw.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-17 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA dot. agresji na Ukrainę:Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 507).
Wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Remont budynku mieszkalnego przy ul. Karmelkowej 4 we Wrocławiu w zakresie zmiany systemu ogrzewania.
- BZP.2711.34.2025.MP Usługa noclegowa w dniach 21-26.09.2025r. w związku z Międzynarodową Konferencją pt.: "Europejskie relacje kulturowe w ramach Trójkąta Weimarskiego".
- Dostawa bielizny pościelowej do obiektów Wrocławskiego Zespołu Żłobków.
- Dostawa odczynników do biologii molekularnej na podstawie umowy ramowej
- Wykonanie przyłączy i instalacji zewnętrznych kanalizacji sanitarnej wraz z likwidacją bezodpływowych zbiorników dla budynków objętych zarządem ZZK - 2 ZADANIA.
- Odbudowa drogi wojewódzkiej nr 390 w Lądku Zdroju od km 25+910 do km 27+200
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Eksploatacja i konserwacja fontann oraz tężni na terenie miasta Zabrze
- PRACE PODWODNE POLEGAJĄCE NA CZYSZCZENIU ZBIORNIKÓW ODRARIUM I BASENU FOK W ZOO WROCŁAW SP. Z O.O.
- Bieżące utrzymanie zbiorników wodnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy w okresie 1 064 dni od dnia 01.01.2026 r.
- Prowadzenie planowanych i awaryjnych prac czyszczeniowych w obiektach i instalacjach ZTPOK
- Wykonanie wymiany, regulacji, czyszczenia i udrażniania układów odwodnienia na sieci dróg wojewódzkich administrowanych przez ZDW w Łodzi z podziałem na zadania
- Kategoria CPC dla usług - 14.
więcej: Usługi czyszczenia zbiorników »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.