eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulechówPRZYGOTOWYWANIE I DOSTAWĘ POSIŁKÓW DLA PACJENTÓW SP ZOZ W SULECHOWIE



Ogłoszenie z dnia 2022-07-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
PRZYGOTOWYWANIE I DOSTAWĘ POSIŁKÓW DLA PACJENTÓW
SP ZOZ W SULECHOWIE

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sulechowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000310396

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa, 1

1.5.2.) Miejscowość: Sulechów

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-100

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spzoz@spzozsulechow.med.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsulechow.med.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.wrota.lubuskie.pl/spzoz_sulechow/zamowienia_publiczne/11/status/rodzaj/wzp/zwr/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

PRZYGOTOWYWANIE I DOSTAWĘ POSIŁKÓW DLA PACJENTÓW
SP ZOZ W SULECHOWIE

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3df24c9-f2e4-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00257923

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028644/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Przygotowywanie i dostawę posiłków dla pacjentów SP ZOZ w Sulechowie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00221555/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 12/ZP-PN/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie codziennego i całodziennego przygotowania i dostawy posiłków dla pacjentów SP ZOZ w Sulechowie.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia usługi żywienia zbiorowego w ochronie zdrowia z zachowaniem zasad dobrej praktyki higienicznej, zasad dobrej praktyki produkcyjnej oraz stosować wdrażane zasady systemu HACCP. Wykonawca zobowiązany będzie również w trakcie realizacji zamówienia zapewnić jakość wyżywienia zgodną z zaleceniami dotyczącymi norm oraz składników pokarmowych i produktów spożywczych przypisanych placówkom służby zdrowia z uwzględnieniem stosowanych diet, technologii przygotowania posiłków, wydanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, szczególnie w zakresie wartości odżywczych, urozmaicenia, objętości i gramatury potraw. Produkcja i dystrybucja posiłków winna gwarantować bezpieczeństwo sanitarne i epidemiologiczne. Produkcja posiłków winna odbywać się z produktów świeżych, najwyższej jakości, posiadających dokumenty dopuszczające je do spożywania, z zachowaniem reżimów dietetycznych i sanitarnych obowiązujących w szpitalach – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Zakres świadczenia usług:
1) Przygotowywanie, gotowanie posiłków wg norm i zasad żywienia przypisanych placówkom służby zdrowia, w ilościach wynikających ze stanu hospitalizowanych z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych, oraz płatnych posiłków dla zainteresowanych pracowników, zgodnie
z zasadami systemu HACCP:
- kaloryczność nie mniej niż 2300 kalorii;
- temperatury dostarczanych posiłków:
a) wędliny od 0 do +4C
b) nabiał od 0 do +8C
c) zupa nie mniej niż +70C
d) ziemniaki, ryż, kasze itp. nie mniej niż 70C
e) mięso, gulasze nie mniej niż 65C
- poziom składników odżywczych:
a) zgodnie z załączonym przykładowym jadłospisem – załącznik nr 1a do SWZ;
• co najmniej 3 x w tygodniu powinna być podana cała porcja mięsa (w tym w niedzielę – obowiązkowo), nie gulasz i pulpet
• dla diet specjalnych 2 rodzaje surówek, mogą być również warzywa po obróbce termicznej
• dla diety cukrzycowej oraz podwieczorku powinny być urozmaicone różnymi produktami i nie powtarzać się w ciągu 5 kolejnych dni
• w jadłospisach śniadań i kolacji oprócz składników podstawowych muszą znajdować się dodatkowo świeże warzywa, owoce bądź ich przetwory
• pieczywo – żytnie, pszenne lub razowe (zgodnie z zamówionymi dietami)
• do smarowania pieczywa należy dostarczyć masło
• posiłki powinny być uzupełnione dodatkami takimi jak sól, cukier, musztarda, ketchup itp. (dostarczane w codziennych porcjach, odpowiednio do złożonych zamówień posiłków). Uzupełnianie posiłków dodatkami, odbywać się będzie na etapie porcjowania
• sporządzane posiłki muszą odpowiadać wszelkim rygorom recepturowym, smakowym, estetycznym oraz zdrowotnym przy szczególnym zachowaniu norm dziennych racji żywieniowych dla placówek służb zdrowia.
2) Dostarczanie posiłków do Zamawiającego pod adresy: Sulechów, ul. Zwycięstwa 1 oraz al. Niepodległości 19.
3) W zakresie przygotowywania posiłków Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zasad określonych w załączniku nr 1d
4) Dostarczanie pojemników z posiłkami do kuchenek oddziałowych winno odbywać się w sposób gwarantujący zachowanie właściwej temperatury, czystości i jakości posiłków, tj. przy użyciu wózków transportowych, kontenerów, bemarów i innych tego typu odpowiednich urządzeń.
a) Po wyładowaniu posiłków puste termosy itp. przekazywane są od razu kierowcy.
b) Za należyte utrzymanie kuchenek oddziałowych odpowiada Zamawiający. Rozdzielenie posiłków należy do Zamawiającego.
c) Zamawiający zapewnia zastawę stołową poza sprzętem wymienionym w pkt. I.3. ppkt 13) i 22) który pozostaje własnością Wykonawcy.
d) Zamawiający nie posiada pomieszczenia, które może być udostępnione Wykonawcy na potrzeby związane z dostawą posiłków.
e) W przypadku, kiedy Wykonawca zaplanuje w jadłospisie kolację, która nie będzie zawierała dań podawanych na ciepło – gorąco, nie będzie można dostarczyć jej razem z obiadem i podwieczorkiem w jednym transporcie, ponieważ Zamawiający nie posiada możliwości przechowywania posiłków.
f) Nie istnieją jakiekolwiek bariery architektoniczne uniemożliwiające bądź utrudniające dostarczenie posiłków.
g) Zamawiający nie przewiduje zmiany ilości łóżek szpitalnych.
5) Wykonawca ma dostarczyć posiłki własnym transportem, którego koszt ma być wliczony w cenę oferty.
6) Jeśli Wykonawca nie dostarczy posiłków lub nie dostarczy odpowiedniej ilości posiłków
do określonej w SWZ i w umowie godziny, Zamawiający ma prawo zamówić posiłki w trybie pilnym u innego dostawcy na koszt Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany pokryć całkowity koszt dostawy posiłków zamówionych u innego dostawcy.
7) Jadłospis dekadowy sporządzany ma być przez dietetyka, a zatwierdzony przez dietetyka zatrudnionego w SPZOZ lub inną osobę wskazaną z ramienia szpitala i zawierać wszystkie wymagane diety tj. m.in. dietę podstawową, lekkostrawną, płynną, cukrzycową, żołądkową, trzustkową, wegetariańską, jako opcję możliwą do wyboru przez pacjenta do diet powyższych oraz informacje o zawartych w nich alergenach
8) Wyżywienie zgodne z zleceniami dotyczącymi norm oraz składników pokarmowych i produktów spożywczych przypisanych placówkom służby zdrowia z uwzględnieniem stosowanych diet, technologii przygotowania posiłków, wydanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, szczególnie w zakresie wartości odżywczych, urozmaicenia, objętości i gramatury potraw. Produkcja posiłków winna odbywać się z produktów świeżych, najwyższej jakości, posiadających dokumenty dopuszczające je do spożywania, z zachowaniem reżimów dietetycznych oraz sanitarnych, obowiązujących w szpitalach
- zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9) Usługa musi być realizowana zgodnie z wymogami określonymi w:
• Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2022 poz.402).
• Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021, z 2022r. poz. 24, 138).
• Zasadami systemu HACCP.
10) Posiłki dostarczane mają być bezpośrednio do poszczególnych oddziałów szpitala (kuchenki oddziałowe) w Sulechowie w systemie termosowym – diety muszą być dostarczane
w oddzielnych opisanych pojemnikach. Dostarczanie posiłków 3 x dziennie w systemie śniadanie, obiad, kolacja.
• Śniadanie od godz. 7.45 do godz. 8.15
• Obiad (w diecie cukrzycowej + podwieczorek) od godz. 12.45 do godz. 13.15
• Kolacja od godz. 16.45 do godz. 17.15
11) Warunki przechowywania posiłków, transport oraz sposób przygotowania pożywienia muszą spełniać wszelkie wymogi sanitarno – epidemiologiczne.
12) Ogólna informacja o Zamawiającym:
Szpital SP ZOZ w Sulechowie składa się z 5 oddziałów:
• Oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej
• Oddział Położniczo – Ginekologiczny
• Oddział Wewnętrzny
• Oddział Rehabilitacji
• Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
Ilość łóżek szpitalnych łącznie: 171 z czego 156 pacjentów objętych żywieniem,
Oddziały szpitalne zlokalizowane są w dwóch niezależnych budynkach, każdy oddział posiada kuchenkę oddziałową.
Dla pacjentów, którym przepisana jest dieta cukrzycowa do dziennego wyżywienia zapewniony będzie czwarty posiłek, tj. podwieczorek.
13) Posiłki winny być dostarczane zgodnie z jadłospisem i dostarczane w systemie termosowym bezpośrednio do kuchenek oddziałowych
14) Ponadto Wykonawca musi zabezpieczyć personel wydający posiłki w nabierki i inne narzędzia potrzebne do nakładania posiłków, dzbanki do napoi, wagi kuchenne, pojemniki na odpady pokonsumpcyjne i worki koloru niebieskiego na odpady pokonsumpcyjne.
15) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych
z poszczególnych diet zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16) Koszt surowców zużywalnych do przygotowania posiłków w cenie posiłków, nie może być niższy niż 50% stawki netto.
17) Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie:
• zgodności dostarczanych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym (gramówka)
• podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
• przygotowania posiłków w miejscach wskazanych przez Wykonawcę. Kontrolę
w miejscach przygotowywania posiłków będzie przeprowadzał specjalista ds. epidemiologii zatrudniony przez Zamawiającego lub dietetyk wskazany przez Zamawiającego. Kontrola będzie dotyczyła zgodności przygotowywania posiłków z niniejszą umową. Z kontroli zostanie sporządzony protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, dla każdej strony po jednym.
18) Nadzór nad jakością, ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm i uzgodnień
oraz realizacją postanowień zawartych w umowie, sprawować będą koordynatorzy z ramienia Zamawiającego, którym Wykonawca zapewni możliwość i materiały niezbędne do przeprowadzenia kontroli.
19) Zamawiający w celu kontroli jakości posiłków będzie miał prawo maksymalnie 2 x w ciągu roku zlecić na koszt Wykonawcy sprawdzenia kaloryczności posiłków w wyspecjalizowanej w tym zakresie jednostce kontrolnej.
20) Wyrywkowej kontroli będzie także podlegała gramówka oraz temperatura dostarczanych posiłków. Zamawiający będzie miał prawo do kontroli minimalnego kosztu produktów żywnościowych zużytych do wytworzenia posiłków wynoszący co najmniej 50% kosztu przygotowania i dostawy posiłku.
Pozostałe informacje w SWZ pkt. I.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający zawiadamia, że postępowanie na przygotowywanie i dostawa posiłków dla pacjentów SP ZOZ w Sulechowie, zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129), ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższają kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. cena najkorzystniejszej oferty opiewa na kwotę 1 380 263,76 zł brutto i przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia, tj. 896 866,52 zł brutto.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.