Ogłoszenie z dnia 2025-05-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa z podziałem na 2 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miasta Krakowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357116163
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 53
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-586
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 6167416
1.5.8.) Numer faksu: 12 6167417
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdmk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmk.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa z podziałem na 2 części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0e8406d2-612b-41b6-9a69-590ce7195ff3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00251676
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038804/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.103 Świadczenie usług holowania pojazdów z drogi w trybie 130a Ustawy prawo o ruchu drogowym na terenie Miasta Krakowa
1.3.104 Świadczenie usług holowania pojazdów w trybie 50 a Ustawy prawo o ruchu drogowym na terenie Miasta Krakowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem
platformazakupowa.pl w profilu nabywcy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Szczegółowe uregulowania w zakresie korespondencji zawiera SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż
512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego
nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana
dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe
Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu
TLS 1.3. 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany
wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z
platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod ww. adresem w zakładce „Regulamin"
oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod ww. adresem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
(dalej: „ZDMK” lub „Zamawiający”);
• Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@zdmk.krakow.pl;
• Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- kontaktu, współpracy przez Zamawiającego z przedstawicielami Wykonawcy wskazanymi przez Wykonawcę jako osoby
nadzorujące i koordynujące realizację umowy ze strony Wykonawcy, jako osoby realizujące określone obowiązki oraz osoby
uczestniczące w realizacji Inwestycji, na których doświadczenie Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania przez
Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - oceny wypełniania przez Wykonawcę obowiązków umownych w zakresie
dysponowania personelem spełniającym wymogi określone w umowie.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego;
• Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie umowa oraz dokumentacja
związana z jej wykonywaniem w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 3 lat od dnia zakończenia okresu gwarancji lub rękojmi udzielonej
przez Wykonawcę na roboty budowlane lub usługi realizowane w ramach Inwestycji oraz przez okres trwałości projektu
dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej (gdy Inwestycja jest dofinansowywana ze środków UE);
• Podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest dobrowolne; konsekwencje niepodania
określonych danych stanowi naruszenie postanowień umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a zamawiającym o realizacji Inwestycji;
• W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych jest Wykonawca Inwestycji;
• Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- prawo sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych.
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 22/V/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa w trybie art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
a) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla każdej części z osobna) stanowiących załącznik nr 2 do SWZ,
• zakresu rzeczowego (właściwy dla każdej części zamówienia) stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ,
• Cennika (właściwy dla każdej części zamówienia) stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ,
b) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności:
• Pracownicy fizyczni – wykonywanie czynności wskazanych w zakresie rzeczowym.
c) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w części 1 pkt 2 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych Postanowień Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami, odrębnie dla każdej części:
Dotyczy części 1:
1) C - cena brutto - 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali wykonawcy – odpowiednio mniej punktów, według poniższego wzoru: C= cena minimalna/cena badanej oferty x 60 pkt
2) L – Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania - 40%
Sposób oceny:
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: powyżej 10 godzin – 0 pkt,
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: 6 - 10 godzin – 20 pkt,
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: 0 - 5 godzin – 40 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia holowania lub wykreślenie wszystkich wskazanych maksymalnych czasów dojazdu od otrzymania zlecenia holowani lub wykreślenie tylko jednej wskazanego maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia. holowania, oferta nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania, tj. powyżej 10 godzin.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
Zamawiający przyjmuje, że 1 pkt = 1%.
N=C+L
gdzie:
N - łączna ilość punktów badanej oferty
C - ilość punktów badanej oferty w kryterium cena
L - ilość punktów badanej oferty w kryterium maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia holowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa w trybie art. 130a Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
a) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla każdej części z osobna) stanowiących załącznik nr 2 do SWZ,
• zakresu rzeczowego (właściwy dla każdej części zamówienia) stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ,
• Cennika (właściwy dla każdej części zamówienia) stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ
• Uchwała Nr XIII/313/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 6 listopada 2024 r. stanowiąca załącznik nr 13 do SWZ,
b) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności:
• Pracownicy fizyczni – wykonywanie czynności wskazanych w zakresie rzeczowym,
c) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w części 1 pkt 2 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych Postanowień Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami, odrębnie dla każdej części:
Dotyczy części 2:
1) C - cena brutto - 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali wykonawcy – odpowiednio mniej punktów, według poniższego wzoru: C= cena minimalna/cena badanej oferty x 60 pkt
2) L – Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania - 40%
Sposób oceny:
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: 60 minut i więcej = 0 pkt,
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: od 50 do 59 minut = 20 pkt,
Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania: od 30 do 49 minut = 40 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia holowania lub wykreślenie wszystkich wskazanych maksymalnych czasów dojazdu od otrzymania zlecenia holowani lub wykreślenie tylko jednej wskazanego maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia. holowania, oferta nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania, tj. 60 minut i więcej.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
Zamawiający przyjmuje, że 1 pkt = 1%.
N=C+L
gdzie:
N - łączna ilość punktów badanej oferty
C - ilość punktów badanej oferty w kryterium cena
L - ilość punktów badanej oferty w kryterium maksymalnego czasu dojazdu od otrzymania zlecenia holowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny czas dojazdu od otrzymania zlecenia holowania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy na podstawie art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (dotyczy obu części zamówienia).
Uwaga!
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100 000,00 zł (dotyczy części 1) oraz na kwotę co najmniej 500 000,00 zł (dotyczy części 2).
Uwaga!
W przypadku złożenia przez jednego Wykonawcę oferty na obie części zamówienia, należy wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na sumę gwarancyjną co najmniej w takiej wysokości jak wymagana dla części 2.
d) zdolności technicznej lub zawodowej tj.:
1) posiadają wiedzę i doświadczenie tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali:
• Dla Części 1: wykonali usługi holownicze na łączną kwotę minimum 100 000,00 zł brutto,
• Dla Części 2: wykonali usługi holownicze na łączną kwotę minimum 500 000,00 zł brutto.
2) Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym, tj. następującymi narzędziami i urządzeniami technicznymi:
Dla Części 1:
• Co najmniej 2 pojazdami spełniającymi warunki techniczne do usunięcia pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przystosowanymi również do usuwania – rowerów, motorowerów i motocykli, w tym co najmniej 1 pojazd z możliwością usuwania pojazdów bez kół,
• Co najmniej 1 pojazd spełniający warunki techniczne do usunięcia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,
• Sprzęt konieczny do odcinania zabezpieczeń rowerowych,
Dla Części 2:
• Co najmniej 4 pojazdy spełniające warunki techniczne do usunięcia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony przystosowanych i przeznaczonych również do usunięcia – rowerów, motorowerów, motocykli, hulajnóg oraz urządzeń transportu osobistego, w tym co najmniej 1 typ pojazdu HDS lub inny równoważny, umożliwiający załadunek boczny,
• Co najmniej 1 pojazd spełniający warunki techniczne do usunięcia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Uwaga!
W przypadku złożenia oferty na 2 części zamówienia Wykonawca musi udokumentować spełnienie ilości sprzętu dla każdej części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu
o niepodleganiu wykluczeniu (wzór) – wg załącznika nr 12 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione
w okresie ostatnich 3 miesięcy – wg załącznika nr 6 SWZ;
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wówczas w powyższym wykazie usług zobowiązany jest podać jedynie te usługi w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg załącznika nr 7 do SWZ,
c) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie co najmniej 100 000,00 zł (dla części 1) oraz na kwotę co najmniej 500 000,00 zł (dla części 2),
d) Dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy na podstawie art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda załączenia przez Wykonawcę do oferty przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi dołączyć do oferty:a) wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SWZ (wzór),
b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika nr 3 do SWZ (wzór),
c) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu wg załącznika nr 4 do SWZ (wzór),
d) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba/osoby nie zostały wskazane do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej,
e) pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie tzw. „konsorcja oraz spółek cywilnych”),
f) oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wg załącznika nr 5 do SWZ (wzór),
g) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby własne wg załącznika nr 10 do SWZ (wzór),
h) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby własne o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika nr 11 do SWZ,
i) Cennik usług wg załącznika nr 9 do SWZ
j) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium jest w innej formie niż w pieniądzu.
2. Szczegółowe zasady dotyczące sporządzania i przekazywania dokumentów i informacji zawiera SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
a) Przystępując do postępowania wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:Dla części 1: 2 400,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące czterysta 00/100).
Dla części 2: 12 800,00 zł (słownie złotych: dwanaście tysięcy osiemset 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert,
b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 r. poz. 419),
c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na konto depozytowe w PKO BP, nr rachunku: 52 1020 2892 0000 5902 0590 8415,
d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego,
e) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 1 lit. b) Części 7 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego. Wadium należy załączyć do zaszyfrowanej, zgodnie z zapisami w pkt 1 Części 8 SWZ, oferty wykonawcy,
f) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp,
g) Beneficjentem gwarancji jest: Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków,
h) Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy zamawiającym
a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika) o którym mowa w pkt 1 w części 5 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, każdy
z wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu wg załącznika nr 4 do SWZ (wzór).
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz
z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu wg załącznika nr 4 do SWZ (wzór).
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku spółki cywilnej, zamówienie wykazane na spełnienie warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy wykonane przez spółkę, a nie poszczególnych wspólników, Zamawiający uzna jako zamówienie wykonane przez pojedynczego Wykonawcę, a nie Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej) składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wg załącznika nr 5 do SWZ (wzór).
8. Zgodnie z zapisami w części 4 pkt 1 SWZ, Zamawiający będzie żądał od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/ wspólników spółki cywilnej, dokumentu wymienionego w części 4 w punkcie 1 lit. a) SWZ.
9. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy zgodnie z przesłankami określonymi w ProjektowanychPostanowieniach Umowy - załącznik nr 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-06 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp oraz w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).2. Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX Pzp.
3. Pełna nazwa zamówienia: Świadczenie usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa z podziałem na 2 części:
Część 1: w trybie art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
Część 2: w trybie art. 130a Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. "Budowa sygnalizacji świetlnej pulsacyjnej przez torowisko tramwajowe na skrzyżowaniu ul. Teligi i Ściegiennego
- Remont pokrycia dachu hali H-B6 AGH w Krakowie - DE-dzp.272-301/25
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wirówki z dwoma kompatybilnymi rotorami dla potrzeb Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Opracowanie aktualizacji dokumentacji projektowej na potrzeby termomodernizacji pawilonu U-3 przy ul. Akademickiej 5 w Krakowie - DE-dzp.272-303/25
- VII-XII 2025 DOSTAWA ŻYWNOŚCI
- Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją nawierzchni bezpiecznej w Parku Kościuszki, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług holowania pojazdów na terenie Miasta Krakowa z podziałem na 2 części
- Świadczenie kompleksowych, całodobowych usług w zakresie usuwania i przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów zabezpieczonych w trybie art. 130a ustawy z dnia 20.06.1997r. Prawo o ruchu drogowym.
- Świadczenie kompleksowych usług usuwania i przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów (z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne) usuniętych z dróg Powiatu Kartuskiego
więcej: Usługi holownicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.