Ogłoszenie z dnia 2025-05-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa pomocy prawnej i doradztwa eksperckiego dla Agencji Badań Medycznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA BADAŃ MEDYCZNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 382836515
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chmielna 69
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-801
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 2707050
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@abm.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://abm.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
osoba prawna utworzona na podstawie odrębnej ustawy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa pomocy prawnej i doradztwa eksperckiego dla Agencji Badań Medycznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90c1fcfc-3edd-4387-a8ac-0314499b54d9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00241835
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095676/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 usługi prawne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zp.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej, dalej zwaną „Platformą” pod adresem https://zp.eb2b.com.pl/.
W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń odbywa się przy użyciu Platformy. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich zamieszczenia na
Platformie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
Wykonawca składa ofertę w języku polskim w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym pod rygorem nieważności. za pośrednictwem
Platformy pod adresem https://zp.eb2b.com.pl/ poprzez dodanie w zakładce „Załączniki” dokumentów (załączników) określonych w niniejszym SWZ i podpisanych odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, poprzez wybranie polecenia „Dodaj załącznik” i wybranie docelowego pliku, który ma zostać zamieszczony. Wykonawca winien opisać załącznik nazwą umożliwiającą jego identyfikację.
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej minimalnej konfiguracji: pamięć RAM min. 4 GB, procesor dwurdzeniowy o taktowaniu min. 2,4 GHz, jeden z systemów operacyjnych: MS Windows, Mac OS, Linux – zalecane najnowsze wersje;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa Safari, Edge, Opera, Mozilla FireFox, Chrome (sugerowana) – zalecane najnowsze stabilne wersje przeglądarek;
4) Włączona obsługa JavaScript;
5) Zainstalowany program AcrobatReader lub inny odczytujący pliki w formacie np. pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx.
6) Dopuszczalna wielkość przesyłanych pojedynczych plików do ok. 100 MB (w zależności od posiadanego łącza).
7) Dokumenty w formacie ,,PDF” (np. oferta) zaleca się podpisywać formatem PAdES typ wewnętrzny; natomiast dokumenty w formacie innym niż ,,pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES.
Wymagania i instrukcja korzystania z Platformy zostały zawarte w pkt 3 i pkt 9 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna na temat uprawnień wynikających z rozporządzenia RODO została zawarta w pkt 20 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna na temat uprawnień wynikających z rozporządzenia RODO została zawarta w pkt 20 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ABM-ZP-4/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I dotyczy doradztwa oraz pomocy prawnej z zakresu prawa medycznego.
Szczegółowy zakres usług oraz obowiązki Wykonawcy określone zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 a do SWZ i Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załącznik nr 3 a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z art. 441 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje w Części 1 możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na rozszerzeniu zakresu zamówienia o liczbę roboczogodzin o maksymalnie 50% w stosunku do zamówienia podstawowego. Przy realizacji prawa opcji obowiązują zasady wskazane w OPZ dla danej części i nie ulega zmianie termin realizacji umowy dla danej części.Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od realnego zapotrzebowania i zdolności finansowych Zamawiającego, i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji (zgłoszenia jego uruchomienia) zgodnie z zawartą umową. Z tytułu braku realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca wyraża na powyższe zgodę.
W przypadku wydania przez Zamawiającego dyspozycji o przystąpieniu do realizacji zakresu objętego prawem opcji, Wykonawca zobowiązany jest zrealizować taki zakres na warunkach wskazanych w ofercie i umowie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji, jak i zmiany umowy w zakresie realizacji prawa opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
Zamawiający może skorzystać z prawa opcji uruchamiając ją dla całości przewidzianego prawa opcji lub jego części w czasie przez siebie wybranym.
W przypadku uruchomienia prawa opcji termin rozpoczęcia realizacji prawa opcji zostanie wskazany przez Zamawiającego nie później niż 1 (jeden) miesiąc przed upływem terminu realizacji przedmiotu umowy dla danej części. Zamawiający zobowiązuje się do powiadomienia Wykonawcy o realizacji prawa opcji drogą mailową, na wskazany w Umowie adres Wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób w zakresie prawa medycznego
4.3.6.) Waga: 12
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Opinie
4.3.6.) Waga: 36
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Konferencje/szkolenia
4.3.6.) Waga: 12
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II dotyczy usług ekspercko-doradczych w zakresie pomocy publicznej oraz pomocy de minimis.
Szczegółowy zakres usług oraz obowiązki Wykonawcy określone zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia, zwanym dalej „OPZ”, stanowiącym Załącznik nr 1 b do SWZ i Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załącznik nr 3 b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z art. 441 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje w Części 1 możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego narozszerzeniu zakresu zamówienia o liczbę roboczogodzin o maksymalnie 50% w stosunku do zamówienia podstawowego.
Przy realizacji prawa opcji obowiązują zasady wskazane w OPZ dla danej części i nie ulega zmianie termin realizacji umowy dla danej części.
Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od realnego zapotrzebowania i zdolności
finansowych Zamawiającego, i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji (zgłoszenia jego uruchomienia) zgodnie z zawartą umową. Z tytułu braku realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca wyraża na
powyższe zgodę.
W przypadku wydania przez Zamawiającego dyspozycji o przystąpieniu do realizacji zakresu objętego prawem opcji, Wykonawca zobowiązany jest zrealizować taki zakres na warunkach wskazanych w ofercie i umowie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji, jak i zmiany umowy w zakresie realizacji prawa opcji będą takie same
jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
Zamawiający może skorzystać z prawa opcji uruchamiając ją dla całości przewidzianego prawa opcji lub jego części w czasie przez siebie wybranym.
W przypadku uruchomienia prawa opcji termin rozpoczęcia realizacji prawa opcji zostanie wskazany przez Zamawiającego nie później niż 1 (jeden) miesiąc przed upływem terminu realizacji przedmiotu umowy dla danej części. Zamawiający zobowiązuje się do powiadomienia Wykonawcy o realizacji prawa opcji drogą mailową, na wskazany w Umowie adres Wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób w obszarze pomocy publicznej oraz pomocy de minimis
4.3.6.) Waga: 50,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Konferencje/szkolenia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III dotyczy:
a. kontroli zamówień publicznych;
b. świadczenia pomocy prawnej w zakresie zamówień publicznych.
Szczegółowy zakres usług oraz obowiązki Wykonawcy określone zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 c do SWZ i Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załącznik nr 3 c do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób w kontroli zamówień publicznych udzielanych przez uczelnie medyczne lub podmioty medyczne
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale X SWZ, oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:10.6.4.1 w odniesieniu do posiadania wiedzy i doświadczenia (dotyczy każdej części zamówienia):
UWAGA!
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek wskazany powyżej nie podlega sumowaniu, tj. jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykazał się wymaganym poziomem zdolności wskazanym w warunku dla danej części w wymaganym zakresie. Analogiczne zastrzeżenie ma zastosowanie do podmiotów udostępniających zasoby, w przypadku polegania przez Wykonawcę na ich zasobach w celu wykazania spełnienia warunku. W takim przypadku odpowiednio Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby, którego zdolności są wykazywane, będzie wykonywał te usługi.
a)Część I:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował w sposób należyty co najmniej 4 (cztery) usługi na rzecz co najmniej 4 (cztery) różnych podmiotów lub jednego podmiotu, których przedmiotem było świadczenie doradztwa oraz pomocy prawnej w zakresie produktów leczniczych lub wyrobów medycznych lub badań klinicznych lub eksperymentów medycznych lub działalności leczniczej lub prawa farmaceutycznego lub udzielania świadczeń zdrowotnych lub systemu ochrony zdrowia, z których każda usługa trwała przez okres co najmniej 6 (sześciu) miesięcy.
Zamawiający przez zwrot „4 (cztery) usługi” rozumie cztery odrębne umowy dla podmiotu prywatnego lub publicznego polegające na doradztwie oraz pomocy prawnej w zakresie wskazanym w zdaniu pierwszym.
W przypadku usług niezakończonych/będących w trakcie realizacji/ Zamawiający wymaga, aby liczba oraz zakres zrealizowanej części usługi w tym okresie nie były mniejsze niż wymagane w warunku.
b)Część II:
Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował w sposób należyty co najmniej 5 (pięć) usług na rzecz różnych podmiotów lub jednego podmiotu, których przedmiotem było świadczenie usługi ekspercko-doradczej w dziedzinie pomocy publicznej.
Zamawiający przez zwrot „5 (pięć) usług” rozumie 5 odrębnych umowy dla podmiotu prywatnego lub publicznego polegające na świadczeniu usługi ekspercko-doradcze z zakresu pomocy publicznej oraz pomocy de minimis z których każda usługa trwała przez okres co najmniej 6 (sześciu) miesięcy.
W przypadku usług niezakończonych /będących w trakcie realizacji/ Zamawiający wymaga, aby liczba oraz zakres zrealizowanej części usługi w tym okresie nie były mniejsze niż wymagane w warunku.
c)Część III:
Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował w sposób należyty co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na przeprowadzeniu co najmniej 15 kontroli, które obejmowały kontrolę postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie zgodności z ustawą Pzp (w tym co najmniej 5 kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej tzw. progi unijne).
Zamawiający przez zwrot „2 (dwie) usługi” rozumie 2 odrębne zamówienia/umowy dla odrębnych podmiotów (podmiotu prywatnego lub publicznego) polegające na świadczeniu usługi kontroli w ww. zakresie.
W przypadku usług niezakończonych /będących w trakcie realizacji/ Zamawiający wymaga, aby liczba oraz zakres zrealizowanej części usługi w tym okresie nie były mniejsze niż wymagane w warunku.
10.6.4.2 w zakresie kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia dla danej części będzie dysponował niżej wymienionymi osobami, spełniającymi następujące wymagania:
10.6.4.2.1 Część I: Wykonawca wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia skieruje co najmniej 2 osoby i nie więcej niż 4 osoby, z których każda musi spełniać łącznie następujące warunki (Wykaz osób – Załącznik 6a, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu):
a) wykonywać aktywnie zawód adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze albo radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych albo prawnika zagranicznego zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej; oraz
b) posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu adwokata lub radcy prawnego lub prawnika zagranicznego; oraz
c) posiadać co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu doradztwa oraz pomocy prawnej w zakresie jednej z dziedzin prawa medycznego: produktów leczniczych lub wyrobów medycznych lub badań klinicznych lub eksperymentów medycznych lub działalności leczniczej lub prawa farmaceutycznego lub udzielania świadczeń zdrowotnych lub systemu ochrony zdrowia; oraz
d) posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu doradztwa oraz pomocy prawnej w zakresie:
i. praw własności intelektualnej, w obszarze związanym z lit. c; lub
ii. nowych technologii, w obszarze związanym z lit. c; lub
iii. danych osobowych i danych medycznych, w obszarze związanym z lit. c; oraz
e) wydać co najmniej 10 opinii prawnych w zakresie produktów leczniczych lub wyrobów medycznych lub badań klinicznych lub eksperymentów medycznych lub działalności leczniczej lub prawa farmaceutycznego lub udzielania świadczeń zdrowotnych lub systemu ochrony zdrowia;
10.6.4.2.2 Część II: Wykonawca wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia skieruje co najmniej 2 osoby i nie więcej niż 4 osoby, z których każda musi spełniać łącznie następujące warunki (Wykaz osób – Załącznik 6b, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu):
a) posiadać co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu usługi ekspercko doradczej z zakresu pomocy publicznej oraz pomocy de minimis; oraz
b) wydać co najmniej 10 pisemnych ocen ekspercko-doradczych z zakresu pomocy publicznej; oraz
c) wydać co najmniej 5 pisemnych ocen ekspercko-doradczych z zakresu pomocy de minimis;
10.6.4.2.3 Część III: Wykonawca wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia skieruje co najmniej 2 osoby i nie więcej niż 5 osoby, z których każda musi spełniać łącznie następujące warunki (Wykaz osób – Załącznik 6c, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu):
a) każdy członek personelu Wykonawcy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadził kontrolę/audyt co najmniej 15 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności
Strona 16 z 163 z ustawą Pzp, w tym co najmniej 5 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne;
b) co najmniej 1 członek personelu Wykonawcy posiada tytuł radcy prawnego lub adwokata, oraz w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał czynny udział w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na świadczeniu pomocy prawnej w zakresie Prawa zamówień publicznych;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest do złożenia, celem wykazania spełnienia postawionych warunków udziału w pkt 10.6.4. SWZ, w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych dla danej części zamówienia na jaką złożył ofertę:
Wykaz usług, dla danej części, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 a-c do SWZ, wykonanych lub wykonywanych wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
UWAGA! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Wykaz osób, dla danej części, skierowanych do realizacji zamówienia, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 10.6.4.2. SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg treści określonej w Załączniku nr 6 a-c do SWZ (zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy Pzp). Ww. wykaz osób należy sporządzić w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty wskazane w pkt 9.12. SWZ.a.Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, wymagane postanowieniami pkt 11.1.1, 11.1.1.1 (jeżeli dotyczy), 11.1.1.2 (jeżeli dotyczy) SWZ, w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ;
b.w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru
UWAGA!: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów). Wymóg stosuje się również do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby;
c.jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. d) – pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Wymóg stosuje się również do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby;
d.pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
e. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ, o którym mowa w pkt 12.3. SWZ – jeżeli dotyczy;
f. oświadczenie Wykonawców składających wspólną ofertę, o którym mowa w pkt 12.2. SWZ, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostały opisane w pkt 12 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik nr 3 do SWZ dla danej części.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zp.eb2b.com.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia podlega również:1. Wykonawca wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2. Wykonawca, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
3. Wykonawca, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Usługi konserwacji i napraw urządzeń dźwigowych zainstalowanych w budynkach I Oddziału ZUS w Warszawie
- Wykonanie nowego zewnętrznego podnośnika transportowego w budynku przy ulicy Mokotowskiej 13 w Warszawie w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- ZP/CZD/095/25 DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I URZĄDZEŃ DRUKUJĄCYCH - 12 pakietów
- Dostawa, montaż i uruchomienie systemu monitoringu wizyjnego w obiektach Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie
- Prace utrzymaniowe cieków będących w administracji Zarządu Zlewni w Gliwicach z podziałem na części.
- Dostawa konfekcjonowanych świeżych owoców i warzyw
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.