eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Konserwacja i zabezpieczenie zwieńczeń ryzalitu i trzech wykuszy elewacji wschodniej zabytkowego budynku Sądu Okręgowego w Elblągu na Placu Konstytucji 1 (zaprojektowanie i wykonanie robót)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Konserwacja i zabezpieczenie zwieńczeń ryzalitu i trzech wykuszy elewacji wschodniej zabytkowego budynku Sądu Okręgowego w Elblągu na Placu Konstytucji 1 (zaprojektowanie i wykonanie robót)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Elblągu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000571642

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Konstytucji 1

1.5.2.) Miejscowość: Elbląg

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oddzial.gospodarczy@elblag.so.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.elblag.so.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

sprawowanie wymiaru sprawiedliwości

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Konserwacja i zabezpieczenie zwieńczeń ryzalitu i trzech wykuszy elewacji wschodniej zabytkowego budynku Sądu Okręgowego w Elblągu na Placu Konstytucji 1 (zaprojektowanie i wykonanie robót)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-afee5705-043e-11ee-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00248882

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00142293/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Konserwacja i zabezpieczenie zwieńczeń ryzalitu i trzech wykuszy elewacji wschodniej zabytkowego budynku Sądu Okręgowego w Elblągu na Placu Konstytucji 1

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-afee5705-043e-11ee-9355-06954b8c6cb9

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zwany dalej „Systemem”.
2. System jest dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3. Wykonawca musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Wsparcie techniczne Platformy pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwemPlatformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
oddzial.gospodarczy@elblag.so.gov.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
8. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu elektronizacji przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanieprzez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy elektronicznego podpisu kwalifikowanego służącego do autentykacji i podpisu. Składane w Systemie elektronizacji dokumenty muszą być podpisane przez upoważnione osoby zgodnie z wymogami Pzp i innych przepisów.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE dalej: RODO) informuję, iż:
1. Administratorami danych przetwarzanych w Sądzie Okręgowym w Elblągu są Prezes Sądu oraz Dyrektor Sądu w ramach realizowanych zadań określonych w Ustawie z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2019 r. Regulaminu urzędowania sądów powszechnych, a także Sąd w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości oraz innych zadań z zakresu ochrony prawnej z siedzibą w Elblągu przy Pl. Konstytucji 1 lub ul. Płk Dąbka 21.
2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Sądzie Okręgowym w Elblągu sprawuje Inspektor Ochrony
Danych: Pan Paweł Pogorzelski email: iod@elblag.so.gov.pl lub korespondencyjnie na adres Administratora Danych Osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OG.260.5.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na zabezpieczeniu i konserwacji zwieńczeń ryzalitu i trzech wykuszy elewacji wschodniej zabytkowego budynku Sądu Okręgowego w Elblągu na Plac Konstytucji 1.
1) Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących dokumentów:
1. Inwentaryzacja elewacji w skali 1:50 wraz z detalami architektonicznymi w skali 1:10 w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
2. Ocena stanu technicznego elewacji wschodniej, w tym detali architektonicznych, tynków zewnętrznych sterczyn ryzalituoraz 3 facjat dachowych, która będzie podstawą do uzyskania pozwolenia na przeprowadzenie robót remontowokonserwatorskich w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
3. Program robót budowlanych lub prac konserwatorskich dla przedmiotowego części elewacji w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
4. Projekt budowlany wykonany zgodnie z obwieszczeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 10.08.2022 poz. 1679 wsprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
5. Specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót w 2 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
6. Kosztorys inwestorski w 2 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
7. Dokumentacja powykonawcza sporządzona na podstawie Projektu budowlanego w 2 egzemplarzach + wersjaelektroniczna.
8. Dokumentacja powykonawcza konserwatorska w 2 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
2) Przedmiotem zamówienia jest uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę.
3) Przedmiotem zamówienia jest uzyskanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych lub pozwolenia na prowadzenia prac konserwatorskich wydawanych na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków. (Dz. U. 2021 poz. 81).
4) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niżej wymienionych robót:
1. Zabezpieczenie terenu.
2. Usunięcia luźnych odspojonych wypraw i uzupełnień z powierzchni elementów kamiennych
3. Ostrożne oczyszczenie powierzchni metoda strumieniowo-ścierną.
4. Dezynfekcja biologiczna powierzchni.
5. Ostrożna wymiana zdegradowanych elementów ceglanych podwalin wraz z stemplowaniem. Prace murarskie należywykonać z wykorzystaniem cegły ceramicznej maksymalnie zbliżonej pod względem parametrów do oryginału. Cegłę należy układać na zaprawie trasowej z zachowaniem wątku murarskiego.
6. Odsolenie powierzchni kompresami z pulpy celulozowo-betonitowej.
7. Uzupełnienie ubytków powierzchni tynkowanych hydrofobowym tynkiem renowacyjnym wraz z odtworzeniem ozdobnego „ szafrowania”.
8. Uzupełnienie większych ubytków detalu kamiennego poprzez wstawienie taszli kamiennych osadzonych na kotwach ze stali nierdzewnej wklejanych na żywicę .
9. Uzupełnienie mniejszych ubytków zagrażających trwałości elementów kamiennych zaprawami barwionymi w masie, które są przeznaczone do napraw elementów kamiennych
10. Wykonanie iniekcji ciśnieniowej podklejającej pustki i pęknięcia elementów.
11. Wykonanie i montaż klamr spinających elementy.
12. Uzupełnienie obróbek blacharskich.
13. Scalenie kolorystyczne.
14. Impregnacja żywiczna powierzchni.
15. Hydrofobizacja powierzchni pionowych.
16. Montaż i demontaż rusztowań.
17. Wygrodzenie stref prowadzenia prac.
18. Zajęcie terenu.
19. Demontaż i ponowny montaż istniejącego pokrycia dachowego.
5) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku Nr 6 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdz.VI SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniająwarunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzanej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości min. 300.000,00 zł. (trzysta tysięcy złotych).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości 400.000 zł. brutto polegającą na wykonaniu robót budowlanych elewacyjnych lub na wykonywaniu prac konserwatorskich elewacyjnych budynku wpisanego do rejestru zabytków.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem budowy - 1 osobąposiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Osoba ta musi być członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać opłacane składki członkowskie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do OFERTY Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy (składane na wezwanie Zamawiającego) obejmują:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej, wzakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy,
2) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalnościzwiązanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 300.000 zł. – na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale V ust.2 pkt.3 lit.a;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3 do SWZ (Wykaz robót) – na
potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale V ust.2 pkt.4 lit.a;
4) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności dotyczącej osobyodpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych , uprawnień , doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją do dysponowania tą osobą . Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 7 do SWZ (Wykaz osób) – na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale V ust.2 pkt.4 lit.b;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu , w wysokości: 5.000,00 zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku formach, wskazanych w art.97 ust.7 ustawy Pzp, tj.: a) w pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : 44 1130 1017 0021
1002 3390 0004 z podaniem tytułu: wadium OG.260.4.2023 Elewacja Plac Konstytucji 1
6. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego.Wpływ środków musi nastąpić do upływu terminu składania ofert. Zamawiający zaleca dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium.
7. Wadium wniesione przez Wykonawcę w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. W przypadku wniesienia wadium w formach, o których mowa w art.97 ust.7 pkt.2+4 ustawy PZP należy przekazać(załączyć do oferty) odpowiedni dokument, w postaci elektronicznej w oryginale, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta tj. wystawcę gwarancji/poręczenia, który powinien zawierać:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Sąd Okręgowy w Elblągu. 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty sumy wadium, na pierwsze pisemnie żądanieZamawiającego, w sytuacjach określonych w art.98 ust.6 ustawy Pzp poprzez określenie przypadków zatrzymania wadium lub wskazanie co najmniej przepisów ustawy Pzp.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji/poręczenia powinno wynikać,że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
10. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art.98 ust.2 pkt.3 w związku z art.98 ust.3 ustawy PZP Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.226 ust.1 pkt.14 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w Rozdz.VIIust.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do Ofertyoświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SWZ.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawcówwspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony dopuszczają możliwość przedłużenia umownego terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach:
1) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć i są one niezależne od Stron, 2) w przypadku działania siły wyższej,
3) w przypadku wystąpienia ewentualnych robót dodatkowych, które będą miały wpływ na przedłużenie terminu umowy, Wykonawcy przysługuje prawo żądania przedłużenia tego terminu wynikającego z ilości kosztorysowych roboczogodzin, technologii robót i czasu dostawy materiałów.
Zmiany umowy zostały opisane w § 13 wzoru umowy i dotyczą m.in.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zmiany postanowień zawartej umowy możliwe będą do dokonania jedynie na podstawie postanowień zawartych w treścininiejszej umowy, za zgodą obu Stron w formie pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Nieważne z mocy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, są istotne zmiany w niniejszej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem warunków wymienionych w treści niniejszej umowy.
3. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,możliwe będą do dokonania na warunkach przewidzianych i określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w treści niniejszej umowy, tj. w niżej wymienionych przypadkach:
1) zmiana kwoty wynagrodzenia brutto Wykonawcy, jeżeli w okresie realizacji umowy zmieni się obowiązująca stawka podatku VAT ,
2) wykonania robót zamiennych w sytuacji gdy:
a) materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji zamówienia zpowodu zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi;
b) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego;
c) w trakcie realizacji zamówienia zastosowano lepsze materiały budowlane bądź inną technologię wykonania robót. 3) zmiana urządzeń, materiałów na nowsze, o lepszych parametrach technicznych, wynikająca z dostępności danych produktów na rynku. Zmiana będzie wprowadzona na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego. Zmiana musi być zaakceptowana przez Zamawiającego
4) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 2.
5) zmiana podwykonawcy robót, któremu Wykonawca powierzył wykonanie zamówienia, zgodnie z postanowieniami § 14 niniejszej umowy;
6) konieczność zmiany w trakcie realizacji umowy podmiotów trzecich (podwykonawców), o których mowa w art. 26 ust. 2b118 ustawy Prawo zamówień publicznych, za pomocą których Wykonawca na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zaproponowany przez Wykonawcę nowy podwykonawca, zobowiązany jest wykazać spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotychczasowy podwykonawca, załączając w tym celu odpowiednie dokumenty jakie wymagane były od podwykonawcy podczas przeprowadzania postępowania przetargowego;
7) aktualizacja danych Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku zmiany tych danych,
8) zmiana osoby sprawującej bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją umowy zgodnie z postanowieniami § 5 ust.7 niniejszej umowy.
4. Jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt.2 i 3 niniejszego paragrafu, będą wymagać zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, Wykonawca przedstawia:
1) projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności lub braku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę. Projekt wymaga akceptacji projektanta i Zamawiającego.
2) uzasadnienie zmiany;

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-21 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: ofertę należy złożyć poprzez system dostępny https://ezamowienia.gov.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-21 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.