Og³oszenie z dnia 2025-05-20
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja placu zabaw przy ul. Hallera w ¦wieciu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¦wiecie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351067
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 124
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wiecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - ¦wiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 52 333 23 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@swiecie.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.swiecie.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja placu zabaw przy ul. Hallera w ¦wieciu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6b62fbf2-4042-410d-b83e-2602662b28d7
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00238712
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00009968/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.22 Modernizacja placu zabaw w ¦wieciu przy ul. Hallera
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawcami odbywa siê za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem narzêdzia platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania (nie dotyczy sk³adania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z § 11 ust. 3 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce na Platformie, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub Mac o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ RAM min. 2 GB, procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac OS X 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z pisemn± pro¶b± o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania.
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na Platformie przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z instrukcj± korzystania z Platformy, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu, poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
Wszelk± korespondencjê zwi±zan± z niniejszym postêpowaniem nale¿y przekazywaæ za po¶rednictwem: platformazakupowa.pl. Korespondencjê uwa¿a siê za przekazan± w terminie, je¿eli dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu. Ka¿da ze Stron na ¿±danie drugiej niezw³ocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomo¶ci elektronicznej.
Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej przez Wykonawców jest dostêpna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Poni¿ej osoby wskazane do porozumiewania siê z Wykonawcami, przy czym komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne, w szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania lub ofert:
• w zakresie dotycz±cym przedmiotu zamówienia: Magdalena Arczyñska-Górna
• e-mail: arczynska@swiecie.eu, tel. 52 33 32 320,
• w zakresie dotycz±cym zagadnieñ proceduralnych: Joanna Sieradzka
e-mail: sieradzka@swiecie.eu, tel. 52 33 32 353.
We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem postêpowania okre¶lonym przez Zamawiaj±cego na pierwszej stronie SWZ, tj.: OR.271.12.2025.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), zwanego dalej „rozp. RODO”, informujemy, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz ¦wiecia maj±cy siedzibê przy ul. Wojska Polskiego 124, 86-100 ¦wiecie, tel. 52 33 32 323, e-mail: sekretariat@swiecie.eu;
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Pana Bogdana G³owacza, z którym mo¿na siê kontaktowaæ tel. 601 992 970, e-mail: partnersystem.iod@gmail.com;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozp. RODO, w celu zwi±zanym z przedmiotowym post., prowadzonym w trybie podstawowym bez mo¿liwo¶ci negocjacji, nr: OR.271.12.2025;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ;
6. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zam. publicznego;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 rozp. RODO;
8. posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 rozp. RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie Administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana/-ny do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zam. publ. lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) na podstawie art. 16 rozp. RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
c) na podstawie art. 18 rozp. RODO prawo ¿±dania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozp.RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy rozp. RODO;
9. nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozp. RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozp. RODO,
c) na podstawie art. 21 rozporz±dzenia RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozp. RODO;
10. przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne
z rozp. RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a) skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp,
b) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.271.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja placu zabaw przy ul. Hallera sk³adaj±cego siê z dwóch stref: strefy dla ma³ych dzieci i strefy dla du¿ych dzieci.
Zakres prac obejmuje:
1) Wykonanie robót demonta¿owych i robót ziemnych placu zabaw sk³adaj±cego siê z dwóch stref.
2) Urz±dzenie placu zabaw dla ma³ych dzieci, które polegaæ bêdzie na monta¿u:
a) trampoliny integracyjnej,
b) zestawu zabawowego du¿ego,
c) zestawu zabawowego ma³ego,
d) zestawu auto ciê¿arówki,
e) zestawu auto ma³e,
f) ¶cianki wspinaczkowej,
g) piaskownicy,
h) hu¶tawki z podwójnym siedziskiem koszykowym,
i) hu¶tawki z podwójnym siedziskiem i prostym,
j) gumowego pagórka,
k) gumowego nied¼wiedzia,
l) gumowej pandy,
m) gumowej jaszczurki z tunelem,
n) bie¿ni,
o) prasy rêcznej,
p) orbitreka,
q) wahad³a,
r) tablicy z regulaminem.
3) Urz±dzenie placu zabaw dla du¿ych dzieci, które polegaæ bêdzie na monta¿u:
a) zestawu zabawowego D¿ungla,
b) tyrolki podwójnej,
c) zestawu trampolin,
d) hu¶tawki z podwójnym siedziskiem prostym i bocianim gniazdem,
e) hu¶tawki z podwójnym siedziskiem typu pas i bocianim gniazdem,
f) hu¶tawki równowa¿ni,
g) hu¶tawki integracyjnej,
h) hu¶tawki wa¿ki,
i) sprê¿ynowca deski surfingowej,
j) beczki do biegania,
k) zestawu workout,
l) gumowego pagórka,
m) sto³u do tenisa,
n) sto³u do pi³karzyków,
o) tablicy z regulaminem,
p) tablicy z regulaminem workout.
W ramach inwestycji planuje siê równie¿ wykonanie:
a) wykonanie nawierzchni bezpiecznej pod urz±dzeniami o wy¿szej wysoko¶ci swobodnego upadku, pozosta³e urz±dzenia zamontowane na trawniku,
b) zabezpieczenie istniej±cej zieleni,
c) przesadzenie zieleni,
d) wykonanie zieleni (trawnika),
e) wykonanie ma³ej architektury w tym:
• ³awek pakowych,
• koszy na ¶mieci,
• stojaków na rowery,
• le¿anki ogrodowej z podwójnym oparciem,
f) utwardzenie terenu.
Wzór ³awek, stojaków na rowery oraz koszy ¶mietnikowych do ustalenia z Zamawiaj±cym zgodnie z podanym wzorem przed dokonaniem zakupu.
Montowane urz±dzenia musz± byæ rozmieszczone z zachowaniem stref bezpieczeñstwa pomiêdzy urz±dzeniami.
Zakres tolerancji na poszczególnie wymienione wymiary urz±dzenia wynosi +/-5%.
Ilo¶æ poszczególnych elementów funkcjonalnych tj. m.in. zjazdów, podestów, drabinek, linariów etc. musi zostaæ zachowana.
Zastosowane kolory urz±dzeñ to: szary (konstrukcja metalowa), grafitowy, b³êkitny, zielony i ¿ó³ty z dodatkiem pomarañczowych detali.
Kolorystyka urz±dzeñ sportowych (si³ownia workout) ma byæ ze sob± spójna i jednakowa: szary i limonkowy.
£awki, le¿anka, stojaki rowerowe, ogrodzenie i kosze na ¶mieci musz± byæ dobrane do siebie pod k±tem stylu, kolorów i materia³ów. Elementy metalowe ma³ej architektury powinny byæ malowane proszkowo, w kolorze grafitowym, a elementy drewniane ma³ej architektury wykonane z drewna impregnowanego w kolorze orzech. Ponadto ze wzglêdu na zakres prac, który prowadzony bêdzie na istniej±cym obszarze placu zabaw nie dopuszcza siê zakresu tolerancji na wymiary strefy bezpieczeñstwa dla poszczególnych urz±dzeñ. Wymiary strefy bezpieczeñstwa musz± byæ takie same jak w opisie urz±dzeñ, poniewa¿ ka¿de odstêpstwo mog³oby doprowadziæ do braku mo¿liwo¶ci posadowienia wszystkich zaplanowanych urz±dzeñ.
Szacuj±c koszty modernizacji placu zabaw nale¿y kierowaæ siê zakresem prac
i wyposa¿enia placu zgodnie z do³±czonym przedmiarem robót.
Opis prac i zakres robót w przedstawionym projekcie budowlanym jest szerszy ni¿ w przedmiarze robót.
Zamawiaj±cy zmniejsza zakres prac ujêtych w projekcie budowlanym. Zamawiaj±cy rezygnuje z prac m.in. z nowych nasadzeñ zieleni drzew i krzewów (wyj±tek stanowi przesadzenie materia³u zielonego na czas prac budowlanych, które uwzglêdnia przedmiar robót). Zamawiaj±cy wymaga natomiast wykonania trawników wraz z uwzglêdnieniem ich gwarancji zgodnie z terminem gwarancji na ca³y przedmiot umowy zarówno w strefie placu dla ma³ych i du¿ych dzieci zgodnie z przedmiarem prac. Zamawiaj±cy rezygnuje z dostawy i monta¿u 3 sztuk pergoli z pn±czami.
W zakresie zmian uwzglêdnia siê równie¿ korektê ilo¶ci ma³ej architektury. Zamawiaj±cy rezygnuje z nastêpuj±cych elementów zabawowych wskazanych w dokumentacji projektowej tj. z:
• tablicy edukacyjnej labirynt,
• tablicy edukacyjnej zegar,
• tablicy kredowej,
• stolików jadalnianych 2 kompletów,
• stolika do gry,
• hamaku.
Zamawiaj±cy dokonuje korekty ilo¶ci pagórków gumowych wzglêdem dokumentacji projektowej. Zamawiaj±cy przewiduje wykonanie 6 szt. ww. pagórków zgodnie z przedmiarem robót.
Wykonuj±c roboty zwi±zane z nawierzchni± bezpieczn± z granulatu gumowego bezspoinowego Wykonawca zobowi±zany jest do uwzglêdnienia wytycznych z przedmiaru robót.
Ze wzglêdów estetycznych i praktycznych Wykonawca zobligowany jest do ustalenia odcieni planowanej do wykonania nawierzchni z palety RAL z Zamawiaj±cym przed dokonaniem zakupu.
Planowana inwestycja bêdzie dostêpna dla potrzeb osób z niepe³nosprawno¶ciami zgodnie z art. 100 ustawy Pzp. Dziêki likwidacji barier architektonicznych i dostêpno¶ci architektonicznej obiekt bêdzie dostêpny dla osób z niepe³nosprawno¶ciami.
Do obiektu prowadzi szerokie bezprogowe doj¶cie. Plac zabaw wyposa¿ony bêdzie w urz±dzenia i sprzêty o charakterze integracyjnym, które pozwol± na pe³n± stymulacjê sensoryczn±. Za³±cznik nr 2 do SWZ wskazuje urz±dzenia, które dostosowane s± do potrzeb osób z niepe³nosprawno¶ciami.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku nr 2 do SWZ – dokumentacja projektowa. Dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres inwestycji ni¿ zakres planowany do realizacji w ramach ww. postêpowania przetargowego.
Przedmiar robót znajduje siê w za³±czniku nr 2a do SWZ.
Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia Zamawiaj±cemu wszelkich dokumentów pozwalaj±cych do dokonania odbioru inwestycji.
W przypadku okre¶lenia w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci stanowi±cej za³±cznik nr 2 i za³±cznik nr 2a do niniejszej SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw w³asnych, znaków towarowych lub pochodzenia urz±dzeñ i materia³ów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiaj±cy informuje, ¿e maj± one jedynie charakter pomocniczy dla okre¶lenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materia³ów. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych. Przez produkty równowa¿ne nale¿y rozumieæ urz±dzenia i materia³y posiadaj±ce nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równowa¿nych w ¿aden sposób nie mo¿e wp³yn±æ na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjêtych przez Wykonawcê do wyceny materia³ów lub urz±dzeñ rozwi±zañ równowa¿nych musi zostaæ za³±czony do oferty, je¿eli taka sytuacja bêdzie mia³a miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kszta³towania placów zabaw
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45233340-4 - Fundamentowanie ¶cie¿ek ruchu pieszego
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
37535200-9 - Wyposa¿enie placów zabaw
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:
Lp. / Opis kryterium oceny / Znaczenie (%)
Cena – 60%
Okres gwarancji jako¶ci – 40%
Razem – 100%
Oferta otrzyma zaokr±glon± do dwóch miejsc po przecinku ilo¶æ punktów.
a) kryterium nr 1 – cena (maksymalnie 60 pkt)
Punkty za kryterium „cena” (1 pkt – 1%) zostan± obliczone w nastêpuj±cy sposób:
Najni¿sza cena brutto = najni¿sza cena oferowana w¶ród wszystkich podlegaj±cych ocenie ofert / cena zaoferowana w badanej ofercie x 60 pkt
b) kryterium nr 2 – okres gwarancji jako¶ci (maksymalnie 40 pkt)
W kryterium „okres gwarancji jako¶ci” ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane w formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ). Okres gwarancji jako¶ci na przedmiot zamówienia musi byæ podany liczbowo w pe³nych latach (tzn. bez mo¿liwo¶ci zaoferowania okresu wynosz±cego np. 3,5 roku lub 4,5 roku) i nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 lata:
• w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji jako¶ci krótszy ni¿ 3 lata lub zaoferuje okres gwarancji jako¶ci w niepe³nych latach lub w przypadku gdy Wykonawca nie wska¿e okresu gwarancji jako¶ci, oferta Wykonawcy podlegaæ bêdzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,
• w przypadku wskazania podstawowego 3-letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 0 pkt,
• w przypadku wskazania 4-letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 20 pkt,
• w przypadku wskazania 5-letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma maksymaln± liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 40 pkt.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów we wskazanych kryteriach wynosi 100 pkt.
Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów wyliczon± jako sumê punktów uzyskanych w ww. kryteriach.
Je¿eli dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê z najni¿sz± cen±.
Uwaga:
• podany przez Wykonawcê w formularzu oferty okres gwarancji na wykonane roboty budowlane musi byæ wyra¿ony w pe³nych latach,
• minimalny okres gwarancji oczekiwany przez Zamawiaj±cego = 3 lata,
• maksymalny okres gwarancji jaki mo¿e byæ zaoferowany przez Wykonawcê = 5 lat.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VIII i IX SWZ oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Opis spe³nienia warunku:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli:
a) posiada wiedzê i do¶wiadczenie niezbêdne do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musi wykazaæ, ¿e wykona³ (ukoñczy³) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie:
- 1 robotê budowlan± polegaj±c± na:
budowie placu zabaw o warto¶ci ca³ego zadania minimum 1 000 000,00 z³ brutto i obejmuj±c± swoim zakresem prac m.in. monta¿ minimum 5 urz±dzeñ zabawowych;
lub
przebudowie placu zabaw o warto¶ci ca³ego zadania minimum 1 000 000,00 z³ brutto i obejmuj±c± swoim zakresem prac m.in. monta¿ minimum 5 urz±dzeñ zabawowych;
lub
modernizacji placu zabaw o warto¶ci ca³ego zadania minimum 1 000 000,00 z³ brutto i obejmuj±c± swoim zakresem prac m.in. monta¿ minimum 5 urz±dzeñ zabawowych;
oraz
jedn± robotê budowlan± uwzglêdniaj±c± wykonanie nawierzchni bezpiecznej z granulatu gumowego bezspoinowego na powierzchni minimum 500 m².
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musi wykazaæ, ¿e w okresie realizacji zamówienia, na ca³ym jego etapie, bêdzie dysponowa³ co najmniej:
- kierownikiem budowy – posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej.
W wykazie osób, o jakim mowa w za³±czniku nr 6 do SWZ Zamawiaj±cy prosi, aby wpisaæ wymagane dane zgodnie z postawionym warunkiem.
Ilekroæ w opisie warunków udzia³u w postêpowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób bêd±cych obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
c) dysponuje odpowiednim potencja³em technicznym (narzêdzia i urz±dzenia):
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024,r. poz. 1616), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ;
2) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z pó¼n. zm.),
f) art. 109 ust. 1 pkt. 5, 7, 8 i 10 ustawy Pzp zgodnie z za³±cznikiem nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; Wzór wykazu robót stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do kierowania robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Dokumenty sk³adane razem z ofert±1.1. Do oferty stanowi±cej za³±cznik nr 1 do SWZ Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ.
Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa powy¿ej, stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
1.2. Pe³nomocnictwo (je¶li dotyczy):
• gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca sk³adaj±cy ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy,
• w przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców, nale¿y za³±czyæ do oferty.
1.3. Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¶li dotyczy)
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – za³±cznik nr 7 do SWZ (lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) je¿eli dotyczy, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
• zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
• sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
• czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
UWAGA: Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt 1.1. SWZ – za³±cznik nr 3 do SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w Rozdziale XI SWZ.
1.4. Wadium
Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
– pieni±dzu,
– gwarancjach bankowych,
– gwarancjach ubezpieczeniowych,
– porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp , Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy zakupowej.
Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty.
Zamawiaj±cy zaleca za³±czenie do oferty dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium w pieni±dzu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. Czynno¶æ ta skróci czas badania ofert.
1.5. Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa
W sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty sk³adane w toku postêpowania bêd± zawiera³y tajemnicê przedsiêbiorstwa, Wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji zastrzega, ¿e nie mog± one byæ udostêpnione oraz wykazuje, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r.
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233).
1.6. O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¶li dotyczy) – za³±cznik nr 10 do SWZ;
1.7. Kosztorys ofertowy sporz±dzony na podstawie przedmiaru robót budowlanych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wadium wynosi 25.000,00 PLN (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy z³otych 00/100).2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
– pieni±dzu,
– gwarancjach bankowych,
– gwarancjach ubezpieczeniowych,
– porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Bank Millennium S.A. 19 1160 2202 0000 0000 6089 7935 z dopiskiem: wadium na zadanie pn. „Modernizacja placu zabaw przy ul. Hallera w ¦wieciu”.
4. Zamawiaj±cy rekomenduje z³o¿enie przez Wykonawcê w ofercie dowodu wniesienia wadium w przypadku wp³aty przelewem. Terminem wniesienia wadium jest data i czas uznania wymaganej kwoty na rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wniesione w formie innej ni¿ pieni±dz nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji/porêczenia, gwarancja/porêczenie powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib; beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina ¦wiecie,
b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
c) kwotê gwarancji/porêczenia,
d) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
e) zobowi±zanie gwaranta, do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. W przypadku gdy Wykonawca nie wniós³ wadium, wniós³ je w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± b±d¼ z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu, w ofercie nale¿y podaæ nazwê, adres banku oraz numer konta, na jakie Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium.
9. Zamawiaj±cy zwróci wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca w formularzu ofertowym poda³ adres e-mail Porêczyciela/Gwaranta w celu umo¿liwienia Zamawiaj±cemu przes³anie o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium w formie elektronicznej.
10. Je¿eli wadium wnoszone jest w pieni±dzu, za prawid³owe wniesienie wadium uznaje siê wp³yw ¶rodków wp³aconych tytu³em wadium na wskazanym rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. O uznaniu przez Zamawiaj±cego,
¿e wadium w pieni±dzu wp³acono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wp³ywu ¶rodków na rachunek Zamawiaj±cego.
11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt 1.1. SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, w okoliczno¶ciach gdy Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp lub warunki dotycz±ce wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zobowi±zani s± do do³±czenia do oferty o¶wiadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 10 do SWZ.
Obowi±zek z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp dotyczy równie¿ Wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik Nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-06-04 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na Platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-04 09:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-07-03
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wyk. przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej zgodnie z ustaw± Pzp. ¦rodki ochrony prawnej zosta³y opisane w rozdziale XXXVII SWZ.Zam. nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia.
Z postêpowania wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane bêdzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci. Tym samym nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Podzielenie na czê¶ci nie jest mo¿liwe z przyczyn technicznych, a w szczególno¶ci interoperacyjno¶ci zakresu wykonywanych robót budowlanych. Ponadto podzielenie na czê¶ci, a w konsekwencji wykonanie ró¿nych etapów robót budowlanych m.in. dotycz±cych robót rozbiórkowych, ziemnych, robót dotycz±cych wykonania nowych nawierzchni, czy monta¿u urz±dzeñ zabawowych i ma³ej architektury spowodowa³oby problemy w przejêciu odpowiedzialno¶ci za gwarancjê jako¶ci przez danego Wykonawcê.
Przedmiotowe zamówienie nie jest podzielone na czê¶ci ze wzglêdów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych, które tworz± nierozerwaln± ca³o¶æ.
Brak podzia³u zamówienia na czê¶ci nie skutkuje brakiem mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty w niniejszym postêpowaniu przez mikro, ma³e i ¶rednie przedsiêbiorstwa. Brak podzia³u zamówienia na czê¶ci nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostêp podmiotów z sektora ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga na czas realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych roboty ziemne w ramach realizacji zadania.
Wykonawca lub Podwykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy na zadanie, które jest przedmiotem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia, zobowi±zany bêdzie do z³o¿enia Zamawiaj±cemu o¶wiadczenia, ¿e ww. osoby s± zatrudnione na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzglêdnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracê zgodnie z ustaw± o minimalnym wynagrodzeniu. Zamawiaj±cy na ka¿dym etapie realizacji zamówienia ma mo¿liwo¶æ ¿±daæ dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z art. 438 ust. 2 ustawy Pzp.
W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejszym SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu zastosowanie maj± w szczególno¶ci przepisy:
• Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z pó¼n. zm.),
• Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie ( Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
Wyk. mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w post. polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Szczegó³owe informacje dotycz±ce PUZ znajduj± siê w SWZ Rozdz. XIII.
INNE PRZETARGI Z ¦WIECIA
- "Zakup urz±dzeñ zwi±zanych z popraw± cyberbezpieczeñstwa dla Powiatu ¦wieckiego - Starostwa Powiatowego oraz 13 jednostek organizacyjnych"
- Zadrzewienie przy drogach lokalnych - Pielêgnacja drzew w pasie drogi powiatowej nr 1252C Je¿ewo - ¦wiecie
- 2 Dostawa wyposa¿enia do pracowni zawodowych (II) w ramach projektu "Kszta³cenie dla zawodowej przysz³o¶ci"
wiêcej: przetargi w ¦wieciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw w Witaszycach (FS Witaszyce)" - etap I
- Remont kot³owni i instalacji gazowej z szafk± gazow± oraz remont elewacji w budynku szklarni du¿ej
- Zwiêkszenie efektywno¶ci energetycznej budynków Zak³adu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Twardogórze - budynek biurowo-administracyjny ul. Wroc³awska 15 w Twardogórze
- Inwestycja odtworzeniowa zabytkowego budynku willa "Grzybowskich" - etap III: wykonanie remontu obiektu wraz z dostosowaniem do nowej funkcji "Centrum Nietoperza"
- Przebudowa drogi transportu rolnego w Burgrabicach do cmentarza i boiska w ramach zadania bud¿etowego "Modernizacja drogi transportu rolnego w Burgrabicach"
- Remont ulicy St. Kuczmerowicza w Czempiniu
wiêcej: Wyposa¿enie placów zabaw »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.