eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GóraBudowa zastawek w Leśnictwie Siciny



Ogłoszenie z dnia 2025-06-04

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zastawek w Leśnictwie Siciny

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PGL LP Nadleśnictwo Góra Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410008100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podwale

1.5.2.) Miejscowość: Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: (65) 543 23 59

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: goraslaska@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://goraslaska.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zastawek w Leśnictwie Siciny

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d2974761-d46a-403a-9ed1-92b1ac2e1164

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00262083

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00225276/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa zastawek na cieku wodnym

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d2974761-d46a-403a-9ed1-92b1ac2e1164

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje przy użyciu Platformy.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Góra Śląska ul. Podwale 31, 56-200 Góra. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Ewa Eluszkiewicz, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@rodo.pl lub telefonicznie pod numerem 605 236 634.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.12.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych melioracyjnych polegających na budowie 2 szt. zastawek do piętrzenia wody w rowie leśnym o symbolu SL-A na terenie Leśnictwa Siciny o wysokości piętrzenia poniżej 1,0 m w obrębie Łękanów gmina Niechlów na dz. o numerach ewidencyjnych 408, 409 oraz 416. Zadaniem w/w budowli piętrzących jest retencja wody w korycie w/w cieku co zapewni regulacje stosunków wodnych na przyległym terenie.
II. Opis projektowanych rozwiązań
1) Roboty pomiarowe należy wykonać po wykoszeniu dna i skarp cieku jak również po jego odmuleniu. Roboty pomiarowe przy wykonywaniu zastawek polegać będą na wyznaczeniu osi zastawek i punktów wysokościowych zastabilizowanych w sposób trwały.
2) Roboty odwodnieniowe. W chwili obecnej rów SL-A w miejscach lokalizacji zastawek jest suchy. Natomiast w przypadku wystąpienia przepływów w rowie należy wykonać od strony górnej wody grodzie ziemną z worków z piaskiem uszczelnionych folią oraz rurociąg tymczasowy PP ø 40 cm o dł. 150 cm. Roboty budowlane związane z budową zastawek należy wykonać w okresie bezdeszczowym najlepiej w okresie letnim.
3) Remont ziemne. W obrębie projektowanych zastawek należy teren podwyższyć z gruntu dowiezionego środkami transportu kołowego. Wykopy wykonać jako ręczne szerokoprzestrzenne nieumocnione w gr. kat. II. Przewidziano również wykopy ręczne, pod umocnienia (geowłókniną i narzut kamienny). Gruntem z wykopów częściowo obsypać ściankę szczelną. Rozplantowanie nadmiaru gruntu z wykopów należy wykonać warstwami grubości do 20 cm wzdłuż krawędzi rowu z uformowaniem w kierunku skarpy cieku. Roboty ziemne wykonać zgodnie z normą PN-B-06050 Roboty ziemne. Wymagania ogólne.
4) Konstrukcja zastawek na rowie SL-A. Przewiduje się wykonanie zastawek na bazie ścianki szczelnej drewnianej złożonej z brusów drewnianych impregnowanych o przekroju 20 cm x 10 cm, dł. 150 cm, 220 cm i 270 cm, pale kierujące o przekroju 22 cm x 22 cm, dł. 300 cm z wrębami na szandory.
Górna krawędź ścianki szczelnej wzmocniona oczepem z belki drewnianej dębowej o przekroju 15 cm x 6 cm przymocowanej do brusów śrubami z podkładkami ze stali nierdzewnej ø 12 mm z łbem grzybkowym z podsadzeniem M12 x 240 mm z podkładką kwadratową do drewna i nakrętką ze stali nierdzewnej co ca 50 cm.
Próg zastawki składający się z deski 22 cm x 5 cm przymocowany do oczepu dolnego 10 cm x 6 cm za pomocą wkrętów do drewna z łbem sześciokątnym 10 mm x 220 mm ze stali nierdzewnej . Dla obsługi zastawki zaprojektowano kładkę roboczą o szerokości 84 cm i długości 655 cm z desek grubości 6 cm. Odstęp miedzy deskami 1 cm.
Deski kładki przymocowane do brusów za pomocą wkrętów do drewna z łbem walcowym 6,5 mm x 120 mm z wgłębieniem na imbus.
Zamkniecie otworu zastawki stanowią szandory drewniane dębowe, gr. 4,4 cm o wysokości 10 cm – 4 szt.
Na zastawkach zamontować bolec stalowy ze stali nierdzewnej ø 20 mm określający poziom NPP równy dla zastawki w km 1 + 948 = 80,36 m n.p.m. oraz zastawki w km 2 + 360 = 80,93 m n.p.m.
5) Umocowanie dna i skarp rowu powyżej i poniżej projektowanych zastawek. Umocowanie dna oraz skarp rowu od strony wody górnej narzutem kamiennym na długości 168 cm, wykonanym z kamienia łamanego frakcji 100 – 300 mm, gr. 20 cm, ułożonego na geowłókninie o gramaturze 200 g/m2 w obrysie palisady z kołków ø 7 – 9 cm dł. 100 cm. Natomiast ubezpieczenie dna i skarp rowu od strony wody dolnej tak jak powyżej tylko na dł. 255 cm.
III. Roboty budowlane melioracyjne obejmują:
1) Roboty pomiarowe i inwentaryzacyjne.
a). roboty pomiarowe przy wytyczeniu osi zastawki, rzędnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą – 2,00 kpl,
2) Roboty przygotowawcze.
a). ręczne ścinanie i karczowanie krzaków i podszycia (gęstych) – 0,01 ha,
b). usunięcie gałęzi (wiatrołomów) z koryta cieku – 10 szt.,
c). ręczne wykoszenie podrostów ze skarp, koron i skarp nasypów, przy porostach gęstych twardych – 252,00 m2,
d). wykonanie i rozbiórka grodzi z worków z piaskiem wraz z zabezpieczeniem folią PVC powyżej i poniżej – 19,60 m3,
e). wykopy oraz przekopy o głębokości do 3,00 m, wykonane na odkład koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,25 m3 / grunt kat. I – III/ - wykopy pod kanał obiegowy – 128,00 m3,
f). kanały z rur kanalizacyjnych PCW łączonych na wcisk / rury łącznie z uszczelką/, o średnicy zewnętrznej : 400 mm wraz z odzyskiem rury – 30,00 m,
g). zasypanie wykopów fundament. podłużnych, punktowych, rowów, wykopów obiektowych, w gruncie kat. I – II, z zagęszczeniem mechanicznym – zasypanie kanału obiegowego – 128,00 m3,
h). pompowanie wody z wykopu pompą spalinową – 96 h,
3) Roboty ziemne.
a). usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humus), za pomocą spycharek, z przemieszczaniem humusu na odległość do 30 m, przy grubości warstwy do 15 cm – 18,00 m3,
b). wykopy oraz przekopy o głębokości do 3,00 m wykonywane na odkład koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,15 m3 / grunt kat. I – III / - 5,40m3,
c). wykopy liniowe lub jamiste ze skarpami, o szerokości dna do 1,5 m i głębokości do 1,5 m w gruncie kat III przy złożeniu urobku po jednej stronie wykopu – 34,00 m3,
d). roboty ziemne wykonane koparkami z transportem na odległość do 1 km, przy pojemności łyżki koparki 0,60 m3 / grunt kat. I – II i samochód 5 – 10 t / wraz z zakupem ziemi – 42,00 m3,
e). przemieszczanie na odległość do 10 m gruntu kat I – III – 42,00 m3,
f). formowanie i zagęszczanie nasypów w gruncie kat. I – II - 42,00 m3,
4) Roboty konstrukcyjne zastawek (2 sztuki).
a). wbijanie ścianek szczelnych drewnianych z terenu na gł. do 3 m – bez materiału – 17,20 m,
b). zakup brusów dębowych na ścianki oraz pali drewnianych z impregnacją – 4,40 m3,
c). ręczny załadunek i wyładunek oraz transport lądowy stempli i krawędziaków na odległość do 0,5 km – ciągnikiem kołowym z przyczepą skrzyniową – 4,40 m3,
d). wykonanie konstrukcji drewnianych impregnowanych (montaż oczepów ścianki, oczepów kładki, przelewu, słupków, poręczy) śruby ocynkowane – 0,44 m3,
e). wykonanie konstrukcji drewnianych bez wrębów z krawędziaków dębowych – montaż kładki – 0,54 m3,
f). wykonanie budowli betonowych wraz z ustawieniem i rozebraniem deskowań, oraz ułożeniem masy betonowej, fundament podparcia kładki – 0,12 m3,
g). wykonanie i założenie szandorów drewnianych o grubości po ostruganiu 46 mm – 1,26 m3,
h). osadzenie znaków wodnych – bolców – 2,00 szt.,
i). wykonanie palisady przy ręcznym wbiciu kołków o średnicy 7 – 9 cm na głębokość 1,0 m w gruntach kat. I – III – 31,08 m,
j). transport technologiczny w przypadku niemożliwości dostarczenia materiałów transportem zewnętrznym bezpośrednio do wbudowania transport lądowy – 31,08 m,
k). plantowanie (obrabianie na czysto) powierzchni skarp skarp wykopów wykonywanych ręcznie, w gruncie kat. I – III – 52,00 m2,
l). ułożenie geowłókniny – 28,38 m2,
ł). wykonanie narzutu kamiennego luzem z brzegu, z wyładunkiem ręcznym z przewiezieniem kamienia taczkami, przy narzucie nadwodnym – 5,68 m3,
m). dodatek za transport technologiczny materiałów transportem zew. bezpośrednio do wbudowania, przy wykopie narzutu z brzegu nadwodnym – 5,68 m3,
n). darniowanie skarp w ziemi urodzajnej – 5,00 m2,
o). obsianie skarp w ziemi urodzajnej – 5,00 m2.
5) Odmulenie rowu SL-A w km 1 + 8686 – 2 + 890.
a). odmulenie koparko – odmularkami cieków, z warstw namułu grubości ponad 20 do 40 cm, przy szerokości dna ponad 0,40 do 0,80 m – 1 004,00m,
b). rozplantowanie urobku, odłożonego jednostronnie, po mechanicznym odmuleniu, z warstwy o grubości ponad 20 do 40 cm, cieków o szerokości dna ponad 0,6 do 0,8 m – 1 004,00 m.
VI. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 10– Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), na który składają się:
1) dokumentacja techniczna,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) przedmiar robót,
Dokumentację projektową wskazaną powyżej należy interpretować jako wzajemnie objaśniającą i wzajemnie uzupełniającą się w tym znaczeniu, iż w przypadku wystąpienia jakichkolwiek niejasności lub wątpliwości co do ich treści, to w żadnym przypadku Strony nie mogą ograniczyć zakresu Przedmiotu Umowy wynikającego z ww. dokumentacji projektowej, ani zakresu staranności wynikających z Umowy. Wszelkie postanowienia Umowy będą interpretowane w sposób zapewniający jak najpełniejsze wykonanie Przedmiotu Umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

34930000-5 - Urządzenia wodne

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu Oferty (załącznik 1 do SWZ) całkowitą łączną cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia.
2. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego metodą kalkulacji uproszczonej, z ujęciem wszystkich pozycji przedmiaru robót zawartego w załączniku nr 10 do SWZ. Kosztorys ofertowy uproszczony powinny uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej należy sporządzić w oparciu o dokumentację projektową i wymagania SWZ.
3. Kalkulacja uproszczona winna polegać na obliczeniu ceny kosztorysowej jako sumy iloczynów jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług VAT. Podatek od towarów i usług (VAT) należy doliczyć w kosztorysie ofertowym do końcowej wartości kosztorysowej robót netto, stanowiącej sumę wartości netto poszczególnych części kosztorysu a następnie wartość brutto należy przenieść do formularza Oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
4. Kosztorys ofertowy uproszczony musi zawierać stawki jednostkowe netto na wszystkie elementy zamówienia wymienione w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
5. Wszelkie świadczenia wynikające chociażby pośrednio z dokumentacji projektowej, dla których nie wyodrębniono odrębnych pozycji kosztorysowych w kosztorysie ofertowym uważa się za wycenione w pozostałych pozycjach tego kosztorysu.
6. Kosztorys ofertowy stanowi integralną część oferty, jest załącznikiem koniecznym.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia ze sporządzonego kosztorysu ofertowego i podania zgodnie ze wzorem formularza Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) łącznej ceny brutto (cyfrowo i słownie) za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz kwotę podatku VAT. W razie rozbieżności pomiędzy ceną wynikającą z kosztorysu ofertowego a ceną podaną na formularzu Oferty wiążąca będzie cena z kosztorysu ofertowego, z zastrzeżeniem art. 223 PZP.
8. Cenę łączną za wykonanie przedmiotu zamówienia należy podać w złotych (PLN), w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem kwoty podatku VAT. Wykonawca zobowiązany jest podać łączną cenę za wszystkie pozycje (roboty) przewidziane w kosztorysie ofertowym.
9. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena ma charakter kosztorysowy w znaczeniu i ze skutkami wynikającymi z art. 629 Kodeksu Cywilnego.
10. Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert.
11. Wykonawca, składając ofertę, obowiązany jest poinformować Zamawiającego (w formularzu Oferty – załącznik nr 1), czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku, a także wskazując stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Brak wskazania w formularzu oferty (załącznik nr 1) informacji czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług będzie uznawane jako informacja, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
12. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą nie będą prowadzone w walucie obcej. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane wyłącznie w złotych polskich (PLN).
13. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej dwie roboty budowlane (przez jedną robotę budowlaną rozumie się roboty zrealizowane na podstawie jednej umowy) polegające na budowie, przebudowie lub remoncie urządzeń wodnych o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każda.

Przez „urządzenia melioracji wodnych” rozumie się urządzenia określone w art.197 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm. – dalej „Prawo wodne”):
1. Urządzeniami melioracji wodnych są:
1) rowy wraz z budowlami związanymi z nimi funkcjonalnie,
2) drenowania,
3) rurociągi,
4) stacje pomp służące wyłącznie do celów rolniczych,
5) ziemne stawy rybne,
6) groble na obszarach nawadnianych,
7) systemy nawodnień grawitacyjnych,
8) systemy nawodnień ciśnieniowych
- jeżeli służą celom, o których mowa w art. 195.”

Przez „urządzenia wodne” rozumie się urządzenia określone w art. 16 pkt. 65 Prawa wodnego: „urządzenia lub budowle służące do kształtowania zasobów wodnych lub korzystania z tych zasobów, w tym:
a) urządzenia lub budowle piętrzące, przeciwpowodziowe i regulacyjne, a także kanały i rowy,
b) sztuczne zbiorniki usytuowane na wodach płynących oraz obiekty związane z tymi zbiornikami,
c) stawy, w szczególności stawy rybne oraz stawy przeznaczone do oczyszczania ścieków albo rekreacji,
d) obiekty służące do ujmowania wód powierzchniowych oraz wód podziemnych,
e) obiekty energetyki wodnej,
f) wyloty urządzeń kanalizacyjnych służące do wprowadzania ścieków do wód, do ziemi lub do urządzeń wodnych oraz wyloty służące do wprowadzania wody do wód, do ziemi lub do urządzeń wodnych,
g) stałe urządzenia służące do połowu ryb lub do pozyskiwania innych organizmów wodnych,
h) urządzenia służące do chowu ryb lub innych organizmów wodnych w wodach powierzchniowych,
i) mury oporowe, bulwary, nabrzeża, mola, pomosty i przystanie,
j) stałe urządzenia służące do dokonywania przewozów międzybrzegowych”.

Przez „budowę” należy rozumieć, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.– dalej: „Prawo budowlane”), wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
Przez „przebudowę” należy rozumieć, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 7a Prawa budowlanego, wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji;
Przez „remont” należy rozumieć, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 8 Prawa budowlanego, wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm. – „Prawo budowlane”) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm), zgodnie z załączonym wykazem osób – załącznik nr 6 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 8 do SWZ),
2) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a) PZP,
d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
e) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzona karę aresztu
– sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
4) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.),
f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c) PZP,
h) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
i) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7-10 PZP,
(wzór oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 4 do SWZ).
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) SWZ) lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunki wskazane w pkt 7.1 ppkt 3) SWZ) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa wyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) dowodów określających czy roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 8.2. lit a) SWZ zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień jeżeli dotyczy (numer oraz zakres uprawnień, zapewniających prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, z podaniem daty i pełnej podstawy prawnej ich wydania), niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, doświadczenie a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt. 8.3. lit. b) SWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt. 8.3. lit. b) SWZ,
2) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt. 8.3. lit. c) SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument, o którym mowa w pkt. 8.5 ppkt 1) SWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem. Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.5. ppkt 2) SWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
8.7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.5 lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a) i b) oraz pkt 3 PZP, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienia pkt. 8.6. stosuje się odpowiednio.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
2. Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98 ze zm).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP PARIBAS nr rachunku: 93 1600 1462 1718 3721 9000 0004 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa zastawek w Leśnictwie Siciny”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw. z art. 266 PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym stosowanie do postanowień zawartych w art. 117 ust. 4 PZP Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty (stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.
2. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zama. na pod. art 455 ust. 1 pkt 1 PZP, przewiduje możliwość dokonania następujących zmian Um.:
(1) w zakresie zmiany Ter. Wyk., stosownie do przypadku:
(a) o czas opóźnienia Zam. w wykonywaniu jego obowiązków wynikających z Umowy, w tym w szczególności w zakresie obowiązku wydania Terenu Budowy oraz obowiązku dokonania odbioru, gdyby odbiór taki w pierwotnie założonym terminie był utrudniony lub niemożliwy,
(b) o czas działania Siły Wyższej (rozumianej jako wystąpienie zdarzenia i okoliczności, na które strony nie mają wpływu i przed którymi nie mogą się zabezpieczyć,
(c) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, regulujących zasady wykonywania Przed. Um.,
(d) o czas opóźnienia w wykonaniu przez podmioty zewnętrzne czynności koniecznych do wykonania Przed. Um. z zastrzeżeniem, że przyczyną opóźnienia nie są działania lub zaniechania Wyk,
(e) o czas, kiedy realizacja Przed. Um. była niemożliwa oraz następstw tego zdarzenia w przypadku napotkania przez Wyk. lub Zam. okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich,
(f) o czas niezbędny do wykonania czynności wynikających z zaleceń właściwych organów jeżeli wykonywanie Przed. Um. zostało wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wyk.,
(g) o czas wynikający z konieczności ewentualnej zmiany zakresu Przed. Um. (np. w sytuacji konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych),
(h) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie prac, utrzymujące się dłużej niż 3 dni,
(i) o czas niezbędny do uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracji publicznej, jeżeli zajdzie konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracji publicznej, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu Um.,
(j) o czas opóźnienia wynikającego z zastania odmiennych od przyjętych zgodnie z wykonanymi badaniami, uzyskanymi decyzjami warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych warunków geologicznych, terenowych, archeologicznych, wodnych itp.,
(k) o czas opóźnienia wynikający z wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn nie leżących po stronie Wyk. co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji Um.
(l) o czas opóźnienia wynikający z następstw działania organów administracji,
(ł) w przypadku przedłużającej się procedury udzielenia zamówienia publicznego o czas niezbędny do wykonania Przed. Um.,
(m) niedostępności lub obiektywnych trudności z dostępem do odpowiednich czynników produkcji
- przy czym każda zmiana może nastąpić tylko o czas niezbędny do wykonania Przed. Um. lub jego części, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw,
(2) dopuszczalna jest zmiana materiałów przewidzianych w Dok. Proj. w przypadku niedostępności lub utrudnionej dostępności odpowiednich surowców lub materiałów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej, co utrudnia możliwość wykonania Przed. Um., tj. w szczególności powoduje opóźnienie w postępie robót, a Wyk. pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł temu zapobiec,
(3) w zakresie zmiany sposobu wykonania Przed. Um. związanej z koniecznością zrealizowania Przed. Um. przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności robót zamiennych gdy wystąpi jedna z okoliczności wymienionych w umowie.
(4) dopuszczalna jest zmiana wysokości Wynagrodzenia w przypadku określonych w umowie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-23 07:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zamówień publicznych e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-23 08:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.