Ogłoszenie z dnia 2025-06-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup wraz z sukcesywnymi dostawami Brexipiprazolu oraz proszku o nazwie Aripiprazolum i rozpuszczalnika do sporządzania zawiesiny o przedłużonym działaniu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALISTYCZNY PSYCHIATRYCZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297187
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleksandrowska 159
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-229
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrekcja@psychiatria-lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://babinski.home.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wraz z sukcesywnymi dostawami Brexipiprazolu oraz proszku o nazwie Aripiprazolum i rozpuszczalnika do sporządzania zawiesiny o przedłużonym działaniu.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2dc4c171-0b46-44c4-90cd-237b81380157
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00267763
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00222152
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Na podstawie art. 304 w związku z art. 305 pkt. 2) ustawy Pzp.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, uprzednio wszczętego w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji – znak sprawy: ZPIZ/TP/D/4/2025 nie wpłynęła żadna, ważna oferta. Zamawiający działając na mocy art. 254 pkt 2) oraz art. 260 ust. 2 ustawy Pzp, dokonał czynności unieważnienia na podstawie art. 255 pkt 1) ustawy Pzp tj. ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WR/D/4/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Zakup wraz z sukcesywnymi dostawami do apteki szpitalnej Spec. Psych. ZOZ w Łodzi
Brexipiprazolu oraz proszku o nazwie Aripiprazolum i rozpuszczalnika do sporządzania zawiesiny o przedłużonym
działaniu.” zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
Kod CPV: 33600000-6 Produkty farmaceutyczne.
2.Przedmiot zamówienia dostarczony przez Wykonawcę będzie fabrycznie nowy, gotowy do użycia, wolny od wad fizycznych
i prawnych, oryginalnie zapakowany, najwyższej jakości oraz będzie posiadać co najmniej 12 miesięczny okres ważności,
licząc od daty dostawy, przy czym oznaczenie terminu ważności musi być czytelne.W przypadku produktu, preparatu
którego termin ważności udzielony przez producenta wynosi 12 miesięcy i mniej, dopuszcza się dostarczenie towaru którego
termin ważności będzie wynosił 2/3 terminu ważności udzielonego przez producenta.
3. Podane przez Zamawiającego ilości asortymentu, wyszczególnionego w formularzu asortymentowo - cenowym,
będącego przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, są wielkościami wyliczonymi w
sposób szacunkowy na podstawie dotychczasowego zapotrzebowania Zamawiającego i w trakcie realizacji przedmiotowej
umowy mogą ulec zmianie do 20% podanych ilości (zmniejszeniu lub zwiększeniu) w zależności od bieżących potrzeb
Zamawiającego.
4. Produkty farmaceutyczne winny spełniać warunki dopuszczenia do obrotu i stosowania na terenie RP zgodnie z
przepisami zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 974 z późn. zm.) –
jeżeli dotyczy oraz ustawy z dnia 06 września 2001 roku Prawo Farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 686 z późn. zm.).
5. Zamawiający przyjmuje za jednostkę miary 1 sztukę lub 1 opakowanie. Jeżeli ilość sztuk w opakowaniu nie jest określona
to Zamawiający porówna cenowo ofertę za jedną sztukę.
6.Zamawiający zamawia opakowania nie mniejsze niż określone w formularzu asortymentowo – cenowym (Załącznik nr 2
do SWZ).
7.W przypadku gdy:
7.1. na rynku dostępne są tylko mniejsze opakowania posiadające inną ilość sztuk, wówczas Wykonawca winien przeliczyć
odpowiednio zaoferowane ilości zgodnie z zapotrzebowaniem wymaganej, ogólnej ilości przez Zamawiającego i
zaokrągleniem ewentualnych ułamkowych ilości do pełnego opakowania w górę.
7.2. na rynku dostępne są mniejsze opakowania posiadające inną ilość sztuk oraz opakowania posiadające ilość sztuk
zgodną z zapotrzebowaniem Zamawiającego lub w innej postaci, Wykonawca winien przeliczyć odpowiednio zaoferowaną
ilość zgodnie z zapotrzebowaniem wymaganej, ogólnej ilości przez Zamawiającego, zaokrąglając ją w górę do pełnego
opakowania.
7.3. na rynku są dostępne opakowania ilościowo zgodne z zapotrzebowaniem Zamawiającego oraz większe, a Wykonawca
proponuje większe opakowanie, wówczas Wykonawca winien przeliczyć odpowiednio zaoferowaną ilość zgodnie z
zapotrzebowaniem wymaganej, ogólnej ilości przez Zamawiającego z zaokrągleniem ewentualnych ułamkowych ilości do
pełnego opakowania w górę.
7.4. W przypadku gdy przy przeliczeniu ze sztuk na opakowania, ilość opakowań nie jest liczbą całkowitą, należy podać
pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę. Zamawiający nie dopuszcza przeliczenia ilości opakowań do dwóch miejsc po
przecinku.
7.5. W przypadku dokonania przeliczenia wymaganych ilości przez Wykonawcę
i zastosowanie przeliczeń ujętych w ust. 7 pkt. 7.1., pkt. 7.2., pkt. 7.3. Wykonawca winien ww. informację ująć w kolumnie
,,Uwagi” formularza asortymentowo – cenowego (Załącznik nr 2 do SWZ).
8. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych (oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać
wszelkie wymagania Zamawiającego o wszystkich parametrach nie gorszych niż te określone w SWZ, tzn. takich, które
gwarantują zachowanie tych samych norm, parametrów i standardów), jeżeli z opisu przedmiotu zamówienia wynika, że
przedmiot zamówienia określony został poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub
szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub dostawy, usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli
mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów oraz w zakresie
wskazanym w art. 101 ust. 4 ustawy Pzp.
9. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry
jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione
wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec
jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie
wymagania dotyczące towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego
w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie
przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych
co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych
parametrach.
10. W przypadku niewskazania w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował
przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ.
11. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego przedmiot zamówienia jest dopuszczony do obrotu i stosowania.
12. Jeżeli Wykonawca powoła się na rozwiązania równoważne to, jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego
przedmiot zamówienia spełnia wymogi/parametry Zamawiającego.
13. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktu farmaceutycznego równoważnego pod względem składu chemicznego i
dawki lecz różniącego się postacią ale przy zachowaniu tej samej drogi podania.
14. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy
stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
15. Dostawy będą realizowane sukcesywnie, każdorazowo na podstawie szczegółowego, pisemnego zamówienia
składanego do Wykonawcy telefonicznie, które następnie zostanie potwierdzone przez Zamawiającego drogą elektroniczną
lub faksem.
16. Wykonanie dostaw przedmiotu zamówienia obejmuje czynność rozładunku i dostarczenia towaru do magazynu Apteki
szpitalnej Zamawiającego w Łodzi ul. Aleksandrowska 159, w dniach roboczych od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni
ustawowo wolnych od pracy w godz. 8:00 – 13:30
wraz z oryginałem i kopią faktury, z zastrzeżeniem § 5 ust. 6 Umowy.
17.Wykonawca dostarczy każdą zamówioną partię asortymentu własnym transportem lub za pośrednictwem kuriera na
własny koszt i ryzyko.
18. Termin dostaw zamówionego przedmiotu zamówienia określony będzie na podstawie składanych zamówień w
zależności od potrzeb Zamawiającego. Termin realizacji zamówienia określa się maksymalnie do 30 dni kalendarzowych od
złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
W przypadku zagrożenia życia pacjentów Zamawiający przewiduje dostawy na "CITO" (Pilne) w terminie maksymalnym do
24 godzin, liczonym od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego potwierdzonego przez Wykonawcę.
19. Odbiór zamówienia odbywać się będzie po każdorazowym stwierdzeniu zgodności z zamówieniem, jakością i po
podpisaniu przez upoważnionego pracownika wyspecyfikowanej faktury lub specyfikacji dostawy.
20. Zamawiający sprawdzi przedmiot dostawy w trakcie każdej dostawy lub po odbiorze asortymentu. W przypadku
stwierdzenia nieprawidłowości, zakwestionowania jakości lub ilości towaru przez Zamawiającego niezwłocznie zawiadomi o
tym fakcie Wykonawcę w terminie do 5 dni od daty dostarczenia towaru. Wykonawca zobowiązuje się wymienić go i
uzupełnić brakujące ilości w terminie do 5 dni roboczych.
21. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz
podania nazwy podwykonawcy (jeśli jest mu znany na etapie składania ofert).
22. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca
jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
23.Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części: przedmiot stanowi jedną grupę produktów farmaceutycznych –
tożsamych przedmiotowo. Zgodnie z treścią art. 91 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w częściach,
z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania
o udzielenie zamówienia, lub dopuścić możliwość składania ofert częściowych w ramach jednego postępowania o udzielenie
zamówienia, określając zakres i przedmiot części oraz wskazując, czy ofertę można składać w odniesieniu do jednej, kilku
lub wszystkich części zamówienia. Powyższe oznacza, że ustawodawca nie nakłada na Zamawiającego obowiązku
podzielenia zamówienia na części, pozostawiając tę kwestię do decyzji Zamawiającego. Potwierdza to również najnowsze w
tym zakresie orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej. Przykładowo w wyroku z dnia 5 kwietnia 2022 r. (sygn. akt: KIO 685/22).
4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi, działając na mocy art. 254 pkt. 2) oraz art. 260 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, iż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie ,,zamówienia z wolnej ręki” w przedmiocie „Zakup wraz z sukcesywnymi dostawami do apteki szpitalnej Spec. Psych. ZOZ w Łodzi Brexipiprazolu oraz proszku o nazwie Aripiprazolum i rozpuszczalnika do sporządzania zawiesiny o przedłużonym działaniu.” zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 8) ustawy Pzp ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publiczne” w związku z art. 255 pkt. 1) ustawy Pzp tj. ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.”Uzasadnienie faktyczne:
Do terminu składania ofert tj. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17.05.2025 r. do godz. 10:00 nie została złożona żadna, ważna oferta.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- DZP.26.145.2025 Wykonanie roboty rozbiórkowej przy ulicy Kaszubskiej 2
- Remonty chodników w ciągach dróg wojewódzkich, administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, w 2025 r. z podziałem na części.
- Modernizacja pionu żywienia w Przedszkolu Miejskim nr 118 w Łodzi
- Wymiana dźwigu windowego w budynku Poradni Przyszpitalnej w celu poprawy dostępności dla osób niepełnosprawnych
- Hydroizolacja ścian w obrębie piwnicy i parteru w budynku Teatru Lalek Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi
- Roboty budowlane w zakresie montażu stolarki okiennej na terenie nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Włókienniczej 1
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa leku Teclistamab
- Dostawa produktów leczniczych dla Schroniska dla zwierząt przy ul. Kobylepole 51 w Poznaniu w roku 2025
- Zakup i dostawa leków na potrzeby Szpitala Barlinek - dziesięć pakietów.
- Dostawy wyrobów medycznych i produktów farmaceutycznych
- Sukcesywna dostawa leków, płynów infuzyjnych, środków dezynfekujących oraz medycznego sprzętu jednorazowego użytku dla potrzeb Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie.
- Dostawa leków i płynów infuzyjnych.
więcej: Produkty farmaceutyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.