eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Węgierska GórkaAsystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka



Ogłoszenie z dnia 2025-05-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W WĘGIERSKIEJ GÓRCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072364944

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 43

1.5.2.) Miejscowość: Węgierska Górka

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-350

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 33 860 97 80

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@wegierska-gorka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gopswg.bip.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1d0d44e1-dc61-4f20-a154-e6c229fe81ca

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d0d44e1-dc61-4f20-a154-e6c229fe81ca

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00250643

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00616928/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+), Priorytet FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, działanie FESL.07.04-Usługi społeczne.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00222519

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.ZAM-02/04/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 531000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część zamówienia nr 1: „Asystentura dla osób z niepełnosprawnościami”

1. W ramach części zamówienia nr 1:
1) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić asystenturę dla osób z niepełnosprawnościami (dla 20 osób, w tym kobiet i mężczyzn) w łącznym wymiarze 300 godzin dla jednego uczestnika projektu. Usługi będą polegały na wsparciu aktywności społecznej osób z niepełnosprawnościami świadczonych w społeczności lokalnej dostosowane do indywidualnych potrzeb, potencjału i osobistych preferencji tych osób;
2) Zakres czynnościowy ustalany jest każdorazowo indywidualnie na podstawie autodiagnozy potrzeb osoby z niepełnosprawnością oraz katalogu ról społecznych, które osoba z niepełnosprawnością pełni lub chciałaby pełnić. Po wyłonieniu wykonawcy osoba skierowana do realizacji usług sporządza kartę zakresu czynności (kartę potrzeb) wspólnie z osobą niepełnosprawną, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ;
3) Przewiduje się następujący zakres czynności:
a) wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej: (ubieranie się / rozbieranie; korzystanie z toalety; mycie głowy mycie ciała, kąpiel; czesanie; golenie; wykonywanie nieskomplikowanych elementów makijażu; obcinanie paznokci rąk i nóg; zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku; zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń; zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych; przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę); słanie łóżka i zmiana pościeli),
b) wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie: (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania (za osobę samodzielnie zamieszkującą uznaje się również osobę zamieszkującą z inną osobą z niepełnosprawnością, która przez swoją niepełnosprawność nie może prowadzić gospodarstwa domowego (posiada orzeczenie o niepełnosprawności, z którego wynika, że osoba ta nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji lub jest osobą nieletnią) - sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci; dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie); w przypadku samodzielnego zamieszkiwania (za osobę samodzielnie zamieszkującą uznaje się również osobę zamieszkującą z inną osobą z niepełnosprawnością, która przez swoją niepełnosprawność nie może prowadzić gospodarstwa domowego (posiada orzeczenie o niepełnosprawności, z którego wynika, że osoba ta nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji lub jest osobą nieletnią)) - mycie okien maksymalnie 2 razy w roku; utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.); pranie i prasowanie odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby z niepełnosprawnością); podanie dziecka do karmienia, podniesienie, przeniesienie lub przewinięcie go; transport dziecka osoby z niepełnosprawnością np. odebranie ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby z niepełnosprawnością),
c) wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania: (pchanie wózka osoby z niepełnosprawnością; pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi osobom chodzącym; pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym, słabowidzącym i głuchoniemym; pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu i innych środków transportu; asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób z niepełnosprawnościami oraz taksówkami; transport samochodem będącym własnością osoby z niepełnosprawnością, członka jej rodziny lub asystenta,
d) wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem: (obsługa komputera, tabletu, telefonu komórkowego i innych urządzeń i przedmiotów służących komunikacji; wyjście na spacer; asystowanie podczas obecności osoby z niepełnosprawnością w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.; załatwianie spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy np. w rozmowie z urzędnikiem w przypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wsparcie w wypełnianiu formularzy, asysta podczas rozmowy kwalifikacyjnej; pomoc w dojeździe do pracy lub powrocie z pracy; wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się; notowanie dyktowanych przez osobę z niepełnosprawnością treści ręcznie i na komputerze; pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni, itp.; wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych w obecności osoby z niepełnosprawnością; w razie potrzeby wsparcie w zakresie wypełniania ról społecznych i podejmowania codziennych decyzji.
2. Wsparcie w ramach niniejszego zamówienia na obie części zamówienia realizowane będzie w miejscu zamieszkania uczestników programu – na terenie Gminy Węgierska Górka. Zamawiający wskazuje, że jedna osoba skierowana do realizacji zamówienia będzie się zajmowała wyłącznie jednym uczestnikiem programu.
3. Zastrzega się, że Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za zrealizowane usługi stanowiące przedmiot zamówienia i nie przysługują mu żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia potrzeb Zamawiającego w zakresie wymiaru tych usług w stosunku do określonego pkt 1 powyżej.
4. Mając na względzie specyfikę zadań osób bezpośrednio realizujących usługi stanowiące przedmiot zamówienia, sformułowany wymóg by jedna osoba świadczyła te usługi wyłącznie dla jednego uczestnika programu, a także ilość godzin usług przypadających na uczestnika i konieczność elastycznego regulowania godzin świadczenia usług, ich zakresu przedmiotowego i czasowego adekwatnie do potrzeb uczestnika programu – Zamawiający nie wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy stosownie do postanowień art. 95 ust. 1 ustawy.
5. Osoby skierowane do realizacji zamówienia, po zawarciu umowy, będą musiały obowiązkowo zostać przez Wykonawcę oddelegowane do odbycia szkolenia z antydyskryminacji organizowanego przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.5.5.) Wartość części: 360000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część zamówienia nr 2: „Sąsiedzkie usługi opiekuńcze”

1. W ramach części zamówienia nr 2:
1) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić sąsiedzkie usługi opiekuńcze (dla 6 osób, tym kobiet i mężczyzn) w łącznym wymiarze 600 godzin dla jednego uczestnika projektu. Usługi będą polegały na wsparciu w codziennym funkcjonowaniu tych osób. Sąsiedzkie usługi opiekuńcze to rozwiązanie, dzięki któremu osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu mogą korzystać z pomocy świadczonej przez osoby blisko zamieszkujące. Usługi sąsiedzkie będą świadczone z częstotliwością uzależnioną od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi. W nagłych przypadkach usługi mogą być świadczone w nocy (np. nagłe zachorowanie lub złe samopoczucie);
2) Po wyłonieniu wykonawcy osoba skierowana do realizacji usług sporządza kartę zakresu czynności (kartę potrzeb) wspólnie z osobą niepełnosprawną, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ;
3) Zakres usług sąsiedzkich obejmuje:
a) pomoc w zaspokojeniu podstawowych potrzeb życiowych (w tym: zakupy artykułów spożywczych, higienicznych i innych niezbędnych w gospodarstwie domowym; pomoc przy przygotowaniu posiłków; dostarczenie jednego gorącego posiłku; utrzymanie czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego ( w jednym pokoju i kuchni) oraz pomieszczeń i urządzeń sanitarnych; utrzymanie w czystości sprzętów gospodarstwa domowego służących podopiecznemu; dbanie o czystość bielizny i odzieży używanej przez podopiecznego; pomoc przy paleniu w piecu; odśnieżanie posesji w zakresie dojścia do budynku; zgłoszenie usterek, awarii odpowiednim służbom; pomoc przy dokonywaniu stałych opłat; prowadzenie ewidencji wydatków i rozliczenia pieniędzy otrzymanych od podopiecznego; pomoc przy załatwianiu spraw urzędowych,
b) wykonywanie usług higieniczno-pielęgnacyjnych: (mycie, czesanie, obcinanie paznokci, golenie, zmiana bielizny osobistej i pościeli, prześcielanie łóżka, pomoc przy ubieraniu się, pomoc przy spożywaniu posiłków lub karmieniu podopiecznego, pomoc przy przyjmowaniu leków, zamawianie wizyt lekarskich, towarzyszenie przy wizytach w przychodni na terenie gminy,
c) zapewnienie kontaktów z otoczeniem: (podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, towarzyszenie podczas spacerów, w drodze do najbliższego sklepu, apteki).
2. Wsparcie w ramach niniejszego zamówienia na obie części zamówienia realizowane będzie w miejscu zamieszkania uczestników programu – na terenie Gminy Węgierska Górka. Zamawiający wskazuje, że jedna osoba skierowana do realizacji zamówienia będzie się zajmowała wyłącznie jednym uczestnikiem programu.
3. Zastrzega się, że Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za zrealizowane usługi stanowiące przedmiot zamówienia i nie przysługują mu żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia potrzeb Zamawiającego w zakresie wymiaru tych usług w stosunku do określonego pkt 1 powyżej.
4. Mając na względzie specyfikę zadań osób bezpośrednio realizujących usługi stanowiące przedmiot zamówienia, sformułowany wymóg by jedna osoba świadczyła te usługi wyłącznie dla jednego uczestnika programu, a także ilość godzin usług przypadających na uczestnika i konieczność elastycznego regulowania godzin świadczenia usług, ich zakresu przedmiotowego i czasowego adekwatnie do potrzeb uczestnika programu – Zamawiający nie wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy stosownie do postanowień art. 95 ust. 1 ustawy.
5. Osoby skierowane do realizacji zamówienia, po zawarciu umowy, będą musiały obowiązkowo zostać przez Wykonawcę oddelegowane do odbycia szkolenia z antydyskryminacji organizowanego przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.5.5.) Wartość części: 171000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 360000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 360000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 360000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PROJECT FACTORY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384446801

7.3.3) Ulica: Aleja Armii Krajowej 220 lokal 114A

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-316

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 360000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-06-30

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 169200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 169200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PROJECT FACTORY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384446801

7.3.3) Ulica: Aleja Armii Krajowej 220 lokal 114A

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-316

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 169200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-06-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.