eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławUsługi restauracyjne na rzecz uczniów i przedszkolaków Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 26 we Wrocławiu



Ogłoszenie z dnia 2025-05-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi restauracyjne na rzecz uczniów i przedszkolaków Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 26 we Wrocławiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 26 we Wrocławiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 527499371

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Cynamonowa 40

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 51-180

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzp@ludwiklegal.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zsp26.wroc.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-33abda92-a2fd-41b6-afdb-467ddb4eb188

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi restauracyjne na rzecz uczniów i przedszkolaków Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 26 we Wrocławiu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33abda92-a2fd-41b6-afdb-467ddb4eb188

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00244735

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00090553/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługi restauracyjne na rzecz uczniów Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 26 we Wrocławiu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00211613

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZSP 26/4/2025/P

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.2. Przedmiotem zamówienia są usługi restauracyjne realizowane w placówce oświatowej ZSP 26 we Wrocławiu, zgodnie z opisem zawartym w–załączniku nr 8 do SWZ – Projekt umowy wraz z załącznikami.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania jakościowe, znajdują się w projekcie umowy (wraz z jej załącznikami) stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy, którzy zamierzają złożyć ofertę w ramach niniejszego postępowania, odbyli obowiązkową wizję lokalną w miejscu wydawania posiłków, tj. w nowopowstającym budynku oświatowym – Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 26, przy ulicy Cynamonowej 40 we Wrocławiu. Zamawiający ustala termin wizji lokalnej na dzień 05.05.2025 r. na godz. 09:00. Miejsce zbiórki: przed wejściem głównym do budynku. Celem wizji jest zapoznanie Wykonawców z warunkami lokalnymi w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia ze szczególnym uwzględnieniem możliwości logistycznych w czasie przygotowywania i wydawania posiłków. Odbycie wizji lokalnej jest niezbędne celem oszacowania przyszłych kosztów związanych z realizacją. Wykonawcy, którzy zamierzają wziąć udział w wizji lokalnej, proszeni są o przybycie do placówki, z 5 minutowym wyprzedzeniem. Oferty Wykonawców, którzy nie uczestniczyli w wizji lokalnej, zostaną odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp.
3.5. Zamawiający, na podstawie art. 136 ustawy Pzp wyznacza termin zebrania wykonawców w dniu 05.05.2025 r., na godz. 09:00, w miejscu wskazanym w pkt 3.4. SWZ. W czasie zebrania wykonawców będzie możliwość zadawania pytań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1. art. 255 pkt. 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, tj. zamówienie zostało przeprowadzone w trybie niezgodnym z szacunkową wartością zamówienia.

Uzasadnienie:
Zamawiający wyliczając wartość przedmiotu zamówienia, nie uwzględnił wartości wzrostu stałe, tj. „wsad do kotła” – wzrost o 1 zł na obiedzie. Jednocześnie, szacunkowe wartości przygotowania posiłków wzrosły średnio o więcej niż Zamawiający zakładał w chwili szacowania wartości zamówienia.
Po otwarciu ofert, Zamawiający zweryfikował szacowanie wartości zamówienia, stąd wnioski:
a) szacunkowa wartość dla posiłków przygotowanych dla przedszkola: 21,85 zł netto – uwzględniając średnią złożonych ofert, bez badania RNC
b) szacunkowa wartość dla posiłków szkolnych: 17,13 zł netto - uwzględniając średnią złożonych ofert, bez badania RNC
c) brak możliwości zawarcia umowy w trybie przewidzianym z art. 214 ust 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, ze względu na wartość tych zamówień.
d) W szacowaniu nie uwzględniono dodatkowych klas pierwszych – informacja była nieznana w chwili szacowania wartości zamówienia.
Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający ponownie przeliczył wartość zamówienia, zgodnie z warunkami wskazanymi w protokole, z uwzględnieniem uśrednionych cen, tj.
Do szacowania wartości przedmiotu zamówienia przyjęto dane:
Stawka za żywienie dzieci przedszkolnych: 21,85 zł netto
Stawka za żywienie dzieci szkolnych: 17,13 zł netto
Ilość dzieci żywionych średnio w czasie ostatniego roku szkolnego:
Dzieci przedszkolne: 164
Dzieci szkolne: 685
Średnia ilość dni w miesiącu żywienia – 16 (20 dni pomniejszone o ilość dni wolnych w danym
okresie, w tym przerwy świąteczne, dni wolne od zajęć dydaktycznych, ferie, wakacje)
Wartość szacunkowa dla zamówienia udzielanego w ramach niniejszego postępowania: 982 341,80 zł
netto co daje: 211 8434,00 euro
Wartość przewidywanych zamówień w ramach art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy (obliczona zgodnie z regułą wskazaną powyżej): 2510152,40 zł netto, co daje: 54319,45 euro;
Łączna wartość szacunkowa przedmiotu zamówienia: 3 488 443,20 zł netto co daje: 752 289,80 euro, z zastrzeżeniem, ze wartość ta zostanie powiększona o nowych uczniów od września 2025 r., których liczba na dzień szacowania jest nieznana.

Z przedstawionej wartości szacunkowej, jasno wynika, że postępowanie powinno być przeprowadzone w trybie jak wskazano w art. 359 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w trybie jak dla zamówień przekraczających progi unijne (zamiast jak ogłoszone postępowanie – w trybie podstawowym bez negocjacji). Zmiana trybu ogłoszonego postępowania nie jest możliwa, bez konieczności unieważnienia postępowania.
Nieprawidłowe zastosowanie trybu udzielenia zamówień publicznych to przesłanka uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, co wypełnia dyspozycje art. 255 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Art. 255 pkt 3 )ustawy Prawo zamówień publicznych – cena najniższej oferty przekracza kwotę, którą Zamawiający zmierza przeznaczyć na realizacje przedmiotu zamówienia.
Uzasadnienie:
Zamawiający, przed otwarciem ofert wskazał, że zamierza przeznaczyć, na realizację przedmiotu zamówienia kwotę: 1 050 000 zł brutto. Wartość najtańszej oferty to: 1 390 400,00 zł brutto.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1390400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1694400,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.