Ogłoszenie z dnia 2025-06-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00212152/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Utworzenie placu zabaw przy żłobku Morska Kraina w Mścicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BĘDZINO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920529
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 19
1.5.2.) Miejscowość: Będzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-037
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 943162530
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@bedzino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bedzino.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11031301.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utworzenie placu zabaw przy żłobku Morska Kraina w Mścicach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6e4690c-0160-4770-9cf1-dd5d4c0f9ebf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00262904
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00064883/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Utworzenie placu zabaw przy żłobku Morska Kraina w Mścicach(2 części)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00212152
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i montaż urządzeń zabawowych na placu zabaw przy budynku żłobka Morska Kraina w Mścicach, na działce nr 138 obr. ewidencyjny Mścice, gm. Będzino :a) zestaw zabawowy z piaskownicą (1 szt.)
b) zestaw zabawowy z dwoma zjeżdżalniami (1 szt.)
c) huśtawka wahadłowa (1 szt.)
d) bujak sprężynowy (2 szt.)
Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ .
4.5.3.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
4.5.5.) Wartość części: 170620,80 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i montaż elementów małej architektury oraz wykonanie nawierzchni bezpiecznej z płytek SBR/EDPM przy budynku żłobka Morska Kraina w Mścicach, na działce nr 138 obr. ewidencyjny Mścice, gm. Będzino, :a) osłona cieniująca (1 szt.)
b) wiata (altana) rekreacyjna (2 szt.)
c) nawierzchni z płytek SBR/EDPM o wymiarach ok. 50 x50 cm.
Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ .
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
44112100-9 - Wiaty
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
4.5.5.) Wartość części: 111900,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Przesłanka unieważnienia postępowania określona ww. przepisie opiera się na trzech okolicznościach których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością jego zastosowania, tj.:
1) musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania);
2) wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co Zamawiający wykazuje poniżej.
Zamawiający po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieścił na stronie, na której prowadzone jest postępowanie, Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ, w którym zawarł szczegółowy opis urządzeń dla każdej z Części, w tym niezbędne dane wymagane przez Zamawiającego tj. parametry techniczne dotyczące poszczególnych elementów wyposażenia, m.in. w Rozdziale I. Zakres rzeczowy zamówienia w pkt 3. Szczegółowy opis urządzeń – dla części Nr 1
- lit. a. Zestaw zabawowy z piaskownicą (1 szt.), składający się co najmniej z następujących elementów; tiret 10: błędnie podano wymiar strefy bezpiecznej urządzenia: „strefa bezpieczna: max 6,8 x 6,0 m,” – powinno być: „strefa bezpieczna: max 8,8 x 10,2 m,”.
Błąd popełniony w dokumentacji niniejszego postępowania (OPZ) spowodował nienależyte opisanie przedmiotu zamówienia poprzez podanie złych wymiarów w Części 1. Został wykryty już po terminie składania ofert, na etapie ich weryfikacji z wymaganiami Zamawiającego i nie można go naprawić poprzez zmianę / korektę OPZ.
W niniejszym postępowaniu doszło do powstania wady postępowania przez naruszenie przez Zamawiającego przepisów art. 99 Pzp, w myśl którego Zamawiający zobowiązany jest opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia godzi w podstawowe zasady zamówień publicznych, tj. zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, ponieważ w oparciu o ten opis Wykonawcy ci złożyli nieporównywalne oferty w ww. postępowaniu.
W związku z powyższym Zamawiający nie ma możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 10
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 10
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Przesłanka unieważnienia postępowania określona ww. przepisie opiera się na trzech okolicznościach których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością jego zastosowania, tj.:
1) musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania);
2) wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co Zamawiający wykazuje poniżej.
Zamawiający po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieścił na stronie, na której prowadzone jest postępowanie, Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ, w którym zawarł szczegółowy opis urządzeń dla każdej z Części, w tym niezbędne dane wymagane przez Zamawiającego tj. parametry techniczne dotyczące poszczególnych elementów wyposażenia, m.in. w Rozdziale I. Zakres rzeczowy zamówienia w pkt 4. Szczegółowy opis urządzeń – dla części Nr 2 lit. c. Nawierzchnia bezpieczna; tiret 5: błędnie podano sposób wykończenia krawędzi nawierzchni bezpiecznej: „nawierzchnię należy ograniczyć opornikiem betonowym na fundamencie lub obrzeżem gumowym,” – powinno być, np.: „nawierzchnię należy ograniczyć obrzeżem gumowym, bądź innym – bezpiecznym dla dzieci” – obrzeże betonowe stwarza zagrożenie urazu dziecka w przypadku jego upadku przy krawędzi nawierzchni (np. uderzenie głową w betonowy opornik).
Błąd popełniony w dokumentacji niniejszego postępowania (OPZ) spowodował nienależyte opisanie przedmiotu zamówienia poprzez podanie złych wymagań w Części 2. Został wykryty już po terminie składania ofert, na etapie ich weryfikacji z wymaganiami Zamawiającego i nie można go naprawić poprzez zmianę / korektę OPZ.
W niniejszym postępowaniu doszło do powstania wady postępowania przez naruszenie przez Zamawiającego przepisów art. 99 Pzp, w myśl którego Zamawiający zobowiązany jest opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia godzi w podstawowe zasady zamówień publicznych, tj. zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, ponieważ w oparciu o ten opis Wykonawcy ci złożyli nieporównywalne oferty w ww. postępowaniu.
W związku z powyższym Zamawiający nie ma możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy.
Wystąpienie wspomnianych okoliczności stanowi podstawę do stwierdzenia wystąpienia wady postępowania powodującą niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI BĘDZINO
więcej: przetargi BĘDZINO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Aktywne place zabaw w Świdniku - Przebudowa lub doposażenie istniejących, przynależących do żłobków lub klubów dziecięcych placów zabaw w Gminie Miejskiej Świdnik
- Plac zabaw przy Przedszkolu Samorządowym Nr 8 - BO 2025.
- "Rozbudowa zaplecza kuchennego Bistro u Koziołka poprzez zabudowę części tarasu na poziomie I piętra"
- Budowa parkingu przy hali sportowej w Dąbrowie Tarnowskiej
- Remont placu zabaw przy ul. Mickiewicza
- MODERNIZACJA PLACU ZABAW PRZY ŻŁOBKU W SULBINACH
więcej: Wyposażenie placów zabaw »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.