Ogłoszenie z dnia 2025-05-26
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
W stronę gminnych społeczności energetycznych - program rozwoju lokalnej energetyki odnawialnej w gminach Żórawina, Kobierzyce i Długołęka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Gminy w Żórawinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935141
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 6
1.5.2.) Miejscowość: Żórawina
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-020
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zorawina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zorawina.bip.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
W stronę gminnych społeczności energetycznych - program rozwoju lokalnej energetyki odnawialnej w gminach Żórawina, Kobierzyce i Długołęka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf7339fb-adff-400b-80f5-e116f0a225f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00247890
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie finansowane jest w 90% ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w ramach Inwestycji B2.2.2/G1.1.2: Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne Część B: wsparcie inwestycyjne społeczności energetycznych.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zorawina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zorawina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ) Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy:
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
− Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
− Google Chrome 31
− Mozilla Firefox 26
− Opera 18
b) Pozostałe wymagania techniczne:
− dostęp do sieci Internet
− obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
− włączona obsługa JavaScript
− zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
− zainstalowany Acrobat Reader
- zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
c) Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
− Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
− Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
− Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A. (dawniej: Unizeto Technologies SA.)
− Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
3) Dopuszczalne format przesyłanych danych
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
4) Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych
Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Za datę przekazania oferty, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę, a nie datę wykonania danej czynności przez Wykonawcę na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Żórawina, ul. Kolejowa 6, 55-020 Żórawina, tel. 71 38 14 111, e-mail: urzad@zorawina.pl
2) Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie Gminy pracuje w budynku Urzędu Gminy w Żórawinie przy ulicy Kolejowej 6.
3) Kontakt mailowy: iod@zorawina.pl , kontakt telefoniczny: +48 71 38 14 111
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „W stronę gminnych społeczności energetycznych - program rozwoju lokalnej energetyki odnawialnej w gminach Żórawina, Kobierzyce i Długołęka”, nr postępowania WG.271.9.2025;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
• osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
• firma PZP24.pl Sp. z o.o. oraz Logintrade SA z siedziba we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 57D, lok. B/J, z którą administrator zawarł umowę na obsługę Platformy Przetargowej, na której prowadzone są postępowania o udzielnie zamówienia publicznego
• podmiot uprawniony do obsługi doręczeń (Poczta Polska S.A.)
• podmioty, z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w urzędzie Gminy systemów informatycznych.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WG.271.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Usługa swoim zakresem obejmuje:
1) Przeprowadzenie procesu identyfikacji i wyboru potencjalnych interesariuszy wraz z doborem rodzaju społeczności energetycznej,
2) Organizację konferencji otwierających projekt,
3) Organizację oraz prowadzenie warsztatów informacyjnych dla interesariuszy,
4) Przeprowadzenie szkoleń kończących proces formowania struktur wybranej społeczności energetycznej,
5) Przygotowanie analiz prawnych oraz kompleksowej dokumentacji związanych z powołaniem i rejestracją wybranej społeczności energetycznej,
6) Opracowanie koncepcji rozwoju społeczności energetycznej (na podstawie ww. analiz).
2. Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia zgodnie z:
a. Regulaminem wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Inwestycja B2.2.2/G1.1.2;
b. Załącznikiem nr 7 do ww. Regulaminu - Wskazówki dotyczące opracowania koncepcji rozwoju;
c. Wnioskiem Zamawiającego do Działania A3 Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE w wsparcia oraz zapisami umowy o objęcie wsparciem z planu rozwojowego nr KPOD.03.12-IP.05- 0032/23.
3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca powinien wziąć pod uwagę i stosować obowiązujące przepisy europejskie i krajowe, a także dokumenty strategiczne Unii Europejskiej i Polski.
4. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania na bieżąco zmian lub aktualizacji wprowadzanych w ww. dokumentach i uwzględniania ich w przygotowywanych opracowaniach w ramach przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia następującymi osobami:
a. Kierownikiem zespołu ekspertów: osobą z wyższym wykształceniem oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 latach (przed terminem składania ofert), który zrealizował co najmniej 5 usług polegających na opracowaniu dokumentacji dla społeczności energetycznych typu koncepcja rozwoju (zgodna Regulaminem naboru w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Inwestycja B2.2.2/G1.1.2) oraz posiada doświadczenie w kierowaniu lub koordynowaniu pracy podległego zespołu osób przy minimum 3 projektach;
b. Ekspertem ds. energetyki odnawialnej: osobą z wykształceniem wyższym z zakresu energetyki oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 lat (przed terminem składania ofert), który realizował co najmniej 3 usługi polegające na opracowaniu koncepcji rozwoju społeczności energetycznej;
c. Ekspertem ds. efektywności energetycznej: osobą z wyższym wykształceniem, wpisem do rejestru audytorów energetycznych oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 latach (przed terminem składania ofert), który zrealizował co najmniej 5 usług polegających na opracowaniu audytu energetycznego lub ekspertyzy energetycznej,
d. Ekspertem ds. prawa energetycznego: osobą z wykształceniem wyższym z zakresu prawa oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 lat (przed terminem składania ofert), który zrealizował co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu analizy lub ekspertyzy prawnej z zakresu prawa energetycznego;
e. Ekspertem ds. geoinwentaryzacji: osobą z wykształceniem wyższym z zakresu geografii lub geodezji i kartografii lub gospodarki przestrzennej oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 lat (przed terminem składania ofert), który zrealizował usługę polegającą na sporządzeniu mapy energetycznej (zawierającej m.in. rozmieszczenie infrastruktury technicznej elektroenergetycznej)
4.2.6.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
79342200-5 - Usługi w zakresie promocji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Wykonawca poda całkowitą cenę ofertową na formularzu oferty, zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SWZ. Łączna cena oferty stanowić będzie sumę ceny za każdy z czterech etapów realizacji przedmiotu zamówienia
3. Podana w ofercie cena brutto musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w niniejszej SWZ, opisie przedmiotu zamówienia – załączniku nr 7 do SWZ, zapisów projektowanych postanowień umowy oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Szczegółowe zasady rozliczeń z Wykonawcą w ramach przyjętego wynagrodzenia przewidziane zostały w projektowanych postanowieniach umownych w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.
5. Cenę oferty należy podać w następujący sposób: łącznie z należnym podatkiem VAT 23% - cena brutto
6. Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich (PLN), cyfrowo (do drugiego miejsca po przecinku).
7. W przypadku gdy wybór oferty Wykonawcy będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, Wykonawca składając ofertę (na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ) informuje Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując:
1) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
2) wartość towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;
3) stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70,0
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia – Kierownika zespołu ekspertów
4.3.6.) Waga: 10,0
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Opracowanie co najmniej jednego dokumenty typu Koncepcja Rozwoju Klastra Energii lub Spółdzielni Energetycznej pozytywnie ocenionej przez MRiT/MKiŚ w ramach naboru Inwestycji B2.2.2.2/G1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) (K3)
4.3.6.) Waga: 20,0
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie:
• co najmniej jedną (1) usługę obejmującą swoim zakresem przygotowanie dokumentów z obszaru społeczności energetycznych typu. koncepcje rozwoju społeczności energetycznych, która została pozytywnie oceniona przez MRiT lub MKiŚ w ramach konkursu B2.2.2.
Uwagi:
a) W przypadku obecnie wykonywanej usługi Wykonawca zobowiązany jest podać jakie dokumenty zostały wykonane oraz na jaką wartość została dotychczas umowa wykonana – do momentu upływu terminu składania ofert.
b) Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp).
5) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: Kierownikiem zespołu ekspertów: osobą z wyższym wykształceniem oraz doświadczeniem zdobytym w ciągu ostatnich 3 lat (przed terminem składania ofert):
• w opracowaniu minimum 5 dokumentacji dla społeczności energetycznych typu koncepcja rozwoju (zgodna Regulaminem naboru w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Inwestycja B2.2.2/G1.1.2)
• oraz posiada doświadczenie w kierowaniu lub koordynowaniu pracy podległego zespołu osób przy minimum 3 projektach w kierowaniu lub koordynowaniu pracy podległego zespołu osób
Uwaga! Doświadczenie Kierownika zespołu ekspertów punktowane jest w kryterium oceny ofert. Jeżeli Wykonawca w kryterium oceny wskaże na formularzu oferty, że doświadczenie Kierownika zespołu jest większe niż opracowanie pięciu dokumentacji, to winien to wykazać w wykazie osób (zał. nr 7 do SWZ)
Uwagi:
a) Poprzez doświadczenie w opracowaniu dokumentacji Zamawiający rozumie autorstwo lub współautorstwo w przygotowaniu takiej dokumentacji.
b) Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy).
6) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) odpowiednim potencjałem technicznym (narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi) dostępnym wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, tj. przynajmniej w ilościach określonych poniżej:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie – Załącznik nr 4 do SWZ;
2) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego - Załącznik nr 5 do SWZ.
Uwagi:
a) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty i oświadczenia określone w ust. 4.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie jakim go dotyczą.
b) W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa, także dokumenty i oświadczenia określone w ust. 4.1 pkt 2) podmiotów udostępniających zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tych podmiotów.
3) Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.1, 3.2, 3.3: - nie dotyczy –
w celu wykazania spełniania warunków z ust. 3.4: wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – zgodnie ze wzorem załącznika nr 6 do SWZ.
Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
w celu wykazania spełniania warunków z ust. 3.5: wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie ze wzorem Załącznika nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 PLN2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
• pieniądzu;
• gwarancjach bankowych;
• gwarancjach ubezpieczeniowych;
• poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy nr 67 9574 1028 2002 0013 0013 0004, prowadzony Banku Spółdzielczym w Kątach Wrocławskich oddział w Żórawinie, z dopiskiem „Wadium –„ W stronę gminnych społeczności energetycznych - program rozwoju lokalnej energetyki odnawialnej w gminach Żórawina, Kobierzyce i Długołęka”. Zamawiający uzna za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, gdy znajdzie się ono na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu określonego w pkt 4 niniejszego rozdziału.
Uwaga! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwa – zgodnie z ust. 3.3. rozdz. 17 SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga! Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 3.1. rozdziału 17 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, że:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Dopuszcza się, aby wadium (jeżeli dotyczy) zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem, że w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej załącznik do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-03 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zorawina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-03 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-02
INNE PRZETARGI ŻÓRAWINA
- Opracowanie dokumentacji projektowej w procedurze ZRID dla zadania pn.: "Rozbudowa drogi gminnej ul. Rzeplińskiej w m. Karwiany"
- W stronę gminnych społeczności energetycznych - program rozwoju lokalnej energetyki odnawialnej w gminach Żórawina, Kobierzyce i Długołęka
więcej: przetargi ŻÓRAWINA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie projektów wykonawczych dla inwestycji pod nazwą EDUKATORIUM z Parkiem Filmowym" w ramach programu FENX.07.01-IP.04-0090/24
- "Przebudowa Publicznego Przedszkola im. Króla Maciusia Pierwszego w Poddębicach przy ul. Miłej 14/16" w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej (KPP) dla zadania: Budowa bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej nr 226 w ciągu ul. Łanowej w Gdańsku
- Opracowanie kompleksowej dokumentacji wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach zadania pn. "Rozbudowa budynku Domu Pomocy Społecznej w Karolinowie wraz z termomodernizacją istniejącego budynku"
- Wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego na podstawie koncepcji zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na terenie Osiedla Stoki-Sikawa-Podgórze w Łodz
- "Opracowanie dokumentacji projektowych - drogi dla rowerów"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.